Brynäs IF

727610 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-Frölunda (7/10)

431750 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Frölunda (7/10)
sylf: Du börjar låta som syrrans lillgrabb, 7år:

Varför får jag inget godis?

Det finns inga pengar.

Varför då?

Ngn har förskingrat dom.

Varför då?

Dom trodde dom gjorde rätt men det blev fel.
Nu är det nytt folk som sköter ruljangsen.
Förhoppningsvis blir det bättre.

Nä, det tror jag inte.

Varför då?

Det finns ju inga pengar.

Varför då?

osv osv .....
Kommentera

Huge: För att dom inte har nåra pengar ja,och varför då ?
Kommentera

Huge: Ett lika intelligent o givande svar som alltid, NOT :-)
Kommentera

Busen: Hur många utav dom som sitter på detta forum var till årsmötet.
Vi var nog 12-15st från BT men sen nada. Det är svårt att skapa förändring när inga ställer upp.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

sylf: "Och varför är det MIF och BIF som får lida för lockouten?"

Enkelt: Det är de 2 lag som har mest att förlora på densamma...
Kommentera

Huge: It takes one to know one!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det behöver jag inte ens fundera på.
Nå´n måste ju hålla ordning i hönsgården....
Kommentera

Huge: Varför finns du, fundera på d du?
Kommentera

sylf: Men ändå är det så att dom är valda på medlemsmötet!!. Som jag tidigar skrev så är det OK att kritisera styrelsen för vad dom gör och vad dom inte gör. Men att därifrån komma till att vi skall avsätta dom bums är väl lite magstarkt. Men jag hoppas att ni kommer på nästa möte och gör er röst hörd. Vill än en gång påminna om att på förra mötet var vi 88 st röstberättiga av ungefär 6200 medlemmar. Måste nog påstå att en förening som faktiskt Brynäs är inte är bättre en vad medlemmarna gör det till. Eller är det en överaskning att vi har dom i styrelsen som faktiskt sitter där.
Kommentera

Huge: Vem jobbar med meningen med livet och varför vi finns?
Det logiska svaret på min fråga är : Ingen av de två har nåra pengar!!
Kommentera

sylf: Ska vi ta det hela från början igen...

Det var en gång en man som heter Berg i efternamn. En gång i tiden var han det högsta hönset för Brynäs IF, en hockeyklubb som kommer från Gävle. När Brynäs IF helt i mot alla förståsigpåare vann sm-guld -99 så slog sig denne Berg för bröstet och sade "titta vad jag har gjort". Sedan satt han kvar några år och slog sig för bröstet när laget och organisationen dalade som ett fallande höstlöv.......osv
Kommentera

sylf: Varför finns vi?
Vad är meningen med livet?
Varför inte fråga dom som jobbar med saken?
Du kanske får ett fullt logiskt svar.
Kommentera

Huge: Och varför är det MIF och BIF som får lida för lockouten?
Kommentera

Huge: Är Brynäs IF den enda förening som inte visste om att en lockout var i görningen? dom 2:a klubbarna verkar ha varit jävligt förbereda iaf!!!
Kommentera

Busen: Tycker vi gett dom chansen ett tag nu,och fortfarande gör.Frågan är väl om de andra lagen gör det,eller springer ifrån oss? Ta bara det med den nya arenan.Som ska stå klar till säsongstart 2006,beslut togs för ett bra tag sen.Modo bygger en ny som ska står klar till 2005!! Leksand tog beslutet att bygga nytt i våras,den står klar nästa år.Varför ?
Kommentera

Hong Kong: Du kommer som vanligt med många kloka ord.
Kan vi inte komma överene allihop om att det som skett före reorganisationen är historia, man har lärt sig av den och jobbar vidare framåt. Den nya ledningen har lyckats vända det hela trots ogynnsamma odds. Inför året var väl alla överens om att laget såg mkt bra ut, mkt bättre än på många år, och det även i jämförelse med övriga lag.
Sedan kommer denna lockout och förändrar läget kapitalt. Fakta är att det är Brynäs och Malmö som fått lida mest pga konflikten.
Den slutspelsplats som tidigare såg ganska klar ut är nu i farozonen.
En slutspelsplats och ev vidare avancemang hade fått hjulen att snurra, inte minst vad gäller sponsorerna. Dessa sponsorer som de flesta verkar ha gedigna kunskaper om vad beträffar storlek, ekonomiska resurser, målsättningar med sponsorskapet, förhållande till klubben osv osv. Det verkar finnas ett otal ledarämnen här på sidan att rekrytera ifrån. Konstigt att inte klubben hört av sig....
Kort sagt: denna lockout är tuvan som fått lasset att välta.
Förhoppningsvis temporärt.
Kommentera

Busen: Håller med dig i varje ord du skriver. Ungefär det jag sagt den senaste tiden.
Kommentera

