1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs-Färjestad

« · 2105053 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Färjestad
Sigalet är sämre än Ola S var i kubik...
Låst ämne

Mattson: Hur som helst är vi sannolikt kokta i bajs. Lagbygget synkar helt uppenbart INTE med hur PA vill spela hockey. Det är ett ostämt piano vi har att göra med!
Låst ämne

Zappaholic: En enda 3 p har FBK innan dagens match på bortais och självklart så är det vi som bjuder på ytterligare 3
Låst ämne

Mattson: Men vi har ju aldrig åkt ur...om man ska titta på de senaste 20 årens talar väl ingenting för att vi skulle göra det just i år?
Låst ämne

Zappaholic: Jo spelvändnigar straffar oss dyrt. Jag blir fundersam när man efter 15 omgångar går på det match efter match. Att man har en plan för det är väl uppenbart men kanske inte spelare för att klara av det eller vad tror du?
Låst ämne

Zappaholic: Tycker även vi har stora problem att lägga ett bra förstapass för att ta oss ur press. inte ett undantag när vi vinner puck i egen zon för att sedan tappa den och bli fast i egen zon där det bara är att hoppas att vi inte släpper in ett mål. för att vinna närkampen för att ta kommandot, det klarar vi inte!
Låst ämne

Zappaholic: Tabellplacering, poäng/match, gjorda mål
Låst ämne

Mattson: Håller med om att trenden är negativ men ifrågasätter varför man ska kolla 15-20 år tillbaka i tiden. Den enda som är kvar i Brynäs sedan de dagarna är väl speakern Kent Larsson, typ?
Låst ämne

7981: Harper, Stoa och en offensiv back. Alla till pandemi-pris...

Sen skulle vi kunna titta uppåt i tabellen.
Låst ämne

Brynäsgubbe: Håller helt med. Truppen vi har är får dålig individuellt. svårt att bara klaga på ledarna när de som ska ut och göra det inte hänger med.
Låst ämne

Zappaholic: skulle behöva en lekkamrat till Berglund och en stabil offensiv back med bra skott
Låst ämne

Mattson: Vad använder du för statistik om vi ska titta 20 år tillbaka i tiden?
Låst ämne

Alfred : jag tror vi kan klara oss från kval men ser också att detta mycket väll kan sluta i bäst av 7 mot Malmö och med allting som kallas karma i denna värld tänk att se Peter Andersson spela ner Brynäs i allsvenskan första gången i historien mot sitt gamla lag.

känns som att det är skrivet i stjärnorna
Låst ämne

JanT: Du kan titta längre bort än de 6 senaste åren. Kolla 20 år tillbaka. Finns inget SHL-lag som har en kurva som pekar så spikrakt mot allsvenskan.
Låst ämne

Forsberg 1978: Det är det jag tycker, tycker denna match är illa men ändå 2 mål gjorde. Dessa 2 mål som möjligen tar oss in i matchen. Sedan är det individuella misstag (tycker jag) som gör att vi släpper in mål. Tror definitivt inte vi kan ta oss upp till top7 men tror definitivt vi kan klara oss ifrån kval
Låst ämne

9179: Du skulle fullständigt kvadda ett lag om du skulle coacha. Varje misstag skulle kosta en spelare dyrt. Ingen skulle våga någonting överhuvudtaget.

Långsiktighet, tålamod, bygga från grunden...kan säkert ta tre fyra år att hitta rätt.

Det gnälls när vi sparkar tränare och det gnälls när vi inte sparkar. Ha lite tålamod för fan. Dina förändringar skulle skapa kaos i varje SHL-lag...
Låst ämne

Forsberg 1978: Tror inte att det är PA det hänger på. Vi har för dåliga spelare helt enkelt.
Låst ämne

Hescores: jag trodde på riktigt att p berglund kunde bli shl:s bästa spelare, att han skulle tokdominera med sin fysik och spelsinne. Han måste så här långt vara shl:s största flopp
Låst ämne

Mattson: om det är ett mirakel som krävs så står jag här och hoppas på ett mirakel, Forza Brynäs!
Låst ämne

HescoresDags att göra någonförändring nu!! Andra linan -3 idag. Den formationen har inte gjort ett ända poäng i någon match. Känns som att någon ändring måste till!!
Låst ämne

Pa kommer avgå självmant snart tror jag.
Visst han tog en time mitt under 2a perren men då släpper vi in ett mål direkt. BRA KARAKTÄR DÄR...

Kasta om nu inför 3e. Rejält!

Rödin - Ölund - Kvist
Descheneau - Scott - Gunler
Danielsson - Molin - Berglund
Ljungkratz - Birgersson - Mannberg

Sen ska inte Hedberg spela mer i Brynäs i år. Han har kommit in så in i helvete fel hos oss. Var kass i början, började hitta lite mer, blev skadad. Kom nu tillbaka och är kass. Petar och ser ut som en unge när han spelar. Tunn och svag som fan!

