Brynäs IF

727995 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-FBK

« · 489975 · » Till forumet

Sv: Brynäs-FBK
Huge: Har migrän själv ibland och förutom att högerhanden och domnar bort så gör faktiskt tungan det med och då är de inte roligt att försöka prata ska du veta ;)
Kommentera

Bissett19: Såg på matchen via säsongskortet.....Ska gå in och se vidare nu,man lär härda sig till kvalserien då den rejäla smällen lär komma då vi åker ut.
Kommentera

RavenLord: "så börjar de flimra framför ögonen och man får huvudvärk och domnar bort i armar och ben."

Synd att inte munnen också domnade..... :-)
Kommentera

A_x_e_l: dags för leksands fd tredjemålvakt att presentera sig.
Kommentera

A_x_e_l: det står ju 1-5
Kommentera

Bissett19: Tänk på att det är Elitseriespelare och nhl-proffs vi möter.
Kommentera

Vi har ett slagkraftigt lag och bred trupp vi behöver inga förstärkningar som de ansvariga inom BIF säger.......
Det här lär inte ens räcka i kvalserien mot hungriga lag med fler NHL förstärkningar än BIF t.o.m
Kommentera

70Igor: Honken ger sig.......Jokela in
Kommentera

1-37 tror jag.
Kommentera

A_x_e_l: Pinsamt var ordet!!Kollar matchen på PPV,FBK leker med våra sopor,det här kan/kommer att sluta med tvåsiffrigt,om FBK vill!!
Kommentera

RavenLord: Dem är nog sugna på revansh........jag tänker på 7-2 i Gavlerinken i våras.......
Kommentera

70 Rodrigues tips på 1-6 lär inte gå in ;) det lär bli bra mycket mer om nu inte FBK slutar spela och är nöjda då kanske det slutar 1-7 eller 1-8
Kommentera

RavenLord: Nu gäller det att hålla ner siffrorna........illa ifall det blir tvåsiffrigt
Kommentera

TD: 5 på sex min kan de bli sämre
Kommentera

1-5 förnedring!! Skicka hem Phillips och resten till Almtuna. Visa lite hjärta för faaaan
Kommentera

1-5
Kommentera

4 :mål på 4 min det är inte dålig,t tyvärr dom flesta för FBK
Kommentera

JÄVLA SKITBACKAR! Hör du det Huge? SKITBACKAR!
Kommentera

70Igor: 1-4 nu........kom igen Brynäs
Kommentera

0-3. Heja Brynäs ;-)
Kommentera

Per HApps: Om jag hade råd skulle jag själv gå på alla matcher då jag ej jobbade men just nu blir det bara SAIK som pengarna läggs på och jag tänker inte slösa mina behövliga pengar på att gå och se "lida" hur BIF blir totalt utspelade av lag med NHL stjärnor lag som vill vara med och slåss om ett SM-Guld och inte nöjer sig med att hålla sig kvar.
Kanske har man någon krona över till kvalserien börjar
Kommentera

Hälge: Ja vem skulle inte få Migrän om man spelade i BIF ... behöver bara tänka på sponsorer styrelse o sådant så börjar de flimra framför ögonen och man får huvudvärk och domnar bort i armar och ben.
Kommentera

RavenLord:
Där har du fel. I med och motgång heter det ju. Vi Timr fans som har lite gråa hårstrån runt tinningarna kommer ihåg mitten på -80 när det var mer folk på isen än på läktarna.

Det är bara att bita ihop och komma igen.
Kommentera

BIF utspelade i första och det ser ut att vara lite publlik där och man kan förstå att folk sviker när BIF som förening sviker fansen totalt och skiter i att förstärka och mer eller mindre har inställningen att vi tänker inte ens försöka ta oss till ett slutspel.
Kommentera

p j davydjoos: Ove har migrän och Kyrö är magsjuk.
Kommentera

Bissett19: Finns ju vissa skribenter som gör d här på hs, för att hålla ryggen fri när det ska skrivas matchreferat :-))
Kommentera

