1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446834 inlägg · 7963 ämnen

Brynäs IF-DIF 21/2

Brynäs IF-DIF 21/2
Törs man hoppas på 3 friska?

Matchen mot Färjestad slutade illa för Djurgården. Inte nog med att det blev förlust med 4-3, laget drabbades även av skador på två viktiga spelare. Centrarna Kristofer Ottosson och Michael Holmqvist tvingades lämna matchen i förtid och ingen av dem kommer till spel mot Brynäs.
– Eftersom Andreas Engqvist och Christian Eklund är borta sedan tidigare har vi nästan alla våra centrar borta, suckar Tomas Montén efter fredagens träning på Hovet.

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Lunkan:

Att dem saknar första och andrecentern lär inte vara ngn nackdel för Brynäs.
Igår var det junisarna som fick fart på laget vid underläge.

Ska bli riktigt kul att se matchen imorrn.O nu har du ju en biljett Lunkan,ses på bussen:)

Bissett19:

Hmm, tyvärr är ju inte Bremberg skadad...då hade jag varit nöjdare..han och davidsson är es bästa i min mening

Horace76c: Vi ställer in en 75a och lite virke i DIFs omklädningsrum så ska du se att det ordnar sig med Linkan.

Lunkan:

Muahaha!!!!

Bissett19: DIFs styrka är anfallsspelet så det gäller för Brynäs att våga gå framåt för DIFs försvarsspel är inte av yppersta klass direkt.
Våga vinn helt enkelt.

Huss: För att inte tala om ojämnheten i mål, hörde någonstans jämförelsen mellan Wesslau och en slips knuten och hängande från ribban efter FBK-matchen senast.

Skjut, skjut, skjut!

Partyjack: Fokus måste vara på att inte släppa in mål. Tätt i mittzonen, rätt sida pucken, tålamod. Så länge vi inte släpper in mål har vi en poäng, kommer vi under så har vi inget alternativ utan måste framåt.

arnio:

Helt fel,imorrn gäller det att ta tag i initiativet på en gång,trycka ner "Gårdarnas" svaga backar i deras zon,in med puckar på Wesslau.

VÅGA VINNA!!

Huss: Håller med om att DIF är riktigt starka framåt. De tappade ju dock Ottosson och Michael Holmqvist framåt förra matchen, tunga avbräck. Ottosson har ju för vana att näta mot just Brynäs!

MarcusElving: Det gäller att ligga tajt på Anger/Bremberg för ger man dem ytor så är de livsfarliga i anfallszon.
Sen har DIF en hyfsat pigg 3e/4e där de låter Josefsson, Krüger, Gustafsson m.fl. de brukar överraska motståndarna med sin energi.

Själv skulle jag vilja se Rödin istället för Sandin imorgon. Han kan ställa till hur mycket besvär som helst bland DIFs rätt långsamma backar.

Huss:

Josefsson kommer att centra mellan Anger och Linkan imorrn...

i övrigt blir DIF:s centerbesättning:Calle Gustefsson,Niklas Falk o Markus Kruger.

Rödin vore spännande att se,men tyvärr så får vi nog vänta en säsong.

Huss: Sandin kan ställa till problem han med med sin tyngd, teknik och genombrottsstyrka. Ska Röding in så skulle det vara på Alcéns bekostnad.

arnio:

Sandin står och stampar,jag vill se mer sånt här från Emil.Sandin går på knock

arnio: Ja, men det spelet har han inte lyckats med sedan i höstas tyvärr.
Tror ärligt talat han skulle behöva vila ett par matcher.
Rödin är definivt redo.

Bissett19: Tre juniorcentrar i säsongens viktigaste match....
Problemet är bara att DIF vågat släppa fram sina juniorer så de är inte helt oerfarna.

Huss: Det tycker ja INTE!! Sen han börjat lira med Silverberg så har han varit kanon. Nu slipper han åka ett helt byte utan att få röra pucken. (den hade molin fastnat på)

Tänk vad det gör skillnad om man spelar med nån som PASSAR tillbakas.

Om nån ska bort så är det Alcen.

Bissett19: Efter en torr köttbit på Dinners så smakar en Laphroaig gudomlig på bussen. Blir intressant att följa dina sms-rapporter imorgon.

arnio:

"tyngd, teknik och genombrottsstyrka"

Ovechkin?

Knappast Sandin i alla fall.
Men han får väl ett år till på sig i alla fall.

rackham:

"Men han får väl ett år till på sig i alla fall."

Innan?
Kontrakt till och med 2011

Bissett19:

Jo, jag vet...
Marknadsföring.

Det går att bryta kontrakt också.

Vi har det trångt i fjärdelinan...

Lindström:

"Sen han börjat lira med Silverberg så har han varit kanon."

Ta av dej dina Emil Sandinkalsonger.

