Brynäs IF

728231 inlägg · 7961 ämnen

Biljettpriser till slutspelet.

« · 831292 Till forumet

Biljettpriser till slutspelet.
Som väntat så har Brynäs höjt priserna till det stundande slutspelet. De lärde sig uppenbarligen ingenting förra säsongen och har inte tagit lärdom av svårigheterna att fylla arenan under serien heller.

Prisex:
Sektion D1, E1, L1 och M1 kommer att höjas med 30:- (280:-) i kvarten sedan 30:- (310:-) till i semin för att slutligen landa på 350:- i finalerna.

Jag måste säga att det är jävligt klantigt av ledningen att göra på det här sättet. Just med tanke på att de haft grymma problem att få in folk till arenan. Nu tänker jag inte endast på den tunga perioden i januari utan på hela säsongen i stort.

8000+ = 6 matcher
7000+ = 4 matcher
6000+ = 6 matcher
5000+ = 7 matcher

Hade det inte varit bättre att ge det chansen att få fulla hus på matcherna istället?
Kommentera

Sv: Biljettpriser till slutspelet.
GävleLasse: Ligger en del av orsaken till varför ni inte lyckats sälja ut fler matcher nu under grundserien i biljettpriset menar du?
Kommentera

Dream Team: jo jag skulle tippa på att det ligger en hel del i bijettpriset.

Min plats höjdes med 100:- inför den här säsongen och SÅ mycket coolare är det inte att sitta i en Arena å titta så att det befogar en sån höjning. Produkten är ju fortfarande densamma.

Det blir lite som att någon byter kläder utan att duscha... Det verkar bättre till en början...
Kommentera

GävleLasse: Dom har höjt biljettpriset med 100 :- och publiksnittet har höjts med 2000 pers och du klagar. Hur hade du tänkt att man skulle finansiera kommande framgångar? Självklart ska slutspelsbiljetterna vara dyrare än serielunksmatcherna.

Ja, jag vet hur du tänker, billigare biljetter = mer folk. Men det tror inte jag på.

Biljetterna var billigare förra säsongen, produkten var dock densamma men ändå kom det otroligt mycket mindre folk på matcherna.

Matcher denna säsong med:

4000+ = 0
3000+ = 0
Kommentera

Fundamentals: Borde inte lösningen snarare vara så här?

Matcher denna säsong med:

4000+ = 23
3000+ = 23
Kommentera

Paddan: Näe.
Kommentera

Fundamentals: Själv tycker jag att det är ganska logiskt att ni haft 23 matcher med både mer än 3000 och mer än 4000 åskådare, fast det kanske bara är jag.

Vad gäller sålda biljetter så ska man heller inte glömma att en "ny" arena i sig ofta till en början drar folk som är intresserade av att se hur en sån där evenemangsarena ser ut. Nya faciliteter och nya möjligheter till upplevelser lockar alltid ny publik, kanske särskilt den kvinnliga delen av befolkningen.
Kommentera

Paddan: Jag hade hoppats att du skulle förstå att jag menade matcher med publiksiffror som började på 3000 och 4000 som var så vanliga förra säsongen.
Kommentera

Fundamentals:

Så, om jag säger att jag är 40+ så är jag alltså inte över 50 år då?

Hmm....
Kommentera

Paddan: Självklart lockar en ny arena. Det är nog mest företagare som vill dit och glassa men en och annan nybörjare har säkert hittat dit.
Kommentera

65selander: Och då gäller det enlig min mening att passa på att ta bra betalt av dom.
Kommentera

Fundamentals: Nej du vet inte hur jag tänker.

Jag tänkte nämligen såhär:

I och med att Brynäs fått hålla på med en massa två för en och andra åtgärder för att få in folk till matcherna så stämmer inte publiksiffrorna till fullo.

Detta kombinerat med att det inte var någon större publiksuccé i slutspelet förra säsongen så tror jag att det hade varit bättre att behålla samma pris för slutspelet som de haft under säsongen.

Arenan har många sittplatser som knappt haft besökare på hela säsongen och dessa lär inte bli mer lättsålda bara för att det är slutspel. Man får inte glömma bort att det finns en hel del konkurrens från TV och personligen så skulle jag hellre stanna hemma och se matchen på TV än att sitta på en sån svårsåld plats, de är ju svårtsålda av en anledning.

Lägger man den aspekten mot nyttan att ha en större möjlighet till fler besökare och chans till jäkla drag kring matcherna med mer folk som spenderar pengar i barer och liknande så tror jag att Brynäs skulle tjäna på det.

Kvartsfinalerna är visserligen bara 30:- dyrare men det blir ju värre i semin och finalen. Med intresset för Brynäs när de låg i serieledning och hade en vinnande streak på 7 matcher inte lockade fullt hus så har jag svårt att se att en kvartsfinalserie mot t ex Luleå skulle vara intressantare.
Kommentera

« · 831292