1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733230 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs 03-04

Sv: Brynäs 03-04
Jag läste följande mening i:
"Information utbildningsersättning 2002/2003",
som finns på swehockey.se:

"Hemvändande proffs som lämnat klubben med gällande kontrakt,
tillhör moderklubben under kontraktstiden".

Vet någon om detta också gäller för spelare som gått till NHL?

För i så fall får väl LHC betala utbildningsersättning för Mårtensson
eftersom han skrev på ett 2-årskontrakt inför senaste säsongen
och därmed "tillhör" Brynäs även den kommande säsongen.

Makkan: Självklart så är det Mårtensson!!!

"Är det färdigvärvat nu?
— Nja. Det kan bli en forward till."

Säger Mike Helber till Östgöta Correspondenten.
Kan det möjligen vara Tony Mårtensson som han tänker på ?

Ford Prefect: Jag tror inte vi får se Mårtensson i nått lag i elitserien nästa år. Han vore dum om han gav upp drömmen att spela i nhl redan, speciellt som det går så bra i ahl.

prosten: Jag tycker också det får vara måtta på galenskaperna, det är därför jag snart inte orkar engagera mig i Brynäs längre.

Ford Prefect: Har en viss känsla att Jeppe Björck kommer att tokrocka i Brynäs. Up with the fist - Make them suffer.

Sylf: Ja just ja. Då kanske jag skulle börja uppskatta Tre Kronor också istället för att skadeglatt se dem misslyckas.
Eller så får det bli Timrå, och Danmark. Alltid rött, alltid rätt, eller hur är det de brukar skriva i Timrås gästbok? :D

Ford Prefect: Skärpning...hålla på jurgårn...nån måtta får det väl ändå vara på galenskaperna.
Nej det där snacket håller inte Fooorrrden, ränderna går aldrig ur det vet du väl. ;-)

Ford Prefect: Halva DIF är ju dessutom folk med Gävleanknytning.Plus att alla i laget kommer att figurera i 3kr.

Sylf: Bli inte förvånad om jag står och skanderar "Timrå, Timrå" nånstans bara. Eller Djurgården för den delen vore ju praktiskt med tanke på att jag ändå tänkte bli bosatt i Fjollträsk framöver och när de dessutom säkert tänker vinna en och annan match i höst. :)

Ford Prefect: Det är synd att man aldrig får veta varför dom inte kommer tillbaka.Det enda dom går ut och säger är " han är inte intressant längre" Säg varför för i helvete !!!

Hålla på Timrå ?! Näe ! Beckomberga IF rules !

Nu står inte Mårtensson kvar som rykte på hockeymagasinet. Inte för att det behöver betyda så mycket, men ändå. Däremot står han som rykte för Linköping. Han som var första spelare förra säsongen att säga "jag vill stanna kvar". Att han sen blev erbjuden att åka över Stora Pölen hade han nog knappast tagit med i beräkningarna. Men kan man inte få tillbaka en spelare som verkligen ville vara kvar, utan han hamnar i Linköping istället, då ger jag fan upp. Då kan de ta sitt lag och åka ner i Allsvenskan. Jag orkar inte hålla på ett lag som bara ger mig huvudvärk och inte visar ambitioner. Jag kan hålla på Timrå lika gärna. :(

Tittar man rent allmänt på elitserielagens spelaraffärer så hår långt in på Silly Season så tycker jag rätt många lag värvat ganska beskedligt och inte direkt förstärkt sina trupper. Hittills inte bara Brynäs alltså som ser rätt blekt ut inför höstens äventyr.

Igor: Lite irriterande faktiskt att dom inte fått N.Danielsson och Rönnkvist att skriva på.Va fan väntar dom på ?

Varför meddelas inte att N. Danielsson har skrivit på? De har väl förhandlat med honom i en månad snart. Tappar man bort honom också är allt hopp ute för det här laget.

Tja!
Brynäs IF är en anrik förening med tolv SM-Guld,då är kraven MED rätta höga.Vi fans nöjer oss inte med "budgetvärvningar",vi vill ha högklassiga lirare till laget.
Ekonomi är begränsad,då måste man värva billigt och smart. Men vi klarade ES-platsen med "nöd och näppe",då måste Brynäs värva dyrt och högklassigt. Annars blir de KS igen och då är jag inte så säker att vi klarar oss kvar.
Så säger hjärtat.

Hjärnan säger: kosta vad de kosta vill,Brynäs måste värva dyrt och högklassigt. Annars är Elitserien "good bye" inom nåra år.

