Brynäs IF

723922 inlägg · 7956 ämnen

Brooklyn Tigers åker till Göteborg

« · 686931 · » Till forumet


Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Ingenting, jag förhandlar inte med "otrogna"! ;)
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Malmen: Haha... vad bjuder du på om du får fel?
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Vi vet ju hur det går: Brynäs till semi.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Paddan: Okej.. Han tekar iaf jäkligt bra. Men vi får se hur det går :)
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: 63,92% är Krogs tekningsprocent.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Malmen: Ja det blir intressant med seriens bästa PP mot seriens bästa BP. Jag vet inte vad Jason Krog i Frölunda har för tekningsprocent men att han är än jäkligt bra tekare är det ingen fråga om iaf.

Den som lever får se...
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Det ligger en hel del i det du säger!
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF:

- Johan Holmqvist hade lägst målsnitt av alla målvakter i ES, 1,95 mål/match.
- Ingen av Frölundas tekare når upp till Micke Linds fina tekningsprocent 56,45.
- Brynäs är elitseriens bästa lag i boxplay.

Dessutom har vi släppt in ett mål mindre än er.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Jag vet inte hur det är med andra brynäsare men jag bryr mig inte om Frölunda. Ni kan få ha hur många landslagsmän ni vill, det imponerar inte.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
kentalalarsson: Jag tycker att Frölundas två andra lines håller hög ES klass också. Kahnberg, Krog, Lundqvist. Två landslagsmän och en kanadick med NHL meriter som är jäkligt bra. Högardh-Plüss-Esbjörs, En Schweizisk landslagsman som är erkänt bra samt Högardh och Esbjörs två spelare som har bra med rutin och gör poäng.

Jag tycker dom skulle platsa som förstakedja i andra ES lag.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF:
I FBK:s fall börjar det märkas att man saknar de unga talangerna.
En rik klubb som FBK skall ha råd med ett juniorlag.
Att sedan Norström, Jönsson, Prestberg, Höglund, Rhodin m.fl har underpresterat visar kanske än mer att en generationsväxling snart bör ske.

I svensk hockey klarar man sig än så länge, rätt väl om man har en effektiv förstafemma som producerar.
Om man plockar bort VF:s samt Luleås förstafemma vet jag inte hur dessa lag hade klarat sig.
Hur hade Djurgården sett ut i år utan Bremberg, Thoresson ?

Det räcker att ha EN bra femma m.a.o.:-)
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Huss: Ja det är det jag säger man upplever cykler.

GävleLasse: Vi hade inte bra snitt för 6 - 7 år sen. Men ändå såpass mycket att det hade varit utsålt i Gavlerinken ;)

eltifoso: Så ni hade inget sånt budskap från läktaren då??
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Jag är genomsnitts publiken:-) i alla fall under året som gick.
Hade privata problem med en del personer som ansåg att man ej var en hängiven supporters...blink...
Mina 5 biljetter till matchen på Söndag är sålda. En lycklig Stockholmare på väg hem med tåget fick dem.
Skall försöka ordna fler biljetter nu i helgen.
Ring 070-676 64 36 efter kl. 16.00 på Lördag.

Den som vill ha biljetter till Melodifestivalen på Lördag kväll kan dock få det. Ring Scandinavium nu o boka. Finns många platser att gömma sig på i Scandinavium tills matchen startar dagen efter:-)
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Alla lag upplever cykliska med och motgångar så är det bara. Elitserien är egentligen ett riktigt labbprojekt där man skulle slänga in en makroekonom, en statistiker, Jompe och kanske Tommy Sandlin att reda ut hur och varför cyklerna uppstår och vad man kan förvänta sig till nästa årtionde.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Vi har haft ett fåtal matcher som varit utsålda. Att det gått skapligt för Brynäs i år räcker inte. En svala gör ingen sommar. Efter så många år med besparingar och liknande så har Brynäs äntligen kommit på fötter och kan börja klättra. Det har varit en lång process och förhoppningsvis så kommer det en markant skillnad publikmässigt redan nästa år i nya arenan.

För är det några som är bortskämda av framgångar så är det de lite äldre gävleborna... De minns ju hur det var när Brynäs totalt dominerade svensk ishockey. Såna är svårtflirtade och det är svårt att få in nya supportrar när det går illa. Hur var det för Frölunda för säg.. 6-7 år sedan, vad hade ni för snitt då?
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: *skratt* Du vet inte mycket märker jag.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
GävleLasse: Ja det vet ju inte jag.... Men jag vet inte vad Frölunda ska bevisa?... Vi har haft i stort sett likadant publiksnitt i tre år nu. Dvs över elva tusen. Jag tror inte det försvinner så snabbt. Det är fler folk som snackar hockey nu än förut. Jag tror det kommit för att stanna. Och med Frölundas uppbyggnad nu så tror jag inte Frölunda kommer tappa sin ställning inom hockeysverige. Färjestad har varit starka länge tack vare bra uppbyggnad runt hockeyn. Hur många matcher har Brynäs haft utsålt den här säsongen? Det är ju trots allt den bästa på ett par år.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Ja och dessa seriebiljettinnehavare kommer säkerligen att minska om Frölunda floppar en säsong.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
eltifoso: Ta året innan det då? För några som är bortskämda som supportrar är ju FBK fansen...

