Brynäs IF

727864 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-AIK 28/10-10

« · 1296619 · » Till forumet

Brynäs IF-AIK 28/10-10
Så här vill jag se kedjeformationerna på torsdag:

1:a Somervuori-Järnkrok-Kahnberg

2:a Rödin-Granström-Silfverberg

3:e Sandin-Sundström-Wännström

4:e Larsson-Hansen-Rensfeldt

Extra: Dackell o Nordqvist. Dom har strulat tillräckligt nu, enough is enough!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Som sagt, Greiss står i morgon och det kommer att bli några små förändringar enligt personen som är våran sk coach :-)
Kommentera

Bjurling blir kvar tillsvidare... Undra om Sundlöv erbjudit honom en uppgörelse där han inte accepterat budet?
Kommentera

Tips: 4-2

Mål: Rödin, Silfverberg, Ekholm och Eero!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag säger 4-2 jag med, hade det på matchtipset och kan inte tumma på det =).

Målskyttar:
Granström, Clarke, Järnkrok, Silfverberg.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zzz: Jag tror att 2andra linan imorrn kommer att vara bäst på plan!
Tips 3-1 (sista i tom bur)

Granis
Khana
Dale
Kommentera

Zzz: Har en känsla av att det kommer att se ut som följer imorgon ;-)

1:a Dackell-Hansen-Somervouri

2:a Sandin-Sundström-Granström

3:e Lauritzen-Nordqvist-Kahnberg

4:e Rödin-Järnkrok-Silfverberg
Kommentera

Zzz: Från GD "Vad som händer med Björn Bjurling är ännu inte klart. Han tränade före alla andra men var inte med på det gemensamma passet."

Skulle väl kännas sådär att vara kvar i en klubb under de förutsättningarna.
Kommentera

70 Rodrigues:

Kastar dom ut Granis som en wing så är dom lovligt korkade,våran klart bäste center denna säsong.Har för mej att han fick spela så förra säsongen,och han kommer inte alls till sin rätt.
Men annars är det bra om ditt lag stämmer att man petar ihop 33-19-18 igen...
Kommentera

Bissett19: Ja, vi får se hur det blir imorgon :-)
Kommentera

Bissett19: Håller med dig, Granis ska vara center, punkt!! Skulle dock vara intressant o höra en motivering från personen som är våran sk coach?
Kommentera

Bissett19: Håller med om att Granis ska vara center. Har för mig att dom där 3 var en riktig "pain-in-the-ass-lina" för nån säsong sen och var riktigt bra tillsammans.
Kommentera

70 Rodrigues: Din känsla säger lite mer än Jonssons "några få förändringar". =)

Mitt lag imorgon:
Ekholm - Andersén
Clarke - Sundqvist
Bertilsson - Carlsson
Berglind

1:a Eero - Järnkrok - Silfverberg
2:a Lauritzen - Granström - Kahnberg
3:e Dackell - Hansen - Wännström
4:e Rödin - Sundström - Sandin
Nordqvist

Redigerad kommentar

Kommentera

Zzz: Ja du kompis ;-) Vi får se hur det ser ut imorgon ??
Kommentera

Skulle inte förvåna mig om Nordquist startar som förstecenter.
Kommentera

Anders Berg: Så här vill jag ha femmorna:

Greiss(Svedberg)

Ekholm-Sundqvist
Rödin-Järnkrok-Kahnberg

Clarke-Bertilsson
Somervouri-Hansen-Dackell

Carlsson-Andersén
Silfverberg-Granström-Sandin

Lauritzen-Nordquist-Wännström

Berglind-Sundström
Kommentera

Pettisbif: Ska Somervouri stå och dricka kaffe på blålinjen medan han väntar på att Dackell och Hansen ska hinna upp till anfallsblå?
Kommentera

Ang kvällens match....hygglig video..
Kommentera

Ekholm årets rookie kandidat 1. Jag må vara färjad, men det borde inte vara omöjligt för både Silfverberg och Järnkrok att bli nominerade i år om dom fortsätter på samma sätt. I allafall inte om man enbart ser till det som presteras på isen, men sen ska det väll i sann svensk janteanda fördelas jämnt bland lagen..
Kommentera

Ikväll är det nog lite av en MÅSTEMATCH. AIK hemma får inte slösas bort! Ta er i "kragen" och JOBBA (Brynäs). Jag vill inte ha någon turlig/hedersam vinst eller en hedersam förlust. Jag vill/begär att Brynäs spelar UT AIK efter noter. Visa vår "German" hur Brynäs egentligen spelar hockey när ALLA agerar som de skall i de olika momenten i matchen. Ledare på isen/ledare i båset förändrar/PRATAR när det väl behövs! Peppa, varann oavsett vilken dignitet man har bakom sitt efternamn! Matchen är inte avgjord när man släpper in det så vanliga 1:a målet efter slarv redan i den 3:e matchminuten. Det är faktiskt 57 min kvar att spela! Kämpa Brynäs!
Kommentera

Det var ovanligt dött här inne för att vara matchdag. HALLÅ??! Det är nedsläpp om 4 timmar.

Jag säger 4-2 till Brynäs!

Ekholm, Somervuori, Kahnberg och Rödin

Kommentera

MarcusElving: Tror på målsnålt..

