Brynäs IF

723888 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11

788464 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Jompe: Dissa o dissa, man får väl vara realist i motgångens stund. 7 ordinarie borta förväntar inte så mycket då.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Åke the Myth: Men sluta fåna er nu då. Kom till baka när 70% av truppen är borta på riktigt och ni ligger på kvalserieplats. Varit där, sett det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Åke the Myth: Ser att tallarna redan börjat dissa sina idoler. Förvänta er inga sympatier för att ni har en lång skadelista. Är det något Brynäsare känmner till så är det just långa skadelistor.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Jompe: Ja, dänger ni oss med mindre med tanke på att halva laget är borta, då är nu ju riktigt usla!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
GävleLasse: Finns ingen anledning att hoppas på någon enstaka poäng ikväll. Kör tallarna genom flismaskinen så de aldrig glömmer det. Gör en Lars-Göran Nilsson och "åk ut och ta de djävlarna rätt upp och ner bara".

Allt mindre än 8-1 betraktar jag som ett misslyckande :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Anemyr: Precis... Det är bara att hoppas att de låter Timrå betala för poängtappet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
GävleLasse: exakt, läge att arkivera den här matchen under fliken "Lessons Learned" ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Anemyr: Nej det är sant...då finns det "bättre" tillfällen för genomklappningar. Men det var många skamsna Brynäsare igår på medlemsdagen...

Det är bara att hoppas att de tagit lärdom och fortsätter att pumpa på och spelar som om det stod 0-0 i 60 minuter i fortsättningen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
GävleLasse: "såna här matcher kommer nån gång ibland..." jovisst är det så, synd bara att det händer hemma en lördag när man sätter nytt publikrekord - inte roligt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Huge: Journalisternas jobb är att sälja tidningar...Detta gör de med alla medel som står till buds. Finns inga så hittar man på...bara det säljer.

Jag tror även att Boork spelade lite för galleriet när det gäller hans "surhet". Visst var han besviken på lagets insats men han är väl medveten om att såna här matcher kommer nån gång ibland och när det gäller Brynäs lite väl frekvent. Detta är tredje gången som Brynäs "viker ner sig". Detta på 21 matcher. Detta gör att Brynäs verkar "vika ner sig" på ett eller annat sätt i var sjunde match.

Ser man på de spelade omgångarna så stämmer min tes rätt bra:

7 Mora IK (h) 1-3
15 IF Malmö Redhawks (b) 5-1
22 Djurgårdens IF (h) 3-3

Så vi kan vara lugna ett tag nu Det blir i så fall i omgång 29 eller där omkring som nästa debacle kommer ;)

29 Skellefteå AIK (b) -
30 Frölunda HC (h) -
31 HV 71 (h) -
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Bissett19: "Lavins får sej nog en skopa efter sitt slarv vid 3-3 målet."

Tror nog att det var en del andra som fick ovett. Lavins kan knappast lastas för att dom andra inte tar markering på Umicevic.
Vi gör en bra match i 55 minuter och skänker sedan bort 2 poäng via slarv och individuella misstag.
Noterbart är Expressen och Daniel Kristofferssons krigsrubriker, där han återigen försöker frammana en jättekris i laget. Senast var det Boorkens beslut att vila våra landslagsmän som var på tapeten. Automatisk kom alla tidigare Boorkaktioner fram (Wahlberg/Miettinen, Malmström osv), vilket skulle få oss att tro att gårdagens utskällning på presskonferensen har något samband eller skulle kunna liknas vid ex Wahlberg/Miettinenaffären.
Häromdan hade man i Sportexpressen en omröstning angående ES-spelarnas löner och ifall dom var värda sina pengar.
Vore mkt bättre om dom hade en omröstning om sportjournalisternas löner och ifall murvlarna gör rätt för sina traktamenten.
Resultatet skulle nog bli rätt pinsamt för kåren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
sniper: Jag förbehåller mig rätten att ge kritik, oavsett om spelaren heter Custemo, Skoog eller Bäckström. Bäckström kan bättre än vad han presterade igår. Både offensivt och defensivt. Skall man spela i Brynäsdressen så skall man ALLTID göra sitt bästa.

