Brynäs IF

727790 inlägg · 7961 ämnen

Brodin

« · 1577788 · » Till forumet

Sv: Brodin

Linus Wickman:

Ja, men frågan är om inte Oskar Sundh och Daniel Brodin är samma samma. Bra på rören, hårt arbetande och smäller gärna på, men man kan nog inte förvänta sig mer än cirka 20 poäng +-5 poäng av någon av dem.

Kommentera

tjugo8: bra att han också kan göra mål fast han är en brunkar typ.
Kommentera

Linus Wickman:

totalt noterades för sex fullträffar i slutspelet.
Kommentera

Huss: Nejnejnej, ingen Rahm eller Lundström till nästa säsong. Då ser jag hellre Jonas Johansson som back up till en bra förstekeeper.

end of story...

Kommentera

Johan Norrström: precis så, speciellt då Rahm lär missa den försäsong han så desperat behöver.
Kommentera

Huss: Som backup till en stabil och meriterad målvakt skulle han kunna fungera. Men som parhäst till Robin Rahm vore det ett otroligt risktagande.
Kommentera

Rossa: svårt att klaga på deras förlängningar. Klubben tog ju guld det året=alla var bra.
Kommentera

Linus Wickman: lägger man som
Sundlöv gjort stora pengar på spelare som får sitta på läktaren (Nordqvist, Lauritsen) blir det inte bättre.....
Kommentera

Johan Norrström: Skulle nog iofs gärna kunna tänka mig Jocke Lundström i Brynäs, men då under förutsättningen att vi har en riktigt bra förstakeeper.
Alltså, ser inte riktigt att Honken och Rahm skulle kunna bära fram Brynäs till ett nytt guld.

Kommentera

foppa78: plats 6-10 snarare. Men tror inte det är sundlövs fel, ledningen som her han små budgeter.
Kommentera

Johan Norrström: Med Sundlöv vid rodret så kommer vi fortsätta att kriga på plats 8-12 tyvärr!

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk:

Och Jocke Lundström är inte bra nog för ett lag som ville tillhöra toppen av elitserien. Men vem vet kanske Brynäs väljer att sänka ambitionsnivån, och även fortsättningsvis vara nöjd om man tar sig slutspel med ett nödrop.
Kommentera

bradberry: vad Junis-Johansson skulle kunna prestera på elitnivå är svårt att säga, kanske han ännu är för ung?
Kommentera

Johan Norrström: Då är Junis-Johansson ett bättre alternativ än Lundström.
Kommentera

bradberry:

Jag oroar mig ändå. Tror han sagt så även om han hört något från Sundlöv.
Kommentera

HappyX3:

Lär inte hända ett skit.
Kommentera

HappyX3: "..dels brukar andra året vara svårare"

- Det håller jag med om när det gäller nyförvärv utifrån som gjort ett bra förstaår (inte våran Gunde dock) men när det gäller egna juniorer borde det väl inte vara så. Frågar du mig förväntar jag mig ganska mycket av Elias till nästa år. Han har fått varit med ett helt år på A-nivå, fått förtroende, spelat PP. Killen har ju inte ens växt klart... Det finns ingen anledning i världen att förvänta sig ett sämre år för Elias. Jag är övertygad om att han kommer ta ganska stora kliv framåt nästa säsong.

Redigerad kommentar

Kommentera

Enqvist vekar som ett bra förvärv om vi lyckas få honom! Han har ju dock gjort det bra i KHL så om inte Atlant förlänger borde andra klubbar vara sugna? Men hoppas kan man! =)

Harju - Enterfeldt - Sundh
Lindholm - Enqvist - Thuresson
Brodin - Granström -Ollas
Rödin - Nordquist - Lauritzen

Så här skulle alltså en trupp se ut i såfall, men då saknar iaf jag 1-2 målskyttar, Harju kan inte göra alla mål själv? :P Sen kan man heller inte sätta förstor press på Lindholm i år, dels brukar andra året vara svårare, dels har han press på sig i år ifjol vart allt han gjorde positivt. Sen så är det första säsongen på seniornivå han spelar utan Järnkrok också, vet vi inte hur han reagerar heller.

Tror nog vi kan få behålla Nordquist, han verkar trivas i laget, Lauritzen tror jag nog faktiskt ändå lämnar vilket frigör en plats till en STJÄRNVÄRVNING!

Nu åker jag på kryssning och vara i internetskugga i 2 dagar, lär ju hända massa silly under denna period!! =( 
Kommentera

Lundström inte hört ett ljud. (dagens GD)

Det låter bra det! :)
Uppladdat:

450x300-image_12.jpgimage_12.jpg

Kommentera

tompap71:

Gör det! Om bara håller sig till HOCKEYSNACK blir det ju bättre...

Kommentera

Linus Wickman:

Det ryktas att Sundlöv har klart med tre spelare än så länge, en av dem ska vara Oscar Sund. 

Kommentera

Kikade in och såg att det faktiskt verkar gå att snacka hockey härinne numera. Trevligt, kanske man kan våga sig på att slänga in nån kommentar emellanåt då.

