Brynäs IF

727784 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF

« · 369148 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Clarence: nja, men hade han tränat i nodamerika i sommar så tror jag han hade haft mer ork..
Kommentera

Hur ledsamt det än är måste man nu konstatera att Jonas Soling utvecklats från en spännande, frisk fläkt i Brynäs-tröjan vintern -02 till en stor, irriterad flopp vintern -04...
Kommentera

Huge:

så DIF´s juniorer + Nordmark är bättre än BIF´s lag? Spelet rasar för BIF när Soling får match straff, en spelare som underpresterat hela säsongen. Nej bättre bortförklaringar, någon annan?
Kommentera

70 Rodrigues: Sundlöv kanske har fullt upp med att skriva statistik..
Kommentera

magoo70: Vi är nog ganska jämbördiga på skadefronten, men det drabbar nog oss mer iom att vi har en tunnare trupp. Spelare i flyt och medgång kan spela mer avslappnat. Det påverkar också till stor del.
Det är nog inte mentaliteten det är fel på, inte i alla matcher iaf.
Ibland är motståndet helt enkelt övermäktigt...
Kommentera

70 Rodrigues: ia för Sundlöv var ju het som ett strykjärn på isen som aktiv men agerar lika tafatt som ett lamm i båset nu. Lite auktoritet måste vi fans kunna begära.
Kommentera

magoo70: Tycker att GP har ett stor ansvar vad gäller igång eldandet men tyvärr så står han ju bara rakt upp och ner i båset, det är sällan man ser någon aktivitet i Brynäsbåset. Det är tränaren som ska visa vad skåpet ska stå när det börjar hängas med huvuden o humöret börjar svikta.
Kommentera

Huge: frågan är ju hur motståndarna orkar, DIF har väl mer skador än BIF?

Nåt som är fel i mentaliteten i BIF, i täta drabbningar behövs det nån som kan elda på. Vem gör det nu i BIF när Cassel är borta?
Kommentera

70 Rodrigues: "Huge: Är inte du trött på hedersamma uddamåls förluster?? "

Menar du??
Skittrött är bara förnamnet...

Jag trodde benhårt på vinst idag, speciellt efter första. Var även optimist efter 1-2målet, men när dom gjorde 3-2, då var det kört...
Kommentera

70 Rodrigues: Enl Garpenlöv så var Solings matchstraff en stor anledning till att dom kunde vända.

HV hemma, vad säger man det enda sättet att vinna där är att HV underskattar oss rejält. troligtvis en målsnål match där BIF kommer att spela 200% defensivt (backar nog ända in i omklädningsrummet)

Walman tyckte även att Sjödda är klart landslagsmässig i den formen han är i nu, spelar i stort sett varannat byte enl Radiosporten.
Kommentera

70 Rodrigues: Timråmatchen var en i raden av många matcher som i det långa loppet naturligvis påverkar orken. Jag talar om specifikt om dagens match, efter som det påstås att spelarna sett trötta ut i slutet och att detta skulle vara ngt negativt, dvs att dom skulle vara dåligt tränade. Möter man ett jobbigt lag som Djurgården, ett lag som man inte får ngt gratis mot, då vet man redan från start att det kommer att krävas hårt jobb hela vägen. Har man då 2 backar skadade se´n tidigare plus att 1 ytterligare tung pjäs (Kupan) går bort innan start, det underlättar ju iaf knappast uppgiften. När Soling sedan försvinner, tappar vi ännu mer i tyngd och de stackars juniorerna får det även dom tuffare. Tappar man dessutom en 2-0 ledning så är det inte så konstigt att man börjar fundera lite grann och dom negativa tankarna börjar dyka upp i huvena lite här och där.
Hade vi inte åkt på matchstraffet idag, tror jag att vi haft en hygglig chans att vinna fighten.
Hoppas bara att det inte ngt förlängt GM för Soling. Han behövs på isen på tisdag i Jönköping...
Kommentera

allvarligt talat så ser det väldigt mörkt ut..
Kommentera

70 Rodrigues: ..nja jag kan ta en torsk mot HV, men aldrig i jöta att vi förlorar mot Luleå...
Kommentera

magoo70: Tyvärr så får vi nog räkna med 2 raka förluster på dom 2 nästkommande bortafighterna mot HV 71 och Luleå..
Kommentera

