Brynäs IF

728186 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Frölunda

« · 989810 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Frölunda
Peja: "Myllyniemi får ju spela... Då måste han väl vara en förstärkning för Luleå? Han har vunnit en match åt dom och det är den segern som är skillnaden mellan kvalserien och Ingenmansland."

Hur vet du det i nuläget?
Kommentera

Huge: Brynäs målvakter är för dåliga, det beror inte bara på dåligt försvarsspel... Jag hoppas för övrigt att Sjödin är petad mot Frölunda, det har tyvärr blivit pinsamt att se gubben.
Kommentera

GävleLasse: Måste ju styra upp :-)

Nu är det fest! Sköt om dig broder!!!
Kommentera

GävleLasse: "Personligen så har jag ingen åsikt i just den här frågan. Det KAN helt enkelt röra sig om att Markström inte känner sig redo för spel i A-laget."

Visst, det kan också vara en av anledningarna till att han inte får chansen.

Vi har inte klarat omställningen från fjolårets stabila och lite tråkiga styrspelshockey till årets försök att spela mer offensivt. Det har blivit ngt av mittemellan och när då försvarsspelet i stort har fallerat så har även målvakterna fått det jobbigt. Svårare är det inte.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja om jag är en hycklare så skall du väl inte dra såna paralleler på vad jag säger.
Kommentera

GävleLasse: Precis din hycklare, du säger mer på tel än vad du avslöjar på HS. så jävla dåligt!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det är en jävla skillnad på att säga att man troligen spelar i KS än att säga att man är klara för KS?

Slår man upp "måla fan på väggen" i en ordbok så finner man en bild av dig
Kommentera

Huge: Myllyniemi får ju spela... Då måste han väl vara en förstärkning för Luleå? Han har vunnit en match åt dom och det är den segern som är skillnaden mellan kvalserien och Ingenmansland.
Kommentera

Bissett19: Du vet vad jag sa tidigsare ikväll, efter samtal med en spelare som är viktig i allra högsta grad!
Kommentera

GävleLasse: Du säger en sak i tel och en sak här, seriöst, NÄ!!!! :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Är vi redan i Kvalserien? Är serien slut?

Prata om att vika ner sig... ;)

Det är små marginaler och det är långt ifrån över.
Kommentera

70 Rodrigues:

Vi får hoppas att spelarna inte ger upp lika lätt som dej....
Kommentera

Hitman: Nä, men jag sa också "till viss del", när det gäller styrkandet.
Självfallet så är omtanken om Markströms psyke efter en ev genomklappning ett tungt vägande skäl, men jag tror ändå att man bedömer både Sperrle och Korhonen som de bästa alternativen i nuläget.
Det är som du säger trots allt rätt så stor skillnad på ES och J20.
Kommentera

GävleLasse: Både du o jag vet att vi redan är i Kvalserien, vi har absolut ingenting att förlora.
Kommentera

70 Rodrigues: Och vilka argument har du lagt fram i just den här frågan? "kul att testa"?
Kommentera

70 Rodrigues: Ljuvligt inlägg, tackar!
Kommentera

GävleLasse: Varför ens diskutera med fjollan, det är en rövslickare utan några som helst egna argument, han tycker som Brynäs, det säger väl allt?
Kommentera

Huge: Samtidigt så tycker jag att tabelläget visar på att Brynäsledningen inte gjort rätt i många avseeden. Vad är det som säger att de gör rätt nu?

Personligen så har jag ingen åsikt i just den här frågan. Det KAN helt enkelt röra sig om att Markström inte känner sig redo för spel i A-laget.

Det enda man med säkerhet kan säga är att Brynäs gjort bort sig rejält med sina målvakter den här säsongen. Varken Sperrle eller Korhonen har varit några elitseriemässiga målvakter den här säsongen och Sundlöv hade således behövt stärka upp den positionen innan fönstret stängde. Att det inte skulle finnas en målvakt som håller högre klass än dem ute på marknaden köper jag inte.
Kommentera

mattiaskarlgren: Ungefär lika meninsgslöst som det är för mig att få dig att ändra uppfattning när DU tycker att DU har rätt...
Kommentera

Huge:

1. Det styrks inte helt av att Markström inte spelar eftersom Alcén mfl anger andra skäl till varför han inte spelar, t.ex. att Brynäs inte spelar tillräckligt bra försvarsspel och detta skulle kunna slå hårt mot en ung och lovande kille.