Kommentera

KulaShaker: tror vi kommer förlora kampen om han.
Kommentera

Steenm: vi är inte ensamma om intresse för Sundh
Kommentera

Steenm: så du vill plocka in svenskt eller transatlanter som redan finns i Europa? Ja det funkar också.
Kommentera

Linus Wickman: Jasså det vet du? Wennerholm-light? :)

Självklart kommer det ta tid, men jag hoppas verkligen inte att vi värvar 2,3 AHL-lirare och sedan är nöjda med detta. Och att dessutom avvakta och chansa att man kommer hitta någon är bara idiotiskt. Kolla bara på en klubb som Växjö som värvar Rhett Rakhshani. Hade ju inte tackat nej till den killen precis.

Kommentera

Steenm: säger bara att du kommer få ha tålamod och inse att det kan ta tid. För jag vet redan nu hur mycket alla kommer klaga om ett par veckor om sundlöv inte har värvat någon Ahl spelare.
Kommentera

70 Rodrigues: Precis, blir mörkrädd om Sundh skulle värvas som en tänkt målskytt. Då ligger vi risigt till. Men skulle dock inte tacka nej till en värvning av honom, har alltid gillat han.
Kommentera

tjugo8: Sundh gjorde 3 baljor mot oss i januari, han är ändå ingen målskytt i ordets rätta bemärkelse.
Kommentera

Linus Wickman: Ja, det är ju sagt att Sundlöv vill värva ett par transatlanter, men om det enda som sker under Silly är 2,3 "chansvärvningar" från AHL blir jag extremt besviken och orolig.
Kommentera

Steenm: svårigheten om vi ska värva in en målskytt från Ahl så brukar dessa spelare oftast vilja vänta långt in på försäsongen för att få besked om de kan få en NHL plats. Därför lär det väl ta ett tag innan såna spelare värvas.
Kommentera

tjugo8: Tycker Brodin är en fin värvning (om det nu sker). Liksom Kilström och Sundh. Men som många andra här skriker efter så behövs det målskyttar, då vi i nuläget egentligen bara har en renodlad sådan (Harju) i laget. Visst, vi är bara i inledningen av april, men oroligheten börjar krypa sig på nu. Agera, herr Sundlöv. Innan det är försent.
Kommentera

70 Rodrigues:

Dock 4 mål på 7 slutspelsmatcher
Ässät har 3-0 i sin semi så det dröjer nog några veckor innan han meddelas
Kommentera

Kolla in denna kille; helt dominant i det finländska slutspelet (17 poäng på 10 matcher varav 9 mål) och 58 poäng på 58 matcher i grundserien. Det vore något i BIF!

Kommentera

tjugo8: gör han piruett som målgest? ;)
Kommentera

Mål i första semin, seger

Får det till att Brolin gjort 6 p i play-off, 3:e plats i poängligan...

Kommentera

Ässät klara för semi, färdigspelat senast 12 april
Kommentera

70 Rodrigues: nej, det kommer inte att ske - dock så borde det kännas riskabelt att gjort dessa småförändringar...

Är ytterst tveksam att vi tar oss ur svackan - men med lite extratyngd i Jacobsson (hette han väl?) och Perssons stundande återkomst, kanske vi kan få bättre balans i försvaret så att anfallarna får göra något mål mer än vi släpper in, i någon enstaka match...

Nästa säsong kanske kan bli bättre...
Kommentera

DavyDjoos: Jo det lär ju hända, sundlöv har visat oss fans vart skåpet ska stå, han kör på ÖB värvningar o tror att det ska ordna sig. Ibland undrar jag om fanskapet värvar via Blocket.
Kommentera

Känns inte helt fel att lätta till Lanzarote imorgon, sista tiden har känts lite turbulent så lite sol och relax kommer sitta fint.

Nu är är det bara att ladda om inför nästa säsong.
Kommentera

Det gick ju hyfsat i några matcher efter 1-8 mot Luleå.
Men vad som än sades då, så verkar minnet vara kort hos spelarna.
Under julledigheten verkar allt ha fallit i glömska.

Får hoppas att samma sak sägs igen, och att det sitter denna gång.
Kommentera

rafalski:Sa just det,MUPPAR!!
Kommentera

rafalski: bra försvarsspel... Pinsamt... Två timmar och 50 minuter för Sundlöv att inse misstaget och stressjobba inför några nya toppbacksförvärv...
Kommentera

faceoff: Va! Är Esa Tikkanen på G
?
Kommentera

Steenm:Ja du tänk om du visste!
Kommentera

faceoff: Men snälla, gå och grina nån annanstans. Herregud, "insider"!? Lol.
Kommentera

Steenm:Kanske du/ni ville veta,JA jag vet att Molin  gått till Mora,men anledningen va att dom ville ha Molin i utbyte, jag säger som Gurra, blir inget mer insider här inte finns så jävla många MUPPAR här!!!!!
Kommentera

Steenm:Men förlåt då!
Kommentera

faceoff: Jaja, skapa en tråd bara för något som alla här inne redan vet. Riktigt nödvändigt. Det var ju inte alls (...) fullproppat med onödiga trådstarter på HS redan.

Och jag råkade gilla ditt inlägg. Sorry.

Kommentera

« · 1577788 · »