Brynäs IF

730621 inlägg ˇ 7961 ämnen

Brynäs-Frölunda 21/9

« ˇ 1402986 Till forumet

Sv: Brynäs-Frölunda 21/9
Roger Ramkvist: Ja det finns många gamla sanningar.
Själv har jag egentligen ingen åsikt annat än att vi vet efter matchen. Vid dåligt målvaktsspel så kommer det att slås fast att tränarna valde fel, vid bra målvaktsspel så blir det tvärt om.

Honken har fet lön misstänker och borde ingå i lagbygget. Han gjorde en bra försäsong och han förtjänar givetvis att få chansen i seriens inledning också. Sedan kan den av Svedberg/Honken som imponerar mest få förstaspaden.

Sen i vilken match Honken ska göra debut vet nog tränarna bäst då de både har kompetensen och den insyn som krävs för att avgöra vad som är bäst.
Kommentera

arnio:

så sant men jag har ochså en gammal sanning ändra aldrig på ett vinnande lag :) så gamla sanningar är som statistik en fot i kokande vatten och en fot i is så bör det kännas skönt. Jag har förtroende för båda och litar på att dom tar ut den som ser bäst ut för dagen. Det får visa sig sen om dom gjort rätt eller fel :)
Kommentera

arnio: Svedberg ska absolut stå idag tycker jag varför byta han har ju varit grymt bra!
Kommentera

Huge: Fast att målisar spikar igen mot sina gamla lag är ju en gammal sanning.
Kommentera

Enaranger: Var väl häromdan (om artikeln nu inte ligger kvar fortfarande) som man tog bort Linus Norbergs blogg om Zlatan och nån kvalmatch i våras.
Känns inte som att man är sådär jätteuppdaterade direkt...   :-)
Kommentera

Zzz: Finns ingen anledning öht att kasta in Honken, om nu inte Svedberg har känning av nån skada.
Kan ju tolkas som en antydning åt det hållet när man läste att Svedberg klev av den senaste träningen relativt tidigt, som det verkar.
Som du säger: isf bättre att Honken får chansen i nån bortamatch där vi på papperet ska torska...
Kommentera

Zzz: Sådant där är ju alltid svårt att spekulera i. Honken kan vara taggad och göra en supermatch också. Själv hade jag nog ställt han i mål i kväll om jag var coachi alla fall.

Båda målisar ska vara igång och detta känns som ett bra tillfälle för Honken att få visa upp sig.
Kommentera

Är det bara jag som tycker att det skulle vara lite opsykologiskt att kasta in Honken idag mot ett formstarkt Frölunda? Risken att Honken är övertänd pga av att det är säsongsdebut och att Svedberg har börjat så bra kryddat med att han möter sitt gamla lag som inte ville ha honom kvar känns inte bra. Jag tycker det hade varit betydligt smartare att spela honom mot Färjestad borta på lördag, då utan press.
Tycker dessutom att Svedberg börjat så pass stabilt att man inte ska in och störa honom just nu.
Kommentera

Enaranger: Du får skicka ett mail till gävletidningarna och klaga/fråga, ingen idé att ta det här för då är Huge snart igång :-) med sina lååååånga utlägg.
Kommentera

Bevakning av Brynäs i GD/Arbetarbaldet på nätet
har försämrats den senast tiden.
Från den senaste matchen mot HV 71 så fanns det
inte ens matchfakta med spelarbetyg.
I dag finns ingen matchguide med laguppställning,
inför matchen mot Frölunda.

Är det medvetet för att få fler att läsa papperstidningen, eller är det ren lathet?
Kommentera

En hård Match idag Kahna tillbaka iGBG och jag har inte glömt hur han kan vara mot oss som en jävla bålgeting i våran zon. Känns som den kan sluta hur som helst känns som det kan bli straffar till slut eller uddamåls läge för nått av lagen men hjärtat säger 3-2 till oss å jag lyssnar på hjärtat :)
Kommentera

Anders Berg: "Runt 8 000 så är jag nöjd."
Det tvivlar jag på. Då klagar du på försäljningen eller nåt annat. ;)
Kommentera

Venom: BIF - VF 3 - 2 efter sudden Larsson avgör!
Kommentera

arnio: Jag håller med. ;)

Tror inte man ska räkna med allt för mycket folk en onsdag två dgar innan löning.
Kommentera

Anders Berg: Vinner vi så är jag nöjd.
Kommentera

Runt 8 000 så är jag nöjd.
Kommentera

Bara inte Kahna får för sig att börja ösa in mål imoron så ska det nog gå bra =)
Kommentera

Hur mycket publik vågar man hoppas på imorgon?

Runt 6000 så är jag nöjd
Kommentera

Anders Berg: Det får väl visa sig. Han har ju knappast behövt ta till några krafttag på grund av "lojalitet" som "Abris" sa en gång.
Kommentera

Burken: Har Brynäs en tränare som vågar bänka vem som helst?
Kommentera

Burken: Men jag tycker att både Wännström och Rohdin visade i slutspelet förra året att dom håller i elitserien så jag tycker inte att forwardssidan är så tunn. Backsidan är det ju värre med.
Kommentera

Zzz: Håller med. Har man dessutom en tränare som vågar bänka vem som helst till förmån för en junior för att skicka en signal så är effekten nästan bättre.

Nackdelen är förstås skador. En för tunn trupp gör laget väldigt sårbart.
Kommentera

Anders Berg: Jag ser hellre att man lägger pengar på dom spelare som är tänkta som ordinarie och fyller på med juniorer som 13:e forward. Helt onödigt att ha etablerade spelare på bänken, kostar både pengar och missnöje. Tycker Brynäs har en bra konkurrenssituation med både Wännström och Rohdin som knackar på dörren.

Redigerad kommentar

Kommentera

Anders Berg: Japp har faktiskt inte tänkt på det men du har ju absolut rätt i det du skriver det hade inte varit fel med lite mer konkurrans
Kommentera

Tänker lite kring konkurrenssituationen i laget, den är inget vidare egentligen; Rohdin 13:e fw och Carlsson 7:e back. Skulle vara "bättre" om det var etablerade spelare som var med och slogs om de sista platserna istället. Hur tänker ni andra om den saken?
Kommentera

Qvarre: Kanske det blir Honken mot Hellberg imorgon. Vore kul.
Kommentera

Anders Berg:
Håller med om att Svedberg bör stå.
Undrar om man ska vara proaktiv och redan nu mejla Brynäs angående detta så att man får vara kritisk om nu Honken står och gör en mindre bra match ;-)
Kommentera

henke1: Svedberg bör stå och Widing gör tre mål.
Kommentera

henke1: Frölunda åker på 1:ā förlusten och det med 4-2 silver lavander granis och WIDING avgör!
Kommentera

Tror på 2-0, Widing och Silfverberg
Kommentera

henke1: 3-1.Dags för Silfverberg och Widing nu och kanske Ollas.
Kommentera

Brynäs-Frölunda 21/9
Lägger upp en matchtråd här. Vad tror ni om matchen och vem tror ni står?
Tips
2-2
Målskyttar
Lavander
Silfverberg
Kommentera

« ˇ 1402986