Brynäs IF

727838 inlägg · 7961 ämnen

Boork in i frysboxen....?

« · 878926 · » Till forumet

Sv: Boork in i frysboxen....?
70 Rodrigues:

Vilket kvalificerat skitsnack. Har du någonsin hållt på med idrott?

Fickpingis ??
Kommentera

65selander: Angell var med hela vägen. Han hade ett vanligt kontrakt. Det var bara Lavins och Bicek som saknades på grund av artistkontrakt
Kommentera

arnio: "övrigt skall sägas att man behäver inte vinna trofeér för att vara en vinnare. Det handlar snarare om inställning än om poängproduktion eller storleken på prissamlingen"

Vilket kvalificerat skitsnack. Har du någonsin hållt på med idrott?
Kommentera

GävleLasse: Jo, Lind fanns med i alla tre matcherna under turneringen. Detta enligt swehockey. Han gick som förstecenter mellan Björn Danielsson och Dackell och slutade på 1 mål och 1 ass.
Kommentera

Starzign: Tornberg, Fagervall, Strömberg eller Simensen.
Kommentera

GävleLasse: Vi hade inte full trupp då heller eftersom Angell och Bicek inte fick vistas i landet. Närmaste vi kom var väl i Tammerfors vad som kunde likna full trupp?
Kommentera

GävleLasse: "På tal om vinnare, vad har Lind, Danielsson, Sjödin, Johansson och de andra vunnit? De vann ju inte ens KS när de var nere..."

Tja det finns många spelare som skulle kunna bytas ut i Brynäs. Jag ifrågasätter verkligen kunnandet hos de flesta spelare som du räknade upp men hela laget kan inte bytas ut på en gång.

Dessutom så är det inte alltid så lätt att få tag på spelare som är bättre än de man vill bli av med.

I övrigt skall sägas att man behäver inte vinna trofeér för att vara en vinnare. Det handlar snarare om inställning än om poängproduktion eller storleken på prissamlingen.
Kommentera

Dream Team: Jag är osäker, Brynäs använde ju en hel del try outare och juniorer den turneringen. Vi körde bara med fullt tillgängligt manskap under en cup, Mora cupen.
Kommentera

GävleLasse: Vilken tränare skulle du vilja se ta över efter Boorken??
Kommentera

GävleLasse: På tal om inget, sådär, menar du? ;-) Se där, ytterligare något som Lind (m.fl) vunnit! (För han var väl med där?)
Kommentera

arnio: Det roliga i det hela är att Miettinen kom på andra plats i Brynäs interna skytteliga 02, 03 och 04

Rätt bra gjort av en "sopa"
Kommentera

Dream Team: Ja det gör honom verkligen till en vinnare...

Jag glömde i all hast att Brynäs faktiskt VANN SCA cupen i höstas FÖRE Timrå ;)
Kommentera

GävleLasse: Jo, Lind har visst vunnit KS, med Timrå båda gångerna han själv var med (säs. 1999/00 och 2001/02)... ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Laget Rodrigues, Laget blev bättre utan Miettinen.

I alperna spelade han kval mot andradivisionslag. Det handlar inte bara om poäng utan även om karaktär.

En sopa har Miettinen aldrig varit utan snarare en duktig spelare som kanske inte alltid jobbar för lagets bästa.

Vi får se hur Brendl klarar Boorkens klor, kanske han kan bli en hårt arbetande forward.
Kommentera

arnio: Vem räddade oss från KS mot HV för några år sedan?

På tal om vinnare, vad har Lind, Danielsson, Sjödin, Johansson och de andra vunnit? De vann ju inte ens KS när de var nere...
Kommentera

arnio: Lätt och säga att man skojar när man befinner sig between a rock and a hard place.

Miettinens poäng i Brynäs innan Boork.

2002-2003 Brynäs Elitserien 50 9 17 26
2003-2004 Brynäs Elitserien 50 13 21 34
2004-2005 Brynäs Elitserien 47 7 17 24

Med Boork som tränare.

