Anders Berg:Krävs väl ganska mycket mer än bara en back, jag vet att det var ironi från din sida men vem ska göra det framåt ? Vilka är våra matchvinnare ? Calle var en frisk fläkt men vi gör ju inte mål trots att vi vinner skotten ?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Gurra88: Visst möter vi ett sämre motstånd. Men om man ska ta med sig nått från matchen så är de att dom trots allt spelade bättre än på länge.
Eller tycker du att Tommy ska gå in till grabbarna och säga att dom gjorde en dålig match när dom vinner skotten med 34-14? Varför ska alla hitta nått negativt isället för att se de som är bra. Jag anser att dom gjorde en bra match idag. Dom möter ett elitserie lag så så jävla dålig är dom inte.
En del tycker att vi spelade bra?? Vi möter ett lag som är fullkomligt odugligt men kan trots det inte mäkta med att ta 3 pinnar. Det är inte att spela bra. 99% av skotten är totalt ofarliga och en medelmåtta som D.Larsson framstår som ett monster.
Ännu ett bottennapp, men imorgon lär rubrikerna vara. Vi gör en riktigt bra match. Haha
Redigerad kommentar
foppa78: Det är långt kvar till slutspel, som spelet såg ut idag så spelade dom inte dåligt. Ja jag vet de var sämre motstånd. Men lite självförtoende i grabbarna så kan detta lag prestera mycke bättre än vad dom gör idag.
foppa78: Frågan är om de är rätt att agera NU. Chansa på en back som kommer att kosta mycket pengar. Jag tycker att vi spelar med de vi har i år för att istället titta efter en mer långsiktig lösning. Jag tror inte de är helt omöjligt att ta sig till semi med laget BIF har nu.
Rossa: Jag har mailat både honom och HGK.
----
Å sen om nye backen gör 3-4 mål per match så kan han ju vara guld värd - guldet ska hem till Gävle igen!
I och med kvällens pinsamma tillställning så skulle jag vilja säga att vi officiellt blivit indragna i en rysare.
Dagens förlust oroar mer än normalt, trots massivt spelövertag och stundtals ren överlägsenhet förmår vi inte vinna. Chansen att köpa sig lite andrum fanns...men icke.
Davey_22: Sundlöv är ett skämt till sportchef. Han skulle först och främst ersatt Ekholm med NÅN ANNAN än LJ, han skulle ha ersatt DP när han gick sönder med en back för HELA säsongen. Han skulle ha ersatt Bertilsson när han gick sönder. Han skulle inte ha ersatt Svedberg med en kille som inte spelat hockey på 2.5 år!
Han har misslyckts fullständigt, ett misslyckande fullt i klass med alla KS han tagit oss till!
Anders Berg:
Angående den eventuella backvärvningen, hur många matcher hade Sundlöv tänkt att han ska få att spela in sig på ? Lära känna laget ? e t c
Det känns liksom lite som att det är i senaste laget nu,om man inte tar in en riktig toppback som klarar sig bra utan ovannämnda saker..och en sådan back betvivlar jag starkt ens finns tillgänglig.
Redigerad kommentar
Visst, vi hade tre eller fyra puckar i virket,ett öppet mål, 4 frilägen och en mäng andra sorters chanser. Man kan kalla det en blandning av otur och oförmåga.
Men man kan inte snacka bort att slänger bort 4 powerplay (vi hade väl ett bra tror jag) och att Rahm som nån tidigare sa får typ 2 bra skott mot sig och släpper båda.
Steenm: Klart det är så. Men spelmässigt är det en jävla steg åt rätt håll mot senaste hemma matcherna. Men trots det finns inga ursäkter att man inte vinner. 5-0 hade speglat matchen.
Synd att man inte kastar in Thuresson istället för Widing med Nordqvist och Lauritzen nu när den kedjan för första gången på länge presterar. Widing kunde lätt gjort tre mål idag men verkar helt ha tappat känslan.
Steenm: Jag hoppas på ingemansland. Sånt här skit ska inte löna sig, vare sig på isen eller på kanslinivå! En så jävla underkänd säsong det bara kan bli, fullt i klass med KS!
"vi ska försvara guldet"
Far åt helvete!