1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446163 inlägg · 7963 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF lördagen den 23/1

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF lördagen den 23/1
GävleLasse: Dif tycker jag inte direkt presterat bättre än brynäs om man väger in Brynäs skadeproblem. Brynäs har definitivt en uppåtgående trend inför slutspurten medans Dif gått något sämre den senaste tiden. En riktig värdemätare för Brynäs ikväll, ska det lindansas eller ska vi tampas med dom stora pojkare?

Anders Berg: Löjlig grej att säga när du har noll koll på hur Rödin är. Enligt Czarnecki spelar han idag eftersom han har jobbat hårt på träningarna och förtjänar chansen.

Anders Berg:Jag tror inte att det endast handlar om jävlar anamma utan det är nåt mer. Hardy Nilsson är en väldigt duktig tränare på klubblagsnivå och han har hockeyfilosofi som går lite mot strömmen. På så vis får han det lilla övertag som kan räcka för att kamma hem poängen i många matcher.

På tal om Anton Rödin; Jag tror att han saknar det som hela DIF har väldigt mycket av, nämligen jävlaranamma! DIF spelar långt över sin förmåga därför att de tror att det är mycket bättre än vad de faktiskt är (jag ser då ingen annan förklaring.)

Så kanske skulle även Rödin bita ihop och jobba ännu hårdare?

Gurra88: Rödin gör minst tre mål mot DIF, glöm vem som sa det först!

Lunkan: Tycker han har ett spännande register, och inte bara det vanliga. Utan mer hela vägen in på mål. Vilket vi inte sett mycket av i brynäs. Hoppas han får chansen nu.

rafalski: Tror inte Gurra88 gillar Rödin, jag kanske har missuppfattat nått iof.

Venom: Jag tror att det ska gå, vågar inte lova något. Annars får du väl sitta fint och kolla på matchen och ta en biljard efteråt! :P

Redigerad kommentar

MarcusElving: Okej, så man borde kunna ha hyfsad koll om man drar en biljard samtidigt då?

Storbilden ser man väl inte från biljarden iaf.

Venom: På interpool har du en storbilds-TV där borden och stolarna står brevid fönstren. Om jag inte minns helt fel så ska det sitta mindre tv-apparater lite här och där i lokalen också! =)

Tänkte se matchen på nått ställe i Gävle i morgon. Nån som har några tips på vart man ska gå? Skulle helst inte dricka öl vid 4 så finns det nått ställe där man kan ta en kaffe bara eller nått annat vore det bra. :) Interpool, finns det tv vid biljardborden där?

Gurra88: Bra att Rödin får chansen, han skulle redan fått den mot saik senast.

Laget mot Djurgården

Målvakter
Jacob Markström (Eddie Läck)

Första femman:
Niclas Andersén - Juuso Hietanen - Andreas Dackell - Stephen Dixon - Eero Somervuori

Andra femman:
Ossi-Petteri Grönholm- Jörgen Sundqvist - Ove Molin - Jonas Nordquist - Magnus Kahnberg

Tredje femman:
Peter Nolander - Simon Löf - Calle Järnkrok - Mads Hansen - Jonathan Granström

Fjärde kedjan:
Jakob Silfverberg - Alexander Sundström - Anton Rödin

Trettonde forward:
Emil Sandin

70 Rodrigues:

"dom tenderar ju att få stora skälvan när det är mycket folk på plats??"

Njaaaaa,dom ggr det har varit över 8000 ser det rätt bra ut..

2008-04-08 Brynäs - Leksand 3-0 8214
2006-11-18 Brynäs - Djurgården 3-3 8187
2006-10-21 Brynäs - Timrå 4-3 8181
2008-10-25 Brynäs - Luleå 2-4 8180
2007-03-16 Brynäs - HV 71 3-2 8174
2009-02-21 Brynäs - Djurgården 4-2 8166
2009-10-06 Brynäs - HV 71 2-1 8120
2006-12-02 Brynäs - MoDo 3-3 8113
2006-10-28 Brynäs - Luleå 5-3 8104
2007-03-10 Brynäs - HV 71 4-2 8101
2007-01-27 Brynäs - Linköping 3-3 8032

70 Rodrigues: Kul med fullsatt, hoppas på 3 pinnar och att taket lyfter i LA, det är dom värda trots förlusten igår..

Brynäs IF-Djurgårdens IF lördagen den 23/1
Hoppas verkligen att gårdagens debacel var en riktig väckarklocka så att dom presterar fan så mycket bättre mot DIF. Lär bli fullsatt i morgon, får hoppas på att dom ändå kan spela en bra hockey o ta tre poäng, dom tenderar ju att få stora skälvan när det är mycket folk på plats??

Tips: 4-3

« · 1230342