Brynäs IF

728360 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Färjestads BK 1/11

« · 606859 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK 1/11
90Steen_: Ja säg det, det blir väl i slutet av 3:e som Boorken går ner på folk o försöker att få upp tempot, så har det ju varit tidigare, lite sent enligt mig. Man tycker ju att dom borde vara inspirerade efter segern mot LHC men tydligen inte, vi får hoppas att dom snäpper upp läget i 3:e.
Kommentera

1 - 2 i paus .. nu vänder vi detta i 3:e !
Kommentera

... 5 - 15 i skott .. KATASTROF !!
Kommentera

70 Rodrigues: 5-15 i skott,dom ska va glada för 1-1 i andra perioden.
Kommentera

Bissett19: Upp ur svackan, jo tjena!! Timrå ligger under med 5-1 hemma mot SSK, om Brynäs kan ta o få tummen ur arslet och börjar spela hockey så kanske vi kan vinna o gå om TIK i tabellen!!
Kommentera

Bissett19: Håller med, dom ser lite ängsdliga ut men nu får Boorken ryta lite liv i dom.
Kommentera

Och FBK har knappt 3 femmor.....Herregud!
Nu får fan Boorken kliva ner på folk och höja tempot,då vänder vi den här skiten.
Kommentera

Bissett19: Dom verkar inte ha annamat Boorks önskan om mer skott o folk på mål, 5-15 i skott är riktigt jävla uselt.
Kommentera

65selander: Det ser inge bra ut... Vi är 2-3 på pucken under sista delen av 2:a perioden...

Dom som ser matchen på Canal +. Säger bara: Matte Johanssons 2-1 mål till färjestad var riktigt läckert.

Dom som inte ser matchen, då får ni se målet /målen via aftonbladets hemsida senare...
Kommentera

70 Rodrigues: Dem skotten sköts de fem första minutrarna!!!
Kommentera

Man får hoppas på att Boork väljer att gå ner på folk och trötta ut FBK, då kan vi nog vända detta ! Eller vi SKA vända detta, och Boork SKA gå ner på folk ! :)
Kommentera

Macile: Jodå jag ser matchen men han skulle aldrig fått chansen men gjort är gjort.
Kommentera

70 Rodrigues: Tony, var inte så självsäker nästa gång att brynäs ska vinna... Ryt i och skäll lite, då brukar vi vinna. Tror att spelarna hör/kan läsa vad du skriver här inne så dom skärper till sig då =)
Kommentera

sylf: Dom skulle ha öppnat matchen med 3 femmor, det har jag tjatat om länge, speciellt nu när FBK var kort om folk, vi skulle ha kört slut på dom, fattar inte denna ängslighet från Boork o killarnas sida??
Kommentera

90Steen_: Precis....in med mera folk på mål och för guds skull:Skjut mera skott på mål!!
Kommentera

65selander: ser också på den.. Nä, håller emd. Vi har varit mycket slarviga i hela 2:a perioden anser jag. Inget Go, inget riktigt tryck och inga speciella fina spelvändningar har vi andvänt under matchen..
Kommentera

Macile: Tippar jag vinst så är det fel, tippar jag torsk så är det också fel :-)
Kommentera

Några andra som skjuter dåligt är SSK men dom har lyckats gjöra 5 mål iaf på TIK. Hyfsad utdelning

Kommentera

70 Rodrigues: Jag vet inte hur Boorken resonerar med matchningen av Bäckström,men han är fan inne nästan hela tiden känns det som!!
Men han är inte bra just nu,spelar med för små marginaler o förlorar varje tekning i princip!!!
Kommentera

Huge: Hur har du sett 2:a perioden??
Kommentera

65selander: Starkt av SSK....borta trodde jag ju inte på det resultatet för dem efter 2per.
Kommentera

brynästigern: Se på Danne Johanssons skott som gick i mål. Det är bara att skjuta hela tiden man får en chans..
Jag brukar se 1-2 matcher i veckan från nhl och där så ser man att spelarna skjuter hela tiden när dom får pucken inne i anfalls zon..
Om man inte skjuter så kan den aldrig gå in. Så vi måste som sagt skjuta mer på mål, får att antingen ta retur samt böka till oss målen /chanserna.
Kommentera

Alla verkar vara väldigt överensa ..
- GÅ NER PÅ FOLK !!
- ÖKA TEMPOT !!
- SKJUT MERA !!!!!!!!!! :)
Kommentera

70 Rodrigues: hehe, kanske det... Om du inte tippar då, då kanske det blir rätt ;)
Kommentera

Macile: Japp, bättring i 3:e per.nu, förhoppningsvis
Kommentera

90Steen_: Men nu får vi se vad Boorken har sagt till spelarna i pausen.
Spännande att se den sista perioden nu...

