1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF - Djurgårdens IF i åttondelsfinal.

« · 1735893 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF i åttondelsfinal.
Steenm: Sandström kan bli hur bra som helst men det är ju ingen tillfällighet att fler förstamålvakter är över 30 än under 20... Han är tyvärr inte mogen uppgiften att vara nummer 1 än. Ska bli mycket spännande att se hur klubben resonerar om hans roll nästa säsong.
Kommentera

Tack för i år!

Lite skönt att vi inte ens är nära. Att göra plattmatcher när det behövs som mest bevisar väl bara att man är Sveriges 10: e bästa lag...
Kommentera

Rodrigo:
En slips hade varit att föredra.
Nästan skönt att denna skitsäsong är över även om det så klart smärtar att se Brynäs blir utspelade.
Över and out..
Kommentera

Fy fan va trist. Sämst när det gäller.
Kommentera

Bedrövligt.
Ses nästa sesse.
Kommentera

Hahaha ja det är ju synd att rädda en puck Sandström!!! Jävla soplag!
Kommentera

Rodrigo: Godnatt ses till hösten
Kommentera

Rodrigo: Bulan har gett upp hoppet han med
Kommentera

Uselt uselt och uselt! Så jävla uselt!
Kommentera

På något sätt symboliskt för Brodeckis säsong. Ingenting har stämt för honom. Synd, för han är ju en förbannat skicklig spelare.
Kommentera

Ja, vi har ju ingen matchvinnare i kassen precis.
Kommentera

Brodecki tack och adjö...Lycka till, eller inte
Kommentera

Forsberg 1978: Den får Felix ta på sig.
Kommentera

VARFÖR ska Porseland spela nu. Helt obegripligt.
Kommentera

4345: varning porse på isen
Kommentera

Brynäs PP är verkligen ett sömnpiller!
Kommentera

Vasst PP...
Å Porseland på isen...
Kommentera

Zappaholic: Djurgården klart hetare efter kvitteringen, men den fick dom gratis av domarna som missar när Broadhurst får hjälmen avdragen innan Hultström får målpasset. Spelmässigt inte orättvist att vi ligger under, en reducering nu är ett måste.
Kommentera

Den tacklingen var ändå väldigt mycket värre än den Alcén delade ut och fick "charging" för.
Kommentera

5915:
AIK o LIF upp skulle faktiskt vara en riktig vinstlott.
Kommentera

J F K: Angående förra matchen så minns jag inte varje situation så specifikt, men VET att Djurgården hade 1-2 ggr 6 spelare på plan, vilket dom släppte.
Sedan så fick Sundqvist en hög klubba i ansiktet vilket dom också släppte. Känns mer som att du möjligen väljer vad du vill se.

Trippingen här säger jag ingenting om. Men finns exempel där känslan är att dom inte riktigt klarar av att stå emot trycket, då tänker jag bland annat på Brodins svan i första. Oavsett gör Brynäs en mycket sämre match och om dom förlorar så är det orsaken till det och inte domarna.
Kommentera

Chris11: tyvärr stämmer det, klar för dif?
Kommentera

4345: Jag tror det är 50/50 att SHL får två nya lag nästa säsong.
Kommentera

4345: Två min boarding på Ahlèn. Kändes rätt.
Kommentera

Zappaholic: enda anledningen till att jag skriver här är att jag hela vintern bett att ni skulle hålla er troll (främst Huge och Lejonkräk) från vårt forum utan lycka.

Sedan måste jag säga att jag är rätt impad över att ni ändå gör rejäl match av det här. Ni var trots allt seriens näst sämsta lag under våren poängmässigt.
Kommentera

Salmela är sämsta backen idag, fyfan i helvete vad dålig han är!
Kommentera

Chansen nu är att djurgården slår av på tempot för att försvara ledningen. Får vi ett mål relativt tidigt så får vi energi....
Kommentera

4345: Tänk att det tror inte jag. Modo har allt att förlora.
Kommentera

Zappaholic:
Sant, DIF fixar heller inte en kvart. Sen fixar tyvärr modo Leksand ganska enkelt tror jag.
Kommentera

Hah, det där var äkta Brynäsare. Inget hopp.
Kommentera

Forsberg 1978: Tycker du att Brynäs har ett sämre målvaktspar än Modo? Skojar du eller har du inte sett oss spela i vinter. Vi hade tagit bägge framför våra två...
Kommentera

J F K: Du är jävligt fel person att kliva in i ett motståndarforum och klaga på att fansen är enögda😂😂😂😂😂.

