Brynäs IF

724405 inlägg · 7957 ämnen

BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!

« · 541399 · » Till forumet


Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Falken:Ja, just nu har de frågestund..... zzzz... ZZZZ.... zzzz.....
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Någon som lyssnar på lokalradion? Jag har tyvärr ej tillgång just nu.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Joshua_Tree: Jag lirade back till jag var 16 år. Och det är inte så länge se´n. Jag tror grillerna hette Winner (eller var det korven?). Får Björck kontrakt tänker jag söka nästa lediga backjobb i Elitserien.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
70 Rodrigues: Brukar det inte finnas en del tomma platser på läktaren i Gavlerinken? Där kan Boork sätta backar som inte platsar. Eller skicka dem till Almtuna. Wille kanske behöver diskplockare i restaurangen.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Lilljanne: Host host!!!
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
70 Rodrigues: Björck? Knappast! Dom är väl inte galna!
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Lilljanne: "Ett gäng backar" ? Finns inte så många platser kvar att fylla, ger mig fan på att dom förlänger med Björck!!!
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Lilljanne: Håller med helt och fullt.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
gojoh: "Förvånandsvärt många här som är positiva (!) till Boork, vi får väl se hur det låter om ett halvår eller så. Som jag ser det är detta en STOR chansning från Brynäs sida, kan bli succe eller fiasko."

Det dom flesta av oss upptäckt är att Brynäs tränarvärvningar dom senaste 20 åren varit chanstagningar. Det här måste vara det minsta chanstagandet se´n Sandlin II. Bättre än så här kan det inte bli. Med dagens ekonomi. Och framförallt - vem därute skulle vara bättre? Wikegård? Han är väl ännu mer kontroversiell och dessutom vill han inte. Evensson? Utbränd. BÅ Gustafsson? Sågad i media. Nä, Boork tar oss till slutspel. Om vi värvar ett gäng backar.

Vad  är det här?
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Larry: Njaa, missnöjd är jag inte, däremot rejält överaskad och förvånad. Att Du av det drar slutsatsen att Boork "är rätt man" förvånar mig däremot inte.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Ang sågningen utav B-Å så flyttar jag diskussionen hit.
Vi får hoppas at Boorken genomför detta på Brynäsarna också!

"Nu får det vara slut på dribblingarna och dutt-passningarna.
Enklare, rakare, rejälare i närkamperna.
De som ska spela enkelt ska börja i den änden.
Alla kan inte tro att de ska vara med och göra allting."

Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Här är ett inslag om Boorken från Gävle-Dala TV.

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19861&a=359153

Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!

Leffe Boork i Brynäs, ett perfekt val!  Nu måste spelarimperiet krossas för alltid, en förbättrad sommartränning och ett stopp med krogbesöken för spelarna då kan vi börja snacka eventuellt SM-slutspel. Bra jobbat Sundlöv, dags att fixa lite toppspelare nu tack.

gojoh: härligt att du är missnöjd, de betyder att Boorken är helt rätt man.

Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!

Falken:

Tack för tipset Falken.

Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Ett tips. Ni som har TV4+ ska slå på den kanalen vid 21:30, då ska dom visa en intervju med vår nya tränare, Leif Boork.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Joshua_Tree:
Snurr på värvandet ? Vad är då kontrakterandet i form av Sundqvist (suck..), Sjödda (dubbelsuck...) och Casselståhl (trippelsuck...).
En defensiv lättviktare som inte gör poäng (bra...jättebra). SAIK har bytt upp sig, skickat JS och fått in Sondell och Helmersson. Bra byte !
En sportchef som bestämmer sig för att fortsätta ett år till (på bekostnad av en ung talang ?)
En humörhöjare som egentligen aldrig varit Elitseriemässig och lär knappast vara det vid 35 års ålder heller säsongen 2006/2007.
Vansinne, speciellt med det man redan har i bagaget. Hade Sundlöv fiskat upp Liwing, Strålman, Kronwall och en finsk kanonback hade jag varit överlycklig. Förra året hade vi Elitseriens sämsta försvar (trots Phillips och Bergeron) och än så länge ser det ännu sämre ut. Skall förstärkningar till nu så innebär det att jättetalanger som Niklas Andersson får stryka på foten, inte bra.
Om vår sportchef hade haft modet att säga nej till Cassel och Sjödda men bra motiveringar och ersättare hade jag högaktat honom.
Nu får man istället vara tacksam för en utökning till 14 lag, det blir livlinan.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
gojoh:
Förstår att du tycker det är jobbigt när andra vill kliva fram i rampljuset...
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Det var inte så pjåkigt! :D ..
Kul med en lite erfaren tränare!!