2005-2006 Brynäs Elitserien 19 4 3 7

Var Miettinen en sopa även innan Boorken tog över?
Kommentera

arnio: Problemet med Brynäs? Jag har ju precis förklarat varför Brynäs är bättre än på länge. Idag har man en skaplig ekonomi som gör det möjligt att bygga ett bättre lag. För 4-5 år sedan så kunde man inte det och detta verkar du och många andra Boorkfantaster ha glömt. Du har helt enkelt blivit blind och glömt orsakerna till att Brynäs blivit bättre.

Boork var bra för Brynäs, nu är hans jobb till ända och jag hoppas innerligt att han försvinner så snart som möjligt. Boork har för vana att stanna i samma klubb i tre år, sedan är han förverkad. Jag hoppas verkligen att den trenden håller i sig.
Kommentera

GävleLasse: Vi får se. Jag tror att du har fel om Miettinen, han är ingen vinnare.
Kommentera

GävleLasse: Förlåt så mycket , vad vet jag..självklart är det inte bara hans förtjänst, men ändå av de tränare jag har upplevt under min livstid vilken inte är så lång:D... så ligger han i topp tillsammans med Roger Melin...
Kommentera

arnio: Ironin är DÖD
Kommentera

arnio: Så nu är det endast poäng som räknas? I så fall så kan Brynäs göra sig av med 80% av laget som absolut inte producerar bra.

Miettinen är en väldigt duktig spelare, och det lag som värvar honom kommer att få ut mycket av honom. That's it.
Kommentera

70 Rodrigues: angående kommentarna om Schweiziska ligan så saknades en (-; för att visa att jag var lite ironisk. När du sedan blev så himla vrång så retades jag lite. Sorry man..

Maj Maj måne...
Kommentera

GävleLasse: Men Lasse vad är problemet med Brynäs så? Brynäs är bättre än på länge och laget utvecklas för varje säsong.

Föreningens ekonomi blir starkare och starkare men här är det mest bara gnäll.

Jag tror att det kommer att bli ett lyft för Brynäs när näste tränare kommer in med lite nya ideér och med ny energi.
Jag tror inte att Boork kommer att leda Brynäs till guld men han bygger en plattform som Brynäs kommer att stå stabilt på i framtiden.

Miettinen lirar igen i ett lag som slåss i botten och där tror jag att han hör hemma. Visst plockade han en del poäng i kvalet mot andradivisionslagen i Schweiz men under grundspelet i ligan imponerade han inte direkt.
Kommentera

Starzign: Är det konstigt? Brynäs har haft väldigt mycket jobb att sanera ekonomin under ett flertal år. Som följd av detta har man varit tvungna att köra en budgetversion av lagbygget. Detta har pågått länge och det är först nu som Brynäs har haft råd att lägga ner skapliga pengar på nyförvärv.

Att tillskriva Boork "framgången" är totalt åt skogen. Visst har Boork bidragit, inte tu tal om det men jag tycker att det har skapats en jävligt sned bild av Boork bland många Brynäsare.
Kommentera

Starzign: Håller med dig, Brynäs är bättre än på länge och det är ju det viktigaste.
Kommentera

arnio: Skojade? Du har väl insett hur jävla inskränkt du är.

Hur skall du göra den dagen Boork lämnar Brynäs och en annan tränare med en annan filosofi kommer? Du kan ju omöjligt tycka att denna förändring kommer att vara positiv, oavsett resultatet.

Dina kommentarer om den Schweiziska ligan visar ju bara att du sitter och bläddrar. Du har absolut ingen koll alls.

TROLL
Kommentera

arnio:

Troll, gå och bada
Kommentera

GävleLasse: Slappna av, jag bara skojjade lite med Rodriguez
Kommentera

Nu ska vi inte bråka ;-)
Jag anser att Boork vet vad han sysslar med, har inte sett Brynäs
så här bra på myckt länge... :D
Kommentera

GävleLasse: Skit ned dig Lasse jag bara skojja lite mod Rosita.
Kommentera

arnio: släpp banjon nu...

