Najs o släppa in 7 för andra matchen i rad hemma utan att ngn får betyget "Dålig"
Målvakter
Bernhard Starkbaum (81,08) 2
(Jonas Johansson)
Förstafemman
Lukas Kilström 2
Niclas Andersén 4
Adam Brodecki 3
Sebastian Enterfeldt 3
Daniel Brodin 2
Andrafemman
Simon Bertilsson 3
Christian Djoos 2
Pathrik Westerholm 3
Jonas Nordquist 2
Anton Rödin 2
Tredjefemman
Jörgen Sundqvist 2
Oscar Eklund 2
Bill Sweatt 4
Greg Scott 4
Jacob Blomqvist 3
Fjärdekedjan
Jens Lööke 2
Alexander Lindgren 2
Ponthus Westerholm 2
Extraback
David Westlund spelade ej
Snittbetyg: 2,58
Poängförklaringar:
6: Landslagsklass. 5: Mycket bra. 4: Bra. 3: Godkänd. 2: Kan bättre. 1: Dålig. –: Spelade för lite för att bedömas. Sp ej: Spelade ej.
Jajjen: Vi kan ta lite fakta om årets Brynäs:
- Sundlöv ersatte etablerade stjärnor med talanger som han hoppades skulle blomma ut.
- Sundlöv viktade om laget från starkt anfall till starkt försvar med Eklund och Andersén. Säkert relaterat till det erbarmliga försvarsspel laget presterat de senaste säsongerna. Efter en bra inledning är vi tillbaka i hönsgårdsstrukturen igen vilket pekar på strukturfel snarare än materialfel.
- Vi har släppt in näst mest mål och ligger trea från slutet gällande antal producerade mål.
- TJ har gått från att vara nöjd vid förluster till desperata målvaktsbyten och omstuvningar i laget.
- Vår främste defensive pjäs leder skytteligan....
- Skadorna är lika vanliga trots byte av fystränare
- Juniorerna har presterat över förväntan
- Importerna Sweatt och Scott är lika bra, om inte bättre, i år.
- Sunken sunkigare än vanligt...
Vad har då gått fel undrar man?
Skadorna? Ollas skada påverkar givetvis men Olden och Lindblom har snarare varit sämre än Lööke och Brodecki så jag vete sjutton.
Tränarkåren? Dacke och Molin i all ära men bra spelare blir inte nödvändigtvis bra tränare, speciellt när de saknar nödvändig utbildning och erfarenhet kring det senare.
TJ verkar de flesta tröttnat på...Rönnqvist är väl ledig?
Huge: Vi tycker olika men det räcker inte för dig. Du nedvärderar den andres åsikter.
Diktaturälskare.
Huge: Jag tror jag lever i en demokrati men jag har ingen erfarenhet av att föra daglig politik så jag ska väl hålla käft....
Diktaturälskare
Mina kontakter med BIF är betydligt bättre än dina men inte f-n vill jag att du skall avstå från att kommentera något som hänt. Tyck vad fan du vill men nedvärdera inte andras åsikter.
Diktaturälskare
Synd förresten att du har en nick från ett bra lag.
Huge: Brynäs försvarsspel har varit kalkon i 3-4 år. Tidigare säsonger har Jonsson haft ett material som lyckats kompensera för det offensivt. Årets upplaga har inte visat nåt i den vägen.
För två säsonger sen bloggade Wikegård om att Brynäs saknade strukturer i sitt spel. Häromdan skrev Garpenlöv samma sak. De sammanfattar vad jag tycker.
Huge: Du är väl knappast ensam härinne...
Några fler än du uppmanar till att hålla käft. Du påstår att man inte lär sig något av 30-tal år på läktarna, man måste stå i båset för att förstå. Du är verkligen skrämmande i ditt diktaturkännande....
Enligt ditt sägande så kan man inte lära sig något om man inte utövar det praktiskt...
13 år som lagspelare lärde mig en del.
Diktaturälskare.
Fortfarande tagen av matchen igår. Såg ut som DIF (mediokra DIF)) gjorde mål när dom ville.
Huge: En stabil back räcker? Jonsson fick ju in Andersén i laget till säsongen. Försvarsspelet ser inte alls bättre ut för det.
