Brynäs IF

730002 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs GB = Brynäs Gnällbok?

« · 201049 Till forumet

Sv: Brynäs GB = Brynäs Gnällbok?
Lilljanne: Säger väl det mesta om Brynäs scoutingverksamhet. Dessutom står väl Esko på lönelistan fram till maj och han är nog inte billig. Förening håller på att förblöda både sportsligt och ekonomiskt. Noll förtroende bland sponsorer och ett slutkört lag, jag anar bistra tider framöver:-(
Kommentera

Brynäs GB = Brynäs Gnällbok?
Herrejesus ett sån´t gnällande och grinande över förlusten mot Malmö. Visserligen var det en viktig match och en vinst hade varit välbehövlig. Nu var Malmö det för dagen bättre laget och tog den vinst man jobbat ihop till efter att ha spelat bra den senaste tiden utan att få vinna. Grabbarna krigade på bra och chanser saknades inte heller, vad jag förstår. Att det skulle bli en lätt uppgift att undvika kvalspel var det väl ingen som trodde men dagens förlust betyder inte att vi redan är där, ngt som många tydligen tar för givet. Det är 30 poäng att spela om och detta kommer nog att avgöras i de absolut sista omgångarna.
Jag tror tamejfan att det gnälls mer nu när vi står i portgången till himmelriket, dvs undvikande av kvalserien än det gjorde i höstas. Det är flera som trängs i denna gång och 2 lag slinker ju inte igenom. Att som många redan tycks gjort, gett upp alltså, är ju bara för sorgligt.
Undrar hur vår Flygvapencoach skulle beskriva vissa skribenters
"peppningsförsök" här på sidan?
Förmodligen går dom in under beteckningen: "Avskräckande exempel"
Ngn tyckte att Keb:s krönika var klockren. Han hade väl iofs en del rätt men förutom det vanliga gnället så hade han ju en verkligt lysande ide: Värva Davydov.
Morsning.... Precis vad vi behöver just nu, en trött ryss som aldrig varit innanför egen blå linje.
En backtyp a la Tuulola är vad som behövs just nu och inget annat.
Inget ont om Davydov, men när han härjade som värst (ack ja, härliga tider) hade vi ett lag/försvar som hade råd att låta en man cirkla runt på offensiva blå och hugga på allt som rörde sig.
Malmö har gjort helt rätt som tagit in Fokin, trots att man redan har ett hyggligt försvar.

I höstas hade de flesta redan gett upp hoppet, dock ej jag och några till. Nu är vi som sagt i portgången och inte fan tänker jag ge upp när vi kommit så här långt.....
Kommentera

rafalski: 5 mille back!!?? Var det vi som köpte Hassinen, Norrena, Gahn, Tomas Johansson, Patrik Zetterberg, Kallio? Hur namnkunniga var våra värvningar? Det största fyndet, Anger (utan landslagsmeriter), var bäst i ett allsvenskt lag. Ram utsågs till bäste målvakt under en månad i Finland, sen var han reserv i klubblaget resten av säsongen. Laitinen hade gamla landslagsmeriter, ett par matcher om jag minns rätt. Miettinen, däremot, med färska landslagsmeriter kan jag acceptera att han kostade rejält. Nylander och Karjalainen kräver knappast nån kommentar. Och så undrar nån varför vi gnäller! Wake me up-this isn´t happening!
Kommentera

Sylf: Drömde om Rögle och Melin inatt och vaknade kallsvettig.
Såg att Brynäs går back med 5 mille i år tack vare att sponsorer som skulle pumpa in pengar till nyförvärven ångrat sig. Hur fan kan sånt få hända ? Nåt är väldigt sjukt i föreningen.
Kommentera

Makkan: Kebs krönika var rätt när det gäller att Brynäs saknar en målskytt men i övrigt uppåt väggarna. Davydov behöver vi inte, utan snarast en frisk Soling och att spelare som Bergqvist, Danielsson och Molin gör sina 10-15 mål.
Nyförvärven Miettinen och Anger gör åtminstone rätt för sin lön.
Som AB´s Persson uttryckte det i sin krönika att saknas det 5 miljoner i kassan är det svårt att köpa nya spelare vilket Keb inte riktigt vill förstå.
Nästa säsong är avgörande för Brynäs framtid som elitlag, inte denna.
Kommentera

