1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF - Djurgårdens IF i åttondelsfinal.

« · 1735029 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF i åttondelsfinal.
Brynäsgubbe: Jag tror allvarligt talat inte att mitt tippande påverkar utgången av matchen faktiskt.
Kommentera

7225: 6-1... Vet inte vad jag ska säga.

Varje gång ni gör detta förlorar Brynäs. Vet inte varför alla är så tippkåta.
Kommentera

Chris11: stämmer. En hel Bertil är en bra tillgång. Kanske i sina bästa stunder en back för landslaget.
Kommentera

varulf: Det var väl lite mer än ett år sedan Berra spelade på riktigt? Han missade hela försäsongen i år + hela serien. De fem matcher han spelade i år var han ju halvskadad i...
Kommentera

Qvarre: jag är tveksam. En fullt frisk Bertil med ett serie flås tillför alla lag men en come backande bertil utan kan ställa till det. Hoppas jag har fel, gillar honom, men när spelade han match senast? Var ett tag senast. Iofs så kan försvarsspelet knappast bli sämre av ett rakt byte mellan han och porseland som har problem med sig själv.
Kommentera

varulf:
Jag tolkar ditt svar som att det är bättre att Bertilsson inte är med.
Jag håller inte med..
Kommentera

Qvarre: jo jag känner till Bertilsson och precis som man hoppas på en frenesi och fränhet i spelet undrar ju man han står vad gäller det efter det efter en lång tids frånvaro? Jag tror inte bif vara elle icke vara i detta play in står och faller med hans medverkande, eller inte då vi minst sagt tenderar att ha merparten av våra bekymmer på annat håll. Dvs i offensiven. Försvarsspelet har ej övertygat hittills heller tyvärr men effektiviteten i offensiven är under all kritik. Hoppas dock som obotlig Brynäsare att vederbörande kliver in och avgör imorgon med ett backskott från blå och tystar oss tvivlare.
Kommentera

varulf:
Det får vi aldrig veta men om man går på tidigare erfarenheter av Bertilsson så tenderar han att göra starka come backs..
Jag är övertygad om att Brynäs hade varit starkare med Bertilsson än utan.
Detta kan dock vara lite av en icke fråga då det som brister i Brynäs är avsluten och målvakterna.
I morgon vinner vi..
Kommentera

7877: det är riktigt. Och vem är Bertilsson samt vad kommer han bidra med vid eventuell medverkan i morgon? Vilken skillnad kommer det innebära med han på isen?
Kommentera

krobbe: Lägg ner med översittartonen med en gång! Vad gör du själv på detta forum?
Kommentera

krobbe:
Här?
Är brynäsare, därför jag hänger här;)
Lite kul o kolla vad dom andra dårarna diskuterar tycker jag.
Kommentera

70 Rodrigues: De skulle ha vunnit igår för att man riktigt hade trott på en kvartsfinal.
Kommentera

70 Rodrigues: vad gör du på det här forumet?
Kommentera

70 Rodrigues: Tur att det blir lite folk imorgon då. Min prognos säger 5200 på plats
Kommentera

7225: Oftast är en skruv en skruv😯
Kommentera

70 Rodrigues: Det kan var så att det är mycket folk i stora matcher mot bra lag och lite folk mot sämre lag vilket visar sig i poängutfallet när det är fullsatta läktare. Givetvis hjälper publiket laget när det är fullsatt även om det inte slltid blir vinst.
Kommentera

Chris11: Tyvärr så är fullsatta läktare inte Brynäs melodi, den bästa hockeyn spelas med lite folk på plats, konstigt nog😯
Kommentera

70 Rodrigues: Vi på läktaren ska se till att det inte blir det, kommer göra som Blomqvist sa: hänga över motståndarnas bås och skrika glåpord. haha :)
Kommentera

6-1 !!! Nu är det färdigförlorat.
Kommentera

Tror tyvärr att säsongen tar slut imorgon😢

Tips: 3-4
Kommentera

7877: Den var bra.👍
Det du kanske inte visste om Bertilsson är att han är den bäst betalda SHL-spelaren genom tiderna. Sen han fick sitt första A-lagskontrakt så har han tjänat ca 450 000 kr/match han spelat. Skapligt!
Kommentera

