Brynäs IF

727877 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-AIK 28/10-10

« · 1297979 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
GävleLasse: Allt utom Sundlöv har bytts ut, go figure? Sen finns det folk som inte kan se sambandet med dom senaste årens usla resultat med SC, pinsamt!!!
Kommentera

GävleLasse:

Jodå,den den där vändan kan man.
Du skrev att att man ofta väntade för länge med att sparka tränare,Boork i Oktober och Nokelainen i November.När T.J avgick vet jag ej...

Tony:StorBäckis rekryterade väl Nokelainen,resten är Mormors verk.
Kommentera

GävleLasse: Frågan är, vem har varit sportchef när dessa underbara coachvärvningar har gjorts??
Kommentera

Bissett19:Tomas Jonsson säsongen var ju lockoutsäsongen. Då var det auktion om SM guldet... Brynäs hade kunnat ha vem som helst i båset det hade inte spelat någon roll alls. Man hade inte ekonomi att mäta sig med nåt lag.

Nokelainen fick spelarna mot sig för han ansg att hockeyträning var viktigare än golf..

Kommentera

GävleLasse: "Kolla statsen de fem senaste matcherna istället för alla 15. I början så var vi ju bra i special teams.... Men sen har något hänt."

Ja, vi har gått ner oss en aning i den spelformen.
Det är vad som hänt.
Kan det möjligtvis hänga ihop med lagets allmänt ojämna uppträdande under hela säsongen och att även PP som ändå funkat bra från början, nu till sist också dras med i fallet sas?
När det övriga spelet inte funkar så blir det väl extra viktigt att prestera i just den spelformen och då är det lätt att man spänner sig och det vet alla hur det påverkar insatsen.
Öht ngt man inte behöver vara hockeyintresserad hjärnforskare för att förstå....
Kommentera

70 Rodrigues:Det fanns ju inga pengar. De hade man spenderat på en megastor trupp... konstigt bara att man inte huttade många hockeyspelare.. oddset borde ju ha ökat ju fler man signade...

Idag är Brynäs en återvinningscentral för misslyckade hockeyspelare som VARIT bra...även fast det var strax efter Spaps hjälmens tid ;)

Kommentera

GävleLasse:

Ingen lysande kombination direkt..

Och Esko fick också sparken tidigt på säsongen har jag för mej,sen har vi Tomas Jonsson som tjurade ihop och avgick självmant.
Kommentera

Bissett19:Ja det var väl snarare ersättaren som inte hade vad som krävdes. kombinerat med att man inte gjorde sig av med någon av målvakterna som turades om att skämma ut sig i kassen.
Kommentera

Huge: "Suck"

Jag visste det :-)
Kommentera

Bissett19: Puckat o ersätta Stora bocken bruse med den lila bocken bruse :-)
Kommentera

GävleLasse:

Boork fick väl sparken i oktober,fast då ersatte man honom med Mors lilla Olle,vilket inte var ett jättebra drag;)
Kommentera

Huge: Jaha så matcherna spelas bara i formen PP å BP?!
Sen kika statsen på dom 5 sista matcherna.

Handen på hjärtat; Tycker du Dacke tillför nått när han är inne å lirar i PP?

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Kolla statsen de fem senaste matcherna istället för alla 15. I början så var vi ju bra i special teams.... Men sen har något hänt.
Kommentera

Huge:Att byta tränare under säsong har varit felaktigt många gånger. Men det är oftast på grund av att man väntat för länge med den åtgärden. Jul verkar vara någon slags magisk gräns historiskt sett. Jag tycker att man skall vara snabbare. Speciellt om det finns fraktioner bland spelarna som anser detta.

En tränare som inte har ALLA spelare med sig har två val. Att fortsätta som inget hade hänt eller att vidta åtgärder. Antingen genom att ta en diskussion med hela laget och vädra alla åsikter eller göra som Boork. Frysa belackarna ute. (En metod som till en början fungerade ändå tills Dackell tröttade)

Ur klubbledningens synvinkel så får man ju även ta med aspekter som vikande publiksiffror och trycket från sponsorer/medlemmar. Ett tidigt tränarbyte skulle ju i alla fall fall visa att man försökt göra något åt situationen.

