Brynäs IF

723305 inlägg · 7955 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF

« · 511222 Till forumet


Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
70 Rodrigues: Jag väljer en annan approach:

Det är inte vi som är dåliga.

Det är dom andra som för tillfället lite bättre. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
3-4, har vi kommit ikapp en gång så gör vi det två gånger
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Vad håller Sjögren på med egentligen, tänk om han kunde hålla sig på isen ett tag nu!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
PP nu, läge för kvittering kanske??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
65selander:
Var den gubben me igen:-) Han e då över allt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Huge:BIF visade i 2:a perioden att dom har ett ganska bra spel när man spelar aggresivt 1:a och 3:e perioden var av vänskapskaraktär. Ingen speciellt bra eller dålig i BIF, men av våran reservmålis får man faktiskt begära mer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
aphac: Var det någon spelare som visade lite offervilja?
 
Har hört att Kupan var hyfstad, vad tycker du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
aphac: Ja, av det man hörde på webben så verkade killarna ändå ha gjort en bra match idag. Walle tydligen på G igen och det är viktigt.
Låter bra med aggressiviteten, som måste till i KS. Fuskar man inte med denna viktiga sak, då är jag inte orolig.
Sjögren var ju tydligen stekhet idag. Mer sån´t tack, fast undvik gärna onödiga utvisningar. Kanske saker man iofs ofta måste acceptera när adrenalinet flödar.
Måste säga att det är med skräckblandad förtjusning man ser fram mot KS..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
65selander:Kupan är faktiskt riktigt bra i varje match nu för tiden! Ingen utmärkte sig och jag tyckte alla visade att man ville lira i 2:a per. På nått sätt så känns det bättre nu när man kom hem än innan jag åkte upp till rinken. Soling,Phillips, Petrovicky och Cassel borta, det ska märkas mot DIF. Med dessa tillbaka så tror t.o.m. jag på lyckad utgång av KS!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Huge:Sjögren ville nog "plocka" Dan Boyle. Han var kanske lite väl het men han gjorde ett skitsnyggt mål.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
aphac: Ja, och med stackars Jokela där bak som tydligen släppte in sitt första skott, så måste vi berömma killarna som kommer tillbaka efter både 0-2 och 1-3. Visar att viljan och bestämdheten finns där. Nu skall man personligen upp till Gavlerinken på lördag för att se grabbarna djävlas lite med lulingarna. Skall bli riktigt roligt.
Är det några fler matcher på lördagen?
J20?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Huge: Jag, Magico, Myling och Hocke tänkte åka upp. Om du tittar bort mot L-sektionen och ser fyra nyputsade arslen i vädret vet du vilka dom tillhör. Vi ses på lördag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Detta gäller en annan match.......men detta tyckte jag såg lite roligt ut..:

59.35 GK out HV 71 1. LIV, Stefan
59.28 GK in HV 71 1. LIV, Stefan
59.22 GK out HV 71 1. LIV, Stefan
59.09 GK in HV 71 1. LIV, Stefan
59.04 GK out HV 71 1. LIV, Stefan

Var HV rädda för att släppa in ett 4 mål eller :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
munkas: En kvartett som "moonar" i Gavlerinken?
Vem vill missa det? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Vad underligt att vi dysterkvistar var så tysta här på forumet under matchen. Kanske berodde på att vi faktiskt var där och såg matchen. någon som alla här inne borde prova. det är rättså kul. var tionde hemmamatch...

