Brynäs IF

724339 inlägg · 7957 ämnen

Boumedienne klar för Södertälje.

« · 613587 Till forumet


Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
micke: Sluta tjata om Tommi som center. Han har bevisat många gånger att han är för ojämn på den positionen. Ojämn är han förvisso ändå men det blir värre med honom som center. Han är ingen tvåvägsspelare. Säkerhetsrisk i egen zon.
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
micke: Tyvärr så inser inte Boork det utan låter honom vara "pappa" i 4:e linan titt som tätt.
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
70 Rodrigues: Vi har en utmärkt center i Miettinen :)
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
70 Rodrigues: Ja det är sant, fast en back klippa vore inte fel del heller.

På tal om "back klippa"....

Simon talar ut...
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
Hade velat sett att Sundlöv hade värvat en bra center för det är där som det brister!!
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
Westergren: Det har även DIF så den biten spelar ingen som helst roll.
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
Enaranger: Pengar för nyförvärv ska väl inte saknas i BIF heller såvida inte Sundlöv blåljög i augusti eller att dom har försnillat pengarna på travet.

De pengar vi hade för "klassbacken" (Sundlöv hade väl b.la erbjudit Bom-Bom det mest lukruativa kontraktet i BIF:s historia) kan ju inte ha försvunnit iom Lavins/Skoog. Snarare tvärtom så borde vi ha minst lika mkt kvar med tanke på att försäkringskassan betalar 90% av Sulkus lön samt att vi slipper Viitakoskis lön (som var en av den högsta, om inte DEN högsta, i BIF).

Sundlöv var väl inte på hugget helt enkelt, han har väl fullt upp att leta storstjärnor i allsvenskan...
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
70 Rodrigues: Det vet man aldrig. Med tanke på att man trodde att Bergfors var så gott som klar och han fick ju lämna.

Det blir tufft nu, låt oss bara hoppas att laget shejpar till sig. Att SSK förstärker är inte så konstigt med tanke på deras tabelläge och den grupp de spelar i.
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
bradberry: Sen har ju (vilket ofta påpekas härinne) Brynäs ett givande samarbete med Almtuna också...
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
GävleLasse: Gellerstedt är väl så gott som klar, så det lär inte bli några mer "förstärkningar" det här fönstret och det lär bli kännbart framöver, tyvärr!
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
bradberry: Ja, jag tror att han kommer få smak för spel i högre divisioner nu efter lite landslagslir. Han såg verkligen ut att trivas igår...
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
70 Rodrigues: Det tror jag inte. Han väljer det mest praktiska. Att bo i Björklinge å pendla....... Vad blir då enklast? Gävle eller Sthlm? Stlmstrafiken i rusningstid är inte att föredra tror jag. Enklare då att pendla till Gävle. Fast man kunde ju önska de snabbade sig med E4-bygget. Månkarbo å trakterna runt omkring där är bra sega........

Men ligger Mormor på tillräckligt så tror jag det löser sig.
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
Pengar är väl en sak som inte verkar saknas i SSK.
De värvningar de gjort, mitt under, de senaste 3-4
säsongerna har troligen inte varit av den billigare
sorten: Döme, Virta, Jokinen, Sekeras, Boumedienne
och säkert någon eller några jag glömt.

Det är inte från allsvenskan de brukar värva precis.
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
70 Rodrigues: Ja det lär ha kostat deg att lösa honom från kotraktet och sedan spelar han väl inte gratis. Att mormor har varit med å bjudit vet vi ju.

Tråkigt att han valde SSK och inte Brynäs. Men det var väntat.
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
70 Rodrigues: Vi fick ju Lavins/Skoog istället. Mormor måste vara helnöjd :)
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
bradberry: Ragge går till Djurgården om han väljer att spela i ES, var så säker!!
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
GävleLasse: Ett visst läkemedelsföretag gick nog in med lite extra deg har jag en känsla av, men va fan vad är Bom-Bom mot Gellerstedt??
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
Westergren: Vi hade onekligen behövt hans skott i PP. Såg ni matchen igår. Säg en spelare i dagens BIF som nyper till direkt på det där viset. Målvaktsförflyttning å PANG! Gött å se. Vi får väl hoppas på Ragge istället då. Ska han spela OS räcker det inte att harva i Almtuna och han har såvitt jag vet lovat dem till nyår. Förutsätter att Mormor ligger på som fan där.
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
Teppo: Det var katten... Jag undrar vad de fick slanta upp för hans namnteckning. Troligen så är beslutet om VAR han skall spela gjort av hans sambo ;)
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
Enaranger: Suck! Även om chansen inte var så stor satt man ju och hoppades... Inte bra att en konkurrent får till en sådant toppvärvning.
Kommentera

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
Enaranger: Damn!
Kommentera

Boumedienne klar för Södertälje.
Nyss på text-tv.

Södertälje förstärker truppen med
landslagsbacken Josef Boumedienne.
Kontraktet sträcker sig till och med
säsongen 2006/2007.
Kommentera

« · 613587