Czarnecki har helt enkelt inte kunskaperna att bryta denna trend. Det är första gången han befinner sig i en så här allvarlig situation som ES tränare och är således rookie på detta.. Har han vad som krävs?

Kommentera

Lindström: Suck....

Du anser att vårt PP och BP håller afrikans div11-klass.
Isf håller också HV:s och Skellefteås PP och BP samma klass.
Två erkänt offensivt skickliga lag.

Logik: vi håller ungefär samma klass som HV och Skellefteå här.

Betyder det per automatik att det skulle vara bättre att släppa in 53 mål än 36 eller 31?

Dina läroböcker i skolan måste definitivt ha varit nedlusade med lärarkommentaren: "Läst men inte förstått".....
Kommentera

Har också hört om ett missnöje i truppen.. har även hört att ledningen absolut inte tänker göra sig av med CZarnecki.. Svågerpolitik?
Kommentera

70 Rodrigues: Mkt möjligt att jag är fetborta och att det jäser av missnöje bland flera av spelarna.
Jag har tyvärr inte insyn nog att uttala mig om sanningshalten i det du antyder men om du nu har det så fine.
Jag anser iaf att det vore panikartat att i det här läget byta tränare, om nu spelarna inte har gått ihop och anser att CZ under en längre tid inte har lyckats få ut sitt budskap och att man vill ha en annan tränare.
Jag utesluter ingenting, det är jag alltför luttrad för att göra.
Men bara för att spelarna nu ev vill byta tränare så betyder väl inte det att det skulle bli så mkt bättre.
Ngt som historien dessutom visat vid många tränarbyten under en säsong.

Kommentera

Huge: Ok så att det är bättre att ligga på plats 9 i tabellen med dom %en, än att ligga på 3 eller 6 plats i serien med poängen man skrapat ihop?

Då förstår jag din logik.

Så det är alltså bättre att släpp in 53 mål än 36 eller 31st?

Du kanske vet att % är ointressant det är poängen som avgör om vi spelar; Slutspel/kval eller hammnar no mans land..

"med tanke på hur otroligt värdelösa du överlag anser oss vara."
Vart har jag skrivit det?
Om Khana gör 15 mål en match så har ju han gjort det bra och ska få höra det.
Om Dacke fortsätter att bjuda på mål, så ska han få höra att han gjort det oxå.
Detta kallas att kunna Rosa & Risa spelare.
Kommentera

Huge:Allvarligt så tycker jag att det finns många likheter med Boorks sista säsong.

Det är dessutom N.C's tredje säsong och det har visat sig vara en svår tid för Brynäs tränare. Jag vet inte vad man skall tro men det ligger nära till hands att tro att det är Dackell som tar över efter den tiden. Jag kan för mitt liv inte första vad han har på isen att göra i alla möjliga situationer. Han har rutinen men den hinner han knappt med att använda för kroppen hänger inte med längre. Hans agerande på blålinjen mot SSk säger en hel del.

När han sedan står och säger saker i intervjuerna och gör helt tvärt om på isen så är det väldigt påtagligt. Han säger nåt i interjun om att man måste gå på avslut mer och sean visar de en sekvens där han kommer med puck in i AIK zonen och istället för att ta avslut ur ett BRA skottläge så går han runt buren och lägger in en myra.. Hur många Brynäsare fanns påplats för att ta hand om den? Ingen!

Det är precis därför man förlorarmatcher. Man måste ju skjuta, ta avslut och inte vänta på att buren skall vara vidöppen. Du har pratat så mycket om MacDonnels slumpmål som den avgörande faktorn igår. Han slänger in en puck och den går in. Något som aldrig händer Brynäs. Varför de tar inte såna avslut.

Här skall NC gå in TIDIGT imatcherna och påvisa sånt. Men inget händer. Är han Dackells marjonett?

Hur skulle du reagera om man sparkade N.C? Vem som blir ersättare låter jag vara osagt.

Kommentera

Lindström: "PP håller div.11 klass (i Kamerun)
Bp håller div.8 klass (i Kongo)"

Vi ligger 6:a i PP-statsen med 18.18%
Skellefteå och HV ligger 5:a resp 4:a med 18.64 resp 18.62 i procent.

Vilken klasser håller isf deras PP?
Div 10 och 9 (i Swaziland och Förensade Arabemiraten?)

