Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK 21/2-15

« · 1664582 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 21/2-15
Oroande att vi inte leder med ett par mål. Fbk kommer höja sig rejält i nästa period.
Kommentera

Forsberg 1978: Sådana här matcher brukar vi torska😠
Kommentera

Haha växjö mål bortdömt...Fuskland
Kommentera

Btw, visst fan känns det som om vi kontrollerar 80–90% av matcherna mot Färjestad?

Och hur många av dessa vinner vi egentligen...?

Kommentera

Satan vad vi bränner lägen!

Kommentera

Brynäsgubbe: Så stora avstånd i vårt PP nuförtiden...100m mellan backarna och vi tillåter deras box att störa. Leksand 1-0 vafaaaan
Kommentera

Brynäsgubbe: Givetvis så tar Leksand ledningen 😠😠
Kommentera

Jag undrar ja om vi kommer lyckas med bedriften att rasa från bäst till sämst PP% under sista halvan av en säsong. Rent spelmässigt är vi nog redan på botten, tyvärr. Ser jäääävligt mjäkigt ut.

1–0 innan paus vore ruskigt rättvist och himmelskt skönt.

Kommentera

Vårt PP har blivit så uselt.
Kommentera

Vi är det bättre laget, MEN IN MED PUCKEN😠😠😠
Kommentera

Steenm: Sweatt....
Kommentera

Man är frustrerad när vi spelar dåligt, kommentar överflödig.

Man är frustrerad när vi spelar bra, på grund av alla missade jävla chanser som tillslut innebär att motståndarna bjuds in i matchen igen.

Fan, sätt en puckjävel nu.

Kommentera

Lindström: Nä, nu blommar det.
Ditt första gnällinlägg kom först efter 2 minuters spel.
Nytt rekord va?
Kommentera

bifhjärta: Ja, bra spel men otroligt uddlöst.
Kommentera

Bra spel! Men man vinner inga matcher på det, måste ramla in någon puck nu innan FBK sliter sig in i matchen.
Kommentera

Vi styr o ställer helt och hållet..utdelning nu också!
Kommentera

Gillar PaW o Pow allt mer
Kommentera

Måste vara förjävla svårt att skjuta ett skott, för 9 av 10 skott i PPe är fösare med knapp styrfart.
Kommentera

Brynäsgubbe: Klart vi orkar, gubbe ;-)

Nu tar vi klivet förbi DIF!!

Do or die!!!!!!!
Kommentera

nu ska vi förbi Djurgården ikväll! Orka Gubbar!
Kommentera

Nordan mellan Brodda och Wallace..sicken bromskloss..
Det jag är räddast för ikväll: Vem ska Hedman skada idag?
Kommentera

Nervöst nu! Är ytterst tveksam att vi orkar ikväll.
Kommentera

Steenm: Vätternrundan vettefan. Håller Honken högre. Starky är stabil - men gör inga idioträddningar och skjuter du "bra" blir det mål. Honken är stabil OCH gör idioträddningar. Men men, är nog rätt att satsa på Starky i slutändan.
Kommentera

honken21: Herregud, du är ju ute på Vätternrundan...

Starkbaum är en bättre målvakt än Honken. Men med det sagt är den sistnämnda en utomordentligt bra back-up när han är i form, vilket han verkar vara.

Kommentera

Huge: Fyfan vad jag ser framemot matchen ikväll, längesen jag hade denna känsla i kroppen. Hoppas verkligen dom står upp bra ikväll! och förhoppningsvis blir det också en 3 poängare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bratwursten: Spiken i kistan för Djurgården nu, 5-2 till slut.
2 pinnar ikväll och vi är förbi.
Borde vara bra motivation för Bulan Boys....  :-)
Kommentera

honken21: Ja, du är välkommen hem efter cykelturen....   ;-)
Kommentera

honken21: Hmmm... Starkbaum är bättre än Honken, och en av de viktigaste vi har..

Honken gjorde det däremot grymt igår, och det är uppskattat med avlastning för Starkbaum speciellt om honken kan hålla denna nivån fortsatt. Det blir isåfall Win- Win för båda målvakterna och för klubben i stort.

Kommentera

Tanke som slagit mig med Honken i målet - hur stor del har egentligen Starkbaum haft i Brynäs många bottennapp den här säsongen? Nog för att försvarsspelet har varit kasst under långa stunder men hur stor påverkan har en ihålig målvakt haft på självförtroendet? Min känsla är att han är för ojämn. Man kan aldrig riktigt känna sig trygg. Sjukt mycket mer trygghet med Honken. Han kan också släppa någon billig kasse ibland, men då ger han sig fan på att hålla tätt resten av matchen istället och siffrorna sticker inte iväg.