Forza Brynäs !
Kommentera

Bissett19: Nu vill jag se att Boorken går ner på 3 femmor o jag vill se dom här kedjeformationerna:

1:a Danielsson-Wahlberg-Malmström

2:a Månsson-Lind-Dackell

3:e Aarnio-Miettinen-Molin
Kommentera

Macile: Hoppas han har tagit fram den svarta blicken!!!
Kommentera

Nu sitter den där självgoda Loob och skryter i tv. Igen. Jag blir så trött...

Matchen: Bänka Sjödin, det är allt jag har att säga.
Kommentera

70 Rodrigues: Ser bra ut !
Kommentera

Bissett19: Tycker nog att han alltid ska ha densvarta blicken under match o inte bara när det skiter sig :-)
Kommentera

Joshua_Tree: Tyvärr så har vi ju bara Skoog att sätta in o det blir ju definitivt inte bättre!!
Kommentera

Känner ni igen detta ? "4-1 till Brynäs, Henrik Malmström!" :D haha
Kommentera

Bissett19: hehe , japp det får man hoppas.
SSK verkar gå till seger mot timrå och modo verkar vinna sin match, då blir det ännu jämnare i mitten regionen.. Det skulle vara gött med 3 points ida, så att vi inte tappar mark (så att inte lagen nedanför oss kommer närmare oss)..

Snart börjar 3.e perioden. vi höres här inne efter matchen.

Forza Brynäs
Kommentera

70 Rodrigues: Watch your own ass! SSK är på jakt! ;-)

Ni torde väl kunna gå förbi Timrå på målskillnad i vilket fall. Fan vad uselt att rasa ihop på det här viset på hemmais...
Kommentera

70 Rodrigues: Jag blir bara så jävla förbannad över hur nån som är så rutinerad kan uppträda så lamt. Om man får E4 in mot mål, då MÅSTE man skjuta. Det är indirekt Sjöddas fel att FBK fick 1-2 - hade han bara pangat in puckjäveln i mål (eller åtminstone pangat iväg den) istället för att lalla så hade de inte fått nån målchans. Efter det tyckte jag att Brynäs blev fastkörda i egen zon varje gång gubben var på isen.
Kommentera

Bissett19: Pratade precis med GävleLasse, hans enda kommentar va att Brynäs spelar BEDRÖVLIGT!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Nudu är Skoog inne istället för Andersson :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Skoog inne nu i tredje,hua!!!
Kommentera

Sjödin har varit dålig ikväll, har haft många lägen men ack ack ..
Kommentera

Bissett19: Har Andersson varit sämre än någon av dom 2:a backarna, men d är klart boorken skulle ALDRIG våga bänka Sjödin!!! Att Skoog ens finns med i Brynäs trupp är ett stort jävla HUA!!!
Kommentera

Bissett19: Nu har jag sågat Skoog, du kan ge dig fan på att han gör mål :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Boork skulle lätt våga bänka Sjödin,men va fan ska han sätta in i stället?
Kommentera

70 Rodrigues: Nä, det såg tröttkört ut efter skänkningen i PP, och dom tog över helt. Fram tills dess såg det väl skapligt ut. FBK spelar bra, drar ner tempot och avvaktar.
Hittills har det känts som om det är deras förstafemma mot hela Brynäs.
Dom är djävligt bra och Mathias Johansson äger banan.
Boorken såg lite lurig ut i pausen: "Vi får se vad som händer i sista"...
Kommentera

KOM IGEN NU BRYNÄS, vänd den här matchen nu!!!!
Kommentera

Bissett19: Nu vinner vi 3:e perioden med 3-1 och då vinner jag en liten slant :-)
Kommentera

Har dom gått ner på 3 femmor och isf hur ser formationerna ut??
Kommentera

70 Rodrigues: Dax nu för PP, Kåberg ut. Nu får vi se om BIF har fått några nya direktiv
Kommentera

Yes PP !! NU 2-2 !!
Kommentera

PP nu, och kom igen. Det skiljer bara ett mål.
Visste att det skulle bli en kämpamatch och nu gäller det att ta fram moralen man visat tidigare...
Kommentera

« · 606859 · »