Brynäs IF

727638 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Färjestad [2016-12-10]

« · 1783845 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Anders Berg: Eller så värvade de in den Thorell som passade bäst in på den spelartyp de sökte just då. Men visst verkar Erik farligare framåt.
Kommentera

Anders Berg: Jag håller med om ryktena men inte om Thorell.

Hur mycket har du sett bror Thorell lira i vinter eller under hans hela karriär.
En säsong eller mer tar det oftast för spelare att gå från framträdande i HA till detsamma i SHL så ännu ska vi inte döma ut Gustav. Finska ligan ligger väl nånstans mellan SHL och HA.
Kommentera

Huge: Det jag reagerade på var hur Arto hyllade fbk:s fina passningsspel. I själva verket var det klasskillnad även där, men det hade Arto lite bekymmer att se.

Sen revanscherade han sig i slutet när han sa att Brynäs två första perioder var det bästa han sett hittills i år.

Många har åsikten att Arto har ett "antiBrynäs"-filter på sig när han kommenterar. Om den saken stämmer vet jag inte...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Alla dessa rykten. Någon tok basunerade ju ut att "Lindbäck är klar för två år!". Det räcker med sådant nu.
--
Och ja, vi värvade fel Thorell.
Kommentera

Huge: Jag tycker alla gjorde det bra på Cmore igår, ingen gjorde bort sig.

Däremot bör domarna få lite ris.
Kommentera

Huge: Vad menar du?
Utveckla gärna vad du menar med ditt inlägg.
Kommentera

Carl Lejonkräk: nån som bakat ihop ryktet från innan att Felix ska lånas ut och att han troligtvis lämnar för NA i sommar.
Det var kreativt men knappast troligt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: svenska fönstret in stänger väl typ sista januari,
Har för mig att en del svenska spelare med kontrakt därborta/utlånade till SHL-klubbar(?) åkt över efter svenska säsongen. Silfverberg , Carl Söderberg.,.
Så möjligt kan det nog vara. Sen hur troligt är en annan sak. Verkar ju som om det gillas att trollas med Brynäsfansen just nu :-
Kommentera

Pigalle: "Arto är helt fantastiskt usel..."

Precis.
Lika usel som Sanny L som också berömmer Brynäs matchen igenom och kommer med kunniga, nyanserade och objektiva analyser av det som sker på isen.
Fantastiskt usel, måste jag säga. Är besviken på att Arto inte berömde Brynäs ännu mer, helst så fort han öppnade munnen....
Kommentera

Rodrigo: Visst har Westerholmerna utvecklats, men det var också väldigt tydligt att de fick ett mer eller mindre omedelbart lyft när Bulan kom in. Det kan inte ha berott på att de blev mycket bättre över en vecka, nej, det berodde på att Bulans hockey passar de mycket bättre än vad Tommys dito gjorde.
Det finns en större tydlighet och linjer i den hockey som Bulan förespråkar.
Kommentera

Skrubben: Eller så passar spelet i Finland honom bättre? Lillis var den klart vassaste spelaren, offensivt sett, i deras kedja och han gör inte succé i FBK.
Skulle mycket hellre behålla typ #7 än satsa på brorsan Thorell.
Kommentera

Peja: Flera SHL-klubbar ville ha honom inför denna säsong men han valde Finland pga att han kunde få en större roll där. Av det han bevisat i år är det inget snack om att han skulle göra det bra i SHL.
Kommentera

Väldigt bra match av Brynäs igår, men samtidigt kan jag förstå att Jensen inte var helt missnöjd med alla chanser FBK fick de första 2 perioderna. Det hade kunna blivit en målmässigt jämn match om de hade satt sina 'gratischanser', typ när #17 bjöd de på ett friläge. Bra att Felix var på alerten även om en klar Brynässeger förstås var rättvist i det stora hela.
Kommentera

Rodrigo: Fast SHL-klubbarna har stenkoll på en kille som brorsan Thorell och ändå hamnade han i Finland inför den här säsongen. En skicklig spelare men inte mycket att hänga i julgranen på SHL-nivå. Han gör nog bäst i att stanna där eller testa på KHL medan han är het.
Kommentera

Skrubben: Många SHL-klubbar som kommer att vara på honom, där har vi förhoppningsvis lite förtur i och med Gustaf!
Kommentera