Homer har,precis som du säger kommit till dukade bord.nu får han dessutom duka som han vill för där finns PENGAR!.
Kommentera

Lundström 6: Jag skulle vilja tillägga en sak till denna diskusition. Jag är inte så säker på att den ledning som vi nu har är så illa ute som vissa vill påskina. Man förbättrade Nettoomsättningen med 5 miljoner mellan åren 02/03 och 03/04. Samtidigt som man vände resultatet från -6 miljoner till plus 3 miljoner de åren. Tycker att man skall ge den nuvarande styrelsen en chans att visa vad dom duger till. Jag tror inte på att man direkt skall ta in en massa nya i panik. Det tar ett bra tag att rädda ett sjunkande skepp. Tror att dom problem som vi haft de senaste åren beror på beslut som tagits för några år sen. Därmed inte sagt att vi inte skall hålla ett ögat på dom som vi i föreningen valt i demokratiskt val på medlemsmötet. För jag hoppas att alla dom som har åsikter här dyker upp på nästa möte och framför dom. För det behövs. Tyvärr är det så att den som ställde dom flesta kritiska frågorna på förra mötet har vi som klubbdirektör idag. Därför en uppmaning KOM PÅ MÖTET!!!
Kommentera

sylf: Efter -99 så hade man väl inte en coach som kunde göra nått heller. Jag anser att Melin är en av de sämsta tränarna i ES. Han har bara kommit till färdigdukade bord eller självspelande pianon. Så var fallet med Djoos,Larsson & co -99. Hade det funnits åtminstone en tränare då, så kanske han skulle ha rytit till att det måste hända nått. men icke! En del av detta lider vi fortfarande av idag.
Kommentera

Hong Kong: Visst,men vi kan ju inte sitta här och skylla ALLT på Berg.Båda vad gäller spelarnas inställning till inga stålar.Det är ju snart 6 år sedan det guldet.
Kommentera

sylf: Du är duktig du. Tror du börjar först vart jag vill komma.
Kommentera

Hong Kong: ehhh,,,,, Bärrj ??
Kommentera

sylf: Och vem var högsta hönset i Brynäs då?
Kommentera

aphac: Det guldet skulle vi aldrig ha tagit(kul som fan,men ändå),då stannade man upp och slog sig för brösten och tyckte man var skitbra.Trots att halva laget hade passerat bäst före datum för länge sedan.
Kommentera

70 Rodrigues:
Och DEGEN den ska vi supportrar skaka fram genom
ATT GÅ PÅ MATCHERNA spendera våra surt förvärvade på BRYNÄS.
SÅ det beror på OSS om BRYNÄS ska få MER DEG, ingen annan!
Se på andra lags supportrars insamlingar ex. Södertälje och Leksand!

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

sylf:Under tiden BIF badar "stålbad" och sanerar sig så jagar klubbar som har sitt på det torra vidare.I badet så får man inga bättre spelare och absolut inga hemvändare, alltså sämre resultat.Då drar stora sponsorer öronen åt sig och BIF står där med sina kaffepengar.
Vår tid som hockeygurus är passerad för länge sedan, organisationen runt ett lag är helt annorlunda nu och har varit under många år. Där har BIF sladdat efter otroligt.Undrar hur länge vi överlever? Det räckte inte med SM-guld -99 för att bana iväg framåt, istället vart det tvärtom!
Kommentera

Hong Kong: Jag tror ärligt att viljar varit väldigt dålig vid många tillfällen de senaste åren.Dock har det blivit bättre sen förra året.
Kommentera

sylf: Är det viljan så är det totalt bedrövligt. Men jag tror inte det, inte på den nivån som elitserien är och med det laget Brynäs har. Däremot kan kapaciteten ibland inte räcka till.

Däremot kan viljan hos vissa utländska lockoutade spelare tryta. Jag tror (min högst egen tro) att vissa kan gå in och göra något/några byten utan att ge 100%. Dom ska ju ändå över atlanten till sina ordinare lag nästa säsong och tjäna massor av pengar igen.
Kommentera

Hong Kong: Ja,fan vet,men illa är det.
Kommentera

sylf: Helt rätt. Men är det brist på vilja eller kunnande från spelare och ledning.
Kommentera

Hong Kong: Skit i dom 2:a, jag tänker o tycker om Brynäs IF!!!
Kommentera

Hong Kong: Samma förhoppningar här.Men efter varje förlust blir man lika förbannad,oavsett motstånd.Allra helst när inte laget gett sitt yttersta som varit fallet jävligt många ggr de senaste åren.Där ligger ju mycket i sponsorstålar också.Visar laget att dom VILL nåt så kommer sponsorerna.Blir man som de senaste åren,nollade i varannan match så lär dom inte stå i kö.
Kommentera

70 Rodrigues: Måste det finnas någon under 35? Och finns det de i någon annan elitserieklubb?
Kommentera

Hong Kong: Det här med at inte allt händer över en natt har vi ju tyvärr fått erfara i flera år!!
Kommentera

Hong Kong: Finns det någon under 35??
Kommentera

sylf: Visst har det sett ut så även efter och innan Berg. Men du måste hålla med om att det just nu ser ljusare ut än på många år. Och som jag sagt, allt händer inte över en natt.

