Brynäs IF

727358 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs-Djurgården 22/10

600776 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Djurgården 22/10
12 omg ska det vara!!
Kommentera

Huge: Som sagt, du är en pajas med amatöranalyser o kommentarer. Se en match innan du yttrar dig. Tur att det bara är Brynäs som har haft ett tufft spelschema, herregud det har bara spelats 11 omg, det ska dom palla utan att bli slitna. Jag kan tillskillnad mot dig vara positiv när Brynäs gör bra saker men du kan inte ens komma med negativ kritik när Brynäs gör en sådan plattmatch som igår!! Undrar vem fan det är som ska skärpa sig, undrar om du ens själv förstår vad du skriver??
Kommentera

70 Rodrigues: Behöver man ha sett matchen för att konstatera att vi haft ett tufft schema senaste tiden?
Skärp dig och läs vad jag skriver.
Var det bordshockey du spelade som aktiv? Där är det heller inte lätt att se om spelarna ser lite slitna ut eller inte.
Trots att man sett matchen...
Kommentera

rafalski: Håller med dom flesta som jag läst i denna tråd. Rom byggdes inte på en dag, bra att vi ändå lyckas spotta upp oss vid 0-2, eget spel på hemmaplan o s v. Men jag har förvånats över ett fenomen som jag upptäckt. Det är taskiga byten. Jag skulle vilja hävda att just ett taskigt byte bäddade för DIF's seger i sudden denna match. Vad som hände var följande:
1. Båda lagen genomför något som jag brukar kalla "överenskommet byte". D v s eftersom båda lagen är trötta så stannar en ur det puckförande laget bakom egen kasse med pucken, DIF i detta fallet. Övriga spelare åker och byter. (Här förvånas man över att inte spelaren med pucken drar iväg solo över planen vilket han många gånger skulle kunna. Men det är något slags "gentlemens agreement" verkar det som.)
2. DIF är något snabbare i bytet och går dessutom från båset ner i båge i egen zon och hämtar fart för att starta uppspelet.
3. Brynäs som strular lite mer i sitt byte kommer ut i mittzon framför egna blå och ställer upp sig på "ett led linje" d v s utan något djup - i en rad, och står dessutom stilla! Alla som spelat hockey eller kan något vet att denna försvarsformering är helt förkastlig.
4. DIF som kommer med fart hämtad ända från egen zon kan enkelt bryta igenom Brynäs stillastående försvar och gå mot Korhonen.
5. Målet sedan är bara formalia.

Det känns många gånger som att byten genomförs lite respektlöst och att man förlitar sig på att motståndarlaget väntar tills man är med på banan. Det är helt säkert inte fallet. S k "gentlemens agreement" funkar nog så länge det gynnar båda lagen. Dock är det alltid svårt att avgöra när de upphör och i "sudden" är det nog inget man ska förlita sig på alls med anledning av konsekvenserna. Jag efterlyser mer respekt och kontroll i bytena, vi hade också "för många spelare på banan" i går - sånt är j-ligt onödigt och visar ytterligare på att man saknade kontroll i bytena.

Som man bäddar - ...

Utöver detta lilla inlägg så är jag mycket nöjd med hur det sammantaget gått hitills denna säsong. Än så länge den bästa sedan 00-01 tror jag va?

Någon som klockat Sjöddas istid? Igår spelade han 2 min effektiv tid i pp tyckte jag det såg ut som. Karln är en brutal hockeymaskin.
Kommentera

Huge: Som vanligt när det gäller dig, skyll ifrån dig bara.Prova o gå på någon match någon gång istället!! Se matchen o kommentera ut efter det!!
Kommentera

70 Rodrigues: Nu var det ju så att JAG uttalade mig om matchen INNAN Boorken gjorde detsamma i GD. Och vi råkade dra ungefär samma slutsats.
Så ditt försök att insinuera ngn sorts tyckasammasomtränaren-skriverier från min sida håller tyvärr inte. Denna gång heller....
Kommentera

Huge: Om Boorken hade sagt att vi hade gjort en kanonmatch, vad hade du sagt då??
Kommentera

Huge: nån som har bilder från matchen??
Kommentera

70 Rodrigues: Så här skrev jag direkt efter matchen i en diskussion vi hade angående vår brist på intensitet idag:

"Med 2 tuffa bortamatcher i bagaget mot FBK och HV, där vi gör bra insatser, är det kanske inte helt oväntat att det kan komma en liten reaktion, eller iaf att matchen går lite i vågor."

