Brynäs IF

727650 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs 03/04

« · 286445 Till forumet

Brynäs 03/04
Sylf:
Har du nått länktips till uttalandet om dom där 5 millarna?
Kommentera

Sv: Brynäs 03/04
Syllf: Kommer siffrorna från expressen eller?
Kommentera

prosten: Inte ett ljud från vår vän...
Förbereder han en "pudel", månntro? :-)
Kommentera

Huge: Expressen har en genomgång av samtliga lag, Brynäs sägs omsätta ca 39 milj ha ett minus på 5 milj i denna säsong, och eget kapital på -2,5 milj. Som jämförelse omsätter Leksand 57 milj om jag läste rätt.
Kommentera

lindberg: Undrar hur Expressen kan veta allt detta redan nu? Knappt några lag har släppt sina årsredovisningar och haft sina årsmöten. Kvällstidningar brukar jämt redovisa sina färggranna staplar och +/- siffror så här tidigt men de brukar aldrig stämma.

Det skulle dock inte förvåna mig om det redovisas rejält röda siffror på årsmötet som jag skrev tidigare. Se bara på budgetvärvningarna som gjorts. Men det är många lag som kör med budget i år.
BIF hade väl ett eget kapital på +3,1 mille innan säsongen om jag minns rätt. Säg att vi har ett eget kapital på minus - 2 mille nu då. Den minskade lönebudgeten äter in den skillnaden lätt.
Kommentera

micke: Kombinera det med en förhoppningsvis bättre sponsortaktik, (jag har läst i någon tidning att det från Brynäshåll under kvalserien sades att det såg bättre ut på sponsorsidan än föregående år samma tidpunkt) och att publiken kommer till gavlerinken. Då borde underskottet vändas.

Sen får vi hoppas att truppen är bättre än många här tror så vi slipper kvalserieångesten.
Kommentera

micke: Det är inte underskottet som är det stora problemet. Hade vi en stadigt hög omsättning spelar ett underskott en mindre roll. Att Brynäs inte kan hänga med när andra ES-lag ökar sin omsättning innebär att vi inte kan konkurrera om dom bästa spelarna. T.o.m. lif har dragit ifrån rejält, vilket också förklarar varför Westlund blev mas. Brynäs har uppenbarligen sämst sponsorstöd av samtliga elitserielag.
Kommentera

Lilljanne: Varför har man då sämst sponsorstöd?
(om man nu har det, trots allt bara ett antagande)

Det behöver ju inte enbart bero på att klubben är sämre på att ragga sponsorer.
Den krassa verkligheten kanske också är att vi inte har sponsorer av "rätta virket", man är helt enkelt inte lika engagerade som andra lags dito. Den saken är det isf mkt svårt att göra ngt åt.
Även om du har rätt i sak, tror jag att Westlundfallet inte kan räknas in under ovanstående. Flera lag med större resurser än både Leksand och Brynäs var nog ute efter Tommy. Han (frugan) ville hem till sina rumpmasvänner i Avesta, då hjälpte nog inte ens allt smör i Småland.
Kommentera

Huge: Brynäs dåliga sponsorsstöd beror på att man är verksamma i en region som ligger i bakskvalpet från Sthlm men för långt från Norrland för att få statliga allmosor. Gästrikland är en fattig utflyttningsbygd med höga skatter och hög arbetslöshet och därför är prognosen inte god.
Kommentera

Huge: Du har så rätt.
Det spelade ingen roll var Tommy ville spela det var frugan som bestämde åt honom.
Kommentera

Lilljanne: Sedan är stan för röd och man vill vara "fin" det ska vara gasklockor och synfoniorkester.
Kommentera

« · 286445