Som farbror Barbro sa: Det finns INGA genvägar till det perfekta ljudet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
GävleLasse: Jag anser inte att det är befogat att kritisera Bäckström för hans insats igår. Det är ok att Nicklas själv är kritisk, men för mig så är han en pojk på 18 år som levererar 2 poäng i en match mot ett elitserielag. Nicklas kommer att vara på topp om 5-7 år.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Jompe:

Nä, jag vet!
Jag, Hongkong, prosten, HF, Gävle-Lasse och Danne Ekholm fick hålla oss undan hela medlemsdagen. Koorken var het att stoppa in oss mot Timrå i morgon.
Vi konfererade lite lätt i kulisserna, men det stupade på att HF har blivit en sån kravmaskin, han ville ha bättre pröjs!
Kanske tur för resultatet i morgon, trots allt...

13-2, Jompe, 13-2!
Med eller utan uppgradering... = )
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
sniper: "Huge:
"Sen känns det som att Bäckis börjar tappa lite av det han haft tidigare.
Kanske inte så konstigt, då en reaktion måste komma förr eller senare"
Precis, endast 2 ass idag."

Han var inne på två mål bakåt med så kritik är befogat...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Bissett19: Samtidigt måste man se genomklappningen igår mot bakgrund av LHC-matchen i torsdags. Det är samma mönster som efter bortasegerna med 4-0 mot Luleå. Oporoffsigt, nonchalant och en massa andra saker, men också mänskligt och förståligt.

Jag tror att Timrå får betala för det här imorgon. Vi lär få se en del av det vanliga, hprt jobbande Brynäs då.

Bra att Hulken är tillbaka snart!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Bissett19: Har ni 22 spelare. Lyllos! Med det antal vi har så behöver ni bara komma upp i "kattunge-nivå" för att slå oss ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11

Jompe: Ja nu får vi se om han kommer att agera som han antyder i lokalblaskan.Det var väl väldigt längesen Boorken har varit så kritisk till spelet o till vissa dock ej namngivna spelare,iaf utåt sett sas.

Lavins får sej nog en skopa efter sitt slarv vid 3-3 målet.Nu har ju Hulken gjort comeback oxå med två baljor i J-20 igår, o kanske gör han comeback denna vecka.Men hela laget borde få sej en rejäl dos rapp i arslet.För imorrn vill man se 22 uppretade tigrar igen,det ska Timrå få känna på,Grrrrr.......

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
rackham: Där rök den lördagkvällen. Satt mest och morrade över hjärnsläppet i LA. Det lär bli räfst och rättarting nu. Hurricane Boork kommer att härja i omklädningsrummet. Gdu vet vilka spelare han kommer att ställa på isen på måndag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
65selander: Mellansel? Avstår du mötet om en timme?

Med en natts perspektiv på gårdagen har mitt raseri bleknat till att jag förhoppningsvis kan rikta min besvikelse mot de ansvariga idag. Oordningsmakten lär väl dock inte närvara.

Kent-Åke Eriksson i dagens SvD: Kent-Åke Karlsson... Skärpning, Janne Bengtsson!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
wap.hockeysnack.com
Ein kleine brödrost
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
wap.hockeysnack.com
Fy f-n vilket poängtapp. Finns inte en ursäkt. EIN DASSHUS A SKITHUS
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Huge:

Ja, och jag som (kors i taket på Läkerol Arena) satt och tyckte att Spets gjorde en bra insats. Han verkar ha kört närkampsfys under uppehållet. Flyger inte alltid som en vante längre. Han får träna på att inte tappa pucken kommande veckan...

Bortastå var fullt. Även runt omkring bortastå, på sittplats, fanns det Djurgårdare. Stökigt var namnet...