Mao: jag är heller inte nöjd med matchen, vilket väl är underförstått, om man bemödar sig att läsa vad jag skriver. Ngt som du i vanlig ordning inte gjort. Jag försökte däremot att få fram iaf en av flera tänkbara orsaker till den skrala insatsen, nämligen den främsta: slut på bensin.
Det är iaf ett försök till analys, till skillnad från dina vanliga expertkommentarer: "Skitlag, sopor" etc etc.

Du kan ju jämföra det jag skrivit med vad Boorken tyckte. Men Boorken som tränar laget och känner killarna är ju också en amatöranalytiker.
Eller hur?
Måste säga att dina egna "expertkommentarer" ibland är obetydligt vassare än munkas. Och det säger inte lite....
Kommentera

70 Rodrigues: Ha nu en trevlig kväll så ska du se att vi kommer att plocka minst 3 oväntade poäng kommande vecka. Vi har statistiken på vår sida mot FHC!!!
Kommentera

JanT: Whatever!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Nu får du börja läsa innantill, Rodrigues. Jag har överhuvudtaget inte kommenterat dagens plattmatch. Har endast yttrat mig över möjligheterna i kommande veckas matcher samt konstaterat att allas vår vän munkas börjar bli varm i kläderna.

Jag spelar förövrigt på en Fender Jazzbas årsmodell 2000. Made in Kalifornien. Har dock lirat 6-strängad banjo med viss framgång......
Kommentera

JanT: Jag riktar samma inlägg till dig som Huge, sluta spela banjo nu.Hur fan kan man sitta nere i banjodeltat o kommentera något som man inte har en aning om???
Kommentera

GävleLasse: Håller med dig, varför finns SKOOG?? Vilket jävla fiasko!! Skicka honom till Almtuna o plocka hem N Andersson!
Kommentera

Huge: Lägg av nu för fan, gå o titta på en match innan du kommer med dina jävla amatöranalyser!! Brynäs gjorde en så jävla dålig match så det finns inte, finns inte ett positivt ord o säga om detta debacel!! Så typiskt Brynäs att göra en plattmatch mot ett skitlag!! Boorken hade inte ett rätt ikväll, tyvärr!!
Kommentera

Vad irriterande med ledare som skriker och viftar på allt och då menar jag allt. Tänker på en viss travexpert i DIF...
Tacka vet jag Östblom hos oss!

Danielsson var bra idag också.
Kommentera

Det känns surt att förlora mot ett sånt dynggäng som Djurgården med sin ryggsäckshockey. Starkt ändå att hämta upp 0-2 till 2-2.

Kul att att se Dackell idag, han och Sunken var klart bäst i laget.
Viitakoski ska spela från start, skitsamma vem han petar men spela ska han. En frisk fläkt när han kom in.

Tyckte Rodrigo var rätt ok.
Korhonen var väl rätt bra, men Honken hade inte släppt in tre mål.

Intressant att höra Månsson skälla ut Malmen vid utv. för sex man på plan.
Kommentera

GävleLasse: Upp med hakan, Lasse. Jag tror vi kan överraska i någon av bortamatcherna kommande vecka. Bortaspelet har sett bra ut och vi kan agera helt utan press. Tror att vi har störst chans mot Frölunda som har samlat ihop till en plattmatch vid det här laget. Dessutom är det dags att bryta förbannelsen på 17 raka förluster!

Noterar även att munkas börjar varva upp åsiktsmaskinen när det går lite grus i BIF-maskineriet. Han lär vara i högform om en vecka.....
Kommentera

65selander:

Va fn Selander du stod ju snett framför mig på sittplats i ena periodpausen skulle precis knacka på axeln o säga hej, men då hade du försvunnit snabbare än en avlöning!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nej nu viker vi ner o med mat och öl
Kommentera

Skoog är så himla passiv och KLEN i sitt agerande. Han är stor och stark. Han borde spela fysiskt, men gör det inte!

Ungefär som Niklas Andersson ibland förra säsongen, fast han är ju inte lika stor heller och då var det NHL-forwards.