Huge: Är inte du trött på hedersamma uddamåls förluster??
Kommentera

Huge: Jaja, men det är dags att börja vinna nu..
Kommentera

magoo70: Att vi skulle komma i detta läge var väl ingen nyhet direkt.
Snarare så att vi har gjort bättre ifrån oss än vad som spekulerats i.
Vi hade ju chansen idag att öka avståndet nedåt en smula, men tur i oturen var ju iaf att lagen därnere inte heller tog in ngt på oss.
Man måste se det positiva i det hela.
Visst kan vi bättre än så här, men DIF är tunga att möta. Inte blir det lättare när Espen tydligen börjar bli lite varm i kläderna.
Som sagt, det är ofta små saker som avgör matcherna. Idag tycker jag att Solings matchstraff är en tung grej att åka på. Inte nog med att det är jobbigt att spela BP i 5 minuter med kort manskap redan innan.
Dessutom kommer motståndarna automatiskt in i matchen och får även ett psykoligiskt övertag som är svårt att slingra sig ur.
Tycker ändå att vi håller spelet uppe hyggligt och skapar chanser, med tanke på förutsättningarna idag...
Kommentera

Huge: Djurgården är inte bättre än Brynäs bara för tillfället, dom är alltid bättre än Brynäs, tyvärr!!
Kommentera

Nån som inte tappat humöret är de på hemsidan så här står det: "-Jakten på en slutspelsplats går vidare..."

:O)
Kommentera

Huge: Att dom är trötta idag pga hårdkörning i Timrå är ju bara befängt. Kort om folk i en match ska man klara av som elitspelare annars så är det illa, titta på Djurgården som har varit kort om folk hela säsongen, dom kör på och vinner i alla fall. Saken är den att man måste bita ihop och köra på, men tydligen är det ingen som tar tag i saker o ting och visar vad skåpet ska stå.GP har ett stort ansvar vad gäller resultaten. I dag blev dom trötta pga att dom tappade en 2-0 ledning och då vet ju alla att Brynäsarna känner efter lite för mycket och tappar humöret o så är matchen körd.
Kommentera

Huge: Ja för jag tror väl heller inte att nån i laget är nöjd med att torska med uddamålet mot DIF, speciellt inte när man har haft ledningen med 2-0.

De är väl inte bättre än så här..
Kommentera

magoo70: Nej, jag såg inte matchen, så jag kan inte uttala mig om spelarnas ev trötthet eller inte. En kvalificerad gissning är iaf att dom jobbat hårt mot ett lag som man i vanlig ordning inte får ngt gratis mot.
Dom är helt enkelt ett bättre lag än oss för tillfället. Den förklaringen verkar dock inte många ta med i beräkningarna....
Kommentera

Huge: Hmm, frågan är ju hu GP skall vända den här trenden. Jag skulle gärna sett ett rivjärn i båset men vem skulle det vara i så fall? Ja GP skall inte få sparken men däremot få in en assisterande som kan ryta i lite. Sundlöv är väl lika timid som GP när det börjar hetta till
Kommentera

70 Rodrigues: Istället för att komma med ditt vanliga bla bla bla, vore det ist intressant att höra din förklaring till varför man tydligen blev trötta. Du har ju spelat själv, så lite inside info vore önskvärt...
Kommentera

70 Rodrigues: Ok
Kommentera

magoo70: Har fått direktrapporter från Gavlerinken, av både Brynäsare och Djurgårdare.Brynäs gör inte en godkänd insats.Truppen är alldeles för tunn.
Kommentera

Huge: Ja, du är så duktig och har alltid rätt och alla andra har fel, puss på dig gubben!!! Högre nivå=Förnekelsenivå??
Kommentera

Huge: Såg du fajten?
Kommentera

70 Rodrigues: Ena matchen klagas det på att man inte jobbar och tar ut sig ordentligt. Nästa match klagas det på att man är trött, pga att man jobbat hårt med kort manskap (3 ordinarie backa borta idag plus 1 fw matchstraff)

Ja, jag säger då det....
Kommentera

70 Rodrigues: ja jag har ju själv inte sett fajterna så jag går endast på sportradio kommentatorena, Skalman är ju anti Brynäsare så han kan ju rabbla upp vad som helst. Saknar kommentarer från nån som vart i Gavlerinken.
Kommentera

70 Rodrigues: Trötta? När "vårsäsongen" just har börjat! Hur ska det då vara i mars-april?
Kommentera

magoo70: Mot Timrå så var dom otroligt nog inte på bettet och idag så var dom trötta. Ja, jag säger då det!!
Kommentera

ja som det känns nu så är allt annat än KS en bonus..skit. Skalman sa att Brynäsarna såg trötta ut?..det är nu som grundträningen eller bristen av densamma skördar sina offer..
Kommentera

Lilljanne: Du resonerar ofta klokt i dina inlägg, men det där om att du accepterar Brynäs oduglighet gentemot sponsorer köper jag verkligen inte. Det är skamdåligt att klubben har så dålig ekonomi att man inte kan rumstera om i spelartruppen som andra lag!
Kommentera

Clarence: Jag väntar bara tills du och övriga gnällspikar är klara. Sedan kan man börja lite lätt och försöka föra upp diskussionen på en lite högre nivå (i den mån det nu är möjligt här på sidan...)