Brynäs IF melodi har alltid varit,värva billigt och smart och sen utveckla killarna till landslagsspelare.
Jag tror att Brynäs IF ska fortsätta med den melodin värva billigt och smart,utveckla spelarna sen.
Där någonstans ligger problemet Brynäs har värvat fel,man har värvat habila 25 åringar så redan är utbildade och snart nåt sin pik.
Men även om gör det så ska man självklart försöka behålla såna killarna som nåt landslagsklass,om dom drar ska dom givetvis INTE utpekas som svikare. Elitidrott är "money talks" dom som förnekar detta faktum är hycklare inget annat. När attraktiva killar vill ha bättre betalt, dom får Brynäs försöka hänga med och bjuda till. Sen när kvalites-exBrynäsare blir kontraktslösa på transfermarknaden,så ska man försöka värva tillbaks dessa,inte värva dom med "armbåge in" alltså: vill gärna ha dig,men de vill väl inte du? och tar du inte detta lönbudet,är dörren ut där.

De Brynäs IF behöver MER än någonsin är villiga sponsorer,men är Janne Larsson rätt person som marknadschef?,nästan ingen erfarenhet bara en "misslyckad" sejour som marknadschef förut i Brynäs,eller har jag fel...?
Per Dahlström är han rätt person som medhjälpare till Janne?

Frågorna är många,svaren tyvärr färre.

Får Brynäs sponsorer som är villiga att satsa "kör på då! och värva högklassigt och dyrt",men glöm inte den gammla filosofin värva billigt och smart,utveckla sen.
Man måste kunna köra både och.

Men visst är de inte roligare att värva en okänd lovande kille i 19-20 års åldern,som utvecklas till en fullfjärdrad landslagsspelare än att värva högklassigt och dyrt?
De handlar om tränarna är tillräkligt bra gällande utbildningen av unga spelare? och vågar tränarna släppa fram såna killar?

Nu blev de mycket,är tacksam för synpunkter.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

65 Selander: Jag tror nog faktiskt ni kan vara rätt lugna för aktiv konkurrens från LHC:s sida, då truppen i stort sett är spikad, med t.ex. tre målvakter. Frågetecknen gäller vissa skadade spelare, men som sagt, i stort sett klart. Finns nog värre konkurrenter för Brynäs i nuläget... ;)

vi behöver spelande backar!

andersp: Det är väl lite det som varit LHC:s problem hittills, lagbygget. Det som jag tror kan tala för LHC i Mårtensson fallet (föärutom pengarna som jag är övertygas om är större i LHC) är Melin som tränare.

BrynäsTorBjörne: Och jag hörde att Forsberg ville spela i Brynäs eftersom dom har så fräna tröjor.... ;-)

andersp: Mårtensson står inte kvar på HM för Brynäs längre. Blir väl LHC då. Usch!

Tor Karlström: Om dom fick han billigt så tror jag att det är ok. Brynäs behöver någon som kan rensa framför mål och som kan tänka sig att nicka in pucken. Brynäs har för många spelare som är rädd för smärta eller för fysiskt svaga. Man behöver olika typer av spelare.

Visst skulle man önska att man hade en back som var stark, snabb och duktig med puck men sådana killar spelar ofta i NHL och kostar $$$.

Har svårt att tänka mig att man skulle försöka bygga upp ett lag utan att aktivt värva spelare som passar i laget utan istället "sno" värvningar från andra lag. Det är ju som att försöka bygga en bil av reservdelar från olika bilmärken. Det funkar inte bra och det blir väldigt dyrt.... Men med tanke på hur det har gått för LHC så kanske det stämmer...:-) ???

lindberg: Skulle inte förvåna mig eftersom LHC inte letar aktivt själv utan väntar på vad andra skall värva och slänger fram kosingen.

Börjar fundera på om Industrin i Linköping tvättar sina maffiapengar via LHC.

INNAN ni LHC'are börjar leva rövan så är detta skrivet som ett skämt :)

Jazon: det skulle antagligen inte bli någon reaktion alls, vi är luttrade..

Jazon: Ajjabajja, inte "onda" på GB'n

Lunkan: Vet tyvärr inte.

M.V.H Tor!

Vad kul det skulle bli här på planket om LHC tar både Norrena och Tony Mårtensson framför näsan på Brynäs....

Tor Karlström: Enligt dagens GD står Nyllet numer under Vi som inte spelar i BIF nästa säsong.

Är det alltså klart att Peter lämnar skeppet (innan det sjunker?)?

Tja!
Jesper Bjöck,alla andra Elitserieklubbar stelnar väl av skräck och "Tälje" gråterkrodiltårar över att Björck stack därifrån...