Någon mer än jag som börjar känna av nervositeten inför morgondagens match? VIKTIGT! Längtar på samma gång, tror det kommer bli underbar stämning uppe i LA :D

Bissett19: Ta av dig dumstruten själv. Eller ligger du i spagat å trånar efter Molin kanske?

MarcusElving: Årets match, utan tvekan!

Synd bara att man var för sen med biljettinköp... Får nöja mig med tv...

Får väl skylla mig själv då hockeyentusiasmen fått sig en törn efter BIF´s tråkspel den här säsongen. Man är inte på hugget lixom... :-)

bradberry: Ja inga biljetter påTicnet, ska bli spännande att se om det blir fullsatt eller ej.

arnio:

Finns säkert en del biljetter på retur innan matchstart.
Shopen eller biljettkassan alltså.

rackham: Hoppas att dom slopar ticnet till nästa år. Bäst är om boknig=köp. För hur många matcher har dett inte varit "fullt" sen vid matchstart 6500 på läktaren å långa köer utanför som inte kommer in pga bokade biljetter som inte hämtat ut.
Har inte Fbk å Sillstryparna det så redan?

Lindström:

Vet att Frölunda kör så. Det skapar mera ordning och reda eftersom det inte är karusell i biljettsystemet med bokning och ev uthämtning.

Ticnet börjar få alltmer konkurrens och det säger den del om deras system.

ACTOR har en bättre modell (Rögle) där man väljer plats själv men behöver anpassas till mer funktionell layout och ökad bokningsvolymkapacitet.

Klart att man har det bättre om man har säsongsbiljett...

rackham: Undra hur mkt slantar som har missats pga att biljetter bokas men inte hämtas ut?!

Lindström:

Svårt att räkna på, men så länge det inte är fullt har man väl inte förlorat några slantar...?

Men irritiationen är hög över ticnet.

rackham: Tror inte ticnet är ensam bov. Outnyttjade sponsorbiljetter är nog ett lika stort problem, om inte större?

rackham: Såklart är det fullt så är det fullt, men mig veteligen så har väl deta hänt EN gång va?
Många lö matcher då säger dom att det är fullt men blir 6500 på läktaren. Har man råd att shabbla bort 1000-1500 pers?

Tänker man på snitt priset på 67kr *10-1500 så blir det en hel del slantar de..

bradberry:

Möjligt.

Lindström:

Enklast vore att ändra på ticnetinställningarna så att alla bokar OCH betalar.

Jag förstår inte varför Brynäs inte ändrar på inställningarna.

Otroligt laddad inför matchen idag!
3 poäng och slutspel är ganska så nära...

rackham: Det är antagligen kopplat till en avgift som Brynäs inte vill betala. Dumsnåla som man är.

rackham: Amen!!!

GävleLasse:

Det är möjligt. Men den avgiften borde man tjäna in rätt snabbt i så fall...

Jag har fortfarande inte förstått om det är 8214 som är lapp på luckan...

GävleLasse: Ligger nog en stor portion sanning i det är jag rädd.

Idag ska tre pinnar hem.

Tror att målen görs av dom man minst anar idag.

Det bli 5-2!!

Lindström: "Tror att målen görs av dom man minst anar idag."

Vas ggr fem kanske

arnio: Haha ja då skulle vi nog sluta såga han ivf!!
Ne jag tror det blir 5 olika målskyttar!

Lindström: Eller kanske Widing, Widing, Widing, Widing och Widing?? ;)

moreten: Laddat vare här.Nu rullar strax Brynäs Stockholmbussen,vi ska göra vårt för att jobba fram en trepoängare.

Bissett19: Härligt! Hoppas på bra stämmning idag, och det brukar ni vara bra på att hjälpa till med!

rackham: Med så många centrar borta hos DIF så har vi t.o.m. ett bättre lag på pappret.
Det enda som kan få laget att förlora idag är just rädslan för att förlora.
Våga vinn Brynäs!

Huss: Helt rätt, Djurgårn har alla sina fyra ordinarie centrar borta och den här chansen får vi bara inte missa.

Krossa, just nu känns det som 6-1 till Brynäs.

Huss:

Ja, men räkna med ett taggat Skansen som krigar för att kompensera för centerbristen...

Första målet, Huss, första målet!

Vem blåser i pipan idag? (och förhoppningsvis inte blåser sönder matchen, särskilt inte för vår del med tanke på DIF's starka PP)

Hence:

Rådbjer gillar ju Gävle...

Vill se att man spelar lite hårdare på Bremberg än vad andra lag gjort på sistone, väldigt många backar verkar bli lite väl försiktiga när han är inne, dem verkar glömma att en spelare som blir fastmanglad i plexit inte kan slå drömpassar.

Bremberg är inte snabb och han har ingen direkt polis, så om det behövs...take him out.

« · 1130061