Nej, jag tycker nog att Andersson hade varit ett bättre alternativ. Han är bättre iår än förra.
Kommentera

bradberry: Det har du rätt i. Tyvärr är det så att defensiva forwards aldrig får kyssa vackra kvinnor :)
Kommentera

eltifoso: Å fan...... Besserwissern som satt vid mig hade visst tvärfel då. Hm.. där ser man....

miiiken: Döm för fan inte Molin för han ej gjort mål. En av de viktigaste kuggarna hittills. Gör ett uppoffrande arbete i match efter match, åker rätt och håller i pucken i rätt lägen. Att gnälla på Molins insats i år= Okunskap!
Kommentera

Huge: Ja, tillsammans med brynäs kör jag fortfarande analoga sändningar. Frölunda, HV, Linköping och färjestad har bytt till digitalt.
Kommentera

bradberry: Nya regletolkningar iår bradberry domarn har koll som tur är

REGEL 508 – STRAFFSLAG
Ny tolkning!
1. Domaren skall utdöma straffslag när en spelare i en frilägessituation hindras otillåtet bakifrån i
sin anfallszon. Ingen värdering skall göras om någon form av avslut gjorts eller ej.
Kommentera

GävleLasse: japp håller med om att SKOOG SUGER, kan även medela att mina hv vänner inte är dugg lessna på att in skoog finns kvar i hv, tvärt om, fick veta det i torsdags när jag var nere i jpg.
Kommentera

GävleLasse: Tycker Skoogen tagit ett steg i rätt riktning sedan han placerades med Sjödda ändå. Tog för sig mer idag. Vågade hålla i pucken och var mer aggressiv. Sen finns det så klart mycket att slipa på.......
Kommentera

65selander: Är väl bara att inse att den gick i stolpen. Annars hade Brynässpelarna reagerat kan jag lova och krävt videogranskning. Satt ganska bra placerad å den såg ut att gå klockrent i stolpen. Dock var det något i puckens bana som gjorde att det såg konstigt ut. Dessutom tappade den fart på "tillbakavägen". Det gjorde nog att publiken reagerade.

Annars så var ju DIFs straff feldömd. I regelboken står att om spelaren kommer till avslut skall det inte dömas straff utan utvisning. I det här fallet kom ju Djurgårdaren klart till avslut och i och med straffen fick de ju två chanser kan man säga. Dåligt av domare Lindh.....
Kommentera

bradberry: Sluta med de piller du tar... Sjödda och Skoog är inna på båda målen bakåt. Det första målet föregås av svagt, eller ett bättre ord OBEFINTLIGT backjobb.

SKOOG SUGER! SÅ nu e det dagt.

Idag var Brynäs ängsliga och rent ut sagt dåliga...

Det är bara att ladda om och hoppas på mirakel.
Kommentera

bradberry: Ja, att vi skulle få med oss en poäng trodde man kanske inte efter två perioder, så det känns helt ok. Faktum kvarstår dock att brynäs inte har råd med att torska mot de sämre lagen på hemmais om det ska bli slutspel till våren. Det är väl det som är målet, eller?
Kommentera

Falken:
Han skrek allt möjligt, det var konstant i tre perioder.

Han satt på sektion J, ganska långt ned, rad 3-4 kanske, mot mitten.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bradberry: Mycket resa vete fan eftersom dom bodde kvar i södra sverige. Nej helt enkelt oskärpa från Brynäs.
Kommentera

munkas: Dackell var ju bra idag. Piggare än på länge. Å Sjödin oxå..... T.o.m. Skoog såg hyfsad ut. Sen såg det trögt ut över lag men att de har tunga ben är kanske inte så konstigt med tanke på veckan som varit. Två tunga, täta fighter å dessutom mycket resa. Kom hem igår kväll å så ladda för match idag igen. Starkt att trots tunga ben åter hämta upp ett tvåmålsunderläge.
Kommentera

munkas: Jaså du var där idag....
Och hur mår din 10-årige son då?
Ett tips: byt din färgteve mot en svartvit. Du ser ju ändå allt i dessa färger...
Kommentera

Huge: Nu får du väl ta och skippa skitsnacket! Brynäs som jag kollade på idag såg lika jävla risiga ut som förra säsongen, så kom inte och snacka om något bra och jämnt spel. Att brynäs kanske inte ÄR så speciellt mycket bättre än vad man visade idag är en annan femma. Det saknas tyngd i försvarsspelet och fart på rören. Dackell och Sjödin får nog börja fundera på att inhandla ett par stödskenor med jetmotor på. Sega gubbarna har alltså om möjligt blivit ännu segare!
Att man förlorar hemma eller borta mot lagen på den övre halvan är väl kanske inte så konstigt, men man ska fan kunna prestera bättre, en så här viktig match, mot ett sargat b-lagsbetonat Djurgården. Sen kan jag för guds skull inte förstå varför Boork envisas med att slänga in motståndarnas sjätte spelare, Simon Skoog i match efter match. Nu har han fått chansen att visa vad han går för så nu kan man med gott samvete låsa in honom i skrubben tills kontraktet går ut. Om man nu har slitit ut sig så mycket i de två tuffa bortamatcherna i veckan( för 1 sketen poäng) så man inte har orken kvar i den viktigaste matchen kanske man ska ta sig en funderare på om träningspassen på myrarna kanske ska utökas till nästa säsong. Nu väntar tre oerhört tuffa matcher som troligtvis inte kommer ge några poäng. Efter det är Brynäs under strecket. Allt kanske inte är så jävla bra trots allt...
Kommentera