2. Jag har sett honom spela (även om det precis som du säger varit i jun-serier).

3. Jag har sett Sperrle och Korhonen spela (eller iaf försökt) och jag har också noterat att de har typ sämsta stats i ES. Visst, de har samma usla försvar framför sig som Markström skulle ha MEN långt ifrån alla "oturs" mål kan skyllas på försvaret i nuläget.
Kommentera

Huge: Eftersom att du alltid har "rätt" så är det väl knappast någon idé att ens diskutera med dig, det är ju ändå helt meningslöst..
Kommentera

Peja: Vet inte vad du ville ha sagt med det, mer än att en enstaka insats knappast kan ligga till grund för en seriös analys.
Isf kan jag ju lika kontra med ditt eget utlåtande om Myllyniemi, som hade NHL-meriter och skulle vara en klar förstärkning för Luleå.
Började bra, men hur han han uppträtt därefter?
Kommentera

Hitman: Jag bedömer det väl ungefär på samma grunder som DU bedömer att Markström i dagsläget är bättre än Korhonen och Sperrle.
Dvs min egen uppfattning i frågan.
Den styrks väl iaf till viss del av att Markström inte spelar, men det gör Korhonen och Sperrle.
Vad har du själv som styrker din egen teori, mer än att scouterna talat om hans potential och jämfört med jämnåriga målvakter?
Kommentera

Huge: Ja, det där med att skilja på sak och sak kanske du också bör lära dig.... Du skrev att Sperrle och Korhonen helt enkelt var bättre än Markström och det var det jag ifrågasatte. Du har fortfarande inte svarat på frågan.

Hur bedömmer DU det? Hur bedömmer DU att Markström helt enkelt är sämre än två av ES sämsta målvakter? Var säger din kära Alcén det?

Snälla, svara på en enkel fråga för en gångs skull, utan efterhandskonstruktioner och hänvisningar till t.ex. Alcén som mig veteligen inte sagt något om att Markström "helt enkelt är sämre än Sperrle och Korhonen". Det är ditt uttalande och jag vill veta vad du grundar det på.
Kommentera

Peja: listan*
Kommentera

Huge: Fast Färjestad släppte in en målvakt igår som inte var i närheten av att komma med på listen. Han släppte in 3 mål mot LHC när FBK vann matchen.
Kommentera

Hitman: "De är väl bara okunniga antar jag,"

Tvärtom, de är nog djävligt kunniga skulle jag tro.
Problemet är att du inte kan skilja på sak och sak.
Dom har rankat Markström i hans åldersgrupp, dvs man har jämfört honom med andra jämnåriga målvakter.
Det säger öht inte ett dugg om hur han står i jämförelse med en rutinerad ES-målvakt med vana från betydligt tuffare motstånd än vad man har i J20.
Dessutom rankar dom potentialen, dvs hans förutsättningar för att bli en riktigt bra målvakt.
Mig veterligt så har dom inte gjort ngn jämförelse mellan Markströms och våra målvakters nuvarande status.
Men du kan ju alltid ringa och fråga om den saken.
Jag kan garantera dig att du kommer att få samma svar som Alcén levererat.
Kommentera

Huge: Bortsett från risken att förstöra Markströms karriär så räcker det väl med den förnuftigaste anledningen: han är än så länge helt enkelt sämre än både Sperrle och Korhonen

???

Sämre än två av ES sämsta målvakter? Bäst att du ringer de som sköter den officiella NHL draftrankingen eftersom de har rankat honom högst av alla målvakter inför kommande draft. De är väl bara okunniga antar jag, NHL-scouter brukar ju inte alls vara så insatta. Du kan säkert det där bra mycket bättre, ring och fråga några klubbar om de vill anställa dig vetja.

Har du sett honom spela eftersom du kan bedömma honom som sämre än Sperrle och Korhonen?
Kommentera

lillovechkin:

"Trender är gjorda för att brytas..."

Vet du att MoDo bröt en trend i matchen mot er? Vi har en trend som går ut på att bryta andra lags trender (både förlust- och vinsttrender) - men det blev det minsann inget av den här gången!
Kommentera

Konceptet: Ta det bara lungt, det är som Kallio säger "allt går in mot Brynäs"
Kommentera

tjugo8:

Herregud att lite fäktning ska ge 2 matchers avstängning. Den fighten borde vara endast 5 min utvisning. Elitserielagen borde bryta sig ut och skapa en egen stängd liga. Trött på den här skiten nu.
Kommentera

70 Rodrigues: Ta det lugnt med oss imorgon. Det återvunna självförtroendet som tillkom efter Timråmatchen får ni inte brutalt slå till spillror per omgående.
Kommentera

tjugo8: Pluss och Karyia finns inte med i morogn, men det är väl inget som brynäs kan uttnyttja??
Kommentera

pastorn:
"Markus Kankaanperä är avstängd ytterligare en match efter slagsmålet mot HV71:s Lance Ward."

sjuk värld...
Kommentera

Varför spelar inte Kankan mot Frölunda?
Kommentera

70 Rodrigues:

ALLA TILL LÄKEROLEN !!!!!