2-1 Clarke, Nordqvist
Kommentera

SH: Tror också på målsnålt fast på riktigt 0-0, vafan 2-1 är ju rena målfyrverkeriet!
Kommentera

Lunkan:
tyvärr. 1-5
Kommentera

Lunkan: Hehe, så kan man ju också så det, har lite olika nivå på målfyrverkerierna kanske. Har för mig att det var en match på tidigt 90-tal som slutade 9-7 t AIK och Burakovski gjorde typ 7 poäng.
Kommentera

claesw: Håller med, det är en grym övertro på det här laget bland många här inne. 2-4 efter en återigen genomrutten insats inför 3942 personer, en mycket bra publiksiffra sett till vad dom gjort för reklam för sig själva!
Kommentera

SH: Kommer ihåg den matchen, har för mig att Burra gjorde typ 6+1 eller nåt, och hade visst frigång från Gävleanstalten........
Kommentera

3-0!
Silfverberg, Järnkrok & Kahnberg
Kommentera

sylf: ...frigång...? Vad var det då?
Kommentera

MarcusElving:

"Det var ovanligt dött här inne för att vara matchdag. HALLÅ??!"

Vi har ju inte förlorat ännu,vänta några timmar,då blir det åka av ska du se=)
Kommentera

Bissett19: Ja aktiviteten är nog högre runt 21.10-21.20...

Kvällens tips 1-6..tyvärr..

Redigerad kommentar

Kommentera

teddykgb: Gamnacke ;-)
Kommentera

SH: äh vad fan jag är optimistisk och säger 100-0

Fullsatt och hat-trick av alla.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja...men känslan inför kvällen är inte speciellt bra..tycker det påminner alltför mycket om tidigare säsonger när man haft halvhöga förväntningar som gått åt helvete....Jag tror tyvärr att detta är början.....hoppas såklart har jag fel..

AIK-seger ger 3,70 på SvenskaSpel...lockande faktiskt..
Kommentera

arnio:

2-2
Sunkan o Silfer
Kommentera

teddykgb: Skönt att ni tror på laget. Det blir seger idag, Brynäs brukar studsa tillbaka efter att ha skämt ut sig.
Kommentera

teddykgb: Hua, hoppas verkligen att du har fel. Jag står fast vid mitt 4-2 tips, och naturligtvis så blir d så ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: 5-2 utan bedövning. Brynäs tar ledning 1,24 in i 1:a
Kommentera

70 Rodrigues: Såklart hoppas jag också att jag har fel...men slängde ändå in en hundring på AIK-vinst ikväll trots allt...dock så förlorar jag den gärna..

Redigerad kommentar

Kommentera

65selander: Lauritz sätter segerpucken enkelt!
Kommentera

teddykgb: Såg också att AIK gav 3,70... men är det lockande? Nej.. Ärligt talat så tror jag inte att AIK kommer att ha en chans ikväll!

Tror att Brynäs vinner med 4-1 efter att ha bränt mängder med chanser.

Målskyttar? Kahnberg 2, Ekholm, Silfverberg
Kommentera

Tips: 4-7
Kommentera

Bissett19: Allt annat än vinst idag är fiasko..
Kommentera

Lustigt ändå, i tisdags kväll tänkte jag snudd på "aldrig mer" ,men redan ikväll är jag på väg upp till Läkerolen igen, lika sugen som vanligt.
Känner igen det där syndromet från när man druckit lite för mycket..Redan helgen efter är allt glömt och suget är tillbaka!!
Kommentera

tror brynäs vinner efter att greiss har pissat in seger målet haha
Kommentera

mikeymike: För min del försvinner aldrig suget efter att se Brynäs. Tyvärr så är jag oftast hänvisad till TVn men det är ju inte fy skamm det heller. Som vanligt så är jag pirrig så här ett par timmar innan match och hoppas på att nu lossnar det äntligen.Ttyvärr så blir jag oftast besviken på mitt älskade Brynäs men man blir oftast hoppfull igen inför nästa match.

I kväll förväntar jag mig att Greiss vinner målvaktskampen, att Brynäs tar tag i taktpinnen och kör över Aik, att spelglädjen lyser igenom, att Brynäs åter visar upp ett stensäkert boxplay, att Dackell och Nordqvist visar att de är de ledare de är anställda att vara, att ungdomarna virvlar fram på isen, att Brynäs får iväg minst 30 skott och gör minst fyra mål.....och givetvis tre poäng.

Färgad som man är så tycker man att Brynäs trupp ser riktigt bra ut och att lag som Aik, SSk, Modo och Timrå borde avfärdas relativt enkelt framförallt på hemmaplan.

Nu tar vi dom och visar vart skåpet ska stå!
Kommentera

Proppen ur flaskan ikväll. 5-0 till "Tigrarna"..Nordq 3st Eero 1st och den tredje som målar i vår lada blir Granström. AIK åker hem med svansen mellan och skäms!
Kommentera

Viktig information för matchtråden

Att bli förbannad på grund av händelser under matchen är en sak. Oavsett  vad som händer så måste språket på inläggen rymmas under våra regler.  Det innebär alltså att könsord, grova påhopp på ledare, spelare, domare  eller andra skribenter EJ är tillåtna. Överträdelser kommer att rendera i  först en varning och sedan ”utvisning” till dagen efter.  Vid  återkommande fall så kan temporära avstängningar komma ifråga där  avstängning under ett antal matcher sker.

Moderatorerna för Brynäsboken

Kommentera

GävleLasse: bra initiativ GävleLasse! Nu kör vi en matchtråd i positiv anda.
Kommentera

70 Rodrigues Kung på att ta ut lag du!!!!
Kommentera

« · 1296619 · »