Vi ligger 6:a även i BP-statsen.

I både PP och BP faktiskt klart bättre än vad du borde ha förväntat dig, med tanke på hur otroligt värdelösa du överlag anser oss vara.

Kommentera

Huge:" Bara för att Tony känner nån som känner nån av junisarna som är lite missnöjd med att inte få tillräckligt många chanser, tycker jag inte känns som en tillräcklig anledning till ett tränarbyte."

Shit vad fetborta du är, IGEN, du skulle bara veta vad som vad som är på G just nu, men det borde du ju veta du store matchrapportör, du med inblick i vad allt Brynäs IF företar sig :-)
Kommentera

GävleLasse: Ja, punkterna 1 och 2 är ju exakt de lite mer komplicerade saker jag talar om, som alltså skulle vara delförklaringar till hur det ser ut.
Jämfört med DIN förklaring som jag försökte vederlägga: att vilohelgen skulle vara huvudorsaken till insatserna mot SSK och AIK.

Angående nr 3: jag tycker inte att Dackell varit speciellt dålig i förstalinan.
Han har kanske gjort ett par mindra bra matcher men i stort är det ändå vår lagkapten vi talar om och det ska nog till betydligt sämre insatser från hans sida för att jag ska anse en degradering eller petning av honom vara motiverad.
Men det är MIN uppfattning. Vill bara säga det för att få ner blodtrycket på dom som tycker att jag anser mig veta allt och sitta på sanningen.

Angående nr 4:

Tycker själv att den var märklig.
Nästan som när jag såg en handbollsmatch häromdan i damernas CL.
Sävehof låg under med 10 bollar mot nåt slovenskt topplag och deras coach tog TO när det var 15 sekunder kvar.
Något som inte uppskattades, det kan jag lova.
Men här tror jag mer att det handlade om ett sista krampaktigt försök att iaf få in en reducering, inget annat.

"Det är väldigt små förändringar som behöver göras. STORA för dig kanske som är så impad av N.C."

Precis.
Små förändringar är det som behövs.
Räcker förmodligen med att inte drabbas av panik bara för att man förlorat 2 raka matcher, mkt pga individuella misstag som till rätt stor del lagt grunden till förlusterna.
Bara för att Tony känner nån som känner nån av junisarna som är lite missnöjd med att inte få tillräckligt många chanser, tycker jag inte känns som en tillräcklig anledning till ett tränarbyte.

Kommentera

Huge: Kan du svara på hur du kan vara så lung när du skriver att det bara har gått 15 omgångar av 55?

Vårat;
PP håller div.11 klass (i Kamerun)
Bp håller div.8 klass (i Kongo)

Våra sk bärande spelare dvs Dacke å Nordan är segare än kåda, vi har fått hit en Ahl/Nhl målis som på 2 matcher släpp in 10 mål.
Dom som har mest istid match efter match är dom som presterar minst, men ingår ändå i alla toppningar.

Vi har bara en spelare på skade listan så det kan vi inte skylla på heller, så du får gärna förklara hur du kan vara så säker på att det ska vända.

Vi har i underläge på hemmplan mäktat med att skjuta 3 skott på mål trots flertalet PPen.
Kommentera

Huge:Lite mer komplicerade saker? Utveckla...

Jag tycker att det är väldigt enkelt.

1. Man har släppt in massor av mål.
2. Man gör MASSOR av individuella misstag som ofta bestraffas genom baklängesmål.
3. N.C fortsätter att nöta med Dackell i förstalinan. Han har möblerat runt samtliga spelare i olika kedjor men Dackell har stått kvar..
4. Han har matchat laget väldigt konstigt och som exempelvis igår.Tog en time out i 17:e minuten med 0-3 på tavlan. Vad ville han uppnå med en så sen timeout?

Han är ju så fetborta man bara kan bli.

Det är väldigt små förändringar som behöver göras. STORA för dig kanske som är så impad av N.C. Men för oss andra som vågar tänka själva är det väldigt enkelt. Byt ut tränaren så ska du se att det bli fart på laget omgående.

