Brynäs IF

727635 inlägg · 7961 ämnen

Brist på stämning i Läkerol Arena. Vad gör DU åt det?

« · 1415133 · » Till forumet

Sv: Brist på stämning i Läkerol Arena. Vad gör DU åt det?
70 Rodrigues: Ja, konstfrys på Möja och kör ut dom dit!
Kommentera

70 Rodrigues: Vore verkligen en idé.. Gävlefolket vill ju inte ha laget tydligen.
Kommentera

Läge att flytta klubben, varför inte till Stockholm :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Si senor, vi lever på lånad tid. Vi är som Bajen!
Kommentera

sylf: Med tanke på att Brynäs IF alltid hänvisar till sin dåliga ekonomi när det gäller precis allt vad dom företar sig och Gästrikland är ett rövhål när det gäller företagsklimat och arbetstillfällen så kommer Brynäs IF aldrig mer att bli en toppklubb inom svensk hockey, nu i veckan gick en av sponsorerna i KK :-( Finns det inga företag så finns det inga jobb, vilket renderar i att folk inte har inte råd att gå på matcherna vilket i sin tur gör att Brynäs inte får in några pengar till att värva spelare som gör att vi kan ta oss till toppen. Vi är fucked helt enkelt ;-)
Kommentera

munkas: Jag är tveksam om det räcker.......
Kommentera

munkas: Får hoppas på det då :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Än är det inte kört. Om bara LJ spelar upp sig 200%, Dackell blir kvitt knäproblemen, Brynäs värvar en klassback, Widing gör mer än ett mål var tolfte match, Gunderson slutar med att frispela motståndare, sunken inte drar på sig massa onödiga utvisningar och Läkerolen fylls till bredden så kommer vi fixa slutspel.
Kommentera

Lunkan: Det var säkert jämnt skägg vad gäller det ekonomiska, som Holös säger.
Det som tippade över till Växjös fördel var nog ändå pengarna, nåt man som spelare förstås ytterst sällan eller aldrig vill säga.
Klart att smålänningarna kryddade Sundlövs slutbud.
När gräddet på moset sen blir spel i en full hall varja omgång, så är det heller inte så svårt att sätta sig in i Holös situation och hur han tänkt.

Kommentera

sylf: Man går till den arbetsgivare som betalar bäst, det hade jag också gjort. Det här är något vi borde vara vana vid och är vi inte det så lär vi bli, nu har det snackats om dålig ekonomi sen senaste Guldet för 12 år sedan. Brynäs IF är en klubb som kommer att hamna på placeringar mellan 6-12 även i framtiden eftersom det tydligen bara är ekonomin(med allt vad det innebär) som är boven i dramat.
Kommentera

Lunkan: ja, mer bullshit än det där går knappt att läsa!
Kommentera

Tommy: Jaha nu väljer spelare bort brynäs pga publiken också men det var ju rätt väntat vi suger ju i läkerolen! (ta inte åt er allihopa)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: Mycket skit ska man läsa innan ögonen ramlar ur....Varför inte säga som det är istället dvs mera deg i småland eller varfan nu Växjö skiten ligger.
Kommentera

tjugo8: Tråkigt att läsa, men inte så överraskande kanske...Varit på tapeten rätt länge, det där med Gävleborna osv osv...
Kommentera

tjugo8: Fy fan vad jag hoppas på ett heltaggat Brynäs idag. Viktigt att igelkotten funkar och att effektiviteten är på topp.

Dax för Dixon att sätta första struten sedan januari, Dacke måste visa att gammal är älst osv.

Va fan krossa Djurgårn, jag tror på 1-4...
Kommentera

Ros skriver mer skit;

"Vilken publikfest det var i Läkerol Arena. Brynäs ståplatspublik har höjt sig flera klasser den här säsongen."
Kommentera

mkt bra jobbat av ståplats i kvart 1

tycker även herr ros...men han går ju förstås inte att tro på;

"Det jag blev mest förtjust i var stämningen i arenan. Brynäs fans har verkligen lyft sig och sjöng ut Djurgården. Nu tror jag att de får problem på Hovet att göra samma sak, men på måndag blir det en ny fight i Gävle mellan klackarna."
Kommentera

MarcusElving: jag håller med dig till 100% han drar igång klacken på ett väldigt bra sätt, och det blir riktigt bra stämning när han är där, fortsätt så :D
Kommentera

GävleLasse:

Okej, då riktar jag starkt beröm till dig Hong Kong.. Visste inte att du var aktiv här. Du lyckas alltid dra igång klacken på ett bra sätt =)
Kommentera

Måste ge klacken beröm för igår! Den var riktigt bra faktiskt.. Såg att det var han den skallige killen som agerade hejarklacksledare igår (Kommer aldrig ihåg vad han heter, han dyker ju upp och leder klacken mellan varven)

Klacken är alltid bra och högljudd när han är där, ge honom gratisbiljetter till alla matcher för fan..
Kommentera

Bra jobbat !