Dahllöf med en mv-klubba i ena handen och en CSI-väska i andra handen hade rensat läktaren på egen hand!
Grrr!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
rackham: *skratt*
Ja, vid deras kvittering så verkade gummibanden ha lossnat rejält.
Fullt fart framåt på alla händer, utom stackars Spetsen som tappade pucken och så var det gonatt.
Snyggt mål dock av Umicevic, även om det är tröst för ett tigerhjärta.
Bortastå kan väl inte ha bestått av så många själar, med tanke på Djurgårdens kräftgång och dalande supporterskara.
Var det Länsman Dahllöf som ensam stod för vakthållningen ikväll? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Huge:

Om någon skall jagas in i frysboxen ikväll är det Polisen som tillät stök på bortastå hela matchen och, tror jag, tio knallskott.
Beklämmande.

Sedan skadar det nog inte om Koorken sätter gummiband i byxorna på några av backarna, det var slirigt i egen zon i sista perioden...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Ni som såg matchen, vilka är det som ligger "bra" till för ett enskilt samtal med Boork?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Saxat ur SvD:

" Det är alltid en avvägning när man ska time-out. Den kan ju ibland få fel effekt, sade Boork som inte ångrade sitt beslut utan såg felen i sina spelares agerande."

Undrar om Boorken ändå inte kan ha gjort en liten tabbe, så här med facit i hand. När timeouten togs direkt efter deras första reducering till 1-3, så uppfattade iaf jag det inte som att vårt spel var stressat eller generellt sett dåligt på ngt sätt. Att i det läget ta en TO kan som sagt ibland vara förvirrande och skada mer än det hjälper. Men som sagt: med facit i hand är det alltid lätt att vara efterklok.

Vidare:

"- Det här var bedrövligt. Vi gav bort matchen. Det får inte se ut så här, sade Boork.

- Jag kommer att ta upp det här med några av de spelare som blev övermodiga och som inte var med i matchen i slutet. Det här får inte upprepas."

Räfst och rättarting att vänta för en del spelare alltså.
Är det månne frysboxvarning på någon eller några? ;-)

I övrigt: var är alla som var på matchen idag och som normalt brukar logga in rätt snabbt efter matchslut?
Ute och dränker sorgerna, eller är dom i full färd med att jaga och fånga in Boorkens syndabockar? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11

sniper:

Öööh..Så svagt av Bäckis..;)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Huge:
"Sen känns det som att Bäckis börjar tappa lite av det han haft tidigare.
Kanske inte så konstigt, då en reaktion måste komma förr eller senare"
Precis, endast 2 ass idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
wap.hockeysnack.com
Om det inte har stått så är det ett rån
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
lillovechkin: Surt och Segt, sa Bill.
Normalt sett så handlar det ju då om godis.
Dock inte idag.... :-(
Positivt: Hulkkonen igång igen med J20.
Fan, nu kändes det helt plötsligt mkt bättre... :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Huge: Två ord räcker idag. Surt&Segt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Tommy: Visst fan svider det i hjärtat när man tappar på det här sättet.
Har kollat lite på Hockeyligans highlights, och det är ju även en del tur med vid främst deras 2-3mål. En sargretur som studsar ut framför näsan på Sperrle och förbi ett gäng klubbor, för att till sist hamna på bladet hos en djurgårdare som nyper till direkt. Ser även ut som om det blir en halvträff som ställer Sperrle en aning.
Sen är det väl Spets som tappar pucken vid sargen när vi är på väg framåt vid 3-3. I det läget så måste ju ändå ngn ta markering på Umicevic som står kvar sopren framför Sperrle. Han är ju i det läget den enda människan på jordklotet som kan fixa en kvittering. :-)
Helt rätt om Bäckis. Eftersom man vant sig vid hans höga kapacitet så känns nedgången(?) nu som extra tung, fastän man kanske borde acceptera densamma mht omständigheterna.
Sammantaget så känns det lite som att en del individuella misstag gör att dom tillåts komma ikapp och kvittera. Tillsammans med lite flyt.
Ngt som vi ju verkligen saknade mot LHC.... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
kul att hulken levererat i kvällens j-20!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Huge: Jodå, visst kan det vara så. Jag tror dock att det är väldigt nyttigt att ha både så många poäng och placeringar som möjligt ner till slutspelsstrecket hela tiden. Det ger äkta trygghet i spelet. Sen känns det väl skönt att vinna även när man inte spelar så där fantastiskt bra. Borde vara en fördel tycker jag. Hur som helst; det som känns tyngst är ju att loosa poängen så sent. Jag hörde inte slutet på matchen så jag är lite förvånad över tappet. I Linköping var man satta under rejäl press, men försvarade sig ganska lugnt och metodiskt. Känns som om vi borde kunnat hålla undan idag.
Vad det gäller Bäckis så är det väl kanske naturligt som sagt. Han hade det svårt i torsdags, men det hade ju alla. Han plockar ju dock poäng kontinuerligt.
Just nu är jag väl mest nyfiken på när Hulkkonen kan vara tillbaka och vad han kan prestera.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
wap.hockeysnack.com
Kämpa Huge:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Tommy: Absolut, men min poäng är att det isf kanske hade varit en falsk trygghet inför nästa match. Nu tror jag att Boorken ger grabbarna en liten skopa ovett och sen är det bra med det.
Sen känns det som att Bäckis börjar tappa lite av det han haft tidigare.
Kanske inte så konstigt, då en reaktion måste komma förr eller senare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Huge: Hade vi vunnit med 3, 4-0 så hade vi haft två poäng till. Det i sig hade nog varit en trygghet inför nästa match. Även om alltid risken finns för tuppkamstillväxt. Det är ju dock så här ibland och bara att svälja. Surt dock! Hade gärna velat se Boorkens "taktik" att vila folk i tosdags gå hem fullt ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
rafalski: Ja, det blev som jag befarade: en jämn match där vi tydligen spelade lite knackigare än förväntat. Får man billiga mål utan att egentligen ha förtjänat dom, så insmyger sig en kombination av säkerhet och avslappning. När dom fick sitt första mål så kändes det in i märgen att det skulle bli tufft i slutet, vilket det också blev.
Fast visst svider det att tappa 3-0 på det här sättet. Å andra sidan: 4 pinnar på de två senaste hade man väl tagit alla dar i veckan, om man fått välja inför LHC-matchen.
Och som du säger: kanske bra som väckarklocka inför Timråmatchen.
Hade vi vunnit idag med ex 3- eller 4-0 så hade nog tuppkammen vuxit lite för mkt inför måndagens fight. Nu vet nog killarna vad som gäller, efter dagens läxa.
Har jag rätt i att Nolander inte spelade idag?
Isf ett stort avbräck därbak, och ngt som jag skyller på idag.... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Teppo: Jag var rädd för en reaktion idag efter senaste matchen, men att släppa in två mål i slutet av matchen när allt var under kontroll hade jag inte räknat med. Detta känns helt klart som en förlust och jag är lika besviken idag som jag var lycklig i torsdags, skärpning krävs inför Timråmatchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Teppo: Å ena sidan var det väldigt skönt att vi tog bonuspoäng mot LHC, men nog känns det som det blev en trepoängare i "fel match"
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Tommy: Katastrof. Sådant här får inte hända. Det är helt oförsvarbart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
rafalski: Där försatte vi chansen att bättra på vår position eftersom flera av de andra topplagen ser ut att tappa poäng. Ja ja inte är vi väl nåt riktigt bra lag i år heller och då får man vara glad för varje poäng man får även mot djurgården.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Riktigt dåligt att släppa in två mål i slutet, kanske är bra att Brynäs (och jag :-) kommer ner på jorden och inser att anledningen till att vi ligger på övre halvan är HÅRT arbete i 60 min. Se nu till att inte ge bort bonuspinnen iallafall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
rafalski: Va fan händer ? Här går man iväg och käkar vid 3-0 och vips står det 3-3!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
rafalski: Så här var det i globen också. När Diffarna börjar tackla lite och spela med energi så blev brynäsarna rädda som rädda harar. Att inte Diff spelade så från början är ju en gåta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Passivitet straffar sig, en pinne idag känns helt klart som en förlust, Brynäs borde ha lärt sig att styrkan i år är kollektivet där hårt jobb på alla händer och fötter krävs. Övermodet straffade sig.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Vad var det för jävel som hade med sig någon fyrvärkeri??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Vi skall vara nöjda med vinst idag..
Kommentera

788464 · »