Brynäs IF

730583 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Djurgården

« · 666208 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Djurgården
Falken: Jo jag tyckte det jag med... Bäckström behöver bara 4 poäng till för att bli historisk. Historisk som bäste B junior genom tiderna. Rekordet innhas förnärvarande av Marcus Näslund med 21 poäng.

Jag tror fan att ha grejar det.
Kommentera

65selander: *ASG*
Kommentera

GävleLasse: Jag sitter o tittar på den nu,det står 4-0 o DIF har powerplay,jag bara njuter............
Kommentera

En liten sak bara. Widing ska väl ha ett assist i dag? Ser på matchen nu igen och han ger ju pucken till Molin som sedan ger den till Sundqvist som sprätter in den... :D
Kommentera

Bissett19: Gissa om att man är bänkad framför TV'n imorgon kväll när reprisen sänds ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bisset: Kan finnarna rösta på finska valet på lokal så måste alla vara finnar förutom Fantomen i E-tuna ;-))
Kommentera

Beezer: Hehe, nån som vet när Brynäs senast van med 6 mål eller fler? Måste varit ett bra tag sen va? Jag kan inte komma på någon så där, har för mig att vi slog FBK för två eller tre år sedan med 7-2 fast det är ju ändå inte lika mycket.
Kommentera

65selander: Finnen?
Kommentera

Bissett19: Har de ngn plats för alla mål på hd:n då?

:))))
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse/Finnen: Ledsen att talo om att ni har fek. Det är Tony ni pratar om. Förresten så misstänker jag att Pavel Rosa är den där kalven som hänger runt halsen på bruden. Totalt lealös
Kommentera

GävleLasse: Aftonbladet har inte lag ut matchbilder från Brynäsmatchen ännu,men det har Svt gjort,dock inte alla mål.......Se länk
Kommentera

GävleLasse:
Jag ska allt ta och häckla Djurgården när dom möter Mora på måndag!
BMW bjuder, frågan är vad det ger för biverkningar att se DIF-Mora...
Kommentera

GävleLasse: Hehe, det låter ju trevligt. Hoppas på ännu en trepoängare och lika fint spel från Brynäs sida då också.
Kommentera

Bissett19: Nej han är hemma och gråter som den smygDiF:are han är ;)
Kommentera

GävleLasse: "lite öl"...........Kommer inte Selander?...........:-)
Kommentera

brynasaren: Den b l i r Bättre på lördag... då kommer det in lite öl i klackens hesa strupar...
Kommentera

GävleLasse: Okej, kommer inte Brynäs Stockholm upp med en buss på lördag också? Då kanske det kan bli lite drag. I och för sig så var det väll inget fel på stäminignen i dag heller men den kan bli ännu bättre på Lördag.
Kommentera

GävleLasse:
Det var väl första seriemålet denna säsong?
Lite lön för mödan att spela junishockey och vara bänkvärmare.
Kommentera

GävleLasse: Den tog på benet,han var ju på rätt plats vid ett tillfälle denna match Kupan,annars var ju han direkt livsfarlig ikväll,däremot tycker jag att Casselståhl gör en helgjuten insats!!
Kommentera

brynasaren: Det var fullt idag och det kommer att vara fullt på lördag med...lita på det.
Kommentera

Clubsport: Det blir svårt att kalla Kupan för målskytt...Det var stöld, Malmen gjorde allt och var värd det målet. Men den styrde på Kupan... jag tror det var på benet pucken tog.
Kommentera

Nu jävlar ska det stöttas på Lördag!!! Blir väll antagligen näst intill fullsatt då också och då jävlar ska ståplats gunga.
Kommentera

GävleLasse:
Här blir det ännu fuktigare, blir svårt att sova inatt....
Får ta en helkväll på lördag efter FBK fighten istället!
Och Kupan och Antti målskyttar. Stolt är man ikväll!
Kommentera

Clubsport: Saxat från DIF's hemsida...

"Med skotten 11-7 fick vi också se lite klassisk Brynäseffektivitet med 5 mål på 11 skott i den sista perioden."

Men jag måste säga att kvällens bedrift var när DIF fick sitt första PP i andra perioden.. och inte kom in i Brynäs zon ens...Huga vad jag njöt
Kommentera

Fn man sitter här och är fuktig i ögat...

Fn att man inte åkte upp hade ju planerat in en förkylning!

Satans så stabilt dom spelar, säger som LG Jansson. Sveriges bästa målvakt och Sveriges överlägset bästa tränare!
Kommentera

GävleLasse: Januaritabellen,det är kul o vara Brynäsare nu,det  var jävligt längesen!!!

1 Brynäs IF 9 5 1 2 1 23 - 12 +11 19
2 Luleå HF 9 5 0 4 0 35 - 24 +11 19
3 Djurgårdens IF 9 5 1 0 3 26 - 28 -2 17
4 MODO Hockey 9 5 0 1 3 28 - 23 +5 16
5 HV 71 9 4 1 0 4 29 - 22 +7 14
6 Färjestads BK 9 4 0 0 5 23 - 25 -2 12
7 Timrå IK 9 3 0 2 4 20 - 21 -1 11
8 Linköpings HC 9 2 1 3 3 24 - 26 -2 11
9 Mora IK 9 2 2 1 4 25 - 27 -2 11
10 Frölunda HC 9 3 0 1 5 26 - 32 -6 10
11 Leksands IF 9 3 0 0 6 20 - 35 -15 9
12 Södertälje SK 9 1 1 3 4 26 - 30 -4 8

Kommentera

rafalski: Ja det verkar fan inte bättre...En faller ifrån, samtliga höjer sig ett snäpp...