"Har jag inte skrivit det förr, så gör jag det nu:
Brynäsklacken gör sin bästa säsong på länge. Någonting har hänt, även där. Kul!"
Kommentera

Jajjen: Men visst borde Ove Molin finnas med för gruppdynamikens skull i alla fall? Lite som en pappa till alla barnen.
Kommentera

Itchy: Näe, idag blir det TV-soffan. Brynäs borde ha vunnit mot HV. Och vunnit större mot LHC.

Czarneckis lagbygge visar en moral och vilja som inte setts sen Sandlins dagar. Och fingertoppskänslan när han låter en oprövad junior lira PP i ett avgörande läge. (Otur att det var samma junior som tappade sin gubbe, Thörnberg, vid målet i sudden.) Sundlöv, dags att skriva 10-årskontrakt med Cz!

Så här vill jag se laget resten av året:

1. ÖSTLUND, Oskar
(25. HEDBERG, Anton)

1st Line 7. BERGLIND, Victor 5. BOGNESAND, Linus
16. ERIKSSON, Felix 12. LARSSON, Johan 9. RENSFELDT, Ludvig

2nd Line 28. SÅGSTRÖM, Alexander 29. WALLIN, Filip
11. VASILJEFF, Jonas 23. FRÖLAND, Dennis 14. LINDHOLM, Oliver

3rd Line 18. ROTBAKKEN, Linus 4. DJOOS, Christian
17. MESSFELDT, Henrik 8. FRÖBERG, Linus 30. STRÖM, Adam
Kommentera

Alla till Läkerolen idag!!

Jobb, ungar, kärring och ryggradslösa medgångs horor håll er undan..

NU KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR VI
Kommentera

Jag står alltid upp och applåderar när laget kommer in - det borde fler göra.
Kommentera

sylf: "Lindström: Jag saknar Widing, han hade målsinne, var inte rädd och kunde åka grillor. Nån härinne slog vad med mig om att Kahnberg skulle ersäta hans 27 baljor eller va det var, nån härinne kan börja köa på systemet efter en back bira.

MickeB/D/U/G/Ö var tog du vägen?"

Blev inte många rätt där som vanligt,
den som slog vad med dig var jag -inte MickeB/D/U/G/Ö- och det var om att Somervuori -inte Kahnberg- skulle göra fler än de 23 -inte 27- Widing gjorde säsongen innan, jag lovade t o m 25 från Eeros klubba då.
Ligger kanske inte så bra till för min del nu men jag hävdar fortfarande att Eero är en mycket bättre hockeyspelare än Widing.
Kommentera

Gurra88: Varför ens nämna Ward ? Stora fysiska spelare finns det gott om, knappast utmärkande för honom,alltså verkar det som om du ser nåt mer i honom.

Hans karaktär ? Han tar nog mest dumma utvisningar av alla. Granis,Sunken,Markström, det är spelare med karaktär.
Kommentera

Lindström:

Det skramlade väl några kronor på botten av kistan, att klara oss utan en offensiv förstaback bedömdes antagligen som omöjligt så då får det kosta en del.
Hur det skall gå fortsättningsvis kan man ju undra, den här konstgjorda andningen kan väl knappast hålla hela säsongen.

Tror dock att det kommer nå`n back här framöver, allteftersom försäkringskassan betalar backlönerna så blir det väl pengar som friställs antar jag.
Kommentera

Gurra88:

Nja, allting är ju chanstagningar, så länge vi inte har pengar att skaffa allt vi vill ha så blir d ju ändå en anpassning till ekonomiska verkligheter.
Vill man dra till med en tung va va d ja sakommentar kan man ju säga att vi inte skulle valt Kahna utan satsat de pengarna på en bra back.

