Brynäs IF

446506 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Djurgården

« · 665145 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Djurgården
GävleLasse: Ny match och nya förutsättningar är det ju mot Frölunda med när vi möter dom, men det har ju hjälpt föga :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Det är ny match nya förutsättningar. Det ska bli skoj och se hur laget formeras till kvällen. Aarnio såg väldigt laddad ut, kanske har han fått besked om att han skall hoppa in på felsners plats.

Att Felsner var med och tränade vet jag inte hur man skall tolka. Det kan ju vara så att han gick på is bvara för att hålla ångan uppe..
Kommentera

70 Rodrigues:
Ja, 13-6 till DIF var nästan ännu värre än jag trodde...
Kommentera

Bissett19:
Läste du miona tankar??

Har du säsongen innan 01-02 också??
Kommentera

Bissett19: Usch vilket uselt facit, endast 6 segrar på dom senaste 19 mötena!!
Kommentera

70 Rodrigues:
Lag som Mora o MoDo brukar ju sopa mattan med DIF på hemmais...

Om någon statistikbitare hittar matchstatistik för hela 2000-talet mot DIF blir jag glad! Swehockey är ju värdelös på stats...
Kommentera

claesw:
2005-12-05Djurgårdens IF - Brynäs IF4 - 3
2005-10-22Brynäs IF - Djurgårdens IF2 - 3
2005-10-02Djurgårdens IF - Brynäs IF1 - 2

Elitserien 2004/2005
2005-02-24Brynäs IF - Djurgårdens IF3 - 5
2005-01-20Djurgårdens IF - Brynäs IF5 - 2
2004-11-27Brynäs IF - Djurgårdens IF3 - 2
2004-10-23Djurgårdens IF - Brynäs IF4 - 2

Elitserien 2003/2004
2004-02-12Djurgårdens IF - Brynäs IF2 - 1
2004-01-11Brynäs IF - Djurgårdens IF3 - 4
2003-10-30Djurgårdens IF - Brynäs IF5 - 3
2003-09-27Brynäs IF - Djurgårdens IF3 - 1

Elitserien 2002/2003
2003-01-30Djurgårdens IF - Brynäs IF5 - 2
2002-12-07Brynäs IF - Djurgårdens IF5 - 3
2002-10-26Djurgårdens IF - Brynäs IF7 - 1
2002-09-28Brynäs IF - Djurgårdens IF0 - 1

Elitserien 2001/2002
2002-03-02Brynäs IF - Djurgården IF5 - 2
2002-01-03Djurgården IF - Brynäs IF0 - 2
2001-11-17Brynäs IF - Djurgården IF2 - 4
2001-10-06Djurgården IF - Brynäs IF4 - 2

Kommentera

claesw: Japp, och det är därför jag har dåliga vibbar, vi har nästan alltid så förbannat svårt mot DIF.
Kommentera

70 Rodrigues:
Det var väl länge sedan vi slog DIF ordentligt?
Kommentera

claesw: Har tippat 3-2 vinst, men då brukar det gå åt helvete, så d blir väl torsk!!
Kommentera

Bissett19:
Finns det nån som inte tror på sudden i kväll?
Kommentera

Bissett19: Mycket liten!!!
Kommentera

70 Rodrigues:Goda nyheter,så det finns en liten chans att Felsner kommer att spela mao??
Kommentera

Bissett19: Fick precis reda på att alla utom Lavins och dom tidigare skadade fanns med på träningen idag, dock väldigt osäkert om Felsner spelar, Danielsson däremot såg pigg och spelsugen ut. Casselståhl och Kuparinen tränade i grått, dvs att dom sitter på bänken i kväll, men eftersom Lavins är borta så borde ju "Cassel" gå in på hans plats?
Kommentera

GävleLasse: Ja, där verkar det snarare som spelarna är morfinpåverkade
:-)
Kommentera

hugo: Nej men det skulle ju inte vara någon förlust.
Kommentera

Malmen: Bli inte förvånad om Kupa drar iväg efter helgen.
Kommentera

70 Rodrigues: Byråkrati... kanske inte hinner innan fönstret stänger... :)
Kommentera

Malmen: Rosa har inte fått betalt av ryssarna på ett tag, så enligt reglerna så är rosa fri att gå vart han vill, Timrå lär nog ta det här till internationella förbundet om det inte löser sig!
Kommentera

Herregud vad många stavfel det blev, men du förstår ju ändå...
Kommentera

Huss: Rosa är inte spelklar (se länk) "Mannen som måste skriva under heter Anatoly Khartchuk och är klubbpresident i Dynamo Moskva. Men än så länge har han gjort sig omöjlig, så därför är det tveksamt om Rosa kommer till spel i kvällens viktiga match mot Mora.". Får dom inte underskrivt innan fönstret stänger vid midnatt på söndag så är det kört för dom. Ingen Pärssinen heller: "• Tror du att ni kommer att släppa Pärssinen?
– Nej, inte just nu."

