Brynäs IF

728279 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-AIK 28/10-10

« · 1297875 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
70 Rodrigues: Du är lika genomskinlig som plastpåsen med lim jag har i fejan.
Kommentera

Jajjen: Gissa på du :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Jag gissar att du tyckte att Lagerbäck var en sopa, liksom Bengt-Åke Gustafsson.
Kommentera

70 Rodrigues: Lösning? Finns ingen lösning på Brynäs problem. Brynäs organisation är usel, ekonomin är usel, laget är uselt. Gävle är en loserstad i ett loserlän. Spelare och ledare är en spegelbild av Gävle och Gävleborg. Brynäs framtid heter Allsvenskan.
Kommentera

Huge:Så det har inget att göra med att Cz satsar för hårt på t ex Dackell i PP. De hade ju två stycken när det fortfarande stod 0-0

Cz har målat in isg ett hörn med sina "personliga favoriter" MAn skulle kunna tro att han fixar en "bland CD" till sin skoda än coachar hockey

Kommentera

sylf: "Vilken start? deras första skott på mål kom efter 11 minuter, och det gick i mål."

Goddag yxskaft.
Det ju exakt DEN starten, där man oförtjänt får ett skitmål och mkt pga det växer mentalt, som gör att förutsättningarna för att göra en kanonmatch grundläggs.
Ngt som ytterligare förstärks när man sen också får 2-0 i ett mkt psykologiskt viktigt läge av matchen.
Så kom för fan inte och antyd att den starten inte påverkar hela matchen, i synnerhet vårt eget agerande.

"Bullshit, massvis med folk här inne har tvärtom hyllat både SSK och Gnaget för deras spel, med all rätt."

Mkt möjligt.
Men varför yrar isf samma personer om att vi alla dar i veckan bara ska slå skitlag som SSK och AIK?
Hur får du ihop den logiken om man samtidigt tycker att dessa lag visar en så fantastisk inställning och hyllar deras spel?

Kommentera

Jajjen: Vad har du för lösning?
Kommentera

För att sammanfatta HS-coachernas förslag från igår.

Följande inom Brynäs organisation ska plockas bort permanent eller under en tid (och det senast idag):

Sundlöv
Czarnecki
Larsson, Janne
Dackell
Kahnberg
Nordquist
Rödin
Lauritzen
Hansen
Clarke
Bertilsson
Andersén
Svedberg
Greiss
Bjurling

Och så finns det några coacher som menar att bara vi får en ny tränare så har vi ett lag för semifinal. Minst. Då kommer gänget ovan att lira hockey som Luleå.
Kommentera

Huge: Så sent som igår efter matchen skrev jag att AIK gör det jättebra och vinner klart rättvist. Men på det sättet BIF förlorar är inte acceptabelt. Aldrig.
Kommentera

Huge: jag har inte sagt att AIK är några slagpåsar. Men det enda du inte får in av tex mig är att BIF ska slå ett sådant lag som AIK, HEMMA 10 gånger av 10. Så pass mycket bättre är vi än dom. Men spelar "vi" som vi gjorde igår så förlorar vi 10 gånger av 10.
Kommentera

Huge: "AIK gör en kanonmatch tack vare den start men får på matchen, helt oförtjänt i det läget."

Vilken start? deras första skott på mål kom efter 11 minuter, och det gick i mål.

"Är dessutom hjärtligt trött på det okunniga snacket om att lag som SSK och AIK skulle vara nån sorts slagpåsar."

Bullshit, massvis med folk här inne har tvärtom hyllat både SSK och Gnaget för deras spel, med all rätt. Båda lagen har visat en fantastisk inställning, nåt som Brynäs skulle behöva nån procent av!
Kommentera

mattiaskarlgren: "Spelar man så här dåligt mot ett motstånd som är så pass dåligt. Ja så pass dåligt. AIK spelade igår ingen hockey utan man grisade."