"det var sålda 7 000 biljetter vid fredagseftermiddagen.
Över 7 000 på läktarna betyder gott understöd för hemmalaget."
Kommentera

Huge: Man menar alltså att man kan förstöra en målvakts karriär genom att matcha honom för tidigt. Något jag håller med om helt och fullt.

Sperrles bedut:
2000-2001 Leksand J20 SuperElit11 4.36 .854
  Leksand Elitserien1 15.17 .500

Å en sån "förstörd" målvat har man värvat.
Kommentera

70 Rodrigues: Vad har min roll som moderator med saken att göra?
Kommentera

Huge: Ytterligare ett hjärndött inlägg från en moderator, det märks så väl att du tappat greppet, men det beror väl på din ålder, det är ju nu demensen börja att slå in.
Kommentera

70 Rodrigues: Det verkar som att du redan har genomgått den där hjärnoperationen och kommit med egna förslag på ingrepp.
Gick väl inte sådär jättebra, som det verkar...
Kommentera

Huge: Det är ju tur att du är en tomte, annars så skulle man ju kunna ta dig på allvar. Så patetisk så det finns inte.
Kommentera

sylf: "Kan FBK kasta in en 17 åring kan vi göra det"
Lite lättare att låta en 17-åring debutera i ett lag med stabil defensiv och har ett tabelläge där en förlust inte innebär ett steg närmare kvalserien.
Kommentera

mattiaskarlgren: En professionell målvaktstränare (Alcén) rekommenderar att inte kasta in en orutinerad 17-åring med enbart J20spel i bagaget.

En sportchef och f.d målvakt rekommenderar samma sak.

Läktarcoacherna rekommenderar att Markström ska spela.

Rodrigues ska få ett ordspråk på vägen. Han är ju ofta pigg på använda sådana:

"Skomakare, bliv vid din läst"

Dvs: låt yrkesfolket avgöra vad som är bäst. Skulle du själv börja instruera en hjärnkirurg och rekommendera vilka ingrepp som är bäst, inför en ev operation?
Kommentera

mattiaskarlgren: Det beror också på vilka förväntningar man lägger på Markström. Så länge man inte ikläder honom någon form av frälsarroll så borde det fungera. Varför inte åtminstone sätta honom på bänken och om (eller när...) Sperrle/Korhonen så låt honom hoppa in, då bör det ske utan press också då vi med all sannolikhet ligger under med ett antal mål samt att utespelarna inte gärna lämnar en sjuttonåring helt övergiven i målet.
Kommentera

Huge: "Bortsett från risken att förstöra Markströms karriär så räcker det väl med den förnuftigaste anledningen: han är än så länge helt enkelt sämre än både Sperrle och Korhonen."

Va fan vet du om det? Du citerar bara Alcens uttalande från häromdan. Kan FBK kasta in en 17 åring kan vi göra det. En karriär förstörs inte av en enda match. Dessutom så skulle han vara klassen bättre än de 2 vi har, hur dålig match han än skulle göra.
Kommentera

Huge: "Ja, vi får isf en ännu sämre målvakt mellan stolparna.
Räcker inte det som motivation?"

Visst kan man resonera sådär. Men å andra sidan är våra målvakter så dåliga just nu att Markström knappast skulle göra bort sig, däremot om man ska satsa på honom i detta läge eller ej låter jag vara osagt.
Men om man nu kan spela med Björn Danielsson så kan vem som helst spela!
Kommentera

JanT: Det hade ju kunnat snöa, då jävlar :-)
Kommentera

Huge: Det regnar pa Gran Canaria och BIF pa vag mot KS......

Fy f-an!
Kommentera

Huge: Jag kan inte ge dig något recept för framgång, men jag kan ge dig ett recept för misslyckande.Försök vara alla till lags.
Kommentera

JanT: Men då frågar jag inte dig, så kanske du begriper? ;-)
Kommentera

« · 989810 · »