Brynäs IF

727372 inlägg · 7960 ämnen

Björk

« · 275584 · » Till forumet

Sv: Björk
wesleyjah: Toker där.... Du begär alldeles för mycket.
Det skulle innebära att man blev tvungna att ta hänsyn till de reella faktorer som värvarna också har att ta hänsyn till. ;-))
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Ryar? Jag?
Kommentera

Lilljanne: Jag skrev tidigar var man kan hitta priserna! Hur skulle det vara om du kollade innan du ryar.
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Kostar en div 1 spelare 350 tkr? Och en ES-spelare 400? Vem har gjort prislistan? Mr Bean?
Kommentera

Lilljanne: Kamerhag kostar 300+50 och lindström kosar likadet blir 700tkr sedan är nog inte Annti gratis. Var sparar du 1,2 mille?
Kommentera

wesleyjah: Okej, så det är revisorns roll du representerar när vi snackar Brynäs. Själv vill jag bara se ett Brynäslag som kan konkurrera med dom andra elitserielagen. Krävs det mer pengar så får man väl göra som i alla andra städer med ett elitserielag. Ställa upp kring laget! Slanta upp!
Kommentera

70 Rodrigues:

Och övriga, kan inte ni lista upp vilka ni vill ha som nyförvär.
Kolla upp vad dom vill ha i lön och vad dom kostar i signing etc.
Sedan ska ni räkna ut om det ev. går ihop med intäkterna från en Brynässäsong.

Det skulle var kul att se någon av dem som gnäller över all nyfärvärv kunde göra det.....
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Vad jag menar är att om vi köpt Jimmy Lindström, Karmhag och Anti Bruun alt. låtit 3 egna juniorer ta plats i laget så hade vi haft ett överskott på 1,2 mille till Dackells signing bonus.
Kommentera

Lilljanne: Men sen får Brynäs betalt för spelare som flyttar från Brynäs, så det blir ett flyttande av skulder mellan klubbar. Allt är regler från Ishockyförbundet.
Finns påwww.swehocky.se gå till regler sedan info transfers.
Det är bara att räkna.
Kommentera

Clarence: Du är en av de få som inte kan se det.
Jag kan nog stå ut med tanken.....
Kommentera

Lilljanne:

Plus att man får betala för Lind också. Men där räcker nog inte 400 000 för han har ju spelat i landslaget. Så bara i övergångssumma har Brynäs lagt ut några kronor i år.
Kommentera

Huge: Bla bla bla!!!!! Jag tror fan att du driver med oss!
Kommentera

Huge: Den stora, j-vligt stora, skillnaden är att JB spelar för Brynäs IF. Men vi kan väl återkomma till den här diskussionen efter seriestart? Jag kan knappt bärga mej.
Kommentera

70 Rodrigues:

Det där med hans skridskoåkning skall man ta med en nypa (skopa?) salt. Jämfört med t.ex Rehnberg tror jag inte det skiljer ett jota. Jämför man med spelare som Pihl och Axhner i LHC är det nog heller ingen skillnad. Nästan aldrig hör man något om de sistnämndas skridskoåkning, eller snarare brist på sådan.
Man talar i stället om hur bra räckvidd dessa har, deras placeringssäkerhet och hur tuffa dom är. Är man förvånad att det bland pessimisterna här på sidan, istället bara framhålls hur påstått dålig Björck är på skridskorna?
Inte mycket förvånad.....
Kommentera

Stämmer det att vi pröjsat 3x400.000=1.200.000 kr bara i övergångssummor för Henrik Malmström, Daniel Casselståhl och Jesper Björck? Och jag som trott att Brynäs hade dåligt med pengar! Men visst kan man förhandla bort dom här summorna? Väl?
Kommentera

Huge: Ingen av dem förmådde väl förstärka och förbättra laget i alla fall, vad jag kunde se...
Kommentera

Clarence: Beträffande Henke: Korrekt uppfattat.
Kommentera

Clarence: Ditt minne var tydligen ÄNNU kortare än sommar´n...