Det enda riktiga för sportchef, marknadschef, styrelse, tränare och vissa spelare vore att avgå/sluta. Säsongen är ett fiasko, och det vore roligt att se om någon är man nog att ta konsekvenserna, rannsaka sig själv och lämna klubben.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Ove Myling: I dagens GD har Persson en krönika som är stenklar! Han vill slänga ut Kyrö inför KS och tar åxå upp problemet med att BIF averkar tränare som glädjeflickor gör med kunder.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
aphac: Mycket bra krönika.In med Boork i båset,nu när Uday och Kusay Hussein inte finns att tillgå.Dom behöver lite stake i båset.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
sylf:Sannorlikheten är nog större att BIF tar in sin egna lilla "hovnarr" i båset än att man tar nån utifrån med stake i!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
aphac: Wille med pinglor i mössan?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
sylf: Jepp!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
aphac: Tycker att Puckens krönika (som vanligt?) är ett hopkok av gnäll, facit i handresonemang samt rena felaktigheter. Och några sanningar.
Inte ett ord om verkligheten:
Att ekonomin, mitt i pågående säsong, kanske inte alltid har tillåtit en ny rutinerad och erkänt skicklig tränare.
Vi gjorde ju ett försök efter Melin med Esko, som ju faktiskt var assisterande förbundskapten i Finland. Att det sket sig berodde mer på materialet i laget i detta fall. Så även vad gäller Persson.
Naturligtvis har han rätt i sitt resonemang om att Kyrö inte skall ges fortsatt förtroende som huvudtränare. Denne har enbart varit en nödlösning under ett år där pengarna i första hand helt riktigt har prioriterats på att försöka få hit bra spelare under alla fönster.
Tränaren skall naturligtvis skärskådas, liksom alla andra i och runt laget.
Men tränarrollen överdrivs som vanligt alltför mkt i vissa lägen.
Tycker dock att han har rätt i att t.ex TJ kunde ta över inför KS.
Under förutsättning att denne är beredd och villig förstås.
Och att Taavola vore ett vettigt alternativ nästa säsong.
Alternativt Osten Bergström...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Huge: Det verkar som om vissa spelare har styrt tränaren under några år i BIF. Esko var nog ett sådant ex. där spelarna intte gillade honom. Melin är nog den största parantesen i BIF. Han kan inte göra annat än att leda lag som nästan går som självspelande pianon. Boork eller Wikegård är coacher som BIF skulle behöva.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Ove Myling: Tro det eller ej, men ALLA dysterkvistar var inte och såg matchen live. Det fanns några kvar härinne.... :-)

Och att du inte kommenterade matchen när du tittade in, tar jag som ett säkert tecken på att grabbarna gjorde en bra match....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Huge: Dom gjorde iaf inte en bra match... Första halvan var sämre än någonsin, det syntes verkligen att det var ett gäng som spelade första matchen efter vetskapen om att KS stundar, ingenting var rätt... Jokela var helt fel...
Mot slutet av andra och delar av tredje så smällde dom på lite och kämpade lite, men det var hela matchen långt ifrån vad som krävs i KS...

Visst, man kanske inte kan vänta sig att det blir en toppmatch när inget finns att spela om, men nog har dom mkt att spela om, dom måste komma in i KS som ett kämpande och samspelt lag...

Kul dock att Malmströms kedja kämpade och slet, dom hade pucken i över minuten känns det som iaf i offensiv zon, och tillslut blev det utvisning, och det såg ut som om alla som varit inne och snurrat behövde läkarvård omgående, totalt slut, matchens behållning... Det fick igång resten av laget... Den andra behållningen en sådan här match var också utbuandet av Oduya efter armbågen i skallen på Malmström i full fart... Malmström får mkt skit, utan att det blir utvisningar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
p j davydjoos:Synd att Malmström har börjat spela hockey genom att titta i en tubkikare. Maken till spelare utan split vision var det längsedan man såg. På det området bör det bli omedelbar skärpning av honom. Odojja är en ful fan, med det visste vi väl förrut. Han borde få mer skit för det han gör. Chara eating Odojja, sounds nice to me!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Huge:
Osten?
Taavola?
TJ?
Yre Esko?
GP?
Kyrö?
Larsson?
Bäckis?

Nej, nej, NEJ!


Wikegård!
Boork!
Bäckman!