Kommentera

GävleLasse: Ja, det har gått 15 omgångar av 55 och vi är troligtvis inne i nån sorts formsvacka eller iaf en period av sämre insatser än tidigare.
Och då ska man veta att det innan SSK-matchen också sett osäkert ut många gånger, men då har iaf offensiven funkat Ok.
Finns öht inga belägg för att vilohelgen skulle vara orsaken.
Det känns dessutom som en väldigt enkel nödförklaring.
Allt blir ju så mkt enklare om man kan förklara vårt nuvarande problem med att spelarna vilade en helg. Då slipper man tvingas ta lite mer komplicerade saker i beaktande.
Kommentera

Huge: Att vara självgod är inte klädsamt. Känns lite som 4 nyanser av brunt.
Kommentera

spud: Om du tycker d så är det helt ok. Trevlig helg!!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja jag hade inte förväntat mig så mycket innehåll till svar heller. Men dina tillkorta kommanden är alldeles underbart uppenbar.
Kommentera

spud: Jaha, det kanske hade betytt något om det kommit från en person som jag respekterar, så nä, det rör mig inte i ryggen.
Kommentera

Huge:Ja det har bara gått 15 omgångar. Tänk så långt bort det ligger ändå. Så härligt långt att du fortfarande kan leva i förnekelse.

Brynäs hade släppt in 43 mål på 13 omgångar och NU har man gått in i en tung period. Lite konstigt att allt bara dog efter att man valde att vila en helg.

Jag tror bannemig att du tror på at man man bota cancer med handpåläggning med.

Kommentera

Huge: Det kan jag tyvärr inte skriva här i GB:n, men jag tar gärna det med dig den 27:e nov om du ska åka med Brynäs Stockholm då?
Kommentera

70 Rodrigues: Och vad skulle du säga om jag VET att jag är mycket bättre än alla andra?
Kommentera

Huge: *ASG* Du är så jävla fetborta och det värsta av allt och som gör en spyfärdig, d e att du tror att du är så jävla mycket bättre än alla andra, vem fan tror du att du är egentligen?
Kommentera

GävleLasse: Ja det verkar som att jag uppenbarligen missat det viktigaste: att slutspelet börjar efter 15 omgångar numera....

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:Ja du har nog missat det mesta. Som vanligt.
Kommentera

GävleLasse: Med det förutsättningar som förelåg innan säsong vad gäller bl.a intressanta nyförvärv och juniorernas framfart så tycker jag nog att målsättningen om semifinal kändes bra.
Men en målsättning är väl såvitt jag vet inget annat än just en målsättning och en ambition.
Förstår inte vad det har med min personliga förklaring på varför det går trögt just nu att göra.
Dessutom: börjar inte slutspelet efter 55 omgångar?
Såvitt jag vet så har vi avverkat 15 omgångar men jag kanske har missat nåt..
Kommentera

Huge:Om det är som du säger. VArför har du aldrig reagerat och tyckt att målsättningen varit för högt satt? Semi kräver ett väldigt bra lag i den tuffa konkurrens som vi har idag.

Förklara. Jag har för mig att du tvärt om tyckte att det såg bra ut och att semi inte alls var en omöjlighet. Så, förklara.

Kommentera

Huge: Och vad skulle du säga om att jag VET att spelarna(förutom Dackell o ett par till, du kan ju gissa vilka) inte längre har något förtroende för Czarnecki o TJ och deras sätt att leda laget?
Kommentera

Huge: Så du store hockeyguru, vilka förväntningar bör man ha på laget och hur lång tid ska processen få ta för att det ska vara acceptabelt, du kan väl tala om det så jag vet vad jag och många andra här ska rikta in sig på, du verkar ju sitta inne med den enda sanningen, då du ständigt o jämt kritiserar precis ALLA som har något negativt o säga om Brynäs IF?
Kommentera

70 Rodrigues: "Sen är det jävligt lustigt att du inriktar dig på mig, varför inte fråga Jajjen vad han menar med sitt inlägg ang laget, ledning, stad m.m?"

Varför ska jag fråga honom när han ställer en retorisk fråga, dvs han accepterar ju att laget spelar uselt pga de faktorer han pekar på.

Skillnaden är ju att du INTE accepterar insatserna utan sitter och sågar allt och alla TROTS nämnda faktorer, när du istället borde hylla laget för att man med dessa förutsättningar har gjort mer än vad som kan begäras och nästan lite till.