Huge: Det skapas inga chanser längre,ett slumpartat stolpskott var allt igår.Att spela med kniven på strupen borde dom vara vana vid nu,det har dom ju gjort sen omg 5 ungefär.Att tycka att det ska va svårt att möta ett lag som får första målet köper jag inte heller,alla andra lag kan ibland vända större underlägen än så.För Brynäs å sin sida vänder ALDRIG ens 0-1 om det så kommer efter 1 minut.Problemet är att Brynäs helt saknar eget spel.När man dessutom inte har viljan och kämpaglöden så blir det inte bättre än så här.Även om dom slår Modo på tisdag så är det kört.dom här 3 senaste hemmamatcherna var dom som skulle kunna vänt det hela,men istället för 9 pinnar så blev det 3,med mycket besvär.
Att tro att det här korplaget ska kunna slå VF,FBK,HV,TIK mfl finns bara inte,och så kommer så inte heller att ske.Det är kört.
Kommentera

observant: DIN sol har tydligen haft ett tufft jobb denna säsong, upp i september, tvärt ner igen, därefter upp med GP och nu tvärt ner igen, det skall fan vara sol...... ;-)).
Vad är det som säger att den isf inte kan gå upp igen?
Vad säger att vi inte kan slå FBK eller DIF? Tror t.o.m att det kan bli lättare att tampas med dessa lag som redan är klara....
Motivation slår som bekant klass. Du som har finsk bakgrund och allt... Var är den berömda SISUN???!!

Ha det...måste iväg och jobba...
Kommentera

Huge:Jag har inget emot dig men att du orkar vara såå positiv när solen gick ner redan i höstas,javisst är det 30 poäng kvar o spela om men se vilka dom är motståndarna i dom kommande 10 matcherna så kom jag fram till ev.3poäng som BIF kan ta o det är mot Linköping borta resten blir uddamålsförluster förutom mötena mot DIF o VF där blir det storstryk o även kanske mötet med FBK så inse lille man det är så jävla kört det kan bli!!!F**K också!!Helevetin perkelen V***U!!
Kommentera

lindberg: Enligt Bäckman så var väl Malmö ganska illa ute i första, Hadelöv räddade laget vid ett par tillfällen. Nu fick Malmö första målet vilket är oerhört viktigt i en sådan här typ av match.
Hade vi spelat som på Eskos tid så hade det nog funnits anledning till verklig oro men nu skapas det åtminstone chanser och inställningen tror jag nog inte att det är något fel på.
Malmö som lag har alltid passat oss illa och jag tror till och med att vi spelat bättre mot dom på bortaplan. Här hemma är det vi som skall bjuda upp och får dom första målet så är dom svåra att tas med. Att spela med kniven på strupen hela tiden sätter ju sina spår, konstigt vore det annars. Marginalerna just nu är så små att det räcker nog att vi vinner en match så kan det nog släppa en aning, varför inte mot MoDo på tisdag....
Kommentera

Huge: Det var jag som tyckte att Keb´s krönika var klockren. Det är svårt att inte vara gnällig som det ser ut nu. Men jag undrar om det är så enkelt som att bara plocka in Tuulola. Jag tror faktiskt att vi behöver en eller flera som kan göra mål också, trots att man bygger spelet bakifrån. Du skriver att du inte gett upp, Inte jag heller inte förrän sista spiken har slagits in i kistan. Den 25 februari klockan 21:30 har vi alla facit. God Natt och sov gott alla Brynäsare så ser vi fram mot nya segrar med eller utan nyförvärv som Tuulola eller Davydov.
Kommentera

Huge: Tyvärr Huge, efter att ha sett dagens mach har jag svårt att se hur kvalserien ska undvikas, inget spel och åtminstone som det ser ut från läktarplats dålig inställning från vissa spelare. Flygvapnet skulle nog göra nytta nu, lite mental styrka behövs, det är som att luften gått ur hela laget för tillfället.
Kommentera

« · 201049