Rykten går om att beslutet om Gavlerinken tas vid 19-tiden ikväll.. Spännande! :D
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Nu när Boorken är klar kanske det blir lite snurr på värvandet och förlängning av kontrakt för de som förtjänar det. Kan tänka mig att både spelarna och Sundlöv legat lågt tills man vet vilken tränare det blir.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Falken:

Boorken kommer lyfta er till sjunde himlen, trust me! Han kan hockey som ingen annan.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Enligt SR Gävleborg så ska det beslutas om Gavlerinken klockan 19:00 ikväll. Trots att Brynäs inte har någon namnsponsorn klart. Men enligt SR så kan Brynäs har lämnat garantier. Nu får vi hoppas på ett positivt besked.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Något som jag ser som positivt med Boork som tränare är den respekt han för med sig. Och oavsett om man gillar honom eller inte så verkar alla ha en åsikt om honom, något som kanske kan medföra en hetare diskussion runt BIF. Det är inte alls säkert att det gynnar Brynäs i alla lägen, men i det stora så tror jag att den eventuella mediaruljansen kommer bringa oss mer positivt än det motsatta.

Samma sak gäller ju även spelarna. Av det jag läst verkar de flesta spelare som uttryckt en specifik åsikt vara positiv över hans ledarstil. Och om något så för han med sig den respekten den första dagen han kliver in och börjar hojta order till grabbarna. Ni kan lita på att de kommer att lyssna när han går igenom grundspelet. I alla fall om de vill nöta på skridskoskenorna mer än en gång den här säsongen.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Hade i det längsta trott/hoppats att Boork-ryktet var en tidningsanka. Men, men...
Förvånandsvärt många här som är positiva (!) till Boork, vi får väl se hur det låter om ett halvår eller så.
Som jag ser det är detta en STOR chansning från Brynäs sida, kan bli succe eller fiasko. Hoppas verkligen att han lyckas och visar oss tvivlare att hans kapacitet matchar hans ego.
Misstänker dock att Boork kommer att bli en lågoddsare vad gäller första coach som lämnar/får gå...
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
aphac:
Kan tänka mig att han inte är främmande för idéen heller :-)
Vi skall nog låta honom fokusera på att utveckla det som går att utveckla i a-lagstruppen i första hand:

- Fysen. Han är bra på att ställa krav på förberedelser. Min förhoppning är att det kan bli många lediga tider på Gävle GK i sommar.
- Attityden. Kräver mycket. Stödjer mycket om spelarna levererar det som förväntas.
- Spelet. Spelidé. Nogrannhet.
- Mediakontakter
- Kontakter med sponsorer
osv...
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
rackham: Ska BIF ha en helproffsig ledning nu, så får Boork göra allt själv.Assistera sig själv( bättre en nån avdankad polare till nån spelare)värva och vara binglottoansvarig. Ärligt talat så skulle det nog gå bra.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
65selander: Jackass Ta denna istället...
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
prosten: Lysande, Sickan :-)
Kommentera


Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
70 Rodrigues: kan det inte vara så att Sundlöv avvaktar med fler nyförvär tills det är säkert om det blir lockout eller inte...om så är fallet så är det ju bra tycker jag i alla fall.
Kommentera


Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
prosten: Länken är kajko.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
96 Artisten: Lysande. Arenabygget fördröjs ett år i så fall.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Intervju med Boorken.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Jompe: Inget namn än på sponsorn, Hedin och Henning rusade enligt uppgift efter preeskonferensen upp till kommunen för att försöka få igenom förslaget trots att inga påskrivna papper finns....
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!

96 Artisten:

Darrig hand, inget hjärta, tom hjärna..

Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
96 Artisten: "Kall hjärna"--är han så gammal? Rigor mortis?
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Studiobruden: - Vad kan ge Brynäs?
Boork: - En fast hand, ett varmt hjärta, en kall hjärna.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
rackham: Intervju med Leffe Boork på P4 Gävleborg nu.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
70 Rodrigues:
Usch.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
rackham: Ja, säg det, dom kanske tar någon ifrån den egna organisationen??
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Vem blir assisterande tränare?
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Enligt Sundlöv så ligger Brynäs i förhandlingar med Malmström och Lind -Får vi klart med dom så ser det bra ut, då ska vi nog bara ha in en forward till. Jo tjena!!
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Bissett19: Gammalt lik förbannat :-)
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
70 Rodrigues: Känns som Sjödda ensam drar upp snittet rätt bra.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
70 Rodrigues: 29.53 år va?
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Just nu så är medelåldern i Brynäs trupp 30,26 år!!!
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
70 Rodrigues:
Fan, jag trodde Boork skulle bli spelande tränare...
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
70 Rodrigues: Nu får vi bara hoppas att den vita röken fortsätter att komma från Galverinken under dagen och kvällen.
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Bissett19: Bara ettårskontrakt. Hmm...
Kommentera

Sv: BOORKEN KLAR FÖR BRYNÄS!!!
Nu har det äntligen kommit vit rök från Gavlerinken, kul!! Nu är det dax att fixa ett lag också.
Kommentera

« · 541399 · »