Jag blev också förbannad igår men inte över spelarnas inställning utan mer över att det inte funkar i samspelet. Alla kör sitt eget race och jobbar inte tillsammans, ett klart tecken på antingen osäkerhet eller en ev formsvacka.
Jag lutar åt det förstnämnda även om jag varit inne på det senare.
Och då blir frågan: hur får man spelarna att jobba som ett lag i 60 minuter när det inte hjälper att vaska om i formationerna?
Det har blivit en mental sak av det hela, som det alltid är i såna här lägen.
Och då finns det sällan några patentlösningar.

Kommentera

Huge: *ASG* Den och det enda som är sanslöst här är du och dina inlägg, vet inte om jag ska skratta eller gråta?
Kommentera

Jajjen: Ja, visst ska man ha förväntningar men kritiken står ju öht inte i proportion till de realistiska förväntningar man bör ha på laget.
Vi håller på att införa ett mer offensivt spel och få det att funka tillsammans med den defensiva trygghet och säkerhet vi haft under ett par säsonger.
Klart som fan att det tar tid och att man i processen måste acceptera de ojämna insatser vi sett hittills den här säsongen.
Att man öht ska behöva förklara såna självklarheter för nån som påstår sig vara hockyeintresserad brynäsare är fanimej sanslöst, egentligen.
Analyserna på många händer är grundare än en snustorr vattenpöl i Sahara.
Kraven på avgång hit och dit efter varje förlust stärker väl inte heller aktierna om man vill kalla sig för någorlunda seriös eller nyanserad supporter.
Kommentera

Jajjen:" Han tillhör en stor skara HS-brynäsare som haft sanslöst överdrivna förväntningar på laget. Så här långt har Brynäs presterat skyhögt över vad man kan begära av det här stackars laget."

Inte alls, men jag förväntar mig fan så mycket mer än vad dom presterade mot SSK o Gnaget iaf, är det för mycket begärt tycker du??

Redigerad kommentar

Kommentera

Nu har jag inte tid med er längre. Jag ska boffa min limpåse och drömma om hur Brynäs dänger serieledarna enkelt.
Kommentera

Huge: Det lovar jag o göra när du förklarar för mig varför du tycker att allting alltid är bäst i Brynäs, oavsett. Jag blir förbannad när man förlorar på det sätt man gjorde mot SSK o AIK, så får det fan inte gå till. Sen är det jävligt lustigt att du inriktar dig på mig, varför inte fråga Jajjen vad han menar med sitt inlägg ang laget, ledning, stad m.m?
Kommentera

Huge: Han tillhör en stor skara HS-brynäsare som haft sanslöst överdrivna förväntningar på laget. Så här långt har Brynäs presterat skyhögt över vad man kan begära av det här stackars laget.
Kommentera

70 Rodrigues: Men om du själv nu tycker som du gör så är det väl isf än mer märkligt hur du kan sitta och gnälla över lagets insatser hela tiden?
Om vi nu har ett loserlag av AS-klass där ekonomin är usel m.m så överträffar väl snarare laget sig självt och borde väl isf ha massor av beröm istf den skitkastning och kritik som du och andra öser över spelare och ledare?
Jag förstår ärligt talat inte din logik men du kan kanske förklara hur du får ihop det hela.
Kommentera

70 Rodrigues: Imponerande!. Den dan Brynäs har råd att köpa riktiga hockeyspelare finns det hopp. Men byta tränare? Vilket jävla larv! Vi kan väl sno Frölundas eller Modos tränare. Eller Melin.
Kommentera

Jajjen:Lösning? Finns ingen lösning på Brynäs problem. Brynäs organisation är usel, ekonomin är usel, laget är uselt. Gävle är en loserstad i ett loserlän. Spelare och ledare är en spegelbild av Gävle och Gävleborg. Brynäs framtid heter Allsvenskan"

Om det nu är så du tycker, då borde det ju inte spela någon roll om det kommer en ny tränare, det är ju lkisom kört iaf, eller hur tänker du?
Kommentera

Jajjen:" Du är lika genomskinlig som plastpåsen med lim jag har i fejan."

Rätt o riktig, vilka övriga problem har du förutom att boffa lim?
Kommentera

« · 1297979 · »