Men backar o målis klarade sig ju ganska bra förra säsongen så jag accepterar deras val.
Kommentera

Tväst: Ok, men det fanns pengar till Kokko nån vecka senare?! Avd noll koll på kontot eller vad?

Redigerad kommentar

Kommentera

Tväst: Hävdar att det va oerhört puckat i det scenariot med, med tanke på vad han presterade, och med tanke på att man ändå släppte hermansson, och behövde en stor back..
Kommentera

Gurra88:

Att Sundlöv släppte Kudden till Frölunda var olyckligt med facit i hand, när Sundlöv skulle ta det beslutet så var det nog ganska lätt.
Det fanns inte ekonomi att kontraktera honom i det läget.

Fascinerande att va sportchef, besluten får tas innan, vi läktarcoacher kan kosta på oss att säga va va d ja sa.
Kommentera

Huge: Vi hade en.. som är bättre hockeyspelare än Ward.. Och det är Kudroc.. men honom släppte vi för vi.. Kanske årets största misstag av sunkräven

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: "Och nått liknande Ward, men en bättre hockeyspelare i sig är vad vi söker."

Nä, det menar du inte?
Att vi (eller vilket djävla lag som helst för den delen) skulle tacka nej till en stor tung elak backtyp som är klasser bättre än Ward?
Har du några fler självklarheter på lager när du ändå är igång med att slå in vidöppna dörrar?

Kommentera

Lindström: Eero må vara bättre. men widing gjorde mål där det inte var någon målchans...
Saknar honom..
Men viktigast i laget är nån som Kudroc.. Men han föll inte innanför Sundlövs ramar för att få långtidskontrakt.. Över 1,70 och inte 82a;)
Kommentera

sylf: Haha ne men jag jämförde dom två!! Jag menade tänk om Eero hade haft Widdes storlek bara!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström: Har inte sagt ett ont ord om Eero..........
Kommentera

sylf: Inget ont om Eero han är en bättre spelare än Widde på alla punkter, men han saknar storleken.
Sen vill ja se Khana å Nordan i 2 linan INTE som 3é.
Kommentera

Lindström: Jag saknar Widing, han hade målsinne, var inte rädd och kunde åka grillor. Nån härinne slog vad med mig om att Kahnberg skulle ersäta hans 27 baljor eller va det var, nån härinne kan börja köa på systemet efter en back bira.

MickeB/D/U/G/Ö var tog du vägen?
Kommentera

Gurra88: Helt rätt, vi behöver en gris/polis som är STOR å TUNG som dessutom kan slå en passning och åka skriskor. Bara att titta på hur det såg ut när Kudden var i laget var då minsann ingen som åkte in å hackade på Markan.

Sen så måste du lära dig att det är fult att ens säga att nån i Bif inte har kämpat eller stått upp för laget.

Det Bif spelare å ledning gör är det man ska göra PUNKT SLUT. Sen att vi inte har vunnit nått sen -99 är bara ren och skär otur inget annat. Nästan rentav orättvist. Tänk på det när du skriver så slipper lipsillarna få vatten på kvarnarna.
Kommentera

Davey_22: Du läser ju inte, och trots att jag försökte förklara det oerhört utvecklat så att även du skulle förstå så funkade inte, dumt av mig att ens tro detta..

Jag sa att jag tycker han är en helt värdelös spelare.. Men hans karaktär, och hans storlek och fysik är precis det Brynäs saknar.. Och nått liknande Ward, men en bättre hockeyspelare i sig är vad vi söker.
Kommentera

Gurra88: Herrejävlar,,,,,klaga på lirare som Molin och sen ta upp Ward som ett exempel, är du på riktigt ?

Du kan inte gilla Brynäs,jag är numera helt övertygad om detta.

Och nej, du älskar inte dem heller.
Kommentera

mk: Ward.. Även att jag tycker han är en helt värdelös hockeyspelare så nått i hans stil.. Publikfriare utan dess like.. men något bättre hockeyspelare då givetvis..

Vore kul med någon över 1,70
Kommentera

Gurra88: Nämn tre karaktärer som du vill se i Brynäs.
Och som oxå är möjliga . annars kan du ju säga Bäckis, Ovie Crosby!!!
Sunken Eero Granis Dackell mfl. likgiltiga pellejönsar. Ja, jävlar..
Kommentera

Lindström: När det blir mål ja,men därimellan!Är inte så säker!
Kommentera

« · 1415133 · »