Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Färjestad BK 31/1-13

1557028 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Färjestad BK 31/1-13

Gurra88:

detta ser bättre ut än jonssons femmor. men de blir väl samma som vanligt.

Kommentera

Huge: Jo, att det är försvarssidan som är erbarmeligt dålig det tror jag vi alla är överens om. Gunderson och överraskande nog Djoos är väl de enda backarna som håller Elitserieklass i nuläget. Sunken är tillbaka där han var för några år sedan och kaptensåtagandet får hans axelparti att likna en pyramid. Löf, Berglind och Styrman är allsvenska ämnen och bör således inte ingå i truppen nästa år. Att tro att Jacobsson kan ersätta Franson är att bygga upp lite väl höga förhoppningar. Dessutom, det var knappast så att vi vann matcher under Fransons tid heller? DP finns mängder av likvärdiga alternativ men idagsläget är han oumbärlig.
Men backsidan visste alla utom Sundlöv var svag och det ansvaret måste han och ledartruppen ta på sig. Förändringar måste till och jag ser gärna nytt blod i ledarstaben, ut med GP och in med någon ersättare, Bäcklin typ.
Nej, det är de trötta, mätta och lata individerna på +25 bland forwards som jag är mest besviken på. Där måste Sundlöv accellerera generationsskiftet för att få glödande kol under fötterna på de med längre kontrakt.
Kommentera

Peja: Nu ska jag skriva hur det ligger till med dom olika begreppen, läs och lär :-)

Egen produkt: Med egen produkt avses en idrottare /spelare som kommer från de egna juniorleden och därmed är fostrad och utbildad i klubben. Det kan även handla om en spelare som är värvad till juniorverksamet för att sedan ta steget upp i A-laget.

Moderklubb: den klubb som har varit basen under en idrottsmans första aktiva år.

Kommentera

Steenm:Nä va säger du! Din jävla mupp!!
Kommentera

Peja: Ja men om du finner det nödvändigt så varsågod att rabbla upp alla moderklubbar. Du fattar vad vi menar, de har fostrats här genom juniorleden
Kommentera

tompap71: Tror du att du hade klarat bygg&anläggning-programmet om du inte hade gått grundskolan innan...?
Kommentera

Peja:

Tja, jag gick bygg&anläggning i gymnasiet, ska jag då jag ge grundskolan cred för att jag vet hur man bygger en kåk? ;)

Kommentera

Gurra88: Jag tycker att det är respektlöst att ge Brynäs all credit när det finns eldsjälar som har tränat killarna i ca 10 år innan de kom till Gävle.
Kommentera

Peja: Lägg ner
Kommentera

tompap71: Sin elitutbildning har de fått i Brynäs, men inte sin grundläggande utbildning. När en vanlig gymnasieelev tar studenten kan man ju inte ge gymnasieskolan all credit för den elevens kunskaper heller?
Kommentera

tompap71: Helt riktigt
Kommentera

Peja:

Det ligger iofs något i vad du säger, egna produkter kanske var lite fel ordval. Men för mig är de där killarna i första hand Brynäsare, oavsett om de kommer från Gävletrakten eller inte, det är ju trots allt där de fått sin utbildning och slagit igenom.

Kommentera

tompap71: Man kan väl möjligtvis räkna typ Johan Larsson som en halv egen produkt. Känns lite fult att ta åt sig hela äran för hans hockeyskills, för en spelare kan väl bara vara egen produkt för en klubb?
Kommentera

Sheena Punkrocker:

Hur många i andra lag kommer egentligen från just den orten? I Brynäslaget som tog guldet i våras fanns 12 spelare som antingen är födda i Gävle med omnejd eller/och som fostrats genom hockeygymnasium och hela vägen upp till A-laget. Det räknar då jag som egna produkter...

Kommentera

Sheena Punkrocker: Nej, men de har fostrats i Brynäs organisation genom J18 och J20.
Kommentera

Gurra88: " samt Bertilsson och Larsson"

faktum kvarstår att de inte är från Gävletrakten.

de andra 3 håller jag med om.

Kommentera

Sheena Punkrocker: Silfverberg, Järnkrok, Wännström samt Bertilsson och Larsson som fostrats i klubben och tagit vägen genom juniorleden. En story som inte ens Stieg Larsson mäktat med.