Jag satt iaf på sittplats bakom målet (sektion M) och där var det en som skrek i ungefär 60 jävla minuter. Allt från Hammarby till något skit som jag inte orkade lyssna på.
Kommentera

Namtrac: Menar du han som skrek om Ulrik Blind och sånt?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Namntrac: Då säger vi så. Det fanns en del fårskallar på ståplats också. Bät i kväll var Kineserna i halvtids pauserna.
Kommentera

Namtrac: Ja, se Tony......
Kommentera

Jag satt inte särskilt långt ifrån och tyckte i alla fall att den tog klart i stolpen. Domaren var dessutom kanonbra placerad, hade han varit osäker så hade han ju begärt videogranskning.

Fick förresten uppleva något pinsamt på läktaren, en halvpackad förälder som inte gjorde annat än att gapa HEEEEEEELA matchen på domaren, Brynäs, Djurgården, Challe, Tigern, fan och hans syster. Det jobbigaste var att se att han hade en 10-årig son som tog efter honom. Dessutom satt det en kanske 5-6-årig flicka några rader bort från honom som blev vettskrämd varje gång han gapade. Inte höll han käften fast folk skrek åt honom att sätta sig ner och vara tyst heller.

Helt klart ett av mina sämsta besök i Gavlerinken. :(
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Det var livat på våran kortida. Skit samma det är historia nu.
Kommentera

65selander: Ok, men inget som webben kommenterade, vad jag förstått.
Men om ingen av spelarna reagerade så kanske det var korrekt bedömt av domaren.
Annars kräver jag omspel...
Kommentera

65selander: Om du menar Cassels låga slagskott så tycker åtminstone jag att den gick i stolpen.
Kommentera

Boork analyserar matchen i Sportbladet:

"- Vi har haft två tuffa matcher på vår roadtrip. Vi var inte riktigt pigga, det var lite av en mellanmatch för oss."
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Innan Sjöddas 2-2 mål i PP så tror jag att det var sunken som sköt mitt i kassen, pucken studsade ut lika snabbt
Kommentera

65selander: Vilket bortdömda mål? Hörde inget om det öht...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Det bortdömda målet tyckte jag var inne. Vad sa som på radion?
Kommentera

rafalski: Det är nog inte bara Boorken av coacherna som funderat på vad dessa tillfälliga perioder att till synes varande brist på intensitet beror på.
Det gör nog även alla andra coacher världen över, i vilken sport det än må vara. Psyket är ett svårförklarbart fenomen där många går bet på.
Om det vore så enkelt som att bara trycka på en knapp så var ju allt frid och fröjd. Men som bekant funkar det inte så. Ett liknande fenomen, fast omvänt är ju det som Djurgården t.ex ger prov på idag. Senast mot Mora var man trea på puckarna och spelade helt uppåt väggarna. För att i nästa match vara ett helt nytt lag.
Vi är också ett lag där man måste vara beredd på att det går lite upp och ned, speciellt med tanke på det täta matchandet åtminstone den närmaste framtiden.
Vi har ju trots allt gjort ett par bra insatser hemma där offensiven varit helt Ok, så talet om att vi helt skulle sakna eget spel hemma tycker jag är lite överdrivet.
Vi har ju desstom blivit mkt jämnare i prestationerna jämfört med tidigare, vilket är ett tecken på att Boorken är på rätt väg.
Rom byggdes inte på en dag, som bekant.... :-)
Kommentera

90Steen_: ja man får nöjda med att vi lyckades ta en poäng i alla fall efter denna skit match, eller kanske inte helnöd men i alla fall halv nöjd.
Kommentera

Huge: Du är nog den enda person som alltid lyfter fram det positivta i ALLT. Charmigt vissa gånger, urbota dumt i andra. :)

Sen tror jag att "olyckor" händer oftare vid diarre än vid förstoppning.
Men det känns skönt att höra ifall ditt köksbord och jag någonsin skulle mötas. ;)
Kommentera

600776 · »