Lilljanne: bra analys, fast Soling hade nog behövts på isen hela matchen idag mot stora stockholmare...
Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs tar ledningen mkt tack vare att Djurgården spelar väldigt passivt i första perioden, i kombination med att vi är effektiva i PP. Solings matchstraff bidrar nog mkt till att dom får komma in i matchen gratis, sas. Dessutom höjer dom sig väl med ca 80% i andra.
Inte mkt att säga om, som det utvecklade sig.
Idag hade ju GP vaskat om rejält i laget, ngt som en del efterlyst flera gånger. Nu passade inte det heller tydligen. Med 3 juniorer och dessutom Kupan sjuk, gör man ändå en hygglig insats. När Soling dessutom försvinner måste man börja stuva om ytterligare.
Att skylla på GP är ju bara befängt. Det är spelarna som ska fixa det hela och vi har det material vi har.
Mot HV borta gäller det nu att komma tillbaka till ett effektivt bortaspel, förhoppningsvis med lite mer ordinarie lag. Inget ont om junisarna idag, som gjorde nog så gott dom kunde, men tyvärr är dom nog lite för tunna ännu. Speciellt mot ett motstånd som dagens....
Kommentera

sylf: Det går ju inte att hela tiden räkna med att andra lag ska rädda Brynäs.Skulle vara kul om dom kunde uträtta någonting själva också.
Kommentera

Och du Huge blir som vanligt tyst efter en ny förlust... Frågan är vad du ska samla ihop dej och säga till lagets försvar denna gång då..?
Kommentera

70 Rodrigues: Felat är att det är ett skitlag av guds nåde.
Kommentera

Brynäs tar ledningen med 2-0 men sedan tar Djurgården över tämligen klart, känns det igen? Vad är det för fel på det här laget egentligen????
Kommentera

Lilljanne: Avgå GP !! Han misslyckas med det mesta.Fel i matchandet,får inte igång spelarna,skyller på det ena och det andra.Bort med honom.

Ang att göra sig av med spelare.Visst,bort med Anger,Molin,Soling,VPL.Men ersätta med vad ? Och vem vill ha nån av dom ?
Kommentera

rafalski: Det är inte Solings fel. Torsk med ett mål mot ett lag som har råd att plocka in Espen mitt under säsongen är klart godkänt. Det skiljer ungefär en division mellan dom här två lagen. Och tack vare timrå är det fortfarande 7 pinnar till kvalet med 14 matcher kvar. Det KAN gå med lite flyt.
Att Brynäs som enda lag i Elitserien inte kan skaka fram en spänn från sina sponsorer till förstärkningar har jag accepterat sen länge. Men jag önskar ledningen kunde vara lika fiffig som ssk:s när dom gjorde sej av med Gahn. Dvs. sälja en högavlönad och lågpresterande spelare för att chansa på en ny spelare med samma pengar. Det är givetvis Soling jag menar. Kan aldrig bli sämre, bara bättre. Efter 36 matcher törs man nog säga att han inte bidrar med nånting.
Dom två matcherna hemma mot modo den 20/1 och lif 22/1 avgör var vi spelar nästa säsong.
KÄMPA BRYNÄS!
Kommentera

Det luktar KS lång väg..........
Kommentera

Gone: Nästan alla är bättre än Brynäs...
Kommentera

Lothar: Ta det lugnt, vi hade tagit över ändå. Vi är mycket bättre än ni.
Kommentera

sylf: jag är bara så himla arg och besviken att jag bara hafsla ur mig nånting.. Men det var efter solings amtchstraff som djurgården tog över matchen... Suck...
Kommentera

Lilljanne: Jo,då jävlar.Får va glad om pengarna räcker till en ny puck.
Kommentera

sylf: Vänta bara till nästa säsong när hela Gävle gått ihop och skramlat pengar till Brynäs.
Kommentera

Lilljanne: Fy fan vilket jävla skitlag det här är !!!! Viktigt med första,OK,men det gäller tydligen bara alla andra.När Brynäs får det så hjälper det inte alls.
Kommentera

westerlind: It aint over til its over heter det va? :-)
Kommentera

« · 369148 · »