Kan vara det sämsta jag sett ett lag med ok-tröjorna prestera, pojk- och damlag inkluderade. Allsvenskarna var betydligt mer intresserade av att lira hockey. Kan ju också vara så att har man spelat, och vunnit, en SM-final för drygt 3 månader sen är nog inställningen till en träningsmatch mot Almtuna i augusti något tveksam. I vanlig ordning märks juniorerna mest på försäsongen, framförallt Djoos såg bra ut. Lägg på 15 kilo så blir han en världslirare.
Väntade på att nr 100 skulle kliva in och avgöra med en mäktig handledare i krysset.
Redigerad kommentar
Clubsport:
Kolla in Christian Djoos dragning , rätt snygg faktiskt ;)
Redigerad kommentar
http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/hellstrom-utkopt---kan-tanka-sig-elitserien/
En back för brynäs kanske? Lite tuffare spelstil som dessutom har bra ålder.
Almtuna var klart piggare och hetare sett till hela matchen. Dom tyckte nog det var roligare att möta Brynäs än vad Brynäs tyckte om att möta Almtuna.
Almtuna är tydligen tippat att bli ett bottenlag i allsvenskan...
+ till
Djoos
Thuresson
Harju Järnkrok Ollas såg stundtals ut som en tänkbar förstakedja.
Dennis Persson såg lite långsam ut.
Rätt tänkt av Sundlöv att starta med dessa backar men jag längtar redan efter en etablerad back. Rätt tänkt för att verkligen ge spelare som Berglind och Djoos chansen.
Kul att se dom nya och kul att säsongen äntligen är igång.
Davve17:
Nja, han behöver nog stå på tillväxt ett tag om man ska döma av hur det såg ut ikväll. Det där var ju hans första match i a-laget så man får ju ge han tid..
foppa78: "Huge gå och lägg dig!"
Ja, det är dags nu, jobbet börjar 0500 i morron bitti.
Fast det blir lite svårt att somna efter skrattattackerna man fått pga din och Bergs "analys" av läget efter första träningsmatchen...
Redigerad kommentar
arnio:
" Bolt är i form i alla fall."
Ja det är han men han är dopad också.
Matchen vinner Almtuna rättist, Brynäs 1:a period går till historien som kanske den sämsta som jag sett och jag såg ändå´en del matcher med er förra säsongen pga vissa orsaker. Självklart vinner ni SM guld nästa säsong också. Skämt o sido, Widing Djoos och Granström för godkänt, resten såg man inte så mycket av men det är som sagt 1:a matchen.
För att citera en av era skribenter: "Kan det vara så att detta är det sämsta laget Sundlöv någonsin ställt på isen?" Då hamnar nog guldet i Gävle i år igen!
foppa78: Jag fäster inte så stor vikt vid den första träningsmatchen som du tycks göra. Själv skiter jag totalt i resultatet...
Är det inte på tiden att döma ut den här säsongen också? Förlora mot Almtuna betyder ju verkligen att vi nog inte klarar att undvika KS.
Dysterpelle...
Redigerad kommentar
Vad ska man säga...det var ju iaf roligt att se Djoos.
Zappaholic: Nja, förluster är ju, givetvis, aldrig bra. Sämre dock om de beror på att spelarna är mätta på framgång - fast det är det för tidigt att sia om, det lär vi i så fall märka under säsongen.
Redigerad kommentar
arnio:
Javisst, man kan inte dra några säkra slutsatser av en sådan här match, mer så att det är intressant att se kemin mellan olika spelare osv.
Målet var för övrigt inte mycket att säga om, Hermansson fick ett friläge och satte den klockrent i krysset på en Johansson som fram till dess inte satts på särkilt hårda prov.
Dalle:
Syns tydligt att man bara varit på is en dryg vecka, spelmässigt ganska jämt Almtuna är klart vassare i avsluten, Brynäs har svårt att komma till några klara sådana och släpper lite onödiga kontringar.
Formationen Thuresson-Enterfeldt-Molin ser intressant ut, Molin var riktigt pigg i andra. Bland backar sticker Djoos ut, smart och spelskicklig, riktigt kul att se men oj vad grabben behöver växa på sig, väger väldigt lätt i närkamper.