Idag stannar jag hemma och ser matchen på TV.
Jag hoppas att Brynäs kan studsa tillbaka och göra en bra match. Luleå kommer köra på stenhårt så det gäller att Brynäs kommer ut med lite killer instinct och inte agerar så ängsligt och tafatt som de har gjort de senaste matcherna.
Nycklarna är att förbättra försvarsspelet i egen zon och då framför allt framför det egna målet.
I anfallsväg måste vi få in puck och folk på kassen samtidigt som PP't bara måste bli bättre omgående. Powerplay är så jävla viktigt i hockey!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Lindström: "Jaha så nu ska skott som inte ens träffar mål bokföras som skott på mål oxå enligt dig."
Kan du inte läsa innantill?
Jag säger att skott som inte träffar mål ska eller iaf kan räknas lika mkt som skott som träffar mål, om man ex ska titta på spelfördelningen och vilket lag som ev har fört spelet.
Eller menar du att 27 visslande skott strax utanför och 2 på mål, per automatik visar att laget har varit passivt eftersom bara 2 skott träffat mål?
Jag har ärligt talat lessnat på din oerhört virriga svar där du missförstår dom mest simpla resonemang, inte har förmågan att följa en debattråd utan hoppar hit och dit i din argumentering.
Så jag kommer hädanefter att vägra svara på dina inlägg.
Så nu vet du det och behöver inte adressera mig med några fler undringar.
Redigerad kommentar
Lindström: "Så enligt dig så för man spelet genom att skjuta 3 skott på 20 min? Eller genom att INTE skjuta på mål."
Ja, om du hade tittat på texttv istf på din PPV-sändning så hade du märkt att vi förde spelet inledningsvis mot både SSK och AIK, även om skotten på mål kanske inte var så många. Flera skott strax utanför ska dessutom räknas in om man avser att titta på vilket lag som fört spelet eller inte, vilket saken nu gäller.
Mao: man tittar främst på antalet avslut i det här fallet eftersom dessa till största del brukar spegla matchbilden.
Men som sagt: sånt där ju svårt att se i PPV....
mattiaskarlgren: Håller med om att Nordan har det trögt och att han inte alls kommit upp i den kapacitet vi förväntat oss från hans sida.
Men han är ändå en spelskicklig center som sliter hårt och får en del uträttat.
Allt är inte nattsvart, det är inte bara poäng och assist det handlar om.
Och vad är alternativen tycker du?
"Till en viss gräns kan jag köpa att CZ hela tiden ger dom förtroende, men inte hur mycket som helst."
Och din gräns verkar uppenbarligen gå vid 2 raka förluster.
Vet inte exakt var min egen gräns går men iaf betydligt längre bort än 2 förlustmatcher på raken...
Huss: "Det som däremot oroar ordentligt är vår coach Bagdad Bob.
Han verkar leva i en bubbla där allt är ok och vi dominerar matcher där vi aldrig ens är i närheten av poäng.
Det är riktigt, riktigt, skrämmande."
Har hittills inte sett nåt uttalande eller nån analys efter en dålig insats, där CZ skulle ha försökt slå blå dunster i fansens ögon genom att snacka om dominans och att vi skulle ha åkt på oförtjänta förluster.
Tycker att hans analyser varit glasklara rakt igenom.
Vi har de facto inledningsvis dominerat både mot SSK och AIK men sen har det tagit stopp.
Han säger dessutom att spelare och ledare definitivt inte tar lätt på problemen, om nån nu ev skulle tro det.
Hur du kan tolka ovanstående inställning hos spelare/ledning till att man lever i en bubbla och tror att allt är Ok är nästintill obegripligt.
Du är ju normalt sett en sansad bedömare men här verkar det som att du smittats av den allmänna populistiska gnällmaffian och fått en släng av dysterkvistsjukan.
Så krya på dig nu min gode Huss och så hoppas vi att sjukan inte är kronisk utan snabbt övergående...... ;-)
robocop:Haha.. stor humor. Vad får dig att tro att jag vill jobba på kansliet? Mitt "klag" Du är alltså under 20 med tanke på vokabulären ;)
Jag drar slutsatsen att du är jättenöjd med organisationen, tränare och spelartrupp fan jag tror ta mig jäklar att du är Leksing för som Leksing borde man vara nöjd med det läge Brynäs befinner sig idag. Man blåser en halv miljon i månaden på löner till TVÅ spelare som inte tillför ett jota.
Jag förstår att du vill att jag skall ställa upp till ordförandeposten så du kan rösta på mig :)
Bissett19: Det ena utesluter inte det andra. Nu har du snöat in på Brynäs men sett till andra lag som bytt tränare sent så har det gått åt skogen.
Att Brynäs har åkt ner i KS kan ju ha andra orsaker. Exempelvis att Sundlöv har satsat för mycket pengar på fel spelare.
Att Sundlöv gått med på att betala en bra bit över 200 000/månad för en spelare som gjort EN bra säsong i ES och kommer tillbaka efter en svår knäskada som man inte ens vet kommer att bli bra säger en del över vår sportchef.
Men kollar du på SAMTLIGA lag i ES så kommer du att se att sena tränarbyten har en mindre positiv effekt än en tidig. Man måste ju även ta med tabelläget och hur många pinnar upp man har att ta in för att göra en korrekt bedömning.
Jajjen Igår kl. 17:16