Brynäs IF

728260 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-FBK

« · 490090 · » Till forumet

Sv: Brynäs-FBK
sylf: När man har fått se det man gjorde ikväll så är det märkligt att jag inte ens är förbannad. Jag kommer säkert att bli det imorron när experterna på Gävles skitblaska(det finns 2 men samma redaktion) sätter betyg på sina favoriter. Stämmer aldrig med vad folk tycker i allmänhet.
Kommentera

Huge: Nä, det stämmer Huge. Inställningen är det faktiskt inget större fel på. Synd bara att själva hockeykunnandet inte räcker speciellt långt. Kom nyligen hem från gavlerinken och fick jag med fria ord beskriva den tillställningen skulle jag garanterat bli avstäng.....igen!
Kommentera

Lägg ner det här skitlaget! En skam för elitserien sa förbundskaptenen om LHC 1998, det samma gäller för Brynäs (och MIF) 2005.

-Pinsamt tunn trupp(de ända som vill spela hos oss är de som passerat 33 och inte får kontrakt någon annanstans)
-Tillsättandet av tränaren, han som styr oss framåt skall vi inte prata om)
-Minst omsättning (40-50 mille mindre än toppen, som om Norwich skulle bräcka Chelsea i England)
-En islada som suger till hemmaplan ( träbänkar där man får stickor och fryser röven av sig)
-En styrelse som verkar förlamad och tom på framtidstro (pratar om slutspel när vi i själva verket är på väg i graven)

Att vi sedan är 10000 tals i landet som bryr oss och hoppas spelar ingen roll, BRYNÄS ÄR PASSE!!!!

Låt dom som vill och kan ta över i eliten så kan vi börja om på något nytt!!!
Kommentera

sylf: Ni får väl hoppas att det kommer någon och att han bara mörkar.
Kommentera

Hälge: Det gör han säkert inte.Jag ger mig fan på att dom sitter däruppe och inbillar sig att vi har ett bra lag,vi har en bred trupp,vi leder svensk hockeys utveckling,vi kommer att gå till slutspel osv osv.
Kommentera

kacken: Ett av de pinsammaste inlägg jag läst hittills på denna sida.
Har du några mer uppmuntrande ord till laget och ledningen, när du ändå håller på?
Bara att byta lag, så slipper du bry dig.
Kommentera

Huge: Jag tyckte det var klockrent och sanningsenligt,att andra blundar för sanningen får stå för dom.
Kommentera

Ranking efter dagens match
Backar:
1. D Johansson
2. Kupan
3. Cassel
4. Andersson
5. Philips
6. Sjödda

Forwards:
1. Lind
2. Malmström
3. Soling
4. Jacob
5. Danielsson
6. Dackell
7. Sjögren
8. Mietinen
9. Vesa
10. Bäckström
Kommentera

Hälge:På måndag MÅSTE det bli nyförvärv registrerade hos hockeyförbundet för BIF:s del. Man behöver inte använda fula ord och överdrifter för att förklara att BIF är riktigt dåliga och det syns ännu mer mot det bästa och sämsta lagen. Mot mellanskiktet kan vi hänga med i ett par perioder(konstigt nog).Leta halmstrån eller kasta yxa i sjön,jag tror att det är lika värdelöst bägge två.Detta lag fixar inte det här,det måste komma andra som gör det!!!!!!!!
Kommentera

aphac: Dom skulle varit här för länge sedan,träna kan dom ju göra innan.
Kommentera

Huge: Att du är både döv och blind visste jag, du verkar inte se den verklighet som gäller utan lever i din egna lilla kupa , vakna är du snäll!!!!!
Kommentera

sylf: Kommentatorn frågade honom efter matchen om det var någon ny spelare på gång eftersom det såg lite tunt ut, men då svarade han att "nä, det har inte sett så här tunt ut tidigare".

Nu blev det inte ordagrant återgivning av mig, men på ett ungefär iaf + att det var direkt efter match. Han hade väl inte hunnit smälta matchen ännu.
Kommentera

va underbart trisst det känns nu asså fy f*n :(
Kommentera

Hehe.....damen på tv:4 sporten..........