Ja, ja, JA!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
rackham: Precis, någon som inte viker ner sig pga att dom gamla rävarna i laget försaöker att bestämma!!! Är dock tveksam gällande Boork, däremot så är Wikegård eller Bäckman välkommen, vill se lite action i Brynäsbåset nästa säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
aphac:
Esko var den mest mystiske tränare Brynäs har haft.
Trevlig, men fullständigt yr i relation med spelarna och spelet. Hur länge har man som spelare förtroende för en sådan ledare?

Melin gör rätt ok resultat i varje förening han representerar från Arlanda och framåt. Är det inte varje ledares dröm att ha ett väl sammansatt lag som spelar hockey på ett bra sätt...
Det var några säsonger sedan som Brynäs fanns i den kategorin av lag.

Boork, Wikegård eller Bäckman behövs för att bryta det rådande "lallmönstret" i Brynäs IF!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
70 Rodrigues:
Det vore bättre om det blir lite mer action på isen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
rackham: Självklart, d går nog hand i hand :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
rackham: Med brynäs på isen så kan det inte bli nå "Action"
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
rackham: Boork lär bli svår att få loss till en kvalserie, däremot kan vi få möta honom i motståndarbåset. Han tränar Almtuna sedan ett par månader tillbaks och har gjort det med bra resultat då Almtuna är med och krigar om playoff plats till kvalserien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
70 Rodrigues:
Det är inte att ge sig fan på...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
88Lindkvist:
Vi får hoppas att det den här säsongen kan bli en bottenmarkering, det borde bära av uppåt i tabellen om alla drar sitt medlemstrå till stacken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
lindberg:
Jag tänker nog mer på säsongen 05/06.
Att klampa in med någon ny tränare i det här läget gör förmodligen mer skada än nytta...

"Boork-effekten" är tydlig i Almtuna.
Nu spelar de som ett lag trots att erfarenheten saknas på många händer och fötter.
Vet också att Brynäsarna i Almtuna är nöjda med bla tydligheten i hans budskap.
Något som inte varit fallet i Brynäs på ett tag. Trots erfarenhet i överflöd.

Wikegård, Boork eller Bäckman.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
rackham: Ja.
Brynäs kanske vill vinna lite matcher så därför så vill dom ner i kvalserien.
För vem i hela värlen vill se en Anti Jokkela "eller vad han heter" som ska stå en match som denna??
Men det e klart vi kanske låter honken vila eller?? för de här matcherna är inte så viktiga för våran del så...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
rackham: Ja. Jag kan hålla med dig delvis. Boork vill jag inte ha men Wikegård och Bäckman är absolut min önskning. Sen är det så att Brynästräningar liknar mera damernas med tanke på tempo. Man ska ju för fan spy blodet efter en träning och inte ta det lungt som man gör idag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
bocken:
Du menar att laget är ungefär lika hungrigt som föreningen i övrigt, eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
rackham: Exakt! Man ser tydligt att många av BIF spelare(ex. Molin, Dackell, B.Danielsson, mfl...) är helt otränade och inte har tillräckligt med motivation. Det innebär att man inte har en bra tränare och att även organisationen inte fungerar eftersom man inte gör några förändringar. När det gäller Sjödin är jag säker att han skulle kunna höja sig ett par klasser om han spelade i ett annat lag. Kommer Ni ihåg hans senaste landslagsuppdrag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
rackham: Ang Bäckman så tror jag att han inte är så populär i VIK om det beror på hans sätt eller idrottsliga framgångar vet jag inte.
 
 
Det enda jag vet säkert är att han och Werna retade gallfebern på mig under slutspelet -99 :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
65selander:
Hans sätt...

Kommer bla ihåg en materialare i Övik som med njutning i rösten
förklarade "att när Bäckman var här spelade det ingen roll vilket namn som stod på tröjan."

Då kan det vara jobbigt att ha lagt sig till med primadonnefasoner.

Sedan är han inte någon media-darling precis.
I dagens Brynäs är det i och för sig närmast ett krav för att passa in bland dystergök-ledarna.
I framtiden vill vi ha en annan framtoning.

Där är både Wikegård och Boork bättre.
Kommentera

« · 511222