1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446104 inlägg · 7961 ämnen

Boork in i frysboxen....?

Sv:Boork in i frysboxen....?
Huge: Tror knappast det gäller hela truppen.vad är alternativet? Vi har haft 11 miljoner tränare de senaste åren och ingen har varit bra, spelarna har haft makten.nu har man inte det och leder serien. INGEN spelare är viktigare än laget. Tycker dom att det är roligare att såsa runt på 80 procent och lira KS varje år så låt dom göra det då, men fan inte i Brynäs!

FUCKING KRONWALL, NU!!

Huge:

Jag håller inte med dig att en kompisrelation är att föredra mellan tränare och spelare. Enligt mig är det kaptenen, i detta fall Sjödin som ska vara ledaren och kompisen i laget medans tränaren är översten som ingen umgås med privat eller trotsar. Man kan hata översten men man skall göra som han säger, annars har vi ordervägran och finkan, i detta fall en isbox. =)

pastorn: Ja, generellt så håller jag med dig men frågan är ju inte riktigt så enkel som den verkar, enligt min mening.
Problemet är väl om missnöjet gäller hela eller större delen av truppen.
Det kan ju paradoxalt nog vara så att några yngre spelare som Boork dessutom valt att satsa på från början, nu har tappat lusten pga ex bänkningar och ev pga man anser oss spela lite för defensivt och därmed själva måste ta ett i egna ögon alltför stort defensivt ansvar.
Bara en teori men den bygger på min allmänna teori om att Boorken i det stora hela kanske har och alltid har haft lite för mkt distans till spelarna när det gäller de lag han tränat.
Dvs att han är för lite kompis med spelarna, för att tala klarspråk.
Kompisförhållandet är i längden att föredra, om det kan hållas på en vettig och seriös nivå, vilket kanske inte var fallet när vi senast tog guld med Melin.
Jag tror ex inte att det handlar om något ifrågasättande av hans rena kunskaper vad gäller hockeyn i stort (lagbygge, träningsmetoder, taktik, psykologi etc etc).

Finns säkert en del spelare som är missnöjd med Boorken, så blir det när en tränare ställer krav på spelarna att de ska ut o köra 100% varje match och bänkar när dom försöker lata sig. Istället för att bita ihop och kriga väljer en del den lätta vägen att börja gnälla på tränaren. Hoppas inte Brynäs viker sig för lata spelare utan ger Boork all makt som krävs för att vinna.

Jompe: Så frågan blir alltså: vad vill vi ha? Vilken typ av spel tar Brynäs till nästa nivå, ett etablerat lag i topp 4?

Mitt svar; Ett snabbt spel med teknik, spelförståelse och puckvård, som byggs på en grundspel av kraft, arbetsinsats, lagmoral, motivation och lojalitet. Dvs Rysshockey modell 80-tal. Basen börjar komma på plats.

hajen5: Vi gör alla våra misstag, sade igelkotten och klev av stålborsten.

Anemyr:

Artikelförfattaren Patrik Thornéus är ju samma geni som skrev en hyllningskrönika till Obol Investment för ett tag sedan. En kille med stor trovärdighet......

65selander: Frågan om Boorkens framtid i Brynäs är inte helt okomplicerad. Vilken tränare vi väljer att ha bestämmer rätt mycket vilket spel laget kommer att spela, och jag tror att det grubblas en del på det på Sätraåsen just nu.

Å ena sidan är det uppenbart vad han har betytt för att få ordning och reda i spelet. Tydligt spelsystem med tydliga roller, inget glassande, inga egon utan alla jobbar för laget. Han är en extremt skicklig taktiker. Att han är en av landets bästa tränare är uppenbart.

Men han föredrar mycket tydligt svetthockey (rackham!) framför teknikhockey. Spelare som Almtorp, Widing och Hempa och Månsson, för att ta några exempel är spelare som lever på sin kraft och intensitet och inte så mycket på teknik eller spelförståelse vilket är sånt som Dackell och Molin har i överflöd.

Så frågan blir alltså: vad vill vi ha? Vilken typ av spel tar Brynäs till nästa nivå, ett etablerat lag i topp 4?

70 Rodrigues: Så kan det mycket väl vara, men det kan ju faktiskt stämma också!!

ingen rök utan eld brukar man ju säga...