TROLL!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja visst är det så. Kanske den är i klass med Tyskland och sämre än finland.
Kommentera

arnio: Jasså!
Kommentera

70 Rodrigues: Jo om man gämför med elitserien så är den skit.
Kommentera

arnio: Skitliga, har du överhuvudtaget koll på vad fan du snackar om?
Kommentera

Paddan: Riktig skitliga det där. De skulle nog få spö av Leksand.
Kommentera

arnio: Förlåt mig, det var tydligen 15 mål och 34 assists på 59 matcher.
Kommentera

Paddan: Allt som Boork har gjort när det gäller att sparka spelare eller sätta dom på bänken är helt rätt förstår du. Boorken tror att han är gud, han har gått på myten om sig själv. Totalt överskattad. Miettinen är en bra spelare, det lag som värvar honom kommer att få mycket.
Kommentera

arnio: Nationalliga A, alltså den Schweiziska "elitserien" där du bland annat hittar Alexandre Daigle.
Kommentera

Paddan: Ja och i vilken liga är det då?
Kommentera

arnio: Jo, 9 mål och 24 assists på 44 matcher för Miettinen är ju hur värdelöst som helst.
Kommentera

Intressant också att kolla statsen för Miettinen och Malmström efter att de lämnat Brynäs. Statsen suger, Boork hade rätt !
Kommentera

GävleLasse:
" Den första säsongen så talade han om för media att han hade det tufft psykiskt på grund av att han saknade familjen samt hade svårt med språket. Han hade inte så mycket sällskap här."

Knappast Boorkens fel eller?

"Givetvis är det en konspiration av Ros och Lavins. Ros är ju precis som alla andra journalister endast ute efter att skriva negativa saker om Boork."

De skriver allt som väntas sälja oavsett om det gäller brynäs eller någonting helt annat. Hemskt lite fakta är någonting som går igen i deras artiklar. Grisar av gnorrar...
Kommentera

Huge: Givetvis är det en konspiration av Ros och Lavins. Ros är ju precis som alla andra journalister endast ute efter att skriva negativa saker om Boork.

Du hörde väl hur Boork satt och berömde Lavins under matchen igår.
Kommentera

arnio: Den första säsongen så talade han om för media att han hade det tufft psykiskt på grund av att han saknade familjen samt hade svårt med språket. Han hade inte så mycket sällskap här.
Kommentera

70 Rodrigues: Klart att ingen som petas är nöjd. Lite gnäll får man räkna med.
Kommentera

Huge: Som sagt, allt positivt som skrivs om Brynäs är sant och allt negativt är falskt!!
Kommentera

Huge: Dessutom så sade han inte direkt vad Boork gjort sig skyldig till förutom "mind games". Inte direkt hård kritik mot Boorken utan mest artikelförfattarens tolkningar. Skräpjournalism.

Som sagt spelarna stod i kö att förlänga med Brynäs och Lavins förlängde en gång och nästa gång kontraktet gick ut så sade Brynäs nej...

En gris av en gnorr är vad det hela är.
Kommentera

arnio: Ja, det är ngt som inte stämmer i Lavinsaffären.
Att ha stått ut under 2 skräcksäsonger (Tomas Ros anm.) låter ju inte speciellt trovärdigt med tanke på att kontraktet förlängdes.
Med tanke på hur murvlarna försöker trissa upp saker och ting för att få sina rubriker och hur dålig Lavins varit på att tala svenska, så är det kanske inte så långsökt att anta att Ros lyckats lägga lite väl negativa ord i lettens mun och förstorat upp det hela till ngt som från början kanske var tänkt som en rent allmän klagan från Lavins sida över Boorks lite tuffa och rättframma ledarstil.
Kommentera

"Vill inte säga för mycket om Leif Boork, men det var två psykiskt jobbiga säsonger för mig, säger han och fortsätter......."
Kommentera

« · 878926 · »