Ruggigt GO det är i laget just nu. Gella och Månsson, faan skicka dem till OS, de tar guld och silver i samtliga skridskogrenar...De måste ha åkt ett par mil idag....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Om Sjödin och Molin skulle bli skadade så vette fan om det inte blir SM-guld:-).
Kommentera

Huge: I dessa muntra herrars frånvaro passar det väl att bjuda på lite poesi från den numera spårlöst försvunne magicos presentation.

Läs och lär hur en slipsten skall dras;

"Jag tror dock att det blir svårt. Den missnöjda publiken tillsammans med sponsorer ger hellre upp helt och lägger pengarna på andra nöjen, varför inte Gefle IF? Stol efter stol kommer att lämnas och till slut har vi bara ett sorgligt gäng fanatiker kvar. Dessa människor kommer ändå aldrig förstå något annat i livet än de träffar likasinnade på ståplats och på behandlingshemmen. När vi medgångssupportrar har dragit - då har vi dragit för gott. Utan oss blir det tomt på plaststolarna.

Visa missnöje om du verkligen bryr dig om Brynäs"
Kommentera

JanT: hehe ja ssk kommer närmare hahha 17 poäng upp nu bara
Kommentera

79 Andersson: Ja idag var det gratis ketchup i Gavlerinken... ;)
Kommentera

Bissett19: Jag vet. Grymt härlig seger. Riktig nervös efter två perioder. Bäckström + Molin bra under hela matchen. Lider med Gefle Nyhetsbyrå som sätter poäng på spelarna, efter två perioder kändes det hugget som stucket tycker i alla fall jag...
Kommentera

Hong Kong: Och jag som trodde det var krisstämning. ;-)

Gusten; Har du fortfarande ångest för KS-spöket? Det känns väl ganska så cementerat i botten för tillfället. Nu är det bara att titta uppåt!!!

Fan vad W-holm måste sitta och tugga på slipsen för tillfället. Han har inte kommenterat BIF's mutation till ett vinnande lag med ett enda ord så vitt jag vet. Roar sig tydligen med att skriva krönikor om Kronvalls knä och Foppas ljumskar.......

"Jag varnar för Södertälje SK"
Kommentera

Satt just och funderade på en sak: var är alla glädjespridare som huserade härinne när det gick lite tungt?
Tänker på muntergökar som Ove Myling, Magico, Clarence, Munkas, osv.
Dom måste ha det rätt jobbigt just nu... :-)
Kommentera

79 Andersson: ja det flyter på rätt bra nu hoppas på vinst i 9 matcher till nu hehehe
Kommentera

Davve17: Han blir 32 i år.........
Kommentera

GävleLasse: Seger tåget rullar vidare :)
Kommentera

65selander: Daniel Johansson 34 år?!?!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Dreamteam: Trodde alla lagen fick offra allt nu. Ni kanske offrade allt krut på era nyförvärv... Har aldrig sett en gb som eran som skriker om SM-guld.
Kommentera

Hong Kong: ja likaså björn danielssons mål fan va snyggt å villken kämpa glöd
Kommentera

- När Danne Johansson, som är 34 år, slänger sig och täcker skott när det återstår tio sekunder och vi leder med 6-0 så personifierar det den stämning vi har i laget just nu, sade Boork.

Respekt!
Kommentera

Arnio bäst idag, underbar att se. Kupparinen.... ett förlorat kapitel, karln är ju helt talanglös. Citat från radiosporten "När till och med backen Kupparinen gör mål.... då är det verkligen julafton" Skrattade VÄLDIGT gott i bilen
Kommentera

Känns som 65Selander kommer att ha en skön dag på jobbet imorgon liksom alla andra Brynäsfans i Stockholm ;)
Kommentera

65selander: Tja, två, eller egentligen tre tuffa matcher på rad som nog slitit en del på spelarna gör väl sitt. Matcher som vi tack vare detta slit kunde vinna. Orken tog väl slut, eller nåt sånt.
Kommentera

arnio: Är det Boork som gör målen för Brynäs? Kanske inte men, han kan inte lastas för att laget spelar dåligt och sedan bra när vi vinner.
Kommentera

Gusten: Vem fan är Pavel Rosa,för vi har ju Antti Aarnio...........:-)
Kommentera

Dream Team: hehe ja du tror det ja men vi får väl se
Kommentera

Gusten: Fan vilken underbar match!!! 6-0 och näst intill fullsatt ( jag såg då inte många tomma stolar). HÄRLIGT BRYNÄS!!!!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lunkan: Min rumskompis på jobbet slänger på luren bara. Honken har nu tre nollor på fyra matcher
Kommentera

Dream Team: Nej kanske inte, men det var fortfarande inte nån superduperdebut
Kommentera

« · 666208 · »