Forsberg 1978: nä ingen källa, bara nån jag känner som hört nån som hört nåt
Kommentera

krobbe: Jag nåddes av ett helt löst rykte om att Felix drar till Nordamerika efter J-VM och att Limpan tar hans plats.
Fast så får man väl inte ens göra?
Kommentera

Blir nog rätt bra att gå till jobbet imorgon
Kommentera

Chris11: det förklarar varför det var sånt förbannat pådrag runt arenan med civilare.
Kommentera

Sånt fantastiskt ljud när Fälth gör mål.
Kommentera

Rodrigo: Kan vi locka hem brorsan också? Han har varit exceptionellt bra i Finland och gjort 17 mål hittills.
Kommentera

Bryn?s123: Westerholmarnas utveckling är verkligen exceptionell. Var rätt svårt att se det här under första säsongen i Brynäs. Det lönar sig verkligen att vara långsiktig med unga spelare från allsvenskan! Thorell har ju inte precis rosat marknaden i Brynäs men även där skulle det löna sig att vara långsiktig.
Kommentera

Skrubben: att Brynäs måste ersätt Zaborsky och Enterfeldt men att det är angenäma problem....
Kommentera

Skrubben: ja haha! att vi kan va det ända laget som kan utmana Frölunda om guldet osv, att vi får ut väldigt mycket av våra spelare som tex tvillingarna som inga tyckte va något speciellt hot för nåt år sen men nu kan snurra upp vilken kedja som helst.
Kommentera

Skrubben: spelar dom så här är dom guldkandidat säger sanny å wikegård
Kommentera

Bryn?s123: Vad säger dom i studion? Detta är alltid nackdelen med att se matcherna live. Man får aldrig ta del av eftersnacket 😬
Kommentera

Forsberg 1978: verkligen. Men härligt med 4/6 poäng denna helg :)
Kommentera

Chris11: Tråkigt att det ska behöva bli bråk!
Kommentera

Bara jag som blev lite "rörd" av Sannys o companys ord i studion?

Annars var det längesen vi spelade såpass här bra! Riktigt kul att kolla på!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vissa kvällar är bättre än andra:) Tack som fan Brynäs!
Kommentera

Chris11: Vilken fantastisk produktion av Cmore ikväl !
Kommentera

Kommer att bli slagsmål i centrum. Färjestads supportrar har tagit brynäs banderoll och KK är nu på jakt efter dem... fyfan...
Därför det blev så tyst i tredje perioden
Kommentera

Forsberg 1978: oj va de hyllar Brynäs i studion...utmanare till Frölunda...jag är alldeles kallsvettig...
Kommentera

Underbar vinst är otroligt stolt över spelet idag! 3 goa poäng och 4 goa + mål👍🏻
Kommentera

Haha Jensen! Höga krav.
Kommentera

Jag är så stolt över att vara brynäsare och stolt över denna säsongs upplaga av sköna spelare som verkar ha en otrolig arbetsmoral. Tack Brynäs ❤
Kommentera

Fantastisk rättvis och skön seger. Nu ser andraplatsen liiiite tryggare ut, och vi är även ikapp Frölunda i målskillnaden!
Kommentera

Så jävla bra match. Har längtat efter detta sedan hemmamatchen mot Linköping.
Kommentera

Zappaholic: Hörde det 😂😂😂
Kommentera

Pigalle: Tror Arto precis läste härinne för nu tog han i så han blev harmynt när han berömde Brynäs
Kommentera

Vilken utskåpning.

Varför kommer vi inte upp i liknande nivå igår? Finns ju så oerhört mycket i det här laget.
Kommentera

Pigalle: pinsam snubbe
Kommentera

pjåtor: Arto är helt fantastiskt usel...
Kommentera

Brynäs IF - Färjestad BK 6-2
Kommentera

JAAAAAA HÄRLIGT KILAS!!!
Kommentera

JAAAAAA 6 JÄKLA KASSAR ALLTSÅ
Kommentera

Som sagt, backarnas afton :D Bara Gunde kvar snart.
Kommentera

Pust! Smart taktik att köra 5 mot 3. Tack Kilas!
Kommentera

« · 1783845 · »