zigge: Du missade att vi tog ett guld så sent som i våras tack vara just våra egna produkter? Närminnet är kort?
Sebastian Wackfelt:
Wännström - Järnkrok - Harju
Lindholm - Enterfeldt - Thuresson
Widing - Granström - Ollas
Lauritz - Hansen - Johansson
Gurra88: "Du missade att vi tog ett guld så sent som i våras tack vara just våra egna produkter?"
jasså? väggen Svedberg är ju stockholmare?
Bertilsson & Andersèn är värmlänningar.
+en amerikan, en hel drös med dalmasar och en norrman?
Sheena Punkrocker: Silfverberg, Järnkrok, Wännström samt Bertilsson och Larsson som fostrats i klubben och tagit vägen genom juniorleden. En story som inte ens Stieg Larsson mäktat med.
Har mycket svårt att se samma känsla om nu Modo ( orealistiskt ) skulle vinna guld..Med 11 (!!!) importer.
Gurra88: " samt Bertilsson och Larsson"
faktum kvarstår att de inte är från Gävletrakten.
de andra 3 håller jag med om.
Sheena Punkrocker:
Hur många i andra lag kommer egentligen från just den orten? I Brynäslaget som tog guldet i våras fanns 12 spelare som antingen är födda i Gävle med omnejd eller/och som fostrats genom hockeygymnasium och hela vägen upp till A-laget. Det räknar då jag som egna produkter...
Peja:
Det ligger iofs något i vad du säger, egna produkter kanske var lite fel ordval. Men för mig är de där killarna i första hand Brynäsare, oavsett om de kommer från Gävletrakten eller inte, det är ju trots allt där de fått sin utbildning och slagit igenom.
Peja:
Tja, jag gick bygg&anläggning i gymnasiet, ska jag då jag ge grundskolan cred för att jag vet hur man bygger en kåk? ;)
Peja: Nu ska jag skriva hur det ligger till med dom olika begreppen, läs och lär :-)
Egen produkt: Med egen produkt avses en idrottare /spelare som kommer från de egna juniorleden och därmed är fostrad och utbildad i klubben. Det kan även handla om en spelare som är värvad till juniorverksamet för att sedan ta steget upp i A-laget.
Moderklubb: den klubb som har varit basen under en idrottsmans första aktiva år.