Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Boork avgår sparkas

« · 928340 · » Till forumet

Sv: Boork avgår sparkas
AD: Skulle tro att det mer handlar om att få höra en ny röst i båset, till att börja med.
Sen blir det nog ungefär samma upplägg som hittills vad gäller spelet.
Tycker inte att det känns logiskt att isf ta in nån Boork light i form av Fleming...
Kommentera

Huge: Ja hoppas de har en reservplan Thelin o Östblom tror jag inte är kapabla att leda ett lag i motgång, frågan om Fleming är på ingång eller inte..
Kommentera

Fundamentals: Just nu känns det lite som "Jaha, och vad gör vi nu då?", över det hela.
Fortsätta på inslagen linje vad gäller spelsättet i stort eller blir det helt nya riktlinjer på isen?
Kommentera

Fundamentals: Isf den ende läktarcoach jag skulle ha nåt större förtroende för... :-)
Kommentera

Fundamentals: Inte då han ska sadla om å börja jobba med bilar.. Boorks däcks verkstad!!
Kommentera

Peja: jaha är det så brynäs jobbar okej ,,, är det tränaren som värvar... ja då förstår man ju att det har gått illa om han suttit på dubbla arbeten.... har alltid tyckt att boorken har gjort sitt jobb i alla fall.... han har gjort mycket för brynäs
Kommentera

Lindström: Jag tror att han ska vara på läktar'n
Kommentera

Trodde inte att han skulle sparkas, tragiskt alltså.
Kommentera

Fundamentals: Kan så vara men jag tror nog att Boorkenska vara i båstet å inte på isen..
Kommentera

Jompe:

Ja, var det inte Churchill som yttrade de orden?
Eller var det Cromwell?
Eller Leo Amery?
Kommentera

Lindström: "Hm hm skönt att en hitills erkänner sin egen prestation..."

Ja, det skulle Boorken aldrig göra. "med en dåres envishet..."
Kommentera

Konceptet: Ja till kl 15 så borde han ha hunnit knåpat ihop en bäsk artikel..
Sen kommer nog Brendel att vara näst största synda bock, Boork å han har ju INTE dragit jämnt.. (interna expressen källor i laget bruka ju det heta)...
Kommentera

Lindström: Nu väntar i alla fall jag med spänning när Magnus Nyström på Expressen vaknar till liv igen och gormar och gastar och kräver att min gamla kollega Sundlöv (Nej - jag är inte hockeyspelare) ska även han entlidigas.
Kommentera

www.aftonbladet.se/sportbladet/article1069173.ab
Hm hm skönt att en hitills erkänner sin egen prestation...
Kommentera

superfalle: MEN det är ju Boork som har bestämt att truppen ska utformas av en massa vattenbärare!
Kommentera

Jompe: otroligt...... värva spelare i stället för att sparka boork.... han har ju haft en omöjlig uppgift...,. utan spets i laget... bara vattenbärare
Kommentera

sylf: För mig betyder orden "de flesta" att inte alla var uddamålsförluster.
Vilket skribenten också skrev.
Dessutom gjorde FBK sitt sista mål i tom kasse,så det räknar jag i istort sett som en uddamålsförlust.
Kommentera

bradberry: Instämmer till fullo.
Kommentera

Jompe: Självklart finns redan en ersättare på ingång. Annars hade detta aldrig skett.

Tolkar dessutom detta som att spelarna tappat förtroende för Boork. I annat fall tycker jag klubben agerat fel.
Kommentera

Gusten: Boork gjorde ett kanonarbete med att bringa reda i klubben, inget snack om det. Då krävs de egenskaper han har; peka med hela handen, "micro-manage" truppen, förmodligen hela klubben. Men de egenskaperna är inte samma egenskaper som plockar fram ett vinnarlag. Boorks styrka är alltså också hans svaghet, han kan inte släppa fram spelare utan håller tight kontroll på spelarna.

Östblom-Thelin ser jag som en helt temporär lösning på tränarfrågan. Bli inte förvånade om ni ser Mr. Wayne Fleming uppe på Sätraåsen någon gång den kommande veckan eller så.

Är detta en triumf för ett gäng spelare som ogillar tuffa tränare (sylf!). Inte säker på den saken. Tror snarare att många spelare tröttnade på kontrollen. Förhoppningsvis har truppen lärt sig att det finns inga genvägar till bra resultat. Att åka runt på ett rör funkar inte.
Kommentera

Huge: Känns som man vill flytta fokus nu till laget.. Hoppas att dom pallar det nu då.. Eller dom kanske ska kicka en spelare per match när dom inte vinner....
Kommentera

Huge: 1-2 mot SSK är en sådan. 4-6 mot FBK,1-5 mot VF,4-6 mot SAIK är inga uddamålsförluster.
Kommentera

Fet-Ecke: "Samtidigt så har de flesta av era förluster varit uddamåls-förluster.
(Förutom senaste då) Vilken tränare kan beskyllas för det på ett rättmätigt sätt??"

Sant och riktigt.
Kommentera

Jompe: Ordförande Christer Sundin: I dagsläget är det inte aktuellt med någon ny tränare utifrån. Olov och Thomas har vårt fulla förtroende. ...

Illavarslande ord!!!
Kommentera

rackham: De orden låter bekanta?
Kommentera

Gusten: Jo, men frågan är hur kontraktet är skrivet och om lönen ändras eller inte.
Det vet nog bara de inblandade.
Kommentera

Huge:

Undrar om mormor slängde in:

"You have sat too long here for any good you have been doing. Depart, I say, and let us have done with you.
In the name of God, go."
Kommentera

Huge: "Lämnar Leif Boork Brynäs nu?
– Nej, han har kontrakt med oss fram till april. Exakt vad han ska göra i föreningen vet vi inte ännu. Men han ska inte leda A-laget."

