Brynäs IF

723753 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF-AIK

« · 1172569 Till forumet


Sv: Brynäs IF-AIK
Huge: Visst är det ett intressant ämne. Speciellt om man vet vilken talang som Jonsson har men inte utnyttjar, då framstår han som just slarvig och lat ibland. Nackdelen med Jonsson är just att han faktiskt har en anmärkningsvärt låg lägstanivå för att vara en spelare med så mycket inneboende kvaliteer. I jämförelse med de briljanta spelsekvenser som han också kan frambringa blir också skillnaden ännu större (och tydligare).
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK
Känns som Jonsson varit för bra i ung ålder att han fortfarande tror att han kan glida omkring och dribbla med en hand. Han är en säkerhetsrisk i egen zon. Kanske skola om Jonsson till forward och göra Hermansson till back...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK
MarcusElving: Självklart ska Kahnberg också spela defensivt spel. Det gör alla i Czarneckis Brynäs. Lagets spelsystem lämnar inte utrymme till renodlade offensiva "fiskare". Det är väl i stort sett bara Brendl och Davydov som har spelat på det sättet i Brynäströjan de senaste 15 åren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK
Peja: Man kunde, tycker jag, placera Widing i kategorin "fiskare" också, inte fullt ut kanske men nära nog.

Själv blev jag positivt överraskad av att Kanhberg spelade så pass fysiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK
Peja: Det är ju precis det jag menar. Men nog tror jag att Kahnberg tar alla chanser han får att sticka lite tidigare offensivt. Han kommer definitivt inte få stå vid röd linje och vänta på pucken a lá Brendl, men han kommer säkert småfiska lite grann mellan varven tror jag.

Jag tycker det kan vara okej att ligga och smålura ibland, men man måste välja sina tillfällen väldigt noga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK
Huss: "Han är trots allt 27 år, kommer han då helt plötsligt explodera och utnyttja den enorma potential som finns där genom att spela enklare, mer fysiskt, utnyttja sin skridskoåkning bättre, fatta smartare beslut, skjuta mer med sin beryktade bössa?
Mycket tveksamt tyvärr."

Han kanske gör en Åkerman :-)
Kommentera

« · 1172569