Redigerad kommentar
Inte bara dansband, gnäll o filmningar....Slewfooting också...
Lalonde på Djoos
Clarence:
"Publicerad 2011-10-06,
26-årige Gunderson värvades från allsvenska Örebro där han gjorde succé framför allt offensivt med elva mål och 28 assist.
I Brynäs har han till en början fört en ganska anonym tillvaro – förutom vid två tillfällen, och då har det dessvärre för hans del inte handlat om målrassel. I alla fall inte bakom rätt målvakt.
– Det har varit en tuff omställning från allsvenskan, medger Gunderson."
bradberry: Jag håller helt med dig om Westerholmarna. Det har gått 9 matcher utan att någon av dem egentligen övertygat i nån enda match. Försäsong och seriespel är visserligen skilda ting men det är ändå en klar besvikelse att de inte framträtt bättre i SHL-matcherna när de faktiskt såg påtagligt lovande ut innan i träningsmatcherna.
Om Brynäs vill vara med högt upp i tabellen har man nog inte råd att speciellt länge till låta två så ickeproducerande spelare uppta två av forwardsplatserna i laget. Måste plockas in bättre poänggörare i deras ställe.
Clarence: Skämt och sido, klart det blir svårt mot HV71, har givetvis största ödmjukhet mot dem och matchen trots allt. :)
Dock tror jag vi har goda möjligheter att utmana om poäng.
bradberry:
Balansgången mellan tålamod - lånaut - bänka - sälja - klappa medhårs eller skälla ut är nog svår att lyckas med varje gång eftersom spelare ju är personer med så olika mentalitet.
Skulle lagledningen ställa spelare åt sidan efter råd från hockeyforum o liknande hade vi nog inte haft så många spelare kvar...... men jag tror nog att utlåning för spelare med lite istid alltid är mer eller mindre aktuellt beroende på hur skadeläge, J-vm m.m. påverkar truppen.
Hoppas poängsviten håller över lördagskvällen..... 3-3.
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: Det hävdade jag efter tre omgångar. Då blev det ett jävla liv på vissa om tålamod etc. Sen när en av dom gjorde ett mål hux flux tyckte de dessutom att de fick vatten på sin kvarn...
Det har synts från omgång ett att de varken har tempo eller fysik för SHL. ÄNNU!!! En utlåning är att föredra. De har ju hockey i sig men måste upp rejält inom vissa områden. Tror inte det är utvecklande för dem att spela i fjärdefemman, sitta som trettonde forward etc. Låna ut! Bevaka! Håll dialogen! Ta tillbaka om ngt år! Succé!!!!!
Så här i nyktert skrivande tillstånd såväl i både glädjens samt alkoholens berusning, finns det möjligen inte någon annan som känner att oddsen är en aningen lockande fördel Brynäs imorgon? ;)
Trevlig kväll!
Mvh
Skrubben: Det är så härligt att se Brynäs (och FBK) bjuda på sådan underhållning, full fart framåt och inte bara säkerhetstänk. Det finns hopp för SHL.
lycklig.
Redigerad kommentar
Stabil insats gav tre sköna pinnar. Nice! bara att ladda om till imorgon kväll nu...
Sov försiktigt kamrater! :-)