Brynäs IF

728232 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF 2003/2004 - ett varumärke

324686 · » Till forumet


Brynäs IF 2003/2004 - ett varumärke
Gamla tider, då Brynäs IF var ett självspelande piano är i dag just det, gamla/svunna tider.
Idag är marknadskrafterna större och har också större inverkan på idrotten, speciellt då några lag i som exempelvis nu då, elitserien i ishockey, har skaffat sig starka sponsorer och kan skaffa sig allt större fördelar gentemot sina konkurrenter. Nu krävs det att man inte bara konkurrerar om de sportsliga resultaten, tyvärr, utan man måste också ha ekonomiska förutsättningar för att sportsligt kunna utmana, och följa med i utvecklingen, det är den krassa sanningen.
Man måste inse att varumärket är viktigt, och det finns mkt annat som är viktigt likväl, men då marknadskrafterna styr så måste man erbjuda något som får företag att vilja sponsra sitt lag, nu Brynäs IF.

Som sagt, Lilljanne bl.a. vi lever inte i 60-talet längre, där alla ville vara med och stötta den ledande klubben Brynäs IF, utan vi har faktiskt problem att hålla verksamheten över isen...
Kommentera

324686 · »