Ram kanske var en liten besvikelse, men med ett stabilare försvar framför sig tror jag han hade blivit en klippa. Har vinnarskalle plus att han mer eller mindre räddade oss i KS.

Miettinen helt OK, med tanke på första säsongen i ES.

Laitinen behöver inte kommenteras. Se +/- statistiken och spelet i övrigt.
Kommentera

Huge: Henke Malmström måste vara en riktig världsspelare då som, enligt dej, t o m kan ersätta 3 spelare själv. Jösses vilket kap!
Kommentera

Sylf: Vi kan tyvärr inte få det vi pekar på, av förklarliga skäl.
Lind kan nog inte ersätta en Janne då enne var "normal" sas, men en omotiverad Janne brädar han med råge. Djoosen ersätts förhoppningsvis med den kvarvarande toppbacken vi alla väntar på. Som Jimmy säger, det tar lite tid att bygga nytt, skutan vänds inte på ett år, troligtvis inte två heller.
Malmström kommer att ersätta Jobs, Floberg och Kösa tillsammans, mark my words.... :-))
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag kommer ihåg hur det lät om Laitinen på försäsongen.....

"Han hänger inte med, Han är dålig på skridskorna, Han är stabbig mm"
Men det visade sig att han hade bäst Plus/minus av alla backar i laget +8. Sedan var han en av dom jämnaste mao. han gjorde sitt jobb...

Det kan vara så att dom ser likheter när det gäller Björck och Laitinen...vem vet.
Kommentera

Huge: Med Björck i laget så lär det bli mycket spel i BP för brynäs kommande säsong. Björck är ju en spelare som Brynäs behöver, en stor Neandertalare som inte kan åka skridskor.
Kommentera

Huge: Du är diskad! Du nämnde Djoos och JB i samma inlägg!

Det är INTE på backsidan ssk är fullsketet med dyra importer. I ssk skulle Rehnberg vara den givna centralgestalten på backsidan.
Kommentera

Huge: Förutom Anger visade de sig vara det, ja.
Kommentera

Clarence: Ditt minne är kortare än vår svenska sommar.
Tyckte du att Anger, Miettinen, Laitinen och Ram var försvagningar innan fjolårets säsong?
Kommentera

Clarence: Nähä! Björck är ett kap ju.
Kommentera

Och så har vi tydligen dumpat Wågen! En kille som kan åka skridskor.

Men vafan, vi ska inte sälja björnen förrän vattnet har gått. Om dom tre nästa värvningar som presenteras blir Dackell, Norrena och Wallin (ja, det är inte omöjligt) då ser det lite bättre ut. Dackell, Lind, Malmström framför Wallin och Björck, t.ex. Skapligt, va?
Kommentera

Sylf: Problemet med Brynäs varje vår och sommar är att man aldrig förmår förstärka sin trupp. Man har fullt sjå med att hitta i bästa fall jämbördiga ersättare till allt folk man tappar eller inte vill ha kvar från den säsong som gått. Det är en ond cirkel man irrar i , år efter år...
Kommentera

Lilljanne: En annan rolig kommentar, i betydelsen "glädjande", var också den som sade att SSK kommer att ångra att man inte behöll Björck. Som du ser, det finns olika aspekter på det hela.

Jag har sagt att jag TROR att Björck kan bli ett kap, mht det ekonomiska och även till det sportsliga.
Vad gäller skridskoåkningen så var väl knappast Djoos ngn vinthund direkt, utan att göra några andra jämförelser med Björck.
Har du förresten ngn koll på vilken backbesättning SSK har för tillfället? Skulle vara kul att jämföra vilka han konkurrerat med.
Möjligt att Lahtinen kommer att skärpa till det äckligt disciplinerade spelet ytterligare och att Björck då inte ansetts tillräckligt bra. Konkurrensen är väl hyfsad kan jag tro
(Popovic, Rohlin, Back(!), Bemström etc...