Lyssna nu på farbror Huge så får du lära dig nåt:

AIK gör en kanonmatch tack vare den start men får på matchen, helt oförtjänt i det läget.
Vilket gör att man växer mentalt och krigar som fan över hela banan. Man vet att önskescenariot har slagit in samtidigt som Brynäs fått den start man INTE behöver i det här läget.
Stisse uttrycker det mkt bra i sin krönika: ett normalt Brynäs med lite trygghet i laget hade bara skakat av sig 0-1 och malt vidare, precis som vi gjort under ett par säsonger när defensiven prioriterats och vi haft en helt annan trygghet i spelet än vad vi har för dagen.
Som jag ser det så är det Greiss ankomst som till viss del skapat den här förhoppingsvis tillfälliga oron. Man har kanske varit lite naiva och trott att han bara ska kliva in och spika igen så att man kunnat fortsätt med den "huvudlösa offensiv" som Tompa71 talar om.
Nu åkte vi istället på ett par skitmål mot SSK och det blev oroligt och stressat både framåt och bakåt.
När vi sen lagt den matchen bakom oss försökt omgruppera inför gårdagens match och sen åker på samma oturliga käftsmäll med 2 jobbiga mål i arslet när vi spelat klart bättre än motståndaren, så är det fullt naturligt att det blir skitjobbigt att vända matchen. Speciellt med tanke på att som jag redan påpekat: AIK växer mentalt och jobbar som galärslavar över hela banan.
Dom vinner fullt välförtjänt och det tack vare patenterat Brynässpel a la våra senaste årgångar.
Är dessutom hjärtligt trött på det okunniga snacket om att lag som SSK och AIK skulle vara nån sorts slagpåsar. Med rätt start i matcherna har dessa lag tagit 3 poäng och dessutom spelat riktigt bra. Vill bara påpeka det för alla som inte har förmågan att erkänna att motståndaren kan ha gjort en riktigt bra match och till stor del gjort oss dåliga, även om vi själv kanske underpresterat.
Kommentera

sylf: "LIF värvar NHL meriterad center........Vi har Nordan.....Men dom kanske har lite ambitioner.."

Och vi har en NHL meriterad Nordan och även en NHL meriterad målvakt. Hahahahahahahaha vi behöver inte vara avundsjuka på Leksand inte
Kommentera

Lunkan: Näe men vi verkar ju ta hand om pensionärerna från Frölunda. Tycker de kan skeppa Koivisto till oss också.
Kommentera

65selander: Rökheroin?
Kommentera

sylf: Här är Brynäs nästa spelare, kommer till nästa säsong om inte förr ;-)
Kommentera

sylf:

Han spelade inga matcher säsongen 2008 / 2009 för en Axelopertion. Historien upprepar sig med Leksand.. Blir less.
Kommentera

Paddan: Ingen aning, men en lam dvärg är bättre än Nordan!
Kommentera

sylf: Och NHL-meriterna är från 17 matcher säsongen 2002-03
Kommentera

Gurra88: LIF värvar NHL meriterad center........Vi har Nordan.....Men dom kanske har lite ambitioner..
Kommentera

arnio: Ja den fick man ju ut mycket av sist.. Han vet ju för fan inte vad han ska svara och de tuffa frågorna lämnas utanför..
Kommentera

Lesky: Kanske det kommer en sån där chatt med NC på GD snart så att du kan ställa dina frågor.
Kommentera

Varför får Kahnberg inte spela PP? Han borde vara given på vänsterkanten där hans skott kan utnyttjas. Kahnberg har ett bättre skott, är snabbare och mer teknisk än Dackell, Nordan & "Laurens" - ändå matchas de i PP före honom match efter match.

De få gånger Kahnberg utmanar på den lilla istid han får, ser han ut som otroligt mycket bättre spelare än trion ovan. Men ändå har han knappt hälften av istiden. Har Kahnberg och NC rykt ihop eller har Kahnberg dragit över Laurens tjej?

Redigerad kommentar

Kommentera

Enaranger:

"På lördag möter seriens just nu sämsta lag seriens bästa lag.
Hur kan det gå?

Sen blir det den obligatoriska bortaförlusten mot Modo.

Sen avslutar vi med Färjestad och Frölunda hemma innan uppehållet.
Vi kommer som vanligt att förlora mot Färjestad. Segern senast mot
dem blir bara undantaget som bekräftar regeln.

Ja Frölunda hemma. Det lär bli förlust det med.
De ser ju ut som de börjar få ordning på saker och ting.
De är i alla fall inte lika dåliga som vi är just nu."

Modos fyra raka torsk med noll gjorda mål imponera inte heller, inte heller Frölunda eller AIK(förutom igår då) eller Djurgården(inte sedan de slog Brynäs).