HF: Håller fullständigt med dig. Hur skulle Brynäs ha spelat om "ingen skims skulle funnits".
Nu leder Brynäs Elitserien,men inget i artikeln om de var överlägsen HV, att Kristan var outstanding, Dackell bäst på plan, inget om matchen, medans alla andra matcher skriver man om hur matcherna var. här kör man över HV spelmässigt, och det enda man få läsa är negativt om laget, ingen kredit för hur matchen genomfördes. Varför inget matchreferat, utan det enda, att man har "problem inom laget". Nä, han som skriver artikeln kommer utsprungligen från Skelleftå,"så man förstår honom".
Vad skall Brynäs göra för att få positiva referat, ATT MAN VERKLIGEN LEDER ELITSERIEN, ATT MAN MED DETTA LAG ÖVERASKAR HELA HOCKEYSVERIGE,INKLUSIVE SPORTJOURNALISTERNA.

GävleLasse: En storm i frysboxen ;-)

Om man vill leka Aftonbladet så är det nog Månsson som gnäller :-))

51 Roger: Det som talar för att det finns substans i artikeln är att Pucken var inne på samma sak i en krönika för inte så länge sedan. Han skrev något om tissel och tassel uppe på sätråsen.

Detta i kombination med att Sundlöv varken kunde dementera eller verifiera ryktena...

Men nog luktar det som att Aftonbladet är ute efter att fabricera ett scoop för att sälja tidningar. En storm i ett vattenglas helt enkelt.

Huss: Precis!!

70 Rodrigues: Men var inte tanken från början var att Boork skulle vara där i 2-3 år beroende på hur lång tid kulturförändringen skulle ta?
Boork har varit synnerligen effektiv och t.o.m. lite för framgångsrik så nu sitter Sundlöv i ett dilemma. Han är en väldigt karismatisk person, Boorken, men det är precis som med spelarna ("laget framför jaget") att en tränare inte får vara större än föreningen...

70 Rodrigues: Helt klart, flera spelare vill avvakta att skriva nya kontrakt innan tränarfrågan löst sig, ett rykte men det kanske ligger något i det.
Oroande om det gäller spelare som Dackell, Angell mfl.

Bissett19: Framtiden får utvisa vad som stämmer!!

70 Rodrigues: Så är det väl i alla lag,att alla kan ju inte gilla tränarn till hundra procent sas.Men i det här falllet verkar det som om Aftonbladet vill försöka skapa lite osämja hos våra krigare.Men serru Thorneus,den gubben går inte;)

51 Roger: Mycket dravel i den artikeln, ett lag som spelar med sån harmoni som Brynäs faktiskt gör, kan inte ha en särskilt stor skism mellan spelare och ledare.

Eller så kan man ge fan i att läsa Aftonfabeln och det andra blasket. Det enda de har fakta i, är sådant som faktiskt redan HAR hänt - reda siffror och resultat! Verklighetsfrånvända jävla kvastfeningar till lurendrejare och fåraherdar. Bah!

51 Roger: Så kan det mycket väl vara, men det kan ju faktiskt stämma också!!

Snälla nån, angående artikeln i Aftonbladet, om att byta ut Boork, "några spelare ej nöjd med Boork".Rätta in er i leden. Jag tror att detta är ett utspel från journalisterna,att skapa några rubriker, för att Brynäs leder Elitserien,som ingen i hela hockey Sverige kunde tro på inför säsongen.

GävleLasse:
Äh! Man ska inte tro allt man läser.. ;)
En ledare som Boork växer inte på träd, personligen tycker jag att om man som spelare inte kan ta en ledare som han.. tja... *vinkar* heeejdå.. Mesproppar..
Undra vad som skulle hända om BIF valde att ha kvar Boork istället för att bry sig om hot om klubbyte från "de gamla rävarna"..?

bradberry: Ja det kommer inte som någon överraskning direkt. Hårda nypor brukar ha den effekten hos spelare. Boork har fått ihop brynäs till ett LAG och nu kommer "belöningen".

Brynäs ledning står inför ett val...Sparka spelarna som klagar eller byta tränare? Givetvis hänger det på vilka spelare som inte är nöjda, även fast alla är "lik mycket värda" i truppen. Men jag tror ett hot om klubbyte från Dackell eller Sjödda väger mer än om det kommer från t ex Spets eller Hermansson... ;)

bradberry: Var det något fel på mitt inlägg 0825 ang detta ;-)

Boork in i frysboxen....?
Man blir lätt lite less. Här har Bif tagit 7:e raka och genom att spöa serialedarna på bortaplan erövrat förstaplatsen. Man kollar in aftonbladet på nätet för att läsa hyllningar.

Då drar Thorneus upp nått om att Boorken skall bytas ut för spelarna är missnöjda.

En upprotad liten skandal så klart. I ren skvallerblaskanda.

Har hört att Micke Wahlberg tar över skutan nästa säsong..... :-D

« · 819947