Brynäs IF

727628 inlägg · 7962 ämnen

Boork is back !??

« · 997938 · » Till forumet

Sv: Boork is back !??
sylf: Ja, det är kaos i Brynäs just, men ur kaos kommer ordning...
Kommentera

rackham: Förstod nästan att ett sådant svar skulle komma, ni pallrar er ju knappt till hemmamatcherna när de är gratis, nej håll er till fotboll ni.
Kommentera

Snoop: Det är sant att det var många >glin< som tackade nej till gratisbiljetter, men det hade folk kanske gjort i Timrå också om de hade vetat att deras favoritlag skulle få stryk.
Kommentera

Snoop:

Ja, konstgräs, GIF-SIF och Söder-Broder 20 på läktaren en kall marsdag, finns det nåt bättre...
Kommentera

Peja: Hur kan man veta på förväg om man ska få stryk ?? Ajja de är synd att ni har lagt ner iaf.
Kommentera

Hahl Bundy:
finns redan så många osakliga o onyanserade tyckare, dock med rätt klubbtillhörighet
bespara mig gärna en till, från sundsvall
Kommentera

Snoop: Du verkar inte inse att du kastar sten i glashus.

Hemmasnitt den här säsongen:

Brynäs: 5995
Timrå: 5295

Enough said really... Men det är ju bara om Brynäs som man får använda ordet "publikkris" eller hur?
Kommentera

Peja: Ja, det är lite skillnad när man har en publik som förväntar sig guld och avhuggna tallar varje år mot en publik som aldrig upplevt en semifinal i modern tid...
Kommentera

Peja: Jo men med tanke på vad eran arena kostar jämfört med vår så är erat inge bra, ni förlorar pengar de gör inte vi.
Kommentera

tjugo8: Men titt! En till som tycker att det inte är nån kris utan att det är onyanserat dravel när nåt påtalas om Brynäs "kris" som inte är nån kris egentligen utan bara påhitt.
Jag är inte från Sundsvall eller Timrå heller, så då besparade jag dig det iallafall.
Kommentera

Hahl Bundy: Jag är ledsen, men bara för att ett gäng onyanserade tomtar överdriver och tvärsäkert talar om kris och förfall, så betyder det faktiskt inte att det måste vara sant.
Inte från vare sig Sundsvall eller Timrå alltså?
Vad var det jag sa: du ÄR släkt med Anrell....
Kommentera

Snoop: Det är sant, men samtidigt är det fakta att vi Brynäsfans är piggare att gå på hockey än vad ni Timråfans är. Hemmasnittet är MYCKET bättre och det kan inte förklaras bort. Detta trots att Brynäs är seriens sämsta hemmalag! Timrås publiksnitt hade väl varit tresiffrigt om laget hade spelat så dåligt...
Kommentera

Hahl Bundy: "Det som inte dödar en, härdar."
Ja, det borde väl du som Timråit veta om någon...
Kommentera

Huss:

Ja, det var så sant, vi spelar mot Timrå ikväll.

Såklart... och jag som funderade över deras plötsliga intresse för Brynäs väl och ve...
Kommentera

Huss:
Vill egengligen säga "sluta upp med sandlåderiet" men samitidigt är det länge sen man såg nån från annan förening som var härinne och hetsade upp stämningen ..lite kul ändå...(konstigt nog är det bara supportrar från vissa norra orter som brukar göra det).. ;)
Kommentera

Peja:
Lite skillnad på publikunderlaget i Gävle och Timrå kanske...
100 000 mot 20 000.
Kommentera

Peja: Klart ni har ett bättre snitt än oss de vet väl alla, men de de handlar om är att de inte är tillräckligt eftersom ni går minus, nej om vårat Timrå hade varit så illa ute som ni är så tro jag knappast att eon skulle stå tom, vi vill verkligen inte att vårat Timrå ska åka ur och jag tror helt klart på mycket folk, vi har bra erfarenheter av kvalserien.
Kommentera

Huge: Tyvärr du har fel igen.
Men det är ju bra att du tycker att allt är OK med en sportchef som är utbränd( undrar vad det beror på), en sparkad tränare, all turbulens som varit o är just nu, o som grädden på moset på väg till KS men där kommer den sparkade tränaren ev. tillbaka eftersom han har scoutat KS-lagen utan o innan.
Taktik o strategi på hög nivå.
Kommentera

Huss: Japp, det var ju därför jag sa det, o ni behöver härdas lite mer.
Kommentera

JBlom: 20 000? Det var fegt att inte räkna in Sundsvall i siffran för Timrå.
Kommentera

JBlom: Så det finns inga boende i Medelpad som håller på Timrå annat än dem som bor i själva Timrå?
Kommentera

Hahl Bundy: Tack, det var vänligt.
Kommentera

rackham: Fråga: Hur vet man att det är match mot Timrå?
Svar: Ett gäng Timråiter dyker upp i GB:n och krystar, samt en och annan Modoit som inte förstår spelschemat.
Kommentera

Hahl Bundy: När och var har jag påstått att allt är Ok?
Du tror inte att det finns ett par graderingar mellan kaos/förfall och att allt är frid och fröjd?
Och grattis: du vet alltså redan nu att taktiken och strategin inför ett ev KS är felaktig?
En överdrivande onyanserad spåkärring med läsförståelse, det är just vad du är. Och inget annat.
Kommentera

Rackham, jag tror Jompe a) fortfarande är jetlaggad b) har tagit med en paraplydrink hem och sippat på den under eftermiddagen c) har gått in i en svår depression över sakernas tillstånd efter återkomsten från vulkanöarna
Kommentera

Jompe: Betänk att det kan vara sista gången. Nästa år kanske det är Skåningar o annat löst folk härinne.
Tack o Hej nu ska jag på match.
Kommentera

Hahl Bundy: Ja gubevare oss för skåningar!
Kommentera

Huss: Du har två av tre klockrena svar. Och jag har (beklagligtvis!) ingen drink att sippa.
Kommentera

Jompe: Ojsan, Brynäsarna är supersmarta.Dom hittar inte till sin egna arena =)
Kommentera

Huge: Tack.
Vi får väl se när vi hörs nästa gång. Kanske dröjer men det lär nog inte du sörja.