Luleå tar vi för de måste förlora någon gång och de är ett favoritlag för Brynäs hemma.

Modo kniper vi nog någon pinne av i alla fall för de är ju helt under isen de med.

Färjesta hemma är ingen favorit för Brynäs och där kan det bli noll poäng är jag rädd

Frölunda hemma ja det borde bli tre pinnar för nu har självförtroendet kommit tillbaka och Greiss har hittat formen.

Detta borde ge en placering någonstans runt sjundeplatsen till uppehållet.
Kommentera

Peja: jag står för varje ord jag skrev. Spelar man så här dåligt mot ett motstånd som är så pass dåligt. Ja så pass dåligt. AIK spelade igår ingen hockey utan man grisade. Dom gör det bra men igår var Brynäs totalt uddlösa.

Första perioden är helt okej, men det står ändå 0-2.
Andra perioden kan vara det sämsta Brynäs presterat nånsin. 3 skott på mål och power play som inte är av denna värld.
Tredje perioden är den likadan, man skapar i stort sett ingenting och AIK kan genom sin defensiv enkelt vinna med 0-3.

Tycker att Brynäs gör en fruktansvärt dålig match och att höra CZ stå och säga det som han gör, är för mig ett stort hån.

Sen tror jag ärligt talat att det kanske inte vore rätt att sparka Cz just nu. Vem ska man ta in? Man ska absolut inte ta en annan i klubben, för det kommer fortsätta på samma vis, för Dackell tex är alldeles för stor i klubben för att en person med anknytning till klubben ska våga bänka honom.

Det är bara inse att Cz försöker inför matcherna att göra så gott han kan med det dåliga spelarmaterial han har, sen att han är som en död fisk vad gäller coachning under matcherna är en annan femma. Där har han brister som syns väldigt klart.
Kommentera

Det är aldrig acceptabelt att få i väg ynka 3 skott i en andraperiod,
när man ligger under med 0-2 efter första.

Att sen Djurgården fick i väg lika få skott mot oss vid 0-3 underläge,
och gjorde 2 mål, sker tyvärr bara mot Brynäs, och vi kan ju tyvärr inte
möta oss själva.

På lördag möter seriens just nu sämsta lag seriens bästa lag.
Hur kan det gå?

Sen blir det den obligatoriska bortaförlusten mot Modo.

Sen avslutar vi med Färjestad och Frölunda hemma innan uppehållet.
Vi kommer som vanligt att förlora mot Färjestad. Segern senast mot
dem blir bara undantaget som bekräftar regeln.

Ja Frölunda hemma. Det lär bli förlust det med.
De ser ju ut som de börjar få ordning på saker och ting.
De är i alla fall inte lika dåliga som vi är just nu.

Då kan vi ligga rejält i skiten när landskampsuppehållet börjar.
Kommentera

Bissett19: "Jo returen på tvåan är väl diskutabel,men det händer ju ofta när när dom går i ett V,men det gäller att vara lite starkare i benen och vinkla ut pucken mot sargen.
Men jag tycker Andersén agerar jävligt vekt och inte plockar bort Bång."

Tycker inte att det Greiss ev vekhet som är problemet i det här fallet.
Han går ner i sitt V helt korrekt men har ju oturen (igen) att pucken träffar där  skyddet går över skridskon och bildar lite av en rät vinkel sas mot övriga delen av benskyddet.
Och när pucken sen träffar just den delen så refleketas den ju rakt ut i banan istf ner i sarghörnet, som den hade gjort ifall den träffa skyddet lite högre upp.
Max oflyt i det läget, särskilt med tanke på att det också är ett tungt mål att få med 9 sek kvar av perioden.

Kommentera

munkas: Jag tror vår käre sportchef kommer att agera och sparka CZ. Ersättare blir gamle polaren Jan "marknadskillen" Larsson som länge varit en våt dröm som huvudtränare för Sundlöv.

Jan Banan tar in Dackell som assisterande eftersom han är den store ledaren i Brynäs och alltid, alltid föregår med gott exempel och liksom ett fint vin bara blir bättre och bättre med åren och beräknas vara som bäst 2022.