Inför varje säsong så drömmer jag om guld, men är realistisk. Förhoppningen är att vi även nästa år spelar i elitserien.
Kommentera

70 Rodrigues: NEJ!NEJ!NEJ!

Skit i vad det står i passet, tänk på vad dom har mellan öronen och var dom har hjärtat. Dessutom så är väl delar av den nya styrelsen inte last gammal.
Kommentera

Hong Kong: Det var ett enkelt svar,ligger säkert mycket i det men fan vet om det är hela sanningen.Det har sett ut så här även innan Berg,efter Berg och säkert om nåra år också.
Kommentera

Hong Kong: Vi är inte kvar i elitserien om 4-5 år, tyvärr!! Är det ingen som fattar att det måste i nytt o ungt folk i Brynäs IF?? Som det är nu så sköts ju klubben som på 60-70-talet, tyvärr!!
Kommentera

sylf: Varför 4-5 år efter alla andra?

Om man vill göra det enkelt för sig så svarar man Berg! Och jag tror det ligger mycke sanning i det svaret.
Kommentera

70 Rodrigues: Den frågan ska jag svara på om 3-4 år.

Det jag vill få fram, är att även om det ser och har sett bedrövligt ut i några år så finns vi ändå kvar i högsta serien. De får man ta med sig som ett styrkebesked.
Kommentera

Hong Kong: Då är ju frågan: varför 4-5 år efter alla andra?
Kommentera

Hong Kong: Frågan är väl om det är försent eller inte?
Kommentera

Kom på lite till..=)

Det många klubbar gjorde för 4-5 år sedan håller vi på att göra nu. Planera ny arena, bättra på styrelsearbetet, se över spelarmatrialet, förbättra kontakten med sponsorer, medlemsvård osv.
Kommentera

sylf: Det du och Roddan nästan hela tiden pratar om är något vi kommer få dras med något år till. Allt på grund av Berg och rövslickarna han hade runt om kring sig.

Just nu är vi i ett stålbad som heter duga. Att förvänta sig några under är att dagdrömma. Jag tror att många av dom andra eliterieklubbarna inte skulle klara av det vi går/gått igenom just nu. Att vi fortfarande spelar i elitserien efter dom senaste säsongernas katastrofer och missbruk av styrelseposter är dock ett gott tecken.

Även när det är som värst så klarar vi oss, även om det några ggr hängt på en skör tråd.
Kommentera

Huge: Visst jobbar man säkert åt det hållet:men,det är olika hur man jobbar från klubb till klubb.De flesta andra klubbar har kunnat knyta till sig sina flyktade s.k stjärnor,Brynäs inte en enda.Trots att vissa av klubbarna inte har nåra pengar heller.Flera av klubbarna har även snott "andra" lags NHL killar.Brynäs måste skaffa sig en mer proffesionell marknadsföring,dumpa typ Gevalia som tydligen ger "kaffepengar".Nåt knas är det när ett lag som tex FBK omsätter 120 mille och Brynäs 40,trots liknande förutsättningar.Läste nånstans att dom drar in 31 mille bara via sponsorer,det är lika med hela Brynäs omsättning nästan.
Kommentera

70 Rodrigues: Att det finns rika och fattiga är väl iaf fakta, även om man kan ha åsikter om det hela.
Att tro på ledningens intentioner att förbättra klubben på alla plan är väl iofs en åsikt, men jag tror nog att de flesta anser att man jobbar åt det hållet...
Kommentera

Huge: Om det ändå vore fakta!!
Kommentera

70 Rodrigues: Dom har skött sin ekonomi bättre i många fall, publikunderlaget är väldigt skiftande i olika delar av landet, sponsorerna är olika vad gäller välvilja, muskler osv. Ledningarna i de olika lagen jobbar olika och oftast under olika förutsättningar. Du kan dra fram mängder av fullt naturliga och logiska förklaringar som gör att vissa lag har det bättre ställt än andra.
Det är att göra det lite väl enkelt för sig när man anklagar ledningen i alla lägen. Vi har haft dålig ekonomi en längre tid men efter senaste reorganiseringen inom föreningen ser det bra ut och det går åt rätt håll.
Kort sagt: hockeylivet är som det vanliga livet - ibland gör man rätt, ibland fel. Det finns rika och det finns fattiga och det finns dom som ligger mittemellan. Inser man dessa enkla fakta så kanske man inte behöver gå upp i limningen varje gång Brynäs förlorar... :-)
Kommentera

431750 · »