Domarna är något under godkänt, ingen katastrof. När det är en hård tuff fight har jag dock svårt att köpa att vi drar på oss sex ggr fler utvisningar.

Angående tacklingen i slutet så vänder sig Scott, men Ahlén kommer in med alldeles för hög fart.

Oavsett vilket så kommer inget av dessa lag förbi kvarten. Och ni kommer få stora problem med Leksand, om ni åker på dem.
Kommentera

Domaren: ”Min vän, låt inte ”bröderna brothers” komma in under skinnet på dig i dag”.

Sörensen: ”De är ingenting”.

Domaren: ”Va?”.

Sörensen: ”De är ingenting!”.

Domaren: ”Bra, då är vi överens”.

Säger väl allt om domaren...
Kommentera

riggen: Jag tycker att det missas en solklar hög klubba mot Westerholm på Therese. Det är minst en tvåa för tacklingen som tar mot huvudet på sallinen och det var en till tackling som mycket väl kunnat vara utvisning.

Jag tycker trippingen här i andra är solklar. Sedan har domarna släppt oerhört mycket i andra, men känslan är att det inte drabbat Brynäs mer.

Men, hade jag hållit på ett av lagen kanske jag också varit upprörd.
Kommentera

mattiask: Alla bortalag tar korkade utvisningar på Hovet. Nog bara en slump.

BZ måste lägga pengar på en stabil förstamålvakt. Håller inte med en målis som ger bort mål varje match han står. Felix kan nog bli riktigt bra men Brynäs har inte råd att ha en lärling i mål. Det kanske lag som Skellefteå har.
Kommentera

Brynäsgubbe: Vi har ju SHL:s sämsta målvaktspar också varken Starkbaum eller Sandström kan ju vinna matcher åt oss!!!
Kommentera

Zappaholic: Thoresen har alltså assists på de 3 senaste målen...
Kommentera

Återigen är de fysiskt underlägsna i ett slutspel. Det måste bli ett slut på att värva 75 kilos killar
Kommentera

munkas:
Klart de är bättre, det har jag inte sagt något om, och våra målvakter är inte stabila nog för att ta sig vidare i slutspel, men domarnivån är ett problem utöver Brynäs dåliga spel. Men som sagt, jag tror 4-5 powerplay är en rätt stor del av matchbilden, klart Brynäs blir trötta av att försvara sig hela tiden och då startar en ond cirkel som man aldrig kommer ur eftersom man aldrig får något med sig heller.
Kommentera

Så synd att inte våra målvakter lyft. Ett eller ett par baklängesmål hade en het målvakt räddat oss från
Kommentera

7800: Nja, om man ska vara ärlig så är Dif bättre och leder välförtjänt. Vi fick 2-1 som en skänk från ovan men sen är det ju Gården för hela slanten. Brynäs känns ruskigt trötta medan Dif flyger fram i spelvändningarna. Salmela och Pudas ser ut att ha varit borta från spel sen 2006...
Kommentera

4345: Inte omöjligt att dom tar 2+10 för att fixa till utvisningsstatistiken.
Kommentera

J F K: Varför hade vi flyt förra matchen?
Kommentera

Jag ger inte upp detta. Vi har visat lagmoral tidigare. Jag vill inte att säsongen tar slut ikväll.

Jag tror på er grabbar!
Kommentera

mattiask: Bäst på isen är de ta mig fan inte. Ingen katastrof men bäst?? Nej.
Kommentera

bradberry:
Tror Grankvist på allvar att det blir en 5a?
Kommentera

Zappaholic: Men han kan göra poäng. Allting går så mycket lättare för Djurgården, vi måste ALLTID jobba så mycket hårdare.
Kommentera

15 skott på två perioder.

3 insläppta på 10 minuter. Det är nog över nu.
Kommentera

7800: Jag brukar gnälla på domarna också, men nu får ni nyktra till. Ni hade flyt förra matchen och djurgården har väl haft lite flyt i denna, men någon oerhört enögd insats är det inte av domarna.

Scott vänder sig sent mot sargen när han är fullt tacklingsbar. Jag kan köpa en tvåa, men att den tar illa är väldigt mycket Scotts eget fel. Jag tycker att det är rätt dåligt av spelare som sätter sig i den situationen.
Kommentera

« · 1735893 · »