Brynäs IF

727783 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-HV71 15/11

« · 615297 · » Till forumet

Sv: Brynäs-HV71 15/11
rackham: Dessutom är nog Molin hungrig att få spela igen också. Tror han gör minst ett mål i kväll.

Förövrigt så är det Liv som står i kväll, mera tankar från HV hittar ni[url=www.hv71.se/nyhet.asp?sid=858]här[/url]
Kommentera

claesw:
Tror inte det.
HV har haft många borta som förmodligen behöver några dagar för att hitta rätt i ES-träsket igen. Dessutom har Brynäs tränat bättre eftersom det bara varit två borta Honken + NA och en sjuk pga dåliga räkor.

Kriga Brynäs!
Kommentera

rackham:
usch, dåliga vibbar inför matchen...kommer första fulltidsförlusten hemma mot hv sedan 1999 ikväll?
Kommentera

Bissett19: Det vete håken om det är... Jag är lite skeptisk till att båda dalalagen skulle hamna i KS, ett drömscenario slår ju sällan in ;)
Kommentera

GävleLasse: Lättförtjänta pengar för dej Lasse!!
Kommentera

mattias - 74: Ni har nog glömt ett lag , som har stora möjligheter att ta steget upp .
Rögle BK , blir lite som när Leksand och Mora mötes i KS .
"Lillebror" vann den matchen och gick upp , tror att det kan bli nått likande mellan MIF och RBK .
Altså att den minst betrodda dra längsta strået .
Fast helst ser jag att vi spelar med dom 12 lagen vi har , om det inte blir en utökning till 14 lag .
Kommentera

GävleLasse:

deal :-)
Kommentera

mattias - 74: Hmmm. Det känns vattentätt. Jag sätter emot. Det blir Skelle och MIF som går upp ;)

Leksand och Mora kvalar sönder varandras chanser...
Kommentera

GävleLasse:

Jaså ok jag sätter en 20 på att Skellefteå inte går opp iår heller :-) Förra året fick jag rätt ang leksand och Brynäs i Kvalserien och att de skulle fixa Es!

Sätter 20 på att Leksand och Malmö går opp kommande :-)

Mora åker ur...
Kommentera

mattias - 74: Säg inte det. Skelle kan mycket väl gå upp i år. De har potentialen och man vet aldrig, trender k a n brytas.
Kommentera

Hence:

Malmö har väl bättre Ekonmiska föutsättningar än Aik fast Aik kommer ju bli mer publikmagnet än Malmö!!

Skellefteå går aldrig opp :-)
Kommentera

Huge: VI kvala?????

Har du gått å blivit realist? Dysterkvist? ;)
Kommentera

14 lag, AIK och Skellefteå upp. Det skulle skapa intresse.. Mycket mer än om Malmö och Rögle gick upp
Kommentera

Och här lyser ödmjukhetens stjärna ser jag...
Inte en tanke på att vi själva kanske får kvala vad det lider?
Högmod går före fall.
Begrunda det ordspråket ett tag.... :-)
Kommentera

Clubsport: Malmö vill jag inte ha upp. Vill mycket hällre att Leksand stannar kvar. Det är ju riktigt kul med derbyna mellen oss oh Leksand.
Kommentera

Leksand och Mora till kvalserien och där har dom ju tur att dom får möta dom mentalt stabila killarna från Skellefteå...
Malmö lär gå upp oavsett om man vill det eller inte...
Rögle, tja kan det va så illa att Dalarna åker ner och Skåne upp...
Kommentera

Leksand - Luleå slutade 0-3. För dom som nu vill veta det.
Kommentera

Knogen: Ta´re lugnt Knogfan! :) Självklart vill jag ha kvar Mora. Ännu lättare går det denna säsong nu när vi har 2-0 på dalarnas bästa lag.

