1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446116 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs 03-04

Sv: Brynäs 03-04
Huge: Som komplement till Foppa, Sundin och Jagr är han säkert kanon. Men sist jag kollade spelade ingen av dom i vårt gäng. Knappast ett förstahandsval i nån annan förening än Tik (och Bif).

Huge:

Sundin hade varit svaret på våra önskningar. Han är ju en världsspelare. Men har inte han kontrakt med Toronto :-)

Skulle FBK vara ute efter nån schneider skulle han vara världsklass vettu!

58 Larsson: Det kan nog stämma. FBK var väl intresserade av en uthyrning eller att ngn tog över kontraktet. Förmodar att flera lag varit med i budgivningen.
Det roliga(?) är att jag "tipsade" om Sundin för ett par veckor sedan, men ingen visste tydligen ngt om honom.
Nu, när han gått till Timrå, är han enligt vissa en "kanonvärvning" som vi missat.
Undrar hur det hade låtit om han gått till Brynäs?
Får jag något odds överhuvudtaget på att det hade varit en medioker värvning?
Skulle inte tro det...

58 Larsson:Sundin är förövrigt "bara" en uthyrning till Timrå.

Clarence: Han ingick nog i Lindman affären.

Huge: Om pessimisterna är dom som alltid har rätt och optimisterna dom som alltid har fel har jag bestämt vilket lag jag vill lira med.

Det finns inget i Brynäs historia som tyder på att 3-4 toppspelare kommer att presenteras på lördag, under sommaren eller före värvningsstoppet i januari.

Självklart är det ekonomin som måste uppdateras till 2000-talsnivå. Vem som är värvningsansvarig är helt ointressant om det är 50-öringar som är handelsvaror. Problem nr 1 är att inget j-vla företag uppe i Gävle är tillräckligt intresserad av att plöja ner hela vinsten i Brynäs. Nåt som tycks vara vardagsmat på alla andra orter (ja, tydligen med undantag för Timrå och några andra div. 1-klubbar).

Alla andra problem hänger ihop med för lite pengar. Ingen kan få mej att tro att nån väljer HV före Brynäs på sportsliga grunder.

En god spelare till som idag gått Brynäs förbi är Fredrik Sundin från Färjestad. Timrå är att gratta!

Hittar en Björn Schneider i EHC Biel i Nationalliga B i Schweiz, han är född 73 är 180 cm o väger 88 kg, på 38 matcher så gjorde han 11 p fördelade på 6 mål o 5 ass och hade 49 utv min!

Lilljanne: Ditt inlägg 19:03:23 är värd en 5:a i betyg!!

70 Rodrigues: Hehe, det var ju riktigt fyndigt... :-))
Sån´t gillar jag, även om andemeningen inte stämmer riktigt.

Förstår inte vitsen med att avstå en intressant värvning när chansen finns...

prosten: Låter som ett troligt scenario.......:-)

70 Rodrigues: Kanske tom järnet e sålt å Henning har tappat pengarna ;-)

Huge: I det här tempot så lär Brynäs få smida medans järnet är kallt!

Clarence:

Och om det råkar finnas en "kompletteringsspelare" ledig, en man kanske är intresserad av, INNAN man hittat ngt stort namn?
Skall man då vänta tills ngn annan snor "utfyllnadsspelaren"?

Det finns ett bra ordspråk som passar bra i sammanhanget:

"Man skall smida medans järnet är varmt"

Huge: Om de stora namnen kommer senare, som du tröstar dej med, vill jag bara säga att man börjar inte sina värvningar i den ända Brynäs i så fall gör - med de kompletterande spelarna. Man börjar sina värvningar med de stora satsningarna och fyller sen på med de som ska fylla ut truppen. Det är så andra klubbar rätt och riktigt går till väga.

Sylf:

"Annars håller jag med dig på den punkten att dom 4 nya ser rätt bra ut beroende på vilka dom ersätter.Klasspelarna måste fortfarande till,när/om dom kommer kan vi sia om framtiden."

Måste nypa mig i armen....
Ett både realistiskt och smått optimistiskt uttalande. ;-))
Mera sån´t...

Vet inte om pessimisterna var mer realister än optimisterna i höstas. Vi optimister visste ju att det skulle bli svårt men trodde ändå på en hygglig chans att slippa KS. Nu blev det ju inte så, men det var fan så nära att vi fixade det.
KS gjorde ju å andra sidan att det ekonomiska ljusnade en aning.
Inget ont som inte har ngt gott med sig.... :-)

myra: Vilken/vilka klubbar i Schweiz? Skulle vilja söka efter honom på European hockeynet!

myra: Vadå era jävla meriter?? Det är nog du som ska lugna ned dig lite grann unge man!