Brynäsgubbe: Vi kanske ska berätta för de lite yngre här som aldrig sett Bertilsson spela vem han är?
Kommentera

Nån som är förvånad över Bertilsson? Kom igen. Jag satt och väntade på det.
Kommentera

KulaShaker: Helt rätt att anmäla Zanetti, men det var ju inte så länge sen Ragge raderade ut en tandrad på Lauritzen utan att få varken matchstraff eller avstängning. Förmodar att Z får 5000 i böter eller så, men det får han ta.
Kommentera

Chris11: Ja, det är ju en väldigt trist säsongsavslutning för Rödins del, i synnerhet med tanke på vilken fantastisk säsong han har haft. Jag tror och hoppas att han kommer tillbaka inom 2 år.
Kommentera

Så tråkigt att Rödin inte får vara med oss nu. Tänk vilken skillnad han skulle kunna göra i det här laget. Extra hårt känns det att han kommer att lämna oss skadad. När en spelare är så överlägsen som han är så vill man ju att han ska få avsluta med ett SM-GULD i Brynäs innan han drar till NHL. Känns inte bra att han lämnar redan nu :(
Kommentera

7877: Precis, han fick ju en 2a de kan väl räcka.
Kommentera

KulaShaker: Det låter bra, vi behöver Zanetti!
Kommentera

Zzz: Det verkar inte helt kört med Pudas ändå, vi får se på matchvärmningen i morgon.
Kommentera

Zzz: om bulan vill vinna så finns det inte en chans att porseland spelar en sekund till i brynäströjan. Redan på försäsongen såg jag att porse var osäker.
Kommentera

Chris11: Varför ska dom stressa med Bertilsson? Om det är så färskt att han inte kan spela idag men kanske imrogon så är det väl bättre att låta honom vila tills han är 100% OK.

Blir väl mer Porseland nu då istället, hoppas dom istället tar upp Ersson och skickar upp Porse på läktaren
Kommentera

Men vad fan. Varken Bertilsson eller Pudas spelar imorgon...
Kommentera

KulaShaker: Det är Djurgården vi möter. Då kan vi nog garantera avstängning på Zanetti
Kommentera

Horace76c: Han vart hakad och förstärkte det. En del har ju dykt utan kontakt och det har bara blivit böter av det....Någon ordning får det väl ändå vara😵
Kommentera

KulaShaker:
Böter hjälper inte DIF, du ska nog se att det blir som CL skriver...
Kommentera

Andreas Galle: I de fall jag lagt märke till har man bara utdömt böter, 5000 kronor tror jag.
Kommentera

Horace76c: Ja helt horribelt, Låt det bli extra tändvätska!
Kommentera

Zappaholic: Du är väldigt olika.
Kommentera

KulaShaker:
Vi är Brynäs, dom är Djurgården..."Do the math"
Kommentera

7225: Har diving någonsin lett till avstängning, i SHL vill säga?
Kommentera

mattiask: Nä jag menar rent generellt. Det klart att vissa namn i forumet dyker upp i bakhuvudet när jag menar hån och annan skit. Ditt namn var inte ett av dem jag tänkte på!!
Kommentera

Horace76c: Han får väl två matchers avstängning kan jag tänka.
Kommentera

7225: Så är det, om inte annat har dom ju andra framtida arbetsgivare att visa upp se för, kom igen nu starkbaum spika igen nu!
Kommentera

Zappaholic: Tar för givet att du menar att jag vräker ur mig verbala spyor och kastar hejdlöst med skit ;)
Tänker inte försvara mig själv även om jag vet att jag är en av dom få i boken som i 9 fall av 10 försöker att försvara och hitta lösningar.

Nu kanske jag helt uppfattade det fel och att du menade de orden mest generellt.

Det enda jag ville få fram igår var att jag tyckte Sjödins matchning av Salmela kändes konstig då han 3-4 byten innan målet knappt kunde röra på sig för att han var så trött.
SEN att han är en fantastisk tillgång framåt och en sjujävla grym back.. Men ska det gå ut över att vi släpper in avgörande mål såhär som kan förstöra hela säsongen?
Kommentera

7877: Vi kör med Starken
Kommentera

Ska vi slänga in Jonas Johansson på lördag tycker ni? Hur är hans status?
Kommentera

« · 1735029 · »