Bertilsson - Berglund
Andersén - Nyberg
Sigalet - Björk

Saknar till och med Persson, Pettersson och Sallinen. Då är det illa!
Låst ämne

7981: Samtidigt inte bara backarnas fel, särskilt inte när det är 3mot2er eller när andra missar markeringar i slottet. En spelare som Molin har ju väldigt stora problem med sina defensiva centeruppdrag, för att ta ett exempel.
Låst ämne

Alfred : Att ni tror PA vänder på detta!!! Vad baserar ni detta på, att spelet sett lite bättre ut dom 4 senaste matcherna (3 utav 12 poäng)? Tycker du att spelet ser bra ut idag?
Låst ämne

Peja: och Hedberg spelar fast sig i egen zon
Låst ämne

Honken: Det är just spelvändningarna som straffat oss hårt. Inte bara ikväll utan även under säsongen. Jag tror att det beror på att alla fem utespelare inte vet exakt vad de ska göra samtidigt. Bommar en så blir det bekymmer.

Det är detta som PA i grunden vill förändra, och det är det som verkar ta tid I årets Brynäs.

Det här är något som laget måste ta sig igenom oavsett om det ser ut som skit för tillfället...

Peter bygger från grunden och har tålamod. Vi fans är inte utrustade med samma tålamod.
Låst ämne

Honken: Ja den här perioden var en av de sämre på länge. Kanske motståndet som presterar bra oxå men det är ju för spretigt. Laget blir för långt. Släpper till otäckt med spelvändningar... Nä usch va illa jag mår av SHL...
Låst ämne

Inför säsongen trodde jag defensiven med backarna skulle vara stabil!
Låst ämne

Jag är ledsen kamrater, jag är väldigt nära att ge upp😢. Börjar bli väldigt tveksam till att vi fixar det här. Var lyrisk förra lördagen men tyvärr var det en tillfällighet 😢
Låst ämne

8399: Finns INGET som tyder på att laget blir bättre. Varken resultat eller statistik. Krävs ett mirakel för att slippa kval.
Låst ämne

Honken: Ja, väldigt dåligt beslutsfattande som leder till spelvändningar och hittills har jag inte sett en motståndarforward som inte är snabbare än Björk och Andersén den här säsongen. Du måste ha ännu bättre marginal i positionsspelet om dina spelare är långsammare än motståndarnas.
Låst ämne

Forsberg 1978: Är vadå?
Låst ämne

Alfred : Ja mer har jag svårt att se att ni är....
Låst ämne

Peja: Så sjukt jävla dålig period, hur fan är det möjligt att vi släpper till de här spelvändningarna varenda jävla match:(
Låst ämne

Peja: vi får se hur han klarar ett tight spelschema framöver (om det nu blir tight)...han är ju kungen trots allt när han är i form
Låst ämne

Forsberg 1978: Har i kväll roat mig med att följa matchen via swehockey och gissa resultat var 10:e minut - det går sämre än väntat! Man kan fråga sig vart processen leder? Sett till de 6 senaste säsongerna bortsett från den mycket märkliga 16/17 pekar alla pilar ned i HA, där jag tror vi hamnar. Ganska logiskt när man tänker efter. 10-10-5-10-11-12.....
Låst ämne

SWEATT: Rolig du var då
Låst ämne

Hank81: syns inte alls, ser ut som han önskar att han la av med hockeyn istället. Att han får spela med Ölund och Kvist höjer nog inte spelglädjen heller.
Låst ämne

8399: Rödin är så ojämn som man kan förvänta sig av en spelare som har missat hela försäsongen och har problem med fötterna. Han spelar med små marginaler. När det lyckas blir det fantastiskt. När det misslyckas blir det skit. Hans spel balanserar på en skör tråd.
Låst ämne

8399: Då är vi kanske 2 om den saken här inne
Låst ämne

8399: Jo tjena, vi kanske håller tätt perioden ut men lär ramla in 2-3 mål i början av 3:e!
Låst ämne

Alfred : Håller med! Sett lovande ut hittills i år.
Låst ämne

bradberry: Det här har ju pågått i tre säsonger.
Låst ämne

Alfred : PA kommer att få ordning på detta, jag är stensäkert.
Låst ämne

Alfred : Måste säga att jag ändå tror på PA. Kan ju inte vara tränarnas fel alla dessa år med sparkade tränare
Låst ämne

Alfred : Kul att putsa till siffrorna. Snyggt av Scott men ändå turligt i den bemärkelsen att deras back föll. Bra uppmärksammat av Scott.
Låst ämne

Känns väl som att tåget åtminstone står och varmkör på perrongen... Snart rullar det...

Brynäs är procentuellt sett ett mycket tänkbart kvallag i vår. Snart verkar det mest intressanta bli att följa tabellen för att se vilken motståndare man får. Det är bara att inse att Anderssons process kan bli extremt kostsam för klubben...
Låst ämne

Forsberg 1978: Ok, lagade mat och såg inte.
Låst ämne

Peja: ser inte matchen men p berglund har han visat sig..
Låst ämne

Forsberg 1978: Snyggt mål!! All in nudå!
Låst ämne

Vi kommer åka ur i år, detta jävla pissgäng har inte en chans att hänga kvar trots att det är en "process".....
Låst ämne

« · 2105053 · »