Huge: Då måste pessimisterna tillhöra skaran som även kan kallas realister,eftersom det som förutspåtts sen i oktober har besannats med råge.Annars håller jag med dig på den punkten att dom 4 nya ser rätt bra ut beroende på vilka dom ersätter.Klasspelarna måste fortfarande till,när/om dom kommer kan vi sia om framtiden.

Huge: Dom senaste säsongerna så har det gått åt helvete o det är det jag utgår ifrån, för Brynäs har inte visat tillstymmelse till att satsa förens nu när det gäller Norrena, givetvis så kommer även det att gå åt helvete........:-)

70 Rodrigues:

Lugn nu, han har iaf på listan med era jävla meriter Nhl spel i Montreal.
Han är förlovad med en kvinna från Sätra i Gävle. Kanske därför Brynäs kan bli aktuellt?

70 Rodrigues: schneider kanske är ruggigt bra :-)

Salvator mundi, salva nos

myra: Amiral von Schneider kanske?

70 Rodrigues: Din och fleras verklighetsuppfattning verkar vara att vi skall få hit ENBART etablerade högklasspelare, trots vår knackiga ekonomi. Är det realistiskt? (retorisk fråga)
Gordo uttryckte saken bra. Det mesta av pengarna måste läggas på ytterligare 2 backar av klass samt åtminstone 1 ytterligare powerforward. Förhoppningsvis täcker storsponsorerna det mesta (allt?) vad gäller ny målis. Vad gäller Norrena håller jag med om att det ser mörkt ut för tillfället. Det ekonomiska spelar naturligtvis in, Frölunda kan nog matcha oss om dom vill. Det som jag annars tror kan fälla oss är att Norrena trivs bra i Göteborg samt det kanske viktigaste: ett nyfött barn. Kan vara svårt att flytta på sig och bryta upp i det läget.
Om vi utgår från att man jobbar för att få hit tyngre namn på ovannämnda poster, tycker jag att de förvärv vi redan fått är helt OK eller tom riktigt bra , med hänsyn till att man måste spara lite kulor till de tyngre namnen.
Än är det ingen panik på värvarfronten, efter VM brukar det alltid finnas ngt att hämta. Därmed inte sagt att man sitter och rullar tummarna i avvaktan på att VM skall sluta.
Detta är MIN uppfattning av verkligheten i dagsläget.
Skulle det visa sig att man får loss mer pengar än vad man trodde från början så är det ju bara en bonus, men jag utgår från att ekonomin får styra den plan man har, och denna plan tycker jag hittills ser bra ut.
Skulle vi däremot INTE få hit vare sig några klassbackar eller klassmålis, då anser jag att man misslyckats.
Skillnaden mella optimisterna och pessimisterna är väl att de förra tror att ovannämnda "plan" är fullt genomförbar medans pessimisterna hela tiden utgår från att det går åt helvete.

myra: Låter som den kanonförstärkning vi behöver,NOT!!!!!!!!

Jag har hört rykten gällande en tysk back vid namn Schneider eller nå sånt...från Tyskland men spelat i Schweiz..och det är RIKTIGA rykten..

Lilljanne: Det mer förmodade scenariot är att Lind dras med skador hela säsongen.Cassel ÄR sämre än Pekkala.Jakob är och förblir en Div 1 spelare och Malmström super ner sig på Heartbreak varje kväll.Lägg sen till att Soling får skaka galler tills i maj......jippi !!!

Lilljanne: Bra talat !! Mårtensson är ingen Foppa, 2-3 såna är vad vi behöver.

Lilljanne: Halleluja!!!!

Sett till värvningar/tappade spelare så här långt är det Brynäs och Timrå som kvalspelar nästa vår. Det kan inte ens Norrena ändra på. Det lär behövas 2-3 nya spelare till som har nåt som liknar en meritlista bakom sej om vi ska kravla över kvalstrecket. Det räcker alltså inte att bli lika bra som förra säsongen - vi måste bli mycket bättre. Malmström KAN bli en världsspelare nästa år, Jakob J KAN bli landslagsman, Lind KAN göra sin andra raka lyckade elitseriesäsong, Casselståhl KAN bli bättre än Pekkala. Skillnaden på våra värvningar och andra lags: dom värvar spelare som har bevisat att dom ÄR bra medan vi bara kan gissa hur bra Brynäs värvningar är. Dom som säger att det ser bra ut måste leva i en drömvärld.

Och, Huge, du har rätt i att deadline för värvningar inte är idag eller ens i september. För Brynäs tycks deadline ha varit nånstans i slutet på 70-talet.