Ps. MIK-blockeringen är fortfarande aktiverad på min Canal Digital-mottagare ;)
Kommentera

arnio:
Tror nog att Saik kan klara det i år..........verkar vara lite go i laget nu ju.
Kommentera

Tubest: Det känns inte så orealistiskt att Mora åker ur tycker jag. Men troligast är nog att Leksand får lämna i förmån för Malmö och att Skellefteå klappar ihop som vanligt.
Kommentera

Tubest:

Färjestad åker ur :-)
Kommentera

arnio:
Mora åker inte ur så du får önska nåt annat mer realistiskt.
Kommentera

lillovechkin: Kollade för säkerhets skull, men det visade sig att min föraning var helt korrekt... du bor inte i regionen. Tror bestämt att de flesta i Gävle-Dala regionen hellre ser både Brünäs och Leksand i ES före t.ex. Malmö och Saik. Det är ändå nåt visst med derbymatcher. Men sånt missar väl du i Härjedalen...
Kommentera

Menade Malmö
Kommentera

Jag skulle gärna se att Mora och Hv71 åkte ur och ersattes av Skellefteå och Malmä...
Kommentera

DMartinssonBSKV:

Hoppas du skämtar... Malmö ist för Leksand.. Jaja! Ut med Brynäs och in med Valbo. !!
Kommentera

lillovechkin:

Varför Skellefteå inte är med i Elitserien?

Kanske för att dom missar pga att de får hjärnsläpp varje år :-)
Kommentera

lillovechkin: Ut med leksand i med malmö
Kommentera

Jag säger bara det UT MED LEKSAND!

varför inte in med Skellefteå i elitserien?

Tänk er att Mangnus wernblom just prickat in ett seger-mål i kvalet mot Leksand,osså åker han förbi och hån-flinar till Leksandsbåset.

HAHAHA! Det skulle jag kunna betala mycket för att få se!!!!
Kommentera

GävleLasse: Bra då kanske vi kan koncentrera oss på hockey igen...Ni som sett Aarnio mycket i action, har han något mer än tacklingar i sig? Skulle han inte kunna tänkas kriga framför mål i tex. powerplay? Skulle vara härligt med en Wernblom typ...
Kommentera

arnio:
Rätt tråd, men stavningen ser inte så vass ut... :-)

Har förstått att fjärdekedjan skall vara vass bakåt.
Kommentera

Fjärde krdjan ser ine direkt vass ut framåt...
Kommentera

Frisco: Precis...
Kommentera

rackham om Norrlandsfönstret: Klockrent!
Kommentera

74050: Trio? Hmmm, en, två, tre, fyra.....fem
Kommentera

Lunkan: "Fjärde kedjan: Niklas Andersson, Rodrigo Lavins, Antti Arnio, Jonas Almtorp, Ove Molin"

Intressant trio!
Kommentera

GävleLasse:
Bäckis "och hanses kometer" klarar säkert av att kämpa sig till 0-0...
Kommentera

Lunkan: Kul att Miettinen äntligen får spela center. "Gella" hamnade inte i någon undanskymd roll utan rakt in i förstakedjan.. Kul. Jag tror att de formationen kan bli tung att möta. Det känns tyvärr som att tredjekedjan bli lite tunn men jag hoppas att jag har fel.
Kommentera

Huss:

Miettinen som CENTER INTRESSANT!

Målvakter: Markus Korhonen (Joakim Lundström)

Första femman: Mikko Kuparinen , Jörgen Sundqvist, Joachim Gellerstedt, Tommi Miettinen, Henrik Malmström

Andra femman: Daniel Johansson, Daniel Casselståhl, Björn Danielsson, Mikael Lind, Andreas Dackell

Tredje femman: Tommy Sjödin, Martin Öhrstedt, Mathias Månsson, Nicklas Bäckström, Lars-Erik Spets

Fjärde kedjan: Niklas Andersson, Rodrigo Lavins, Antti Arnio, Jonas Almtorp, Ove Molin

Skador: Johan Holmqvist (fot), Sebastian Sulku – Långtidsskadad (handled).
Kommentera

Intressant att Wahlberg är bänkad för att han varit hemma i feber och inte hunnit träna sig ikapp resten av laget.
"Boork är hård mot de mjuka" gammalt ordspråk.
Kommentera

GävleLasse:
Dra inte in Mora i detta nu!! Känner jag herr Gusten rätt så är nog inte ett MIK i allsvenskan hans önskescenario :-)

....eller....?? Gusten??.....hallå!....