Apropå taktiken så menade jag att det var smart att låna ut Borken till Almtuna som i ett antal månader i AS har kunnat scouta MIF LIF osv.
Det är att verkligen gå in för KS det!
Fridens med dig!
Kommentera

Jompe: bara se till att du uppfyller 3 av 3, det kanske känns bättre då.
Se det som medicinering ;-)
Kommentera

Jompe: Snart kommer nog Springsteen också!
Mannen som hatar Brynäs mer än han älskar Timrå!
Kommentera

Huss:
Så klart det finns det. Men jag jämförde kommunerna med varandra.
Finns säkert några förvirrade Sundsvallare som håller på Timrå. :P
Kommentera

moreten:

Han kommer väl först i sommar, eller har jag fel biljetter...
Kommentera

moreten: Lite som Hahl Bundy då (om man läser hans presentation).
Det bottnar säkert i lika delar avundsjuka och mindervärdskomplex som nu när sakernas naturliga tillstånd är ur led (lite som växthuseffekten faktiskt) drabbas av hybris och eufori över att de näst mesta mästarna hamnat på dekis (ursäkta stockholmskan)
Kommentera

Hahl Bundy: Fridens med dig själv. Och ingen härinne lär väl sörja speciellt mkt om det skulle dröja innan du tittar in igen...
Kommentera

Huss: Ja, jag har funderat över Brynäshatet som finns i Timrå men aldrig riktigt kommit på något bra svar...
Kommentera

moreten: Var nog mer på den tiden Brynäs ägde hockeyn och damsög alla klubbar på deras bästa. Men de borde vara äldre än 20 iaf
Kommentera

65selander:
Stämmer, med infekterade övergångar m.m
Finns många timråiter som fortfarande "hyser agg" mot Brynäs.
Själv så tycker jag brynäs är rätt ok, finns värre lag.
men så är jag ju sambo med en brynäsare så vad skall jag säga ;-)
Kommentera

Klarläggande från Brynäs IF

Med anledning av den ryktesspridning och de spekulationer som förekommer runt Brynäs sportchef Micke Sundlöv vill Brynäs IF göra ett klarläggande.

Brynäs sportchef Micke Sundlöv är sjukskriven i tre veckor. Han besökte under tisdagen en läkare som sjukskrev honom i tre veckor. Micke Sundlöv har inte av Brynäs styrelse blivit uppmanad eller tvingats att stanna hemma. Micke Sundlöv är fortfarande sportchef i Brynäs IF.
– En medarbetare i Brynäs organisation måste ha rätt att få bli sjukskriven utan att det börjar spekuleras kring hans person, säger Christer Sundin, ordförande i Brynäs IF. Micke Sundlöv är sjukskriven i tre veckor, inget annat. Han är fortfarande Brynäs sportchef och han har fortfarande styrelsens fulla förtroende.

Sportchefens sjukskrivning kommer i ett läge där trycket på Brynäs IF är stort och där A-laget kämpar för att undvika kvalserien. Det är dock i nuläget inte aktuellt att ta in någon vikarie för sportchefen.
– I dagsläget återstår två matcher av grundserien, och det är klart att vi måste klara oss utan en sportchef under dessa matcher, säger Christer Sundin. Självklart måste en organisation ha beredskap för, och klara, att en person blir sjukskriven i tre veckor.
– Det är aldrig roligt att bli sjukskriven, och det blir väl inte bättre av att media spekulerar i orsaken till hans sjukskrivning. Micke Sundlöv, precis som resten av sportorganisationen har haft en stor press på sig under hela säsongen. Det viktiga nu är att Micke Sundlöv kan återhämta sig under sin sjukskrivning så att han kan komma tillbaka till arbetet så fort som möjligt, avslutar Christer Sundin.

Kommentera

Bissett19:
Och nu frågan, var det bra eller dåligt för Brynäs?
;-)
Kommentera

moreten: Lillebrorskomplex så klart.
Kommentera

TIKbiff:

Du får tolka det hur du vill,jag vet att ni Tallefjantar sitter o slickar er runt mun över Brynäs situation just nu.....
Kommentera

Bissett19: Tycker spelarna om det här nu då att Borken kommer tillbaka jag menar som jag har uppfattat det så är han inte älskad av dom??
Kommentera

Jacksson 71: Alla tycker om Leif Boork!
Kommentera

Jacksson 71: Alla älskar inte Leif Boork!
Kommentera

66Berglund: Ne men han har vell lyckas med framgångar med sitt hårda sett att vara tränare.
Kommentera

Bissett19:

"Som arbetande journalist har jag sedan en tid varit portad från Brynäs omklädningsrum och ”utkastad” av Olof Östblom efter en träning.
Sandlåda in absurdum i Läkerolens inre."

En bitter Pucken uttalar sig i en egen krönika.
Sandlåda?
Tja, sluta att gnälla grina och sprida rykten i ditt jobb som arbetande journalist, så slipper du att bli tagen i örat, min käre Puck....
Kommentera

Jacksson 71: Joo jag tror att det var samma år som DIF tog ett av sina sm-guld han var uppe här i Vemdalen o skickade ut truppen i skogen,sen fick dom klara sej bäst dom ville(försäsongsträning alltså)
Kommentera

66Berglund: mm:)
Kommentera

« · 997938 · »