Brynäs IF

727720 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF

« · 368780 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Mickis:
Vore inte fel med ett till PP mål nu då
Kommentera

Sjödin Sportchef nästa säsong?
Över min döda kropp..... :-)
Kommentera

Lothar: Nej Kupan är tydligen sjuk. Mål av Sjödin.
Kommentera

såja 1-0 sjödda
Kommentera

YES !!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Mickis: Är kupan med idag? Jo det krävs seger idag.....

Jag tor att matchen mot leksand hemma tors den22/1 kommer avgöra om det blir slutspel eller inte för båda lagen...
Kommentera

westerlind: Kedjan Miettinen - Molin - Lille-Daniel ser riktigt bra ut. Enligt Brynäs hemsida skulle Lille-Daniel gå i fjärdelinen men GP tycks ha insett att det är resursslöseri att ha honom där. Han är ju faktiskt en av de mer produktiva spelarna den här säsongen.

Blir svårt idag. Är Brynäs taggat kan man möjligen kriga ner Djurgården, men jag misstänker att torpedhockeyn med allt vad den innebär i termer av att sätta press på puckförande back passar vårt försvar ganska dåligt. Å anmdra sidan bör det ge utrymme för snabba spelvändningar.

Baar att hålla tummarna!
Kommentera

70 Rodrigues: Jo, jag såg att GP inte var riktigt nöjd efter Timråmatchen.
Jag gick ju mest på webbgubbarnas kommentarer plus att man får försöka lyssna lite mellan raderna, sas. Skulle tro att det mest var början på matchen man var missnöjda med. Upphämtningen och att det var nära kvittering visade väl ändå att det kanske inte var så jättedåligt ändå. Är väl också lite taktik från GP:s sida för att få grabbarna att jobba ändå hårdare. För det behövs nog i eftermiddag, skulle jag tro...
Kommentera

Bright: Hmm, enligt swehockey.se ska tydligen Ove Molin spela center mellan Miettinen och Nicklas Danielsson - kan det stämma?

Goalkeepers 25. KORHONEN, Markus 30. LUNDSTRÖM, Joakim
--------------------------------------------------------------------------------
1st Line 3. JOHANSSON, Daniel 33. LAITINEN, Veli-pekka
24. MIETTINEN, Tommi 21. MOLIN, Ove 11. DANIELSSON, Nicklas
--------------------------------------------------------------------------------
2nd Line 7. SJÖDIN, Tommy 16. KARLSSON, Mattias
27. ANGER, Niklas 36. LIND, Mikael 23. DANIELSSON, Björn
3rd Line 8. BJÖRCK, Jesper 14. ANDERSSON, Adam
17. RÖNNQVIST, Patrik 15. JOHANSSON, Jakob 18. NYLANDER, Peter
4th Line
10. SOLING, Jonas 32. ERIKSSON, Carl-johan 9. MALMSTRÖM, Henrik
Kommentera

Käcken: "... jag känner en olust känsla som säger kvalserien, det är precis vad vår ekonomi behöver...". Inget kan vara mer fel! Det räcker nog med den skärseld vi fick uppleva förra året. Kan man inte rädda sin ekonomi på annat sätt än att spela kvalserie, då är man illa ute i Brynäs. Mycket bättre då att inbringa sköna slantar i ett slutspel, eller hur? Men jag håller med dej i det du skriver i början. Brynäs är knappast bättre än en plats bland de tre-fyra sista lagen och att därmed slutspel känns mycket tufft att uppnå. Det man knyter sitt fåfänga hopp till är att lagen efter i tabellen fortsätter att ha kämpigt serien ut och inte hämtar igen poängförsprånget som Brynäs fortfarande lever på sen tidigt i höstas.
Kommentera

tjomme: Om det nu mot förmodan skulle stämma att Molin ska spela center då är GP snurrigare än vad jag trodde från början. Molin som center, det kan ju inte bli mer fel....
Kommentera

Under årets säsong har man ofta kunnat läsa efter matcherna att "vi var ej på bättet eller vi kom inte upp i rätt nivå".
Jag tror inte att vi är bättre än 10-12 i serien, så varför gå och drömma om det stora lyftet??
Vi glimtar till under korta stunder men sedan kan det bli noll och inget, skickligare spelare håller en högre och jämnare nivå än vad vi i BIF kan prestera. Grabbarna får gärna ge mig fel idag men jag känner en olust känsla som säger kvalserien, det är precis vad vår ekonomi behöver och lagen där skrämmer inte direkt.
Kommentera

tjomme: Var har du sett det någonstans???
Kommentera

Grattis till att ni får Vimmelkantig som huvuddommare idag.
Kommentera

70 Rodrigues: GP kommer inte att spela med samma lag som sist. Det har gjorts om en hel del i femmorna inför dagens match. Molin kommer att spela center mellan Anger ocg B. Danielsson.
Kommentera