Ang Jimmys inlägg:

Om citatet rörande Molin var det enda du hängde upp dig på så var det väl det han skrev i övrigt inte så tokigt iaf, det tror/vet jag du håller med om (?)
Kommentera

Huge: Jag lovar att tala om när nån med minsta kunskap om hockey säjer att vi gjort ett kap. Roligaste kommentaren var väl sskaren som sa "Tack" om vår senaste värvning.

Jag har väl inte sågat JB! Jag sågade EK.

"Bland ytterforwards så är ju Ove Molin alltid Ove Molin." Det är fan inte dåligt!
Kommentera

Huge: Jag väntar fortfarande på kilarna som skall ersätta Larsson,Djoos + dom som ska se till att Brynäs blir bättre nästa år.Inte likvärdiga eller sämre.Ska klubben leda svensk hockeys utveckling krävs större namn än så här.Dom som nu skrivit på har med nöd och näppe ersatt Jobs,Floberg,Kösa,Rhenberg osv osv.
Kommentera

Lilljanne: Här får du en kommentar till Numero Uno:

"En fluga gör ingen sommar"

Mao, det statistiska urvalet av åsikter är ngt begränsat.... :-)
Kommentera

65 Selander: Jag förutsätter att de har ett gäng bra "back-up-alternativ" om det skiter sig med Norrena/Honken. Annars kan det gå "åt pipsvängen" om man vill uttrycka sig milt.
Kommentera

Igor: enl specifikationerna på den senaste så behöver vi ju inga fler eftersom vi bara kommer ha fyra spelare på isen.

Var f-n är Norrena ;), lite oroväckande att stå utan en 1:a målis
ifs så skötte Lundström sig bra på försäsongsmatcherna fast vi behöver etablerad målis. Kosta vad det vill.
Kommentera

Lilljanne: Om din SSK-polare hade tyckt att vi gjort ett kap, hade du refererat till honom då också, med tanke på att du redan sågat Björck? Skulle inte tro det....
Om du läst Lunkans inlägg tidigare ang SSK-fansens åsikter om Björck, så ser du att det är lite olika hur man bedömer honom.

Att SK/EK med Sjödda och Djoos i spetsen skulle rekommendera en "junior" låter väl föga sannolikt, när vi behöver just en spelartyp som Björck.

Jimmy har mer koll på läget i Brynäs än vad många här på sidan har, enligt min mening.
Döm aldrig hunden efter håren, var det ngn som sa...
Vad i Jimmys inlägg tycker du isf var felaktigt?
Kommentera

Lilljanne: Om det sista backförvärvet trots allt skulle hålla elitserieklass och vi har lite tur med skador behöver vi aldrig överhuvud taget se Björck på Gavlerinkens is under match ;-)
Kommentera

Lilljanne:

Nu tycker jag att alla glömer lite lätt.
Det finns spelare som har ratats/kickats av Brynäs efter som dom inte var tillräckligt bra. Några av dom spelarna som J Tornberg, Micke Lind osv. har sedan efter det t om spelat i landslaget.
Varför skulle det inte kunna hända likadant med ratade spelare som kommer till brynäs, typ Björck och Malmström. (I alla fall kanske blir riktigt bra ES spelare)

Alla som sysslar eller har sysslat med idrott vet vad lite självförtroende och stöd/förtroende från tränare och supportrar vet vilka underverk det kan göra med en idrottare.

Tänk också på att dom kanske nu försöker värva spelare som inte är så skade benägna. Om man undantar Micke Lind.
Kommentera

Huge: Nu hoppas vi på några riktigt högklassiga forwardsvärvningar så att större delen av nästa säsong tillbringas i anfallszon. Eventuella förlupna puckar i försvarszonen får Norrena ta...;)
Kommentera