Även fast ni har ju gjort finalförluster till en konstform. Att hålla på FBK måste vara som att ha sex och avbryta när det är som skönast...

*evil grin*
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
eltifoso: Nej du har rätt fansen gick på matcherna. Men man gick dit och förnedrade sitt lag genom att väckla ut stora lakan där man skrivit Hjärtat och viljan finns på läktaren. Det är ju också ett sätt att visa sitt stöd.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
GävleLasse: Det har jag ingen aning om... Jag tror drygt 2 - 3000 biljetter är till salu om man ska räkna bort sponsorer och seriebiljettsinnehavare. Det är väldigt mycket seriebiljetter nu.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
GävleLasse: Minns inte, förra året känns dock som en felaktig jämföreles. Enda likheten var att det gick spelmässigt lika kasst och endast en fjärdeplats i tabellen.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Visst finns de överallt.. Du skrev ju själv nyligen såhär:

"Det jag menade var att genomsnittspubliken vill inte punga ut hundralappar och se sitt lag förlora."

Hur stor del av er hemmapublik är hängivna supportrar och hur stor del tillhör "Genomsnittspubliken"?
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
eltifoso: Jag skrev om tendenser. Nu klarade sig FBK ur "krisen" ganska smärtfritt men vad hade hänt om ni droppat som ett sänke genom serien?

Förra året hade ni väl utsåöt på samtliga matcher...eller i alla fall i närheten.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
GävleLasse: Ja det är klart det finns medgångssupportrar. Men dom finns överallt. Titta på Djurgården. Det tycker jag är skamligt att dom inte går å ser på sitt lag. Men som sagt den som lever får se. Men det kommer nog inte alltid vara fullt framöver klart det kommer ner perioder också. Men på 80 talet var det fullt väldigt ofta trots att Frölunda inte var i högsta serien så traditionen här är stark ändå.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
GävleLasse: Ja jäklar vad dåligt det har varit med publik i LLA detta år då FBK lirat genomuselt, drygt 7600 har ändå hittat dit och sett på.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Det får tiden utvisa. Det kan mycket väl bli så att publiken får nog av hockey och går på annan idrott istället.

En bra produkt räcker inte många gånger... Bortskämda fans kräver framgång annars tröttnar de. Hur många tror du inte är medgångssupportrar i era led? Det är fler än du anar.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
GävleLasse: Jag tror det handlar om att bygga upp en bra produkt. Frölunda står för något bra och positivt nu. Man satsar på sitt gymnasium och sina juniorlag och kompenserar med bra material utifrån. Det tror jag har fått Göteborgarna att gå å se mer hockey. Men det är klart det går i perioder. Men titta på AIK i fotboll dom hade över 10 000 i Superettan vid flertalet tillfällen. Så tror jag det blir här också i framtiden. När det är förankrat på allvar i stan och man har folk som går regelbundet. Plus att laget går så bra ekonomiskt osv. Det är var jag tror.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: Är man en äkta supporter så går man på matcherna oavsett hur det går. Man är där och hoppas att det vänder, att det ska lossna. Det ska bli intressant att se hur det går med publiken i Frölunda när de inte är lika dominanta inom hockeyn som de varit de senaste åren. Man såg ju redan tendenser i Karlstad i år när FBK gick på hörntänderna.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Jompe: Nu börjar ni likna GAIS fans som enbart inställer sig till vilka som är populära. Det jag menade var att genomsnittspubliken vill inte punga ut hundralappar och se sitt lag förlora. Dom riktiga fansen går i vått å torrt när plånboken tillåter, Helt rätt.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
mok:
Jag håller inte riktigt med dig. Det fanns en tid då det ofta bara kom 5-6000 till Scandinavium också. Däremot har det aldrig, utan undantag, varit under 10.000 när Brynäs har varit där. Bara någon enstaka gång när Leksand varit där.