Nej!!!
Janne Larsson& CO i Elitkommiten värvningen imponerar inte på någon och dom får icke godkänt gällande denna värvning av mig.
Jesper är en spelare från andra eller till och med tredje sorteringen...
Men allt är inte svart gällande Björck,killen är stor, stark och förhoppningsvis lagom elak, såna spelare saknade Brynäs förra säsongen.
Och...
man ska ge grabben en ärlig chans innan han döms ut helt.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Återkommer...

LUNDSTRÖM 6: Klart de är över spelet och man sitter ju inte som i Gavlerinken och somnar till...Sen är de nog en annan kultur och så bland oss S-vikare som gått på bandy sedan vo föddes..de är tillåtet att skrika..de är inga som blänger på en och tycker man ska sitta ner o vara tyst
Men de lär sägas att de är endel matcher på vallen nu på slutet som varit rätt döa (börjar bli lite bortskämda och folk engagerar sig riktigt i semifinal först typ)
Den lilla SAIK supporter klubben överträffar BIFs gällande flaggor o dylikt och inte minst i röst styrka.
Edsbyn nu i semin deras supporters sjöng och levde om nå enormt på Vallen trots storstryk de va imponerande..kan tänka mig ett sånt jävla tryck de kommer bli i deras Bandykyrka som nu byggs...

Janne Larsson som inte kan avslöja vilka fler spelare som är på ingång.
- Nej, men det kommer att visa sig ganska snart, säger han.

Brynäs gjorde i går klart med backen Daniel Johansson för ytterligare en säsong.

Nu har Arbetarbladet skrivit in en liten artikel om Björcken.

RavenLord: Jag som trodde att det var det fina spelet man klappade och skriker över...
Sen är det med dessa Portföljer , publikvakterna på Gavlerinken skulle behöva gå på lära under Ljusdals World Cup .
Tror du att dom skulle veta hur man tar sin publik då?

LUNDSTRÖM 6: Japp tror de gör mycket att man står..sen är de ju lite små kallt så man klappar o skriker gärna för att hålla igång..sen gör ju det som finns i bandyportföljen sitt ;)

RavenLord: Vi skulle ta bort taket på Gavlerinken och slänga ut alla sittplatser...
Tror du vi skulle få bättre fart på publiken?

LUNDSTRÖM 6: Går ej jämföra Brynäs med SAIK för vi är Bandyns Real Madrid som de andra avundsjuka supportrarna utrycker sig..vad BIF skulle jämföras med för Fotbollslag vet ja ej de lär bli något div 6 lag på Grönland...Angående SAIK så vill gott som alla spelare dit och spela för att det är en sån proffsigt skött klubb..med BIF verkar de ju vara rakamotsattsen...i saik är det spelarna som avgör och disskuterar vilka som ska värvas och som passar in i laget(de som lämnar gör det efter så mycke framgång att de behöver nytändning och ny motivation) Ja de e annat än BIF det om man nu på nå vis kan jämföra...jag ser båda lagens alla matcher hemma och tycker nog både spel och publik är bättre på Jernvallen..

Nä nu jäklar vill man att de tar å visar upp nå riktigt nyförvärv i BIF

BrynäsTorBjörne: Trevligt som fan att höra

Tomas HOCKEY: Dessutom sa min granne igår att Niclas Wallin är på väg till BIF eller Timrå. Plus att en kanadensisk tidning skrivit att Dackell är sugen på BIF till hösten...

BrynäsTorBjörne: Alla jagar Salo ... he he

BrynäsTorBjörne: he he jag med *blink, blink*

Tomas HOCKEY: Jag har faktiskt insider information att BIF jagar Salo om det inte blir av med Norrena ;)

Vad är det här hockeyälskare? Så fort det diskuteras om en spelare här så hamnar ryktet på Hockeymagasinets transfer sida!

Har jag fått det här om bakfoten eller vad?

Kanske ska testa med en lögn he he!!? Tommy Salo till Brynäs
Oooops! Kanske inte skulle skriva att det var en lögn? :)

Strozzi: yes frågan är om Lukko vågar...

Tyvär verkar det troligt att Fredrik Norrena kan ersätta Jokerits stjärnmålvakt Kari Lehtonen om denne går till Atlanta.

65 Selander: man kunde iaf antyda en övergång =)

Tack för ett par härliga år Louvi!! Synd att det blev som det blev förra året.. En stor hockeyspelare är du iaf!!

BrynäsTorBjörne: Inte för att min Finska är dålig men jag fattar inget ;)

Mikko Luovi till Lukko Rauma? se länktips

Strozzi: Ja som sagt..i bandyns övergångar handlar det ju om summor om 50-100 tusen...o löner som man knappt kan leva på..där klubbarna omsätter under 10 miljoner..lite annat o driva hockeylag i elitserien...

LUNDSTRÖM 6: O vilken final det var...där stod man på sektion B med termos....

« · 276536 · »