Bissett19: Har tippat 1-6, antingen stortorsk eller uddamålsvinst :-))
Kommentera

64Waern: Har Ove Molin migrän? Eller varför är inte han med ikväll?
Kommentera

Kvällen domartrio:

Brynäs IF - Färjestads BK
HD Schurr
LM Peter Lyth, Tullinge
LM Anders Karlberg, Gävle
Kommentera

Hong Kong: Jag skiter i om MIF var dåliga eller inte, men det viktigaste var väl att BIF som vanligt gör sina jättedjupdykningar när det absolut inte fick/får ske.Detta är ju inget nytt, undrar hur det kommer sig?
Kommentera

claesw: Brynäs hade mycket puck under stora delar av matchen men det är som alltid när lag utan självförtroende spelar. På tok för många anfall rinner ut i sanden för att de krånglar till det istället för att skjuta. Stillastående och fantasilöst i powerplay. Spelet böljade i långa stunder och det var som de flesta sagt en dålig match. Det var inte många passningar som nådde rätt adress. Men som tidigare skrev i forumet så kan man inte döma laget efter en insats.

För att nämna lite mer om domarna så höll DE inte ens SA nivå. Chris Philips snappade upp en puck på offensiv blå och åkte in i slottet med två kraftiga skär, men domaren fick det till offside, i mina ögon helt felaktigt, dessutom missade de en solklar offside på MIF som renderade i en målchans. men summa sumarum så vet vi alla som var där att Brynäs kan mycket bättre.
Kommentera

HF:
Förlåt, Danielsson heter han nog..
Såg ej matchen- har ingen åsikt om domarens insats.

Kammade inte BIF till spelet lite i slutet trots allt?
Kommentera

claesw: Det var väl Danielsson som dömde? Han var minst lika dålig som lagen och borde inte få dömma i elitserien överhuvudtaget. (Nu var inte detta någon bortförklaring för att Brynäs inte vann om någon får för sig det)

-HF
Kommentera

claesw: Att Domarna inte såg matchen märktes ju redan under matchen *L*
Kommentera

claesw: Det kan jag förstå. Det var väl också en av dom sämsta elitseriematcher som spelats i Gavlerinken enligt flera. Men att avgöra två lags kapacitet på en match är inte riktigt rättvist.
Kommentera

Jag hörde förresten att domaren (Sjöberg) i BIF-MIF sagt (till en bekant) att matchen var den sämsta han dömt och att lagen kommer att få det tufft i KS...

Prove him wrong guys!
Kommentera

Lundström 6:Snittet på hemmapubliken är väl fortfarande över bubget.BIF har åxå sina fans kvar i övriga landet,det köps brynäsgrejor m.m.Här på detta forum sitter det otroligt många som i sin besvikelse sågar sitt lag. Jag har full förståelse för det och jag är åxå en av dessa besvikna, men jag går på matcherna.Hur många ggr är man inte rosenrasande över BIF:s spel när man åker hem efter yttligare en skitmatch som var väldigt viktig.

Vad gör Brynäs?: Jo, man har varit nån form av lindansare sedan guldet -99
och jag och många andra är in i h-e trött på det!!!!!
Det behöver inte värvas till att bli ett topplag,det skulle räcka att BIF på nått sätt fick lite lugn och ro. Det får man inte med KS-hotet liggande över klubben varje år.
OBS! Detta kan inte spelarna påverka(tyvärr är våra spelare för dåliga för det) utan detta är något som ledningen skulle ha behövt tagit tag i för längsedan. Avgörande för denna säsong blev nog förra fönsteröppnings uteblivna förvärv. Där satte nog BIF-ledningen spiken själva i kistan.
Så Lundström, var aktsam med uttalanden om vilka som är brynäsare och inte!!!
Kommentera

Huge: Hmm, nu svarade jag ju på fel inlägg... du Huge tillhör ju den skara som INTE gett upp hoppet *L*
Kommentera

Huge: Jag ser inte varför Brynäs skulle ha så svårt mot AS lagen. Brynäs HAR kapacitet, de har visat det många gånger den här säsongen. Frölunda både hemma och borta var täta matcher. Alla matcher utom en mot Modo har varit jämna och Brynäs har tom tagit poäng mot just Modo. Brynäs nollade Timrå vid ett tillfälle, visserligen med Timonen i truppen men ändå.