GUSTEN!!!??? :-/
Kommentera

rackham: Under tiden Sjödin blivit varm i kläderna menar du (laddat hem Sundlövs webadresser..)?
och Boork har ett låångt kontrakt.
Aldrig har så många fans haft så få att tacka...
Kommentera

Huss:
Mormor är administratören som efterträds (enligt planeringen) av rookien Sjödin.
Vi får hoppas att det under den tiden går att behålla Elitseriestatus...

Vi litar på Gud och hoppas på Boork (för att travestera Air Marshal Hugh Dowding under WWII)...
Kommentera

rackham: För att inte tala om vilka derbyn vi skulle kunna ha i Allsvenskan med Brynäs där. För är det inte det Sundlövs värvningspolicy är intraktad på, habila allsvenska lirare.
Kommentera

Gusten: Tyvärr är det så att motgångar förbrödrar. Leksandsfansen är ett hårt beprövat gäng och de skall ha en stor eloge för att de fortfarande kan åka på en bortamatch och dominera läktarmatchen.

Jag vet inte varför det skall vara så svårt för de som väljer att se Brynäsmatcherna från sektion K har så svårt att koordinera sitt stöd. Däremot så vet jag att det arbetas för fullt för att åtgärda detta.

Själv kommer jag att fortsätta att haka på när det skanderas på sektion I, där jag sitter. Tyst är jag inte ;)
Kommentera

rackham: Hehe, ja det vore det ultimata, Leksand och Mora som farmarlag till Brynäs...Förnedringen vore total... *evil grin*
Kommentera

GävleLasse:
När det kommer till Leksand så skiter jag i ekonomin.

Prio 1: Brynässeger
Prio 2: Leksandsförlust

Sen är jag sååå trött på att dom vinner läktarmatchen varenda gång (det måste ju erkännas att dom har en jävligt tajt klack).

Nej jag kommer jubla om dom åker ur igen...det sitter så rotat hos mig...skoltiden i dalarna har satt sina spår ;)
Kommentera

GävleLasse:
För egen del har jag inget mot att vi skulle vi vara Norrlandsfönstret ut en djupt egoistisk konkurrensfördel.
Ner med Leksand, Mora och Timrå i allsvenskan och Brynäs kan utöka sitt territorium... fan, ta och degradera Modo när vi ändå håller på.
Och Berg & Co kan coopa på däruppe på gränsen till Finland.
Vilket rekryteringsområde och vilka möjligheter till farmarupplägg :-)
För att inte prata om sponsormöjligheter...
Kommentera

Gusten: Visst vill man se Leksand förlora ofta och mycket...Men jag vill inte att de skall åka ur. Matcherna mot Leksand är alltför lönsamma för Brynäs för att man skall önska att de åkte ur. Man har saknat dem och nu när de ersatte MIF så blev man nöjd.

JanT: Att berömma sitt eget lag för vad de än gör är att vara lite väl naiv. Man kan älska ett lag och samtidigt vara kritisk mot vissa saker. Visst måste man även vara realist och försöka basera sin kritik på fakta och inte enmassa rykten. Jag är av en ganska bestämd uppfattning om hur jag vill att Brynäs skall spela, för det är ju "mitt" Brynäs, precis som Brynäs även är "Ditt" Brynäs... ibland är man överens, ibland inte.
Kommentera

JanT: Jag har fått känslan av att du ibland sätter dig på en piedistal, men okej jag kan ju ha fel ;)

"Håller du inte med om att man ska vara lite mer kritisk mot motståndarlagen än vad man är mot Brynäs IF?"

Njae...att syna/kritisera sig själv kan man uttvecklas. Jag vill inte att t.ex Leksand ska uttvecklas.
Kommentera

« · 615297 · »