Det är bara så att vissa lag drar mer än andra oavsett var de spelar. Brynäs ligger alltid i topp i publikligan på bortaplan, oavsett hur det har gått rent sportsligt.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
mok: Statistiken visar att Brynäs och Leksand är de lag som drar mest publik borta. Det har varit så länge. Frölunda saknar helt motsvarighet till Brynäs Supporterklubb Väst med mer än 1000 medlemmar. Till det kommer Brynäs Stockholm, osäker på hur många medlemmar de har. Det stora flertalet medlemmar i Brynäs bor utanför Gävle. Därför kommer det så många Brynässupporters som vi får biljetter till Scandinavium och 70 Frölundaiter till Gävle.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF: "Jag hade inte heller velat punga ut hundralappar å sedan fått se mitt kära lag förlora." Undrar om du inte missar poängen något. Är man supporter så går man och kollar på laget så ofta som finanser och familj tillåter, vare sig laget vinner eller förlorar. Jag tror jag sett samtliga 19 förlustmatcher i Scandinavium och såg Brynäs slå Frölunda innan de 19 matcherna också. Man lider som en gris på slaktbänken varje gång de förlorar, men man missar inte ett tillfälle att se sitt favoritlag.

När de sen spelade upp Frölunda på läktaren senast kändes det förstås ännu bättre.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Pelle Borås: Lite rätt o lite fel... Scandinavium är ju nästan alltid slutsålt och har vart det genom åren oavsett kvalserie eller SM slutspel. Publiken i Gävle kanske är så kräsen och kommer inte förrän det hettar till rejält medans vi har nere tar varje chans som finns att se vårat Frölunda.

Sen varför lockar Brynäs mer än Frölunda? Bara för att det dyker upp 300st brynäsfans här nere o 70 Frölundaiter i Gävle?
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Pelle Borås: Nä jag förstår.. Jag hade inte heller velat punga ut hundralappar å sedan fått se mitt kära lag förlora. Det är nog mer så ;)
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
FreddanVF:
Angående biljetter i Gävle:
Det är väl helt enkelt så att om ett lag har varit bland de tre bästa i landet sisådär 30 gånger på 40 år så hetsar man inte upp sig för en kvartsfinal. Gävlepubliken kommer inte förrän det gäller guldmedaljer........ =)

Lite skillnad då för ”idrottstaden” Göteborg där guldmedeljerna är lika sällsynta som pappegojor i Norrland, dvs tre gånger på 5.000 år.

Nej skämt åsido. Det vet väl du lika väl som jag att Brynäs lockar hockeypubliken betydligt mer än VF.
Inte konstigt att biljetterna ryker på hundradelar i Scandinavium medan de är trögsålda i Gävle.
Jag menar det är ju inte direkt Detroit eller Sovjet modell 1984 som kommer till Gävle...........=)
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
men hallå! anmäl er nu! så vi kommer iväg.
så sega kan man inte vara
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
HF: Fruktansvärt värdelöst iaf. Om det blir en till resa till Götet nästa lördag så åker vi med en mimibuss bara ;-)
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
DMartinssonBSKV: I skrivande stund är det endast 12st anmälda till resan. Är inte intresset större att se slutspelshockey för första gången på fyra år?
Kommentera


Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
58Ollie: Precis,
Om ni ska kalla er Brynäsare så ta och anmäl er.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
observera, resande från Gävle med Brooklyn Tigers, att det finns en hel del platser kvar, och vi vil ju ha mkt folk, anmäl er fort som f*n

Obs, Länk!

jag köper inte nonchalans i slutspelet! move
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
brynasaren: Blir nog svårt med 3st tyvärr.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
51 Roger: Du får göra grovjobbet så får dom andra finjobbet.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
DMartinssonBSKV:Ibland stämmer det ej,har för länge sedan,denna helg uppbokad för andra göremål.Därför,ger jag min plats till förfogande åt alla som ej föjlt,den vanliga spellunken och sett alla hemmamatcher och varit med på några bortaresor,att få uppleva några hockeyminnen.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
DMartinssonBSKV: Hur många från BSKV är anmälda på resan upp hit på fredag? Blir det 3 bussar?
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Hur kommer det sig att den här tråden inte är så populär?
Är folk för lata att resa ner till göteborg?
Alla som säger äntligen slutspel, har alla ni anmält er?
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Hur många biljetter har ni kvar till göteborg? Alltså brooklyn tigers!!!
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
Nu är priset för göteborgsresan den 12/3 klart. Resan kommer att kosta 380kr. Till detta tillkommer kostnad för matchbiljett, 150kr. Resvägen kommer att vara Sala-Västerås-Örebro och bussen avgår 06:00 från Gävle resecenter.

380kr för att åka tur och retur till GBG är ju inte så farligt. Se till och anmäl Er nu! Det går även braq att hoppa på efter vägen. Anmälan sker till [email protected] eller på 076-8368254.
Kommentera

Sv: Brooklyn Tigers åker till Göteborg
HF:
Finns det behov av fler biljetter så har jag 5 st över. Ringde o bokade genom Scandinavium alldeles nyss. Platserna är direkt bakom speaker samt utvisningsbås.
Vid intresse: Ring 070-676 64 36
Kommentera

« · 686931 · »