Potetialen finns där och med Dackell tillbaka blir Brynäs ett snäpp bättre. Wahils lär inte bli borta alltför länge och snart är det uppehåll för sweden hockey games, det är e f t e r det uppehållet vi kan säga med bestämdhet hur pass stora/små chanser Brynäs har att reda ut tabellsituationen.
Kommentera

Lundström 6:
Håller med om mycket av det du skriver - men på vilket sätt hjälper bilden till att förstå ditt inlägg?
Kommentera

munkas: Helt rätt och håller med till viss del. SÅÅÅ dålig hockey spelar vi väl ändå inte, enligt min mening. Sett till laget för dagen kan det dock förbättras.
Sett till förutsättningarna skall vi ändå inte klaga alltför mkt.

Säger som Hong-Kong: vi har alltför stor respekt för AS-lagen, om det nu skulle bli så att vi hamnar i KS, vilket Gud förbjude.
Förbjude; inte av rädsla direkt, men risken finns ändå alltid att åka ur.
Samtidigt skall vi inte nedvärdera vårt eget lags kapacitet jämfört med AS-lagen.
Kommentera

Huge: Ja det är i dessa tider som man ser vilka som ÄR BRYNÄSARE eller bara medgångare...
Är man Brynäsare så ser man till att stötta sitt lag i alla lägen och nu är det så mycket viktigare att ställa upp och visa vilket lag som man har i sitt hjärta. Många klagar på att det inte skaffas några nya spelare men då behövs det pengar och vilka ska stå för dom JO VI med att ställa upp på att gå på matcherna köpa grejer.
Man ska tro på sitt lag att det ska gå bra så länge det finns en möjlighet att ta SM-GULD så ska man tro på det för under har hänt och under kommer att hända.
 Så slut upp och kom på matchen och hjälp till att hejja och sitt inte och sura hemma framför teven utan STÅ UPP FÖR BRYNÄS.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD 
Kommentera

Huge: Om jag skriver att brynäs just nu är ett dåligt elitserielag som spelar dålig ishockey så speglar väl det verkligheten ganska bra?
Jag har ju själv sett det med egna ögon, match efter match efter......
Sen kan man ju alltid hoppas på bättring, men för närvarande är det tyvärr sant.
Kommentera

munkas: "Jag har gjort det i 15 år och börjar bli lite trött på det..."

Dags att byta lag, kanske. Vi tar gärna emot lite optimister med verklighetsanknytning, i utbyte mot ett par dödgrävare som verkar gräva för grävandets skull.
Kommentera

Ahlbom: Klart det går bra!
Mina kvinnliga inutioner är inte att leka med...:))
7-2 blir det igen...har garderat med en massa andra resultat också, men dom orkar jag inte skriva....
Kommentera

Marre70: haha men nu har den matchen malmö matchen redan vart så nu går det as bra imon ;)
Kommentera

AD: Minns den med...men var det inte 12-14 el nåt sånt....:(((
Kommentera

Marre70: ja och sedan förlorade vi mot Malmö med 4-6 matchen efter.....
Kommentera

Marre70: Vi kan bara hoppas det resultatet upprepas i morgon.
Kommentera

I dessa inte alltför hoppfulla (hm, för vissa då, jag tillhör ju den lilla skaran som VÄGRAR ge upp hoppet, dvs det blir slutspel el i värsta fall ingemansland) Brynästider kan det ju vara skönt att drömma sig tillbaka till en match förra säsongen, nämligen Brynäs - Färjestad i februari nån gång. Brynäs vann med 7-2, stående ovationer på slutet. TOKKUL match! (Nån j**** Malmö**** hade ju tom deér om läggmatch...)

Vill ju inte annat än tro att "bridgegnällkärringarna" från Värmland är fullkommligt livrädda för morgondagens drabbning...:))

Kommentera

« · 489975 · »