"Tabbellen är forfarande oförandrad, i botten Brynäs och ........... Luleå

Ops
Kommentera

kacken: Jag må vara döv eller blind, men jag nedlåter mig inte till att kasta skit på mitt eget lag.
Du har missuppfattat ordet supporter kapitalt.
Kommentera

A_x_e_l: Det här är ren märklig situation. Vi ligger fem (5) poäng från slutspelsplats, vi har cirka 15 omgångar kvar att spela. Inga problem, skulle man kunna tycka, en rejäl kraftsamling så orkar vi upp. Vi har, om man bara tittar på tabellen, slutspelsplats fullt inom räckhåll.

Men reelllt sett ska vi vara glada om vi kan undvika kvalspel. Vi har en svagare och tunnare trupp än alla våra konkurrentlag, möjligen MIF undantaget men även de kommer att förstärka vid nästa fönster. Tittar vi på SSK som är ett av de lag vi måste komma förbi, så har de förstärkt rejält och det är möjligt att det kommer ytterligare nya gubbar. De har en NHL-spelare på ingång, om jag minns rätt. Jag har mycket svårt att se något som skulle kunna vända den här trenden. Även om vi får, säg, två nya spelare så kommer de in sent och hinner inte komma till sin rätt förrän det är 5-6 matcher kvar att spela i grundserien. Hade vi förstärkt vid förra fönstret hade de spelarna varit inspelade nu och vi hade kanske klarat oss utan att ta in ytterligare spelare vid det här fönstret. Det är det som är så enormt frustrerande.
Kommentera

Jompe: Och realistiskt sett är det Luleå och vi som gör upp om 10:e platsen.
Torskar Luleå i morgon är vi 4p efter och en match mindre spelad.
Vänta gärna med yxkastandet till efter fönstret.
Då har det klarnat lite mer.
Kommentera

Huge: Dream on!, du är ett klockrent ämne att ingå i BIF:s styrelse eller kanske i båset??. Du har också vissa drag av han propaganda ministern i Irak, vägra inse fakta trots att man är överbevisad.
Kommentera

kacken: Och vad har det med att kasta skit på sitt eget lag att göra?
Det är ju du som tydligen vet hur styrelsen och laget skall agera, då du påpekar hur ruttna dom är.
De fakta jag talar om är att vi är 4p efter Luleå.
Om du gnäller lite till så kanske du kan få det till 5p....
Kommentera

Det var inte oväntat med torsk idag, ok?
Kommentera

claesw: Tittar man på reaktionerna här på sidan så måste vi ha varit skyhöga favoriter idag. Bara att ställa ut skridskorna tydligen...
Kommentera

bara inse att vi förlorade mot ett bättre lag...hoppas brynäs kan täta till defensiven till på torsdag. vill inte se en förlust till i sthlm tack!
Kommentera

Huge: Det är ju just det som är så sorgligt. Jämför man lagen så är det nog bara Malmö som faktiskt har ett sämre lag. Jag tycker fortfarande att man borde kunna kräva mer att av ett så anrikt lag som brynäs. Fan, dom har ju spelat elithockey redan innan Huges farfar hade karvat in sin första hejaramsa på stora granen nedanför rinken. :)
Kommentera

munkas: "Fan, dom har ju spelat elithockey redan innan Huges farfar hade karvat in sin första hejaramsa på stora granen nedanför rinken. :)"

Tror jag inte. Min farfar var 28 år när Brynäs Idrottsförening bildades. :-)

Malmö slog Modo borta idag, vilket visar att skillnaden mellan toppen och botten inte är så stor som många vill ha det till.
Tornbergs analys idag efter att ha sett matchen var att om vi hade täppt till lite bättre bakåt, så hade vi antagligen vunnit idag.
Kommentera

Huge: Tornbergs analys är kvalificerat skitsnack, kan inte tänka mig att han såg matchen ens.
Kommentera

prosten: Du får ta den diskussionen med Tornberg. Jag bara förmedlar vad han sa. Om han nu inte sett hela matchen, så måste han i varje fall ha sett så pass mkt att han kunnat bilda sig en uppfattning. Tror heller inte att Tornberg som gammal spelare sitter och fantiserar ihop ngt. Han har nog rätt bra koll vad gäller matchbilder (och då menar jag inte bilderna på teven) :-)
Kontentan var att vårt bedrövliga försvarsspel i andra och delvis i tredje var det som till största del avgjorde.
Kommentera