Numero Uno: Kommentarer, nån?
Kommentera

Jaha, Björck till Brynäs. Det var fanimej en skräll. Att han inte skulle få nytt kontrakt i SSK förstod de flesta som följt SSK regelbundet under säsongen. Att han skulle spela i allsvenskan räknade nog samtliga dessa även med. Men helt fel kanske det inte behöver vara av Brynäs värvningsansvariga för inställningen kan ingen frisk människa klaga på hos Jeppe. Dessutom backar han inte för att ta en fight(Inte för att jag ser det som positivt eftersom det renderar i utvisning, men ändå) AIK:s finske tränare förra säsongen, som jag glömt namnet på, kallade Jeppe för elitseriens starkaste spelare. Om det stämmer vet jag inte men han har jobbat som gyminstruktör. Dessutom har han vikt ut sig i någon tidning om det kan ses som positivt ;) Per Nygårds som tränade SSK under en säsong i allsvenskan i slutet av nittiotalet talade om Jeppe som pedantiskt när det gällde kost och träning i en intervju i våran lokalblaska. Han sa något i stil med att är det Pannbiff på vägkrogen på vägen hem från bortamatcher så käkar Björcken en pannbiff och 9 potatisar, typ. Dessutom är han ett ledarämne som vikarierat som kapten vid ett flertal tillfällen. Faktum kvarstår dock, Jeppe är för dålig på skridskorna och för dålig i spelet med puck för elitserien.
Kommentera

Lilljanne: De har ju själva sagt att de skall följa Timråmodellen och värva smart. Och hur stor chans är det att ett lag upprepar Timrås bedrift nästa säsong? Inte stor......
Kommentera

Huge: Även om han är gratis är det en blåsning. Han tar en juniorplats. "Jimmy från Timrå centrum"! Du kan välja dina källor, du.
Kommentera

Blev just uppringd av en sskpolare. Hans hångarv ringer fortfarande i mina öron.

Jag är fortfarande chockad och har svårt att tänka klart men så här måste det vara. Brynäs ekonomi är sämre än vad nån sagt. -5 mille sa ledningen före jul. För att klara elitlicensen blir det INGA riktiga värvningar i år. Norrenaryktet med öronmärkta pengar kan stämma eftersom dom seriösa sponsorerna inte vill riskera sina pengar i Brynäs svarta hål och därför vill binda Norrena till just sina pengar. Så här deppig har inte jag varit sen 6 april 1995.
Kommentera

Makkan: Anti Bruun har stora möjligheter att bli en klasspelare inom några år så icke Jesper Brunk.
Kommentera

Lilljanne:

Jag tror inte det blir ngn överraskning för spelarna i laget. Dom har ju, till skillnad från dig, mött Björck på isen, och Sjödda/Djoos har nog bra koll på hans kapacitet. Tror knappast man köpt ngn gris i säcken.
Jag säger inte att det är ngn jättestjärna men en stabil ES-back som kommer att göra mer nytta än vad Rehnberg gjorde.
Pengarna skall räcka till ytterligare minst 1 back, helst i Tuulolaklass, samt ngn/några forwards plus målvakt.

För övrigt:

"Jimmy från Timrå centrum" hade helt klart för sig hur det ligger till. Läs och begrunda, mkt kloka ord....
Kommentera

70 Rodrigues: Javisst ja, det glömde jag...
Kommentera

Clarence: De e lungt grabben, våran hockeyguru har ju sagt att det ordnar sig........:-)
Kommentera

Lilljanne: Det kommer att blåsa storm i BIF-zonen även kommande säsong...
Kommentera

Annti Bruun.........Du är förlåten.........Vill du komma och spela hos oss.....?
Kommentera

Hade laddat å det grövsta för att kommentera Björckryktet men ser nu att han är klar och tänker inte såga nån i den vackra Brynäströjan. Aldrig! Men det måste vara årets blåsning EK åkt på. Jag har sett JB ett fyrtiotal ggr under dom senaste 5 åren och kan lova att här blir det inga överraskningar, Huge och alla andra drömmare.

Jag hade tänkt avsluta med nåt åt det här hållet: En backplats kvar och nu kan inte ens en Niklas Lidström lyfta backbesättningen till elitserienivå.
Kommentera

« · 275584 · »