=)

Hlinka valde väl en annan klubb före Frölunda som honom lär dom ju inte se röken av heller. Ang. Patera och Sevc är det ju inte klart än - Loob har bara bett att få veta prissumman.

Vad menar dy med "det är tyvärr resultatet som räknas, inte metoden"? Det är väl underbart när dom andra lagen misslyckas!? Sundläv har ju lyckats bra resultatmässigt med sina värvningar!
Kommentera

Huss: Ja man kan inte ha halva laget på skadelistan och samtidigt tro att det fixar sig ändå. Men man kanske skall förlika sog med det faktum som råder och vara nöjd med att vi i princip klarat att undvika KS, vilket var det första målet. Slutspel skulle vara en jävligt roligt och för Brynäs väldigt lönsam bonus, men ändå en bonus.

Vi får se hur det blir med våra skadade, se om det tillkommer några spelare, se hur det går mot DIF. Allt vi kan göra är att hoppas.
Kommentera

Malmen: Timrå ligger två poäng efter så han behöver inte många matcher och Rosa är väl spelklar till ikväll enligt pressen ivarjefall.
Med vår skadelista så blir det mycket svårt att ta sig till slutspel. Helt tyst är det på förvärvsfronten också. Tycker iofs det är bra att Sundlöv jobbar i det tysta och inte som Frölunda (Hlinka) och FBK (Patera, Sevc) men det är tyvärr resultatet som räknas, inte metoden.
Kommentera

rafalski: Att se på hockey morfinpåverkad ger helt klart det hela en ny dimension. Något att prova för Leksands- och SSKsupportrar kanske. Allt för att få en lite ljusare tillvaro. ;)
Kommentera

GävleLasse: Vi är fortfarande klara för kvalserien...minst ; )

Ta Djurgårn, då!
Kommentera

GävleLasse: Har just nyopererad kommit hem från Karolinska där man följde matchen mot Mora morfinpåverkad, inte helt fel faktiskt. Nu gäller det att ladda om mot DIF ikväll. Att det kommer bli jämnt råder väl ingen tvekan om, men jag tror Brynäs drar det längsta strået, 4-2.
Kommentera

torsk idag menar jag...............
Kommentera

Många klagar över matchen mot Mora....
Tänk på att Mora är ett jätte bra hemmalag.............
Och att vi hade en viss robert lahti emot oss,Den karln går mig på nerverna!

det blir torsk imorrn 2-4
Kommentera

14 poäng ned,13poäng upp till FBK.det är närmare upp än ned.
Kommentera

Skalman verkar ledig idag, annars tycker jag han brukar vara LM varenda hemmamatch nästan...
Kommentera

Domare idag:

HD Pehr Claesson, Alvesta (en av dom minst dåliga, tycker jag)
LM Fredrik Ulriksson, Örebro
LM Tony Carlsson, Västerås
Kommentera

orion: Nu är det ju 10 omgångar kvar så jag förstår inte varför morgondagens matcher är så otroligt viktiga. Det kommer att vara stenhårt hela serien ut innan allt är klart. Faktum är att det gott kan vara "Do or Die" för både Brynäs och Timrå i den sista omgången då ni gästar Gavlerinken.

Ett tips på vägen kanske skulle vara att endast fokusera på SINA matcher istället för att ödsla energi på att spekulera. För nån vecka sedan var ni enligt er egen gästbok redan klara för kvalserien. Det svänger snabbt märker jag... ;)
Kommentera

Malmen:

"2006-01-24
Huvudcoach Mikael Tisell har tagit ut Småkronorna/Team 18-truppen till 5-nationersturneringen i Mytischni, Ryssland, under tiden 10-14 februari 2006. Jonathan Carlsson och Johan Alcén representerar Brynäs. Reserv på hemmaplan är Sebastian Eriksson" .

