Brynäs IF

727660 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Färjestads BK 1/11

« · 605812 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK 1/11
Huss: Frögren är visst avstängd i morgon också samt att han fick 10000kr i böter också. Detta uppsnappades på Aftonbladets blogg.

trodde alla visste att domaren var fredad?
Kommentera

Huss:
Ja, och FBK känns inte riktigt lika "omöjliga" HITTILLS denna säsong som de brukar göra, så seger blir det!
Kommentera

GävleLasse: Nej, det tror jag inte laget gör. De har nog fullt upp med sitt.
Det är mer jag som både tror och hoppas att med skador + Erkgärds och Frögrens avstängningar bör vara t.o.m. svagare än Brynäs på backsidan.
Tror på seger igen.
Kommentera

Falken:

konstigt att dom drar mest folk, bara för att alla vet att hemmalaget vinner som dom kommer :)
Kommentera

Huge: Ja, det borde väl du veta!!!
Kommentera

Falken: Det var ju trevligt. Hoppas att många av dom som kommer till bortaarenorna är brynäsare.
Kommentera

Falken: Kan nämna att det är snittet jag räknar efter.
Kommentera

Har snappat upp något trevligt. Brynäs drar hittills mest folk på bortaplan av alla lag i Elitserien. Alltid något. :)
Kommentera

GävleLasse: Det FBK har mest problem med är backsidan eftersom deras lån Ergärds fick 7 matchers avstängning förra veckan.

Kommentera

Huss: Jag hoppas att Brynäs inte fokuserar allt för mycket på hur "tunn trupp" FBK kan ställa på isen imorgon. Brynäs har egna problem att brottas med. Hur ska vi få igång skyttet, hur ska vi få igång ett mer vägvinnande spel? Hur får vi tillbaka det fysiska spelet. De visade tenderser till en bättring i lördags men det är fortfarande en bra bit till att man skall vara nöjd.
Kommentera

Huss: + att de har några avstängningar också.
Kommentera

svennis: Mig veterligen har FBK en del skador som stör också, det gäller att utnyttja de luckorna som uppstår i laget.
Kommentera

Hur vi skall besegra FBK är väl inte enkelt,men det gäller att inte låta dom få åka skridskor.Gärna ryggsäckshockey för det gillar dom inte.Åtminstonde så är det viktigt att ligga nära dom hela tiden och ta kontringar och sätta en eller annan balja så kommer det att gå fint,tror jag.
Kommentera

Chief: Nä, det är rätt tungt att komma med den bedriften... :-)
Kommentera

Huge: Du, nu ska du inte förringa att spela schack med storpotäten!
Kommentera

Huss: Hehe...
Har du kollat i Timrås GB?
Där kommer vibbarna från andra håll:
En kombination av Bergmans "Det sjunde inseglet" och Staffan Westerbergs "Vilse i pannkakan".
Och så slår dom sig för bröstet och tycker att deras egen bok börjar låta som vår egen... :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Nä, jag tycker också att du gör klokt i att inte svara på min fråga.
Ibland är nämligen tystnaden mer talande....
Kommentera

Huge, Rodriguez: Att höra er träta gör att man får vibbar från 50-tals pilsnerfilm där husan och betjänten konstant smågnabbas...
Kommentera

Huge: Spelar ju ingen roll vad jag svarar, du har ju ändå alltid det rätta svaret/lösningen enligt dig, så varför bemöda mig??
Kommentera

70 Rodrigues: Det funkar ju för dig att kommentera och ha synpunkter på en match utan att ha sett den, så varför skulle det inte funka för andra?
Har ännu inte fått ngn förklaring på din "logik"...

Sen noterar jag att du oftast håller dig borta från sidan då det diskuteras lite mer konkreta och intressanta saker än "Dra upp huvudet", "Djävla skitlag",
etc etc.
Var och en får dra sina egna slutsatser om det....
Kommentera

Bissett19: Dom vet väl ingenting, dom ser ju bara nästan varenda träning och ser definitivt varje match, dom kan väl inget om laget??
Kommentera

Huge: Eller så kan man ju åka upp till Gävle o se matchen LIVE, hur många ggr har du gjort det den här säsongen??
Kommentera

Huge: Eller Lasse o Busen.........:-)
Kommentera

Huge: Det var han som ringde mig :-)
Kommentera

Bissett19: "som förövrigt går på Canal Plus och Texttv 377:-))"

Låter fint.
Och har man inte tillgång till detta så kan man ju alltid ringa en "gammal Brynässpelare" på läktar´n.... :-)
Kommentera

GävleLasse: " Även fast jag tyckte att det var en befogad pååkning ;)"

Ajabaja...
Du talar till en f.d domare som iaf dömt J20 i Stockholm en gång i tiden.
Jag säger inte när.... ;-)
Kommentera

GävleLasse: Läste nånstans att Ledin o Liimitainen fick minst en match iaf,Frögren vet jag ej,det vore rätt skönt o slippa dem i morgondagens match,som förövrigt går på Canal Plus och Texttv 377:-))
Kommentera

Bissett19: Jag tror att Frögren är avstängd, En match avstängning för pååkningen av domaren verkar lite. De brukar ju vara extra tjuriga för såna saker.. Även fast jag tyckte att det var en befogad pååkning ;)
Kommentera

GävleLasse: Inför morgondagens match är det nån som har koll på avstängningarna av Ledin o Frögren,om dem fortfarande gäller??eller är dem redan avklarade??
Kommentera

GävleLasse: Ja, Bäckis styrka är ju spelsinnet, så det defensiva borde normalt sett inte utgöra ngt problem för hans del.
En ung kille som under en tid fått möta tufft motstånd.
Det är min förklaring. Lösningen får Boorken sköta, då jag inte har betalt för det... ;-)
Kommentera