Huge:
Javisst, med ett bättre försvarsspel hade vi naturligtvis vunnit med 4-0 eller 4-1. Då frågar man sig: varför spelade vi inte ett bättre försvarsspel? Ganska osmart tycker jag.
Kommentera

westerlind: Precis! Om det är 1,5 period med bedrövligt försarsspel vinner man inga matcher. Det är ju liksom det som allt handlar om, att vara bra i en hel match...

Måste lägga in en klockren kommentar som jag såg här när vi i princip var klara för kval förra gången:

"Det finns egentligen bara 2 fel med Brynäs: Bortaspelet och hemmaspelet."
Kommentera

westerlind: "Då frågar man sig: varför spelade vi inte ett bättre försvarsspel? Ganska osmart tycker jag.

Kanske för att dom spelade ett ännu bättre anfallsspel.... :-)
Kommentera

kacken: Det låter som det börjar bli sobrildags för dig, min gode vän. Det handlar trots allt bara om ishockey som den gode Keb påpekar när "fansen" blir allt för påstridiga. Har för övrigt varit ute i skogen och röjt upp vägar med min kära motorsåg och kan lugnt konstatera att det sågas hejvilt även på andra ställen i Svea Rike. Jag tycker att du redan nu skall börja träna på mantrat "Brynäs till Allsvenskan", så att du inte blir allt för besviken framme i April.
Kommentera

westerlind: haha, precis... Varför har dom inte ett bättre försvarsspel??? Eller, varför har dom inte bättre försvarsspelare??? ;)

Nej, hoppas transferfönstret bringar nytt ljus åt våran trupp, och att nya spelare som tillför laget mycket kan presenteras av Mr. Michael Sundlöv...
Kommentera

Huge:
I luleå har man förstått vidden av att ha ett ES lag i Hockey
där har man märkt att målisen har dubbla medborgarskap (har ett franskt pass) och man kan därmed ta in en till transatlant i truppen, eftersom pengar är en bristfråga så har Moderaterna och Socialdemokraterna snackat om att gå in med 400 000 till en förstärkning av truppen...
Kommentera

TIKbiff: Hörde det på TV4 Sporten i morse. Lite konstigt att dom inte har koll på vad han har för pass från början.
Kommentera

65selander:
Håller med,,,fast å andra sidan är det väll kanske inte det första man frågar
" Hörru du kanadicken, du råkar inte ha flera pass på dig ?"
Om det varit en mexican eller en skum ryss så kanske......
Kommentera

65selander:

Det verkade ju som om Fernandez inte visste själv, med tanke på att de blev tvingade att fråga konsultatet för att reda ut det hela.
Kommentera

p j davydjoos: Svängig och underhållande match tycker Gustavsson på BIF:s hemsida. Där törs man verkligen inte skriva sanningen.

Många skriver att det är bara att täta lite mer bakåt så finns det chans,så enkelt är det inte.Dåliga backar kan inte täta, just för att dom är för dåliga.FBK har precis allt som inte BIF ha ,passningar,snabba uppspel och framför allt inga lååååångsamma pucktransportörer.

GD underkänner de flesta(wow!) men ger Soling,Malmström och Lind bla. godkänt och det ska dom ha. Ingen av backarna såg Tornbergs sågning av försvarsspelet på TV igår enligt GD, och jag förstår varför. Phillips(inte heller bra igår) Kupan och Niklas.A är åndå våra bästa backar generellt sett. Resten är till salu!!!
Kommentera

Äntligen lite klass på bannern! nu väntar jag bara på att "det är jag som är döden på besök" används till intro när laget kommer in på isen i Gavlerinken.. ;-)
Kommentera

aphac: Håller väl egentligen med Gustafsson, det är väl svängit och underhållande med många mål...:))
Kommentera

Marre70: Brynäs öppna dörrar och en förlust kan väl aldrig vara underhållande!?FBk släppte på gasen,då fick BIF göra några mål.Det ligger nog i sanningens natur att man inte får vara särsklit negativ på sin egen hemsida. Då har man nog snart gjort sitt på den sidan!!!
Kommentera

aphac: Man får väl tänka och känna som man vill!