Har mycket svårt att se samma känsla om nu Modo ( orealistiskt ) skulle vinna guld..Med 11 (!!!) importer.

Kommentera

Gurra88: "Du missade att vi tog ett guld så sent som i våras tack vara just våra egna produkter?"

jasså? väggen Svedberg är ju stockholmare?

Bertilsson & Andersèn är värmlänningar.

+en amerikan, en hel drös med dalmasar och en norrman?

Kommentera

Sebastian Wackfelt:

Wännström - Järnkrok - Harju

Lindholm - Enterfeldt - Thuresson

Widing - Granström - Ollas

Lauritz - Hansen - Johansson

Kommentera

zigge: Du missade att vi tog ett guld så sent som i våras tack vara just våra egna produkter? Närminnet är kort?

Kommentera

The gallion: Håller med om kasta om i femmorna, varför vågar han inte sära på Elias och Calle?
Likadana speltyper ska inte spela med varandra!
Vad i hela helvete kan gå sämre Tommy!?
Kommentera

Gurra88: Torsk ikväll??  Trots att ni vårdar alla era juniorer, som ingen annan kan? Hmmmmm.
Kommentera

Ja dom får nog byta tränare nu om detta ska gå vägen. o sen så ändrar inte jonsson i femmorna något.kasta om allt kan inte bli sämre.
Kommentera

Gillar värvningen av Jacobsson, skönt med en karaktär till eventuellt slutspel. DOCK har han knappast den kvalité som back som behövs för att vi ska kunna ta 4 matcher från Skellefeå.

Gillar även Wännström, men det är just produktionen vi har problem med och han är knappast känd som någon målskytt.

Kommentera

Huge: Ogilla +1
Kommentera

sylf:

58 min till förste feb........ eller Johansson tycker du?

Kommentera

Tväst: Pest eller kolera!
Kommentera

sylf: haha, vet i fan om det är trötthet eller desperation, men den kommetaren fick mig att lipa av skratt
Kommentera

Slajsarn: ärligt talat skiter jag i Fan Corner-åtaganden ikväll, ibland känns det säkert helt rätt att låsa in sig och ta det direkt efter nedsläpp, gissar att TJ inte lät någon smita undan, oavsett åtaganden ikväll...

Men, jag förstår vad du menar - men, jag bryr mig själviskt nog inte ikväll, kanske tycker annorlunda imorgon, nu är jag bara bitter och vill att sådana här fadäser undviks framgent, oavsett hur de försöker lösa detta...
Kommentera

sylf:

Rahm har allt att vinna om han får chansen 2-3 matcher i rad...... det är ju tyvärr ganska längesen Honken stängde målet som vi vet att han kan. Vi har ju inte så mycket att förlora???? väl?

Rahm har kanske släppt nåt enkelt mål, men han har väl inte slängt in dom själv, som tyvärr Honken gjort.

Kommentera

sylf: "Varför kan inte Widing eller nån ta en fight med Fitt-Tållefsen?"

därför att ingen vågar. trodde Granström skulle va nån form av gris/polis

som övriga lag har, men det verkar mest vara mycke snack/liten verkstad där.

känner på mig att Elias kommer sjunka ytterligare i draftrankingen med dagens -3

Kommentera

Huge:Gäääääääsp!
Kommentera

Tväst: Jävligt bra analys av läget.
Tycker vi är det bättre laget i första men lik förbannat står det 1-2 på tavlan.
En halvtavla av Honken och lite tafatt backspel framför Honken, tunga mål att åka på i vårt utsatta läge.
1-3 föregås av en enligt mitt tycke solklar interference på en av våra spelare som försöker stöta på Lajunen, innan denne får fritt fram och kan lossa stora kanonen från ca 4 meter mot en chanslös Honken.
Sen hann jag inte se vilken av backarna som agerade tafatt vid röda linjen och inte lyckades stoppa den långa passningen som skapade 2 mot 1-läget innan målet.
Överlag märks den stora skillnaden mellan lagens försvarsspel, vi ger i princip bort flera mål och som du säger: det håller inte mot ett FBK med både form och självförtroende. Deras forwards är alldeles för bra för att vi ska komma undan med dylika misstag. Det funkade skapligt mot AIK, som inte alls har samma spets i offensiven.
Nu får laget och Sundlöv tyvärr betala för halvchansningen med att bl.a sätta lite för stor tilltro till att backar som Berglind och Löf skulle utvecklas mer än dom faktiskt har gjort.
Franson ryckte iofs upp backsidan och hoppas nu att Jacobsson kan lyfta defensiven lika mkt, då är jag nöjd.
När dessutom både Bertilsson och DP är borta så kanske vi inte kan begära så mkt mer än så här av våra backar. Iaf inte när vi möter ett så pass bra lag som Färjestad.