Bissett19: Jag vet att den redan är färdigspelad :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Den matchen är ju redan spelad,2-0 till Rögle!!Niklas Danielsson fick mycket beröm av Boustedt på Viasat...........Mattias K oxå bra tyckte jag!!!
Kommentera

Huge: Ja nånting måste ju hända, Bäckis har varit inne på 3 mål framåt och 12 bakåt. Sett ur en rent defensiv vinkel så är det katastrof.
Kommentera

GävleLasse: N Andersson blir nog kvar ett tag, han spelar inte mot Rögle ikväll, Mattias Karlsson har tagit hans plats bredvid Ragnarsson!!
Kommentera

GävleLasse: Visst kan vem som helst kickas med den motiveringen, och det är inget kontroversiellt i det, som jag ser det.
Men i nuläget ser iaf jag inget som tyder på att ngn annan spelare skulle vara i farozonen.
Beträffande Bäckis så tror jag mer att orken kanske börjar ta ut sin rätt lite grann. Han är trots allt fortfarande under utveckling, inte minst fysiskt.
Om det sedan skall vara ett motiv för utlåning vet jag inte.
Kan ju räcka med att han isf vilar någon eller ett par matcher. En utlåning tror jag är lite för förhastat i detta fall.
Mao: man bör inte ta till storsläggan om det inte finns en absolut nödvändig anledning. Tror och hoppas att Boorken är en så pass bra psykolog och människo/spelarkännare att han rätt kan bedöma detta...
Kommentera

GävleLasse: Utan Bäckis så hade inte Danne fått pucken i går ;-)
Kommentera

Huge: Utefter motiveringen till Viitakoskis avsked, "Han har inte presterat" så skulle man faktiskt kunna kicka iväg vem som helst.

Under intervjun på Viasat Sport1 idag så gav Boork signaler om att han var öppen för att ta upp spelare från allsvenskan, för "de hade ju pratat mycket om just det problemet" Att ta hit "mediokra utländska spelare istället för att satsa på svenska spelare i de lägre divisionerna". När man tar in nyförvärv, skall man inte FÖRSTÄRKA laget? Får Boork fortsätta så kan det sluta med att vi har ett allsvenskt lag...

I alla fall rent spelarmässigt.

En annan sak som skrämmer mig lite är matchningen av allas vår kelgris Bäckström, vi kanske skulle ta och låna ut honom ett tag. Lånar man ut Niklas Andersson för att han behöver utvecklas i lugn och ro, så borde väl det även gälla unge Bäckström. Han stats är ju inget man skriver hem till mamma om. Så OM nu Boork vill förändra och ruska om i truppen så måste han väl för bövelen skicka signaler till de yngre med.
Kommentera

GävleLasse: "Ingen av dem har levt upp till förväntningarna"

Kanske förväntningarna på Vesa ändå var lite större än de på SS?
Och att SS mer har setts som en framtidsinvestering, även om den investeringen för tillfället inte ser ut att ge ngn större avkastning...
Kommentera

Huge: Nä, tycker nog att det är klar div 4 klass på Brynäs, ja herre gud!!!
Kommentera

Huge: Det spelar ingen roll i vilken division man spelar, gör man inte bra ifrån sig så blir det åtgärder. Och ställer man Viitakoskis insatser på de 13 matcher han spelat från start mot Skoogs 10 så borde man kunna skönja vissa likheter. Ingen av dem har levt upp till förväntningarna. Skillnaden är att Viitakoski inte gjorde mål, det gör Skoog.. Han hjälper motståndarna till mål genom svagt backspel. Se en match när han spelar så förstår du vad jag menar.
Kommentera

GävleLasse: "Div 2 tror jag... är inte helt säker dock."

Nä, Melkers moderklubb huserar för tillfället i trean.
Och enligt Rodrigues så håller väl Brynäs knappt div3-klass, så Skoog bör väl enligt den logiken vara ganska självskriven i startuppställningen... :-))
Kommentera

GävleLasse: Där kan nog SS ta en plats :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Div 2 tror jag... är inte helt säker dock.
Kommentera

GävleLasse: IK Huge, vilken div är det???
Kommentera

GävleLasse: Lysande förslag :-))))
Kommentera

70 Rodrigues: Ja hade Sundlöv och Boork kontinutet i det de gör så borde givetvis SS sitta på bänken (som bäst) eller varför inte skicka honom till IK Huge ;)
Kommentera

GävleLasse: N Andersson är ett par klasser bättre än Skoog och om man som Skoog inte bidrar med ett jota så ska han heller inte spela, var väl något liknade resonemang ang Viitakoski? N Andersson har fått tillbaka sitt självförtroende efter briljant backspel tillsammans med Ragnarsson i Almtuna, han är redo enligt mig :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Det lär visa sig, kanske redan i eftermiddag då Almtuna har match mot Rögle (Viasat Sport1 kl 15.45)

Jag hejade förresten på GP igår.. han var nöjd med Brynäs spel sa han.
Kommentera

GävleLasse: Hoppas nu bara att N Andersson får vara kvar och att dom skickar ner Simon Skoog till Almtuna, han kan jag vara utan!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror att de har fått tillbaka lite självförtroende. De har visat för sig själva, publiken och för media att de kan slå topplagen på hemmaplan. FBK har ju inte imponerat de två senaste matcherna och de har en ganska diger skadelista. Nu vet man ju inte om Alanko, Prästberg och co kommer tillbaka. Är det nån som har koll? Det var ju en del avstängningar med vill jag minnas.
Kommentera

« · 605812 · »