Självklart är inte en förlust underhållande. Men jag tycker iaf att det är roligare med målrika matcher, än målsnåla tillställningar. (ok för en målsnål match med bländande anfallsspel, men nån sån har jag aldrig varit på!)
Kommentera

lindberg: Håller med om bannern. Det enda kring Brynäs IF i elitserietoppklass för tillfället ;-)
Kommentera

Marre70:Gillar man målrika matcher och det inte spelar nån roll om man vinner/förlorar,då är ju BIF 04/05 verkligen rätt lag att hålla på.Det kan vara lika bra om en match skulle sluta 1-1.Om tex. BIF bjuder upp till dans med positiv hockey och förlorar stort, så kanske man kan se nått underhållande i det ändå. Just nu genomsyras man av en tunn skadedrabbad trupp som helt enkelt inte håller måttet i årets ES.Jag tror åxå att det skulle ha sett annorlunda ut om inte lockouten blev av.Känslan av att BIF hela tiden tror på nån mirakellösning utan att värva är påtaglig.
T.om. Persson i tidningen börjar yra om att det skulle vara BIF:s räddning om utlandsproffsen skulle begränsas framöver.
Kommentera

Får vi några förstärkningar eller? Den 24:e närmar sig med stormsteg och spelare borde vara på plats innan dess för att träna med laget lite.

I och för sig kanske man ska vara glad om inte fler spelare lämnar laget under fönstret. Tänk om Phillips drar? Ugga! Sjögrens kontrakt går ut också.
Kommentera

70Igor:Phillips har väl kontrakt säsongen ut!? Hoppas man hittar nya spelare som hinner komma hit och träna för vi behöver förstärkningar direkt den 25/1 mot Mora hemma.
Kommentera

Hmpf! Här spelar man på det stensäkra resultatet 6-2, men vad gör BIF? Klantar till det! Sen kan ni inte ens hålla 2-6, som jag ju också hade spelat på (skulle tydligen också vara ett klockrent tips). Så upprörande.

Förresten är jag inte så säker på att ni är bättre än MIF. Eller också var vi bara totalt jätteurkassa igår. Hmm. När jag tänker på det kan nog så vara fallet, faktiskt...
Kommentera

Ja fast lockoutspelarna har klausuler i sina kontrakt så dom kan dra när dom vill. Hur kul är det att bli förnedrad kväll efter kväll i ett svenskt träsklag samtidigt som familjen gnäller över att de börjar sakna vänner och släkt hemma i Kanada.
Kommentera

Huge: "Tornbergs analys idag efter att ha sett matchen var att om vi hade täppt till lite bättre bakåt, så hade vi antagligen vunnit idag."

Vad är det för retorik du använder dig av? Tror du på den själv?

När det passar dig så hänvisar du till "experter" såsom Tornberg i just detta fall att han minsann begriper hockey. När en annan "expert" som inte faller ditt tycke i smaken så avfärdar du denne med att han "snackar i nattmössan" / "inte vet vad han pratar om" osv.

Om två "experter" har vitt skilda meningar om en match så begriper till och med jag att en av dom ligger närmast "sanningen",men vad är det som får dig att tro att just den som faller ditt tycke i smaken ligger närmast sanningen?

Mvh
Kommentera

Beezer: Det är en förmån man har som supporter att man kan välja vilka experter som är kunniga och vilka som är tokiga.
Kommentera

Det är väl inte bara brynäs som var dåliga. Domaren var inte bra heller. Han tappadet matchen totalt i slutet. Vissa situationer var helt fel bedömda. tyckte även FBK. Som på åket MARTIN GERBER.
Att bara spela i numerertunderlägge är som en liten förlust. Men brynäs utnytjade inte dom chanser dom fick. Som att PASS när man har öppet mål... Varför gör man så..
Kommentera

« · 490090 · »