Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs - Frölunda i ERP

« · 2001672 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Frölunda i ERP
Captain_fantastic: Ring nu då, domarjävlar!!
Kommentera

Jan Grismöbel: Nu la Brynäs in fjärde växeln, vips 2-1
Kommentera

Captain_fantastic: sååååja
Kommentera

Vi har det så svårt
Kommentera

Det gick fort. Like clockwork.
Kommentera

Jahapp ridå....
Kommentera

Axle San: Höll emot länge iaf 👍
Kommentera

Nu la Frölunda i 3 dje växeln vips 1-1
Kommentera

Kom igen, ska inte målet granskas 😡...
Kommentera

Så då var matchen slut
Kommentera

spolaisen: Slagskott i huvudet på målvakt ska det inte blåsas av? Eller har de tagit bort regeln?
Kommentera

Axle San:
OM Frölunda vill vinna dagens match "rättvist", så måste de sätta tre puckar i mål förutsatt att Brynäs inte gör mål i sista perioden.
Brynäs har 2-0 inför sista perioden.
Domarna bör stängas av.
Kommentera

Blå grottan: Ja att Brynäs vunnit 1 av 15 tredjeperioder oroar...oavgjort i sista räcker dock
Kommentera

Axle San:
spelet runt kassen och målvakternas situation ska granskas
SÄRSKILT DENNA SÄSSONG, förra säsongen hade det dömts mål och brynäs hade lett med 2-0 inför tredje perioden..
Kommentera

Back: Låt oss hoppas att inte Brynäs gör en av sina ökända tredje perioder. Hittar man en väg att vinna eller förlora?
Kommentera

Zappaholic: Jag håller med, det ser riktigt ok ut idag. Kan vi nolla Frölunda tro? Det är min känsla.
Kommentera

brynäs08: Gott så. Jag släpper det bortdömda målet helt nu, ber om ursäkt om jag varit arg i tonen mot någon. Låt oss stänga ned Frölunda i tredje nu :-)
Kommentera

Med tanke på hur säsongen sett ut och att vi faktiskt möter serieledarna idag så tycker jag det ser riktigt bra ut.
Hade inte väntat mig klapp klapp men vi spelar tajt och skapar en hel del framåt.
Kommentera

Dallemas: Dåligt? Vi matchar seriens bästa lag ganska ok.
Kommentera

Lesky: Jag tycker det ser ut som att målvakten helt hade återfått kontrollen när Danielsson skjut, inget snack.
Oavsett så tillför dessa videogranskningar ingenting till Hockeyn överhuvudtaget.
Kolla om pucken är inne eller ej, det räcker så.
Kommentera

Kan ni inte disskutera vidare detta domslut i en annan tråd?
Kommentera

Creds till Forslund som bryter in på mål, mer sånt.
Kommentera

dAVydov: Målvakten återfick inte kontrollen i detta fall när Danielsson sköt, det är allt vi behöver veta just nu. Vill du grotta ned dig i hur många sekunder målvakten måste vara "tillbaka i spel" kan vi väl läsa regelboken efter matchen. Att detta mål skulle dömas bort är inget snack. Sedan kan det vara rimligt att ta reda på svaret på din fråga senare, men det är inte avgörande för situationen i denna match. Att hetsa varandra att rakt emot liggande direktiv hävda att vi blev rånade på ett mål är tämligen onödigt!

Låt oss be till gudarna att vi tar 3 poäng, det är väl det enda sättet för folk att kunna släppa detta!
Kommentera

Brynäsgubbe: Han tycker jag tappat mkt, tycker hela laget verkar dåligt tränad för den delen
Kommentera

Finns de ingen gräns hur dåligt vi kan spela match efter match efter match
Kommentera

Vad ser folk i Kilas? Sådär gör han match efter match. Bara slänger ut den när han knappt ens är satt under press.
Kommentera

Forsberg 1978:
Att kalla vårt PP för patetiskt är fan att skönmåla det.. Helvete vad dåligt det pp:et var.
Kommentera

Vi var inte ens inne i off zon på detta pp....
Kommentera

Mattson: Satt precis o tänkte lika. Otroligt slarvigt spel och det är tur inte Frölunda är bättre för tillfället denna match
Kommentera