Kommentera

sylf: Jorå satt!
Kommentera

foppa78:Såg framför mig när Lauritz och Widing gick ner i Falu koppargruva med en varsin hackspett i handen!
Kommentera

sylf: Rolig du du vet väll för fan vad jag menar!
Kommentera

foppa78:

Svika fansen är inte snyggt..... förstår om ingen vill men det är bara att svälja förtreten en stund och gå ut...... man behandlar inte ungdomar o barn så..... svagt.

Kommentera

Huge: Vad händer med Brynäs?
Kommentera

DavyDjoos:Sånt kan man ta EFTER man fullgjort sina åtaganden.
Kommentera

foppa78: Hackspett??
Kommentera

Slajsarn: kan tycka att det var bra att ställa in fan corner, om det innebär en helkväll/helnatt utskällningar och krissamtal, väckelsemöte eller vad som helst som vänder skutan...
Kommentera

Slajsarn: Vågar dom inte ens möta fansen??? Skicka skiten till en jävla kolgruva och ge dom var sin spade och hackspett och stäng porten!

Redigerad kommentar

Kommentera

Tväst:"Kanske dax att trots allt låta Rahm starta några matcher......"

Han har ju precis gjort det, gick åt helvete!!

Kommentera

Tväst:Man ställde in fan corner ikväll även fast det stod barn och väntade tålmodigt och väntade...

På tal om respektlöst ;-)

Kommentera

Ingen Järnkrok i Tre Kronor. Skadad. Jaha...
Kommentera

Tväst: Undrar när något ska hända i den här klubben???
Kommentera

Tväst: Du får tycka och tänka hur fan du vill och vi som du och Huge kallar för gamnackar, dyngspridare osv får tycka och tänka hur fan vi vill eller hur?
Kommentera

70 Rodrigues:

Kvällens match? Jadu...... att ett Brynäs som är helt ur slag förlorar mot ett skärpt FBK förvånar mig väl inte, dom är med i en period, tappar matchen på några minuter i andra.

I det slag som Färjestad är får man inte ge dom en lillfingernagel, hälften av målen kommer pga individuella misstag eller olyckliga ingripande. I den svackan dom är skulle Brynäs behövt en skänk som 0-1 målet.

Kanske dax att trots allt låta Rahm starta några matcher........ försöka få nån form av nytändning med Wänna i laget, en stabil back som Jacobsson kan oxå hjälpa till med en ny framtidstro. 

F.ö...... så dåliga kan Brynäs aldrig bli så att JAG skulle hånskratta, förlöjliga eller göra narr av dom, de värsta dyngspridarna här är sorgligt patetiska, faktiskt lite skrämmande att vuxna??? människor kan bära sig så otroligt respektlöst åt. 

Nu vet ju jag väldigt väl att MIN åsikt väger lätt i detta forum....... men, kan så många spy sin vrede så kan väl jag få ha en åsikt oxå.

Nya tag krävs, nya självförtroenden måste hittas..... kan det räcka med ett par nya spelare tro?

Kommentera

Finns fan inga ord för det här, är rätt trött på och se ett gäng patetiska jävla primadonnor som blir buttfucked varenda jävla match! Så jag säger det igen avgå Sundlöv och hela ledarstaben!
Kommentera

rafalski: Äntligen en frände! Har länge tjatat härinne att dylika trender inte vänder, säsongen är således över sedan länge. Silly började med Jacobsson och Faxlövs avsiktsförklaring gällande Brodin för nästa säsong. Hansens plus ett borde rendera någon form av medalj!
Kommentera

1557028 · »