Kommentera

Peja: Ingen aning faktiskt bara läste någonstans på hemsidan om att han kom med men det kanske är som du säger att han bara blev reserv och det är fullt möjligt att den inte spelas nu. Ja varför inte... men vi lär ju inte få ihop fyra hyfsade kedjor ändå. Läge att plocka upp 1/2 ytterforwards också?
Kommentera

Malmen: Nej, Eriksson blev bara reserv. Alcén och Carsson kom däremot med, men den turneringen spelas väl inte nu i dagarna ändå.
Kommentera

Bissett19: Jag tror vi spelar 3 femmor och inget ytterforwardspar imorgon så om Malmen spelar center i brunkarkedjan kan Molin och Widing lugnt spela med Bäckis ;)
Kommentera

Peja: Om Danielsson inte kan spela kanske det blir så,eller låter man Mlamström spela center igen,Molin?Widing?..........
Kommentera

Peja: Är inte han med J-landslaget på någonting?
Kommentera

Huge: Jag håller med om att Tribuntsovs vore en riktigt bra värvning.

Angående centerbristen; Varför inte ge Sebastian Eriksson chansen i en lina?
Kommentera

Bissett19:
"Vem ska man tro på, tro på tro på när, tro på när allt är så här..."

Nog är jag avis på er, ni har ju di Leva...

Men frågan är: Vem ska man hålla på imorgon om man vill till slutspel? (förutsatt att vi slår Mora, fan trot!)

Jag vill att ni slår Djurgården, för dom ska inte till slutspel!
Men då får ni 52 poäng...

Jag antar att Leksand slår HV, för det gjorde vi!

Och SSK tar trötta FBK, för det gjorde lilla Timrå!

Linköping_Luleå, don´t give a damn!

men sen kommer vi till sista matchen: vill vi kanske att Frölunda vaknar och tar MoDo, dvs: Kan 61 poäng vara en nivå som vi skvalplag har rätt att drömma om?

Åsså åter till fråga 1: Har vi råd med en Brynäsvinst imorgon?
Kommentera

Bissett19: Ja det får vi verkligen hoppas... då får vi ju en fjärdeline också;

Spets - Björne - Kuparinen ;)
Kommentera

Malmen: Björne biter nog ihop o spelar ändå,än så länge var ju han bara förkyld!!!
Kommentera

Det blir intressant att se hur Boorken formerar laget imorgon. Kanske såhär?

1:a femman

Mathias Månsson - Jonas Almtorp - Daniel Hermansson

Nicklas Andersson - Jörgen Sundqvist

2:a femman

Ove Molin - Nicklas Bäckström - Daniel Widing

Daniel Casselståhl - Daniel Johansson

3:e femman

Joachim Gellerstedt - Henrik Malmström - Antti Aarnio

Tommy Sjödin - Martin Öhrstedt

Bänken

Mikko Kuparinen

Lars-Erik Spets
Kommentera

...som är skadat menar jag (Björne).
Kommentera

Bissett19: Men då får 2 av 3 (Spets, Gellerstedt, Aarnio) lira och en vara inhoppare/reserv. Taskigt bara att det är en av dom som spelat center ett tag!
Kommentera

Malmen: Mera problem inför morrondan...........från Arbetarbladet:

-Björn Danielsson har varit förkyld och är ett stort frågetecken, säger Leif Boork.

Kommentera

GävleLasse: " Med tanke på hur Mora har fått ihop sina poäng, endast 17 pinnar på bortais så kanske det inte är så konstigt att Mora hade övertaget mot oss igår. Man ska inte underskatta det bästa laget i Dalarna. De är ett homogent lag kryddat med några vassa målskyttar."

Stämmer bra.
Jag såg dom mot Frölunda och trots att det var innan Frölundas svacka så spelade man ut göteborgarna långa stunder.
Igår kändes det som att vi gick i deras fälla och själva började spela lite väl mkt raggar- och pangpanghockey.
För det är väl den typen av spel dom brukar köra, och dom gör det dessutom bra.
Själv skulle jag vilja se deras lettiske back Tribuntsovs i Brynäs nästa säsong. En stabil, tuff och spelskicklig back med ett mkt bra skott.
Åsså får Lavins en kompis att snacka med....
Kommentera

Gusten: Hahaha det skulle jag (inte) vilja se. Han har det kämpigt nog som det är! ;)
Kommentera

Bissett19: Kanske det men då ser jag hellre Aarnio alt. Gellerstedt tillsammans med Almtorp och Hermansson och Spets som reserv/i fjärde forwardspar. Han är en kämpe men ingen vidare brunkare.
Kommentera

Malmen: Ja Malmström får gärna gå tillbaka till sin normala kedja. Men vem vet, Spets kanske dubblerar så vi kan gå på 4 kedjor ;)
Kommentera

« · 665145 · »