Två saker man kommer minnas av Jonssonepoken - ett SM-guld och det sämsta försvarsspelet i Brynäs historia. Om han inte tar med Brynäs till Allsvenskan. Då blir det tre saker man minns.
Peja: Colby Armstrong hade jag varit rätt nöjd med. Han spelar inte alls just nu, är erfaren och han var ledande i Växjö tycker jag, se nu hur det går för dom. Kanske inte enbart för att han lämnade men ändå, tror han betydde mycket för dem. Fick intrycket att han är en bra karaktär som kan sprida positiva känslor i laget.
Frågan är dock hur gärna han skulle vilja flytta till iskalla Sverige igen för att rädda det här sjunkande skeppet...
Carl Lejonkräk: Ok, kan respektera det. Dock tycker jag själv att det agerandet känns alldels för lojt om man bryr sig om föreningen. Vi fans som står bakom laget genom att köpa biljetter, köpa tröjor, halsdukar, betala medlemsavgifter och allt vad det innebär, då har vi också all rätt att ställa krav på Brynäs hur de beter sig på isen, eller åtminstone påpeka de enkla fel som begås. Det är ett elitlag trots allt, de misstag spelarna gör sker alldeles för ofta i nuläget. Det är rent amatörmässigt och laget måste få höra det.
Om vi sitter här och håller käft (tja, just här kanske Brynäs ledning läser, men fans i allmänhet), då finns förstås risken att Brynäs blir bekväma (ännu mer). Det måste ställas krav om vi ska vara med och tävla på den här nivån.
På resa i Gävle, klassiska bilköer e match trots att jag drog vid 4-6, buss parkerad vid utfarten...Rätt tom i tanken just nu
Så här säger Garpen...vad nu han kan om hockey...
Måste gå tillbaka och jobba med grunderna i spelet för just nu har man svårt att spela på en hög nivå. Det fuskas i spelet och spelarna gör inte jobbet. Alldeles för utspritt där man jobbar en och en. Det har gjort att målvaktsspelet har varit svagt
Känns det som det sitter i hockeyfärdigheter eller i ledarskap o inställning?
Powerfade: för det första: det vet jag inte. För det andra:har du uppfattningen av att jag intr tycker vi ska göra någonting?
det jag försöker säga är att det är komplext att förändra en grupp. Eftersom jag spelat fotboll i Allsvenskan/Superettan och att jag jobbat/ jobbar som ledare inom idrottsverksamhet tycker jag att jag har åtminstone lite erfarenhet av det jag pratar om.
Zappaholic: Jag tycker inte att Brynäs borde sparka spelare, men däremot borde de definitivt väga bänka rutinerade pjäser som underpresterar. Sundqvist borde bänkas till förmån för Westlund. Det skulle sända en tydlig signal till både Sundqvist och resten av laget. I kedjeväg borde man leta förstärkning för att öka konkurrenssituationen. Bengtzén var bra på att värva transatlanter i Bofors, hoppas han kan vara det nu också. Det skulle inte sitta fel med en nordamerikan som kan gå in och tillföra. En rutinerad hockeyarbetare som typ Brian Felsner när Sundlöv värvade honom skulle inte vara fel att få in.
Redigerad kommentar
Till alla er med positivt tänk - hur mycket är för mycket för er innan ni vill se att något görs? 10 raka? 15? När vill ni se förändring?
Uppskattar svar för jag förstår inte era tankegångar. Enda slutsatsen jag kan dra är att ni inte riktigt bryr er oavsett hur laget presterar.
Zappaholic: Ok. Det håller jag med om. Svårt att hitta rätt,men viktigast är väl att Bengtzén i alla fall frångår sin plan att vänta in sjukstugan och börjar jobba.
Zappaholic: Både lag som går dåligt och lag som går bra gör ju förändringar i sina trupper. Varför ska vi vara ett undantag?
Vi har 5 raka förluster,25 mål insläppta nämnda förluster,flera spelare som spelar under acceptabel nivå. Någon gång kan man ju faktiskt försöka kväva kaoset medans tid är.
Redigerad kommentar