Ska ge det några fler matcher, men kan tycka att det vore att fundera på om Starky har gjort sitt i Brynäs.

Eller så är jag ute och cyklar som vanligt. Skål, nu går vi för 3 nya ikväll! Vill se PaW och PoW fortsätta växa.

Kommentera

Rossa: Ja, vad konstigt hörrudu...
Att man inte byggt 500 utfartsleder i Falun, så att alla 50.000 åskådare ska kunna glida hem utan tillstymmelse till köbildning på vägarna.
Vad hade du väntat dig?
Herregud.....
Kommentera

Precis påväg hemma från Falun, vilket jävla skit arrangemang,
2,5timmar för att komma från arenan. Så jävla gärna förbannad så jag kan brinna av👊 En riktig skit dag👊👊👊👊😊😢😢😊😊
Kommentera

bifhjärta: Mycket bra! känns som FBK är det publikvänligaste laget efter Leksand för Brynäs
Kommentera

"Publiksifforna har inte varit någon höjdare i Gavlerinken under säsongen. Men i kväll ser det ut att bli helt okej med folk. I eftermiddags var runt 6 600 biljetter sålda, så upp mot 7 000 bör det bli."

Kul!
Kommentera

Stende89: Hade gärna sett att vi slog ut SAIK i en kvart om jag får önska alltså ;)
Kommentera

Stende89: Sist blev vi verkligen inte utspelade. Resultatet speglade inte matchen.
Kommentera

Stende89: Frölunda om jag får välja..
Kommentera

vad säger vi om en eventuell Kvartsfinal? Skellefteå eller Frölunda? Med tanke på att vi blivit utspelade i scandinavium och gjort helt OK i gruvan.
Kommentera

Peja: Blir dessutom helt nya förutsättningar i ett slutspel, som alla vet.
Idag är vi ett pressat lag som i första hand måste säkra nytt kontrakt genom att undvika kval, och då kan spelet också se ut därefter.
I ett slutspel börjar alla från noll, och vi har inget att förlora.
Pressen och trycket på spelarnas axlar släpper och man behöver inte oroa sig för ett worst case scenario i form av kvalspel längre.
Bara att spela ut och med Bertilsson tillbaka så tror jag att det finns goda möjligheter att ge blivande motståndare en rejäl fight in i kaklet, vilket lag det än blir.
Kommentera

Huge: Kan säga samma sak till Dig.
Släpp detta med Bifbiffen och slappna av lite.
För ditt eget bästa:)

Helt underbar seger igår!
Kommentera

ASA: "Man får gratulera, men egentligen , så skall jag inte göra det, med tanke på va DUM  o dryg era spelare var! På 60-70 talet . Nu har ni kommit till en annan balans, man får hoppas att Föreningen o laget av idag är BÄTTRE än dom uppförde sig på den tiden."

Haha, underbart.
Nån gammal överlevande bitter timråit har sen 40 år tillbaka suttit och ondgjort sig över hur våra spelare uppförde sig i en enstaka match, där dom själva högst sannolikt blivit utsatta för diverse spott och spe från en dum och dryg hemmapublik som gjort allt för att psyka dåtidens dominerande lag.

Ta ett gott råd min vän: släpp den där händelsen nu och slappna av lite, för ditt eget bästa....   ;-)
Kommentera

Vi borde vara fruktansvärt taggade efter gårdagens seger så jag tror vi tar fjollorna med 5-2 ;)
Kommentera

Steenm: Hehe, möjligt att du har rätt. Jag har knappt tänkt på åttondelsfinalspelet. Luleå är onekligen en motståndare som Brynäs skulle slå ut, men så känner jag om fler lag som ligger precis där ovanför också. 
Kommentera

Nu rullar det på, 3-1

Målskyttar:

Djoos

Mannberg

Rödin

Kommentera

bifhjärta: aldrig fel :)
Kommentera

Bratwursten: fint det!!
Kommentera

Steenm: fan vad gött nu är det krogen och fira !
Kommentera

Peja:

"Djurgården är inte heller helt omöjliga att komma ikapp".
Nej, omöjligt är så långt ifrån man kan komma. Möjligheten är snarare väldigt god.

"...å andra sidan är det väl skitsamma om man kommer nis eller tia i tabellen".
Det är absolut inte "skitsamma". Bara för att vi undviker kval så ska vi inte stå där och flina och vara nöjda med det. Blir vi 10:a väntar ett motstånd jag i nuläget inte ser hur vi ska besegra. Blir vi 9:a får vi Luleå. Do the math.
Kommentera

ASA: De är lik förbannat ett lag som lockar mycket folk. Då ser jag hellre att lag som Växjö åker ut.
Totalt själlösa.

Fast det lär väl dröja..om inte skattmasen slår klorna i dem...
Kommentera

« · 1664582 · »