Tror nog inte att lönen ändras något.
Kommentera

sylf: Håller med! Boork försökte bygga nytt, men grundstommen var rutten.

Ponera att vi hade en sudd pengar över och den nu går till att avlöna två tränare istället för att förstärka på centersidan...
Kommentera

Gusten: Nu läste jag inte länken men det står väl ändå inget i den om vad som gäller ang det ekonomiska?
Kan ju vara så att han får en betydligt lägre lön då han inte längre tränar A-laget och är huvudansvarig?

Det intressanta är iaf att Östblom och Thelin tar över tills vidare.
För hur länge?
Tror knappast att dom kommer att revolutionera spelsättet och göra ngt jätteradikalt.
Vilket väl borgar för att man helt enkelt vill höra en ny röst i båset.
Kommentera

Jag tycker INTE att man ska lägga allt till last för läget laget är i nu på Boorken. Känns som om några spelare sitter i skyddad verkstad hur kasst dom än har spelat.

Vilka tror nu att det vimlar av tränare som är mycket bättre än vad Boorken var??

Kanske skulle ha rensat upp lite i truppen innans man gjorde i mina ögon en generaltabbe i att kicka han...
Kommentera

Huge: Samtidigt så har de flesta av era förluster varit uddamåls-förluster.
(Förutom senaste då) Vilken tränare kan beskyllas för det på ett rättmätigt sätt??
Kommentera

JBlom: Inte en chans att det är tränarnas fel. Spelarna är bortskämda bäbisar! Ett tränarbyte är nog inte medicinen för det här gänget. Om det nu inte visar sig att den som kommer kastar ut DJ,köper 2 nya målvakter och ett par centrar.
Kommentera

JBlom: Instämmer, finns flera "gamla spelare" som bord bänkas alt lånas ut.
Kommentera

sylf:
Kan inte bara vara tränarnas fel?
Kanske dags att rensa ur det äldre intrigmakargardet i Brynäs trupp. ;)
Kommentera

Huge: Det står ju i länken jag postade här nere. Han ska vara kvar i klubben kontraktet ut.
Kommentera

sylf: Ja, det är bara att läsa härnere och titta på vad jag sagt hela tiden.
Behövs inga gnuggningar för det...
Kommentera

Gusten: Om nu inte Boork avgått självmant?
Vet inte vad som då gäller ang det ekonomiska..
Kommentera

Huge: Ja, nu vet du varför jag skrev i morse att du skulle ändra dina åsikter.Hoppas du har gnuggat ut nåt bra.

Hur många tränare har det här gänget INTE stått ut med??

Melin,GP,Jonsson,Kyrö,Esko,Boork. Undrar var felet ligger??!!
Kommentera

65selander:
Vilken skräll, jag trodde han skulle sitta säkert till jul med tanke på segern mot TIK.
Det är nog handfallenheten i förra matchen som blev droppen. Man riktigt såg på spelarna att de tvivlade.
Kommentera

det va inte en dag för sent det har varit oroligt i brynäs sen föra året nu vänder det för er
Kommentera

Mickis: Håller inte i längden. Och det är inga rliga matcher nu heller Frölunda och Timrå borta.
Kommentera

65selander: Boork och Fleming på lönelistan lär väl inte direkt tala för någon förstärkning på centersidan :(

Hellre Boork + center än Boork + Fleming
Kommentera

65selander: Det verkar som om det blir Olof och Thelin som tar över, känns inte bra.
Kommentera

Gusten: Han lär ju inte vara gratis Mr Fleming men vi måste ha en tränare som inte är en nödlösning. Det får kosta denna gång.
Kommentera

65selander: Har vi råd att betala både Boork och Fleming?
Kommentera

Lunkan: Nu är det bara att lägga det gamla bakom sig och börja jobba som ett lag.

Sedan så blir det intressant och se med Fleming
Kommentera

Poffa: Nja, både och faktiskt. Allt beror nog på vad motiveringen är, och den kommer vi väl att få reda på så småningom.
Om man ser till det rent speltekniska och möjligheten att fortfarande bli ett mittenlag så tycker jag att det var lite förhastat.
Där tycker jag att det inte varit nån större panik.

Men om det däremot handlar om ett utbrett missnöje bland spelarna så är det en helt annan sak. Men det har ju hittills inte funnits några konkreta tecken på detta, mer än antydningar och rykten härinne.
Rykten och antydningar där man dessutom inte vet vilken dignitet det är på det ev missnöjet.
Ex allmänt smågnäll över en jobbig tränare tycker jag inte nödvändigtvis ska tolkas som ett utbrett missnöje.

Att Boork inte är rätt man att ta oss vidare i utvecklingen är dessutom ngt jag redan från början hävdat, så det är inget nytt.
Frågan har gällt ifall det var rätt att förlänga med honom inför denna säsong.
Även där har jag varit kluven då det var ett knepigt läge, där det både fanns det som talade för och som talade emot.
Kommentera

Robban_Brynäs: Nu gäller det att spelarna tänder till den stora frågan VEM tar över det sjunkade skeppet? Vi ska upp till ytan igen!
Kommentera

Robban_Brynäs: Flemming kommer ju...
Kommentera

« · 928340 · »