Norrenas kommentarer i lokalblaskan häromdagen talar för att Brynäs bara är en bricka i ett löneförhandlingsspel mellan frölunda/annan klubb och Norrena. Det är knappast första gången i så fall.

När det gäller Tony Mårtensson måste jag ha sovit i ett par år. När blev han så bra att han löser Brynäs forwardsproblem? Jag minns honom som en hyfsad elitseriespelare, men inte mer.

prosten: Ha ha ha! Den var klockren!

70 Rodrigues: Man fick väl ha en Zamboni på släp....

prosten: Förlåt broder! Självklart så tillhör även du dom tunga namnen.....:-) Fatta vilken 1:a femma, dom skulle få spola om var 5:e min!!!

70 Rodrigues: Glöm inte mig....borde väl kunna räknas in som tungt namn?

58 Larsson: Det skulle vara skitskönt men vilka TUNGA NAMN skulle det vara du, jag, Selander o Piggen......:-)?

70 Rodrigues:
Visst vore det skönt om man hade en tre fyra tunga namn klara redan nu. Det andra kaffelaget har i det närmaste spikat sitt lag redan nu, man tappade inte så många spelare men man for och ryckte i spelare under säsongen vilket iof sig inte är helt ok men.
Snart måste nåt hända.

58 Larsson: Det vet jag med men det är ändå spelarförluster som måste ersättas, det var ju inga duvungar direkt!

Huge: Vi har tappat 2 målvakter, 3 backar o 7 forwards och fått 1 målvakt 1 back o 3 forwards. Tror du att EK/SK kommer att ersätta dom tappade spelarna eller får vi räkna men en ännu tunnare trupp kommande säsong?

70 Rodrigues:
7 av dessa som "lämnar Brynäs" spelade bara ett par matcher eller var på bänken så vi blir inte av med sk., tunga spelare men visst börjar man undra.

Igor: nothing intresting.

Petri Varis`s first option for next season is elitserien, but maybe he goes to ässät. I think that he would be nothing for us...

Vi lämnar Brynäs IF:

Jamie Ram
Johan Asplund
Pär Djoos
Jussi Pekkala
Henrik Rehnberg
Kristoffer Jobs
Jonas Floberg
Kyösti Karjalainen
Mikko Luovi
Daniel Wågström
Kenneth Bergqvist
Jan Larsson

Vi är nyförvärv:
Micke Lind
Henrik Malmström
Jakob Johansson
Daniel Casselståhl

33Laitinen: Något nytt på gång?

70 Rodrigues:

Jag lovar att Malmström kommer bli skitgrym också, så han får du inte glömma. Kom ihåg att han har snurrat upp brynäsbackarna upp på läktarna engång i tiden (och det verkar inte som brynäsbakackarna har kommit ner därifrån ännu hehehe!)
Ge honom bara lite självförtroende så....

Huge: Grin o gnäll? Jag anser att det är en befogad oro som jag o många andra uttrycker, jag vet inte hur det är med dig men jag vill inte uppleva ytterligare en säsong som den gågna, för om det blir kvalserien igen så blir slutresultatet definitivt inte lika roligt. Det måste till FÖRSTÄRKNINGAR o inga utfyllnadslirare. Lind är den enda godkända värvningen enligt mig.

70 Rodrigues: Som det känns idag är Brynäs given jumbo i elitserien 03-04...

Huge: Ja Huge! Du är löjligt naiv. Undrar vem det är som har dålig verklighetsuppfattning?

Lunkan:
Hovan på radion angående Sundins framtänder (eller brist på), SARS-virus som sprider sig i kroppen trots Alvedon,
snålblåst i stan, men vem bangar för det.
Framåt, tappra soldater i Kungliga Brynäs regemente!
Nu tar vi dem rakt upp och ner!

Tom en skadeskjuten Westlund skulle kunna bogseras in i PP och trycka in ett femtontal puckar...

"Westlundspelare"-Miettinen-Anger
Anger drar ut i mittzon, Miettinen skapar yta och "Westlundspelaren" smyger upp i vänsterytter position strax innanför blå med KANONEN laddad in i banan.
MUMS!

Hmmm... kanske Jimmy Lindström... inte ett namn, men ändå, Curre "ninjo" Lindström feels like big shooter... ja, ni vet vad jag menar.
Rollspelare.

Men namnet BEHÖVS...

Kom igen, Sjödda, kom igen!

Igor:

ok, då... :-)

gordo: hmmm Westlund räcker INTE tror (och hoppas) att han floppar ordentligt i Leksand. Skador och petningar blir man inte bättre av men visst han gjorde mycket mål i BIF då frågan är om han skulle göra det 2004.

« · 273314 · »