Dacke och Janne enas om att återigen sammanföra superduon Nordqvist och Dackell i brynäs förstkedja. Sen vänder man på tabellen och sätter ett plus istället för minus på framför herrarnas +/-, åsså lurar man resten av laget att kvalserien är sm-slutspelet och att det inte är så dumt att torska med 5-0 borta mot Tingsryd som är ett mycket bättre lag än supergänget AIK som man, trots bra spel, hade oturen att förlora hemma mot med 3-0 en torsdag i oktober .
Kommentera

Huge: Ja, det förefaller ju vara en formsvacka. En formsvacka som inträffade precis efter att Czarnecki gav spelartruppen en suparhelg och Sundlöv "fyndade" en målvakt. Slump?
Kommentera

mattiaskarlgren: Sämsta du har sett? När började du hålla på Brynäs, för 10 matcher sen? Sån här skit bevittnar man ju med jämna mellanrum i Läkerol Arena och sen sitter snilleblixtar i andra städer och klagar över att folk i Gävle inte är beredda att lägga en förmögenhet på att gå på hockey med familjen.
Kommentera

Hahl Bundy: Ja man borde varit lite kall, i värsta fall har man bränt honom nu. Men vi har ju Bjurling, han vägrar ju tydligen lämna..
Kommentera

Bissett19: Ja Andersén ska ta gubben, men Greiss måste kunna styra ner den mot hörnet som du skriver. 3:an är som jag ser det Nordans så det sjunger om det. Carlsson släpper markeringen för att gå ut på puckföraren och Nordqvist vrider inte på huvudet. Men det var ju iof skit samma, det var ju inte där man tappade matchen.
Kommentera

Zzz:

Jo returen på tvåan är väl diskutabel,men det händer ju ofta när när dom går i ett V,men det gäller att vara lite starkare i benen och vinkla ut pucken mot sargen.
Men jag tycker Andersén agerar jävligt vekt och inte plockar bort Bång.
Kommentera

Zzz: Ge han 12-15 matcher så ska du se att han kommer igång. Dacke, Nordan å Lauritzen har ju fått det!! Nu har dom ifs inte kommit igång än heller men..
Kommentera

Zzz: Jag såg bara 1-0 i pausen på våran match. O jag går bara efter det liksom matchen mot SSK.

Jag tror han bli kanon, men jag tycker ändå att man borde ha vänta liite med honom.
Men jag klagar inte över era tappade 6 pinnar :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Inte i efterhand i allafall.

Jag höll på att bryta ihop efter 1:an idag. Det är ingen bra retur han gör på 2:an heller. Sen är han som ett plank i andraperioden där allt studsar rakt ut. Men i tredje såg han rätt bra ut.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: Nej.
Men jag ser att vi (av alla) har den diskussionen hos oss nu. :)
Kommentera

Hahl Bundy:

Nu har du lyssnat för mycket på Wikegård;)
Fast med facit i hand så skulle man ha gjort så,absolut!
Kommentera

Zzz: Ja men det behöver man ju inte vara en Einstein för att begripa.

Fast i vissa kretsar så :)
Kommentera

Hahl Bundy: No shit Sherlock ! =)
Kommentera

renen: 0-0?
Kommentera

Bissett19: Ärligt. Jag tycker det inte är rättvist mot Greis att sätta in honom direkt med minimal träning o inte van vid det det här spelet med stor rink mm.
Man kanske borde ha väntat 1 eller 2 matcher o låta honom få "vänja" sig via träning o snack med Alcén.
Kommentera

Bissett19: Han håller nollan på tisdag.
Kommentera

Hahl Bundy: haha xD
Kommentera

Hahl Bundy:

Black Army hade en bra ramsa i dag.
En Greiss en ko en gävlebo;)

Det är många som hånar våran målvakt idag,men jag tycker det känns som han håller på att spela in sej,han var riktigt bra i andra och tredje perren och höll Brynäs kvar i matchen,speciellt i andra.
Nog med glädjeämnen;)
Kommentera

HappyX3: :) You got me there ;)
Kommentera

Hahl Bundy: men inte lika lågt som.......... Brynäs form?
Kommentera

Bissett19: "Man får köpe Greisen i säcken o chansa. Det kan bli en riktig jackpot för dig......"

Sorry det var lågt :)

Men inte lika lågt som .........
Kommentera

« · 1297875 · »