Lesky: "...när målvakten återfått full kontroll och det därefter passerar några sekunder" Står det verkligen så i regelboken? Jag vet att jag är jobbig nu men jag vill bara illustrera att det går att tolka situationen på olika sätt och att den verkligen inte är så enkel som du hävdar.
Kommentera

Hardi: NEJ, situationen är överspelad då målvakten återfått kontrollen i målgården och intagit ny position. Situationsrummet vet hur man ska tolka reglerna, du gör det tydligen inte tyvärr.
Kommentera

Aldrig sett på maken på tappade pucker, felpass, mottagningar på skridskon osv. Riktigt uselt.
Kommentera

Bara en tidsfråga innan Frölunda vänder det här.
Kommentera

Vårat PP är patetiskt
Kommentera

Hardi: Vad är det för jävla PP!!! Otroligt!
Kommentera

dAVydov: En situation är rimligen slut när målvakten återfått full kontroll och det därefter passerar några sekunder. Alltså när målvakten ej längre kan hävda att det skott han släpper in är en följd av det som skett i målgården tidigare. I detta fall var solkart att hans förmåga att rädda pucken påverkats, därför granskningen gick så oerhört fort.
Kommentera

dAVydov: Det är ju lite det som är problemet. Tolkar man reglerna kunde man ju lika gärna dömt mål. Situationen var överspelad när anfallande spelare lämnat målgården och domaren valde att inte blåsa av för spelare i målgården.
Kommentera

notera hur mycket frölunda spelarna håller fast armar och hakar ner farten på Brynäs just nu

precis som jag skriver tog dem äntligen utvisning för det
Kommentera

Lesky: Slutspelsplats nu !!
Kommentera

Bra spel, pp nu
Kommentera

Lesky: Vad är då definitionen på en "situation". När börjar den och när tar den slut?

Jag har dålig koll så jag vet inte. Men för mig låter det inte direkt "simpelt" som du hävdar.
Kommentera

Chanzone: På vilket sätt missar jag sakfrågan? Situationsrummet kan sakfrågan och de dömde bort målet omgående utan längre betänketid, säger allt. Det är snarare du som missförstår reglerna gällande sakfrågan.
Kommentera

dAVydov: Du har rätt, man kollar bara på den situation som föranledde målet, inte vad som hänt i anfallet innan, väldigt simpla regler, därför dras klockan aldrig tillbaka, något som du återkommit till.
Kommentera

Lesky: Du missar ju själva sakfrågan....suck.
Kommentera

Hardi: Ja, som jag förstått det ska situationsrummet bara titta på just målsituationen, inte vad som hänt långt innan. Skulle de kunnat ta bort målet om de upptäckt en offside i målgården från anfallet före? Och isf, borde inte klockan dras tillbaka till när själva förseelsen hände?

Vad är definitionen på "sekunderna innan"? Finns det i regelboken?
Kommentera

så allvarligt domarn blåser inte av för skott i masken sålänge frölunda har målchansen men efter när Brynäs tar pucken igen blåser man av? är det inte av säkerhetsskäll man ska blåsa?? inte som en avvaktande jävla utvisning
Kommentera

Hardi: Ja, Hardi, man granskar alla mål där man misstänker att det varit spelare i målgården som rört målvakten SEKUNDERNA INNAN (inte 30 sekunder eller 5 minuter tidigare som några idiotiskt påpekat här) och påverkat dennes förmåga att rädda pucken! Du har helt rätt! Bra att du insett det.
Kommentera

dAVydov: Nej, inte eftersom spelet pågick tills målet gjordes, då är den punkten som gäller även om målet döms bort. Vad skulle vara poängen med att vrida tillbaka klocka 3-4 sekunder? Big deal liksom? Verkar som ni försöker greppa varenda halmstrå, trots att det var ett helt korrekt beslut.
Kommentera

{Lesky: Ja men då kan man väl lika gärna börja granska varje mål för att se om det funnits kontakt med målvakten i någon sekvens innan?
Kommentera

Lesky: Perfekt för målisarna att utnyttja den här regeln i fortsättningen.
Kommentera

« · 2001672 · »