GP tänker köra med samma lag som sist.Tänk att det ska vara så svårt att göra förändringar i laget, dom är proffs och ska fan kunna spela med vilka spelare som helst i truppen. Att man kör vidare med Molin i 1:a tycker jag är fel, vill hellre ha N Danielsson på hans plats.
Kommentera

Huge: Ang om Brynäs kämpade i matchen mot Timrå så säger GP så här -Nej, det var inte alls bra. Vi bjöd inte alls upp till kamp och det kändes att vi inte gav 100% i alla lägen.Vi var inte villiga att göra skitjobbet och då vinner man inga matcher i ishockey.Det måste vi göra mycket bättre i morgon.
Kommentera

DIForever: Du måste ha REALPLAYER installerat!
Kommentera

DIForever: som sagt - du får nog lugna dig tills imorgon... ;)
Jag önskar att vi inte spelade idag heller.. som det ser ut.
Kommentera

Ahaa... fel av mig, matchen spelas ju inte förräns imorn... sorry
Kommentera

Någon som vet varför man inte kan lyssna på matchen på HockeyLive?
Kommentera

70 Rodrigues: Rönnkvist värmer upp i J20 idag, har gjort 2 mål hittills i matchen.
Kommentera

Huge: Ska man våga matcha Lundström nu när det är så tätt i tabellen? Men självklart ska man låta honom spela om Koronen är sliten.
Kommentera

lindberg: Jo, jag såg den artikeln. Hoppas att GP låter Markus vila, fast enbart för att Markus själv vill. dvs om han känner sig sliten eller ngt annat. Tycker det är fel läge att byta bara för att Lundström skall få matchträning.
Kommentera

matsby: Nära blir det, men knappast nå´n match.... (för oss) ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:
närå,,jag hoppas att vi på något konstig sätt skall kunna mötas i ett slutspel,,det blir ju nära till match dårå :-)
Kommentera

matsby: Vill bara förbereda er Tikare på vad som komma skall, och vad det är får du lista ut själv :-))
Kommentera

70 Rodrigues:
Tänk vad alla BIF.are och lulää patrask har börjat tala om ödmjukhet på sista tiden, vad har hänt ?
;-)
Kommentera

matsby: När man håller på ett lag som har åkt upp o ner i seriesystemet sedan Dacke dog, så ska man nog vara lite mer ödmjuk :-))
Kommentera

70 Rodrigues:
Det är ju så långt hemifrån.

Sedan är väll alla platser tillsatta med BIF supportrar som tror att dom skall klara sig undan kvalserien ;-)
Kommentera

matsby: Fan, du borde ju börja jobba på Norra Brunn din komiker där :-))
Kommentera

70 Rodrigues:

Har ni oxå dåligt med folk?

En beväring 3:e
Rullande i 4:e, har du någon statistik på dem?
Kommentera

Så här vill jag se laget imorgon:

Målvakter: Korhonen(Lundström)

1:a Sjödin-Kuparinen N Danielsson-Lind-Malmström

2:a Johansson-Andersson Soling-Miettinen-Anger

3:e Björck-VPL Molin-Johansson-B Danielsson

4:e Karlsson-Rullande Rönnqvist-Eriksson-Nylander
Kommentera

Huge: det var artikel om målvakterna i gävletidnignarna inför timråmatchen, GP ska låta Lundström spela men har inte bestämt när.
Kommentera

Larry: En fjärdeline med en oprövad junior, det kan möjligtvis Frölunda eller FBK unna sig. Dock inte Brynäs i detta läge.

Jag avstår i övrigt från att vara läktarcoach vad gäller kedjeformationer. GP har nog hygglig koll på vilka som passar ihop. Tror att man provat det mesta som verkar vara kompatibelt.

Skulle Lundström få stå på söndag blir jag mkt förvånad.
Ngn gång måste han ju få chansen och detta är ett dilemma för GP.
Om han skulle få chansen är det inte för att det är nödvändigt, utan mer för att testa om han håller måttet. En test som kan bli dyrköpt...
Kommentera

Huge: Kamikazecoachning?
Nej, bara nödvändiga förändringar, tänker mig att Jocke står på Söndag och sen är Korhonen tillbaka.

Kom på nåt bättre själv då?
Kommentera

Larry: Ja, med den Kamikazecoachningen kan vi nog ställa in oss på KS direkt...
Kommentera

Huge: Men man hänger inte med från start, Gunnars pojkar vaknar inte för än i andra perioderna.
Lind hade igår pucken liggande precis innan för stolpen men missade, topplagen gör mål vid såna chanser,inte Brynäs.
Vi måste vara 100% taggade från start, sluta upp med finliret. Göra skitjobbet, åka mycke skridskor. Kriga framför motståndar-målet.
Bort med albi-spelet, Våga kämpa är ordet som gäller!!!

Så ska GP coacha tycker jag:
Låt Jocke stå, Lill-Daniel ska spela med Lind och Malmström.
Låt Ove spela med Jakob Johansson och Nylander.
Soling i fjärde kedjan med Rönnqvist och Calle Eriksson.
Kommentera

Tänkte tippa lite hur jag tor det kan bli (som jag hoppas) i ett slutspel i år.

Brynäs kommer 7:a och möter 2:an Hv, bif vinner med 4-3 i matcher - Korhonen storspelar.

Brynäs möter djurgården i semi, vinner med 4-3. Molin, sjödda m.fl storspelar.

Brynäs möter Färjestad i final - vinner med 4-3 - Korhonen storspelar igen!!

SM-GULD 2004!!!

Bara en liten tanke...
Kommentera

sylf: Tycker du att vi vek ner oss igår, trots 0-3 i baken?
Fjolårets upplaga hade tendenser att ofta vika ner sig. Skillnaden mellan årets lag och fjolårets är ju just att man i år kämpar på ett helt annat sätt. Några insatser har det väl varit lite si och så med, men i stort är förändringen markant.
Kommentera

70 Rodrigues: Huge:Deras brada trupp består ju av ett gäng lån från Almtuna och en 49 årig Nordmark.Däremot har dom ett grundspel och en helt annan kämpaanda än vad Brynäs har,som tenderar att vika ner sig vid minsta motgång.Deras spelare kanske spelar för sitt klubbmärke,vilket inte Brynäs gör alltid.Med hjärta kommer man långt.
Kommentera

Huge: Taktiken är så självklar, det är så hockey ska spelas :-))
Kommentera

70 Rodrigues: OK, han kan gott halta på ett tag till, åtminstone över sönda´n... :-)
Angående Espen så tror jag snarare att det blir svårt för honom att hitta ngn brynäsare som han kan hänga med. Karl´n var tydligen helt slut efter 30 minuter igår. Tror att han får svårt att hänga på Sjödda faktiskt... :-)
Summa summarum är att vi borde ha en fördel av ovanstående faktorer, fast osvuret är som sagt bäst.
Som du säger, Djurgår´n är ett riktigt krigargäng och har en bred trupp.
Med den taktik du förordar inför varje match (har du lagt in texten i datorn och trycker ut den inför varje fight?) borde dom få problem...
Kommentera

Huge: Enligt Djurgårdens hamsida så är det ingen skelettskada "Linkan" drabbats av,han går utan att halta och ska träna med laget redan imorgon. Djurgården har haft 5-6 spelare borta nästan hela säsongen men tillskillnad från Brynäs så spelar inte det någon roll, dom vinner matcherna i alla fall eftersom dom har en mycket bred trupp.
Kommentera

70 Rodrigues: Visst är Espen bra, men jag tror att han än så länge har en bra bit kvar till formen. Detta bör vi kunna utnyttja på söndag.
Dessutom lär det dröja ett tag innan han på allvar kommit in i deras spelsystem. Linkan blev tydligen skadad igår och man befarar att det är slutspelat för honom i år. Lägg till detta en redan skadedrabbad trupp, och vi borde ha en bra chans att ro hem 3 pinnar....
Kommentera

70 Rodrigues: Kupan,om han får använda klubban :-)
Kommentera

sylf: Frågan är väl vem i Brynäs som klarar av att hänga med Espen??
Kommentera

70 Rodrigues: Nej,inte nån punktmarkering a´la handboll,men dom måste spela stenhårt på honom,få honom ur balans.Plus att nu är det fan dags att dom som ska görat kliver fram.Molin,Anger,Soling mfl.Visa lite jävlar anamma nu !!
Kommentera

sylf: Som sagt tätt tätt och det inkluderar självklart Espen, men fokus får inte vara för stort på enbart honom!!
Kommentera

70 Rodrigues: Rätt,en vinst är ett måste.Däremot tror jag man måste göra som VF igår,spela stenhårt på deras spelande killar,däribland dvärgnorrbaggen.Helt klart måste GP nu börja visa lite stake,kräva lite av killarna